Milloin kutsu kuulusteluun/yhteydenotto?

17717171818181

Epäilen minusta tehdyn joitain kuukausia sitten rikosilmoituksen, josta seurauksena voisi olla maksimissaan sakkorangaistus. En ole varma asiasta ja minun on hankalaa selvittää sitä enää.

Mitään ei ole kuitenkaan kuulunut mistään ja en nähdäkseni ole tehnyt väärää, minkä voisi myös kertoa kuulusteluissa.

Kokemusta ei ole poliisin kanssa asioimisesta kuin puhallutuksista ja passin hakemiseta laitokselta...

25

7830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venttaa

      Voi kestää kuukausia. Puhelimitse en ottaisi vastaan kuulustelukutsua. Odota saatko kirjeen. Lue tällä välin oikeuksistasi poliisikuulustelussa.

      • 17717171818181

        Kuinkahan pitkään luulet saavani odotella?

        Tekisi melkeinpä selvittää asiaa itse että ajatus ei häiritsisi minua enää, mutta kun sinänsä hankalaa kun en tiedä onko se tarpeen ja mistä selvittäisin sen.


    • Tejs

      Mä voin pistää arvion. Rikosilmon tekemisestä 3-9 kk. Voithan sä soittaa kyttikselle, kokeilla kertooko ne mitään, mutta älä myönnä mitään puhelimessa. Älä nyt hermoile, pää kylmänä ja joulunviettoon.

      • 17717171818181

        Tilanne oli kokonaisuudessaan hieman sekava ja en varsinaisesti tiedä mille laitokselle ja tarkalleen mistä mahdollinen ilmoitus olisi voitu tehdä eli lähdeppä siinä soittelemaan.

        Lisäksi en osaa sanoa mahdollisen ilmoituksen sisällöstä mitään; koskeeko se minua, jotain toista henkilöä vai mitä eli vaikea lähteä kyselemään.

        Yleensä vastaavissa hommissa asiat ovat edenneet viikossa parissa, joten taidan nyt vaan yrittää jatkaa elämääni ilman järjen vastaista kuumottelua.

        Asia on vaivannut minua ajoittain, vaikka tiedostan järjen tasolla, että ei kannattaisi.


      • Gäddasta

        *****älä myönnä mitään puhelimessa. *****

        Nimimerkki Tejs antaa neuvoja, kuin kyse olisi murhasta.
        Kyselijä päin vastoin haluaisi selvittää asian, ei silloin ole mitään järkeä tehdä siitä vielä vaikeamman mitä se on. Eikä sakkojutussa kannata pullikoida ja tehdä itselleen kiistämällä ehkä sakon lisäksi tuhansien eurojen laskua.


    • 181223

      Nimimerkki Tejs ei sano murhasta mitään eikä aloittaja. Kuulustelussa ei tarvi myöntää mitään mutta ei tarvitse kiristääkään. Omien oikeuksien tietäminen ja omien ratkaisujen tekeminen ei ole pullikointia. Poliisi ei valitettavasti aina halua selvittää asiaa, vaan lyödä syyllisen leiman sopivaksi katsomaansa henkilöön.

      • xxxgxxgg

        Syylliseksi epäillyn ei tarvitse myöntää mitään, sen jokainen tietää. Tuskin poliisit nyt seisovat markettien ovella etsimässä ohikulkijoista sopivaksi katsomiaan syyllisiä. Kun jostain on tehty rikosilmoitus, niin epäiltyyn otetaan yhteyttä vasta viimeksi. Sitä ennen on kuultu asianomistajat ja todistajat, jonka epäilty usein unohtaa.
        Oman asiansa vaikeuttaminen on typerää, ellei sitten kuulu yhteiskunnan vastaiseen joukkoon. Aina on syytä miettiä sitä, mitä tästä seuraa, jos teen niin ja niin. Järkevä ihminen ottaa huomioon sen, että lysti voi olla kallista. Tällöin on parasta valita pienimmän riesan tie. Ei kenestäkään silloinkaan väkisin syyllistä tehdä. Syytön on syytön.


      • Anonyymi
        xxxgxxgg kirjoitti:

        Syylliseksi epäillyn ei tarvitse myöntää mitään, sen jokainen tietää. Tuskin poliisit nyt seisovat markettien ovella etsimässä ohikulkijoista sopivaksi katsomiaan syyllisiä. Kun jostain on tehty rikosilmoitus, niin epäiltyyn otetaan yhteyttä vasta viimeksi. Sitä ennen on kuultu asianomistajat ja todistajat, jonka epäilty usein unohtaa.
        Oman asiansa vaikeuttaminen on typerää, ellei sitten kuulu yhteiskunnan vastaiseen joukkoon. Aina on syytä miettiä sitä, mitä tästä seuraa, jos teen niin ja niin. Järkevä ihminen ottaa huomioon sen, että lysti voi olla kallista. Tällöin on parasta valita pienimmän riesan tie. Ei kenestäkään silloinkaan väkisin syyllistä tehdä. Syytön on syytön.

        Turha kai sitä on omaa tuomitsemistaan auttakaan. Se on poliisien ja syyttäjän homma ihan omin avuin onkia faktat tietoon. Ainoa mitä syytetyn tarvitsee tehdä, on kiistää paikkansapitämättömät poliisien/syyttäjän väitteet.

        Paikkansapitäviä väitteitä on tosiaan turhaa ja hölmöä lähteä kiistämään. Ei poliiseilla varmastikaan ole erityistä intressiä tekemällä tehdä kenestäkään syyllistä. Se tosin pitää muistaa, että poliisilla on rajalliset resurssit, ja aikataulupaineessa voi tehdä virheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kai sitä on omaa tuomitsemistaan auttakaan. Se on poliisien ja syyttäjän homma ihan omin avuin onkia faktat tietoon. Ainoa mitä syytetyn tarvitsee tehdä, on kiistää paikkansapitämättömät poliisien/syyttäjän väitteet.

        Paikkansapitäviä väitteitä on tosiaan turhaa ja hölmöä lähteä kiistämään. Ei poliiseilla varmastikaan ole erityistä intressiä tekemällä tehdä kenestäkään syyllistä. Se tosin pitää muistaa, että poliisilla on rajalliset resurssit, ja aikataulupaineessa voi tehdä virheitä.

        Juuri noin, palstalla kirjoittaa yhteiskunnan ja poliisin vihollinen, joka jakelee omia neuvojaan. Rehellinen ihminen haluaa selvittää asiansa myös poliisin kanssa, jos kerran sellaisesta on kysymys.
        Poliisi ei koskaan sano viimeistä sanaa, jos poliisin toiminta ei tyydytä, niin siitä voi aina kannella, tai valittaa.


    • xxxgxxgg

      Ap voisi puhua kuulustelussa olleiden kanssa. Miten on heidän sanomisia vääristelty. Niin se pitäisi olla ettei kenestäkään väkisin tehdä syyllistä, valitettavasti niin ei aina ole. Jos tulee kutsu kuulusteluun, ota mukaan lakimies. On vain kansanomainen uskomus, että oma asia vaikeutuu aina, jos ei puhu niin kuin poliisi toivoo. Vedotaan että tulee kalliiksi. Pelottelua, ei todellisuutta.

      • nyt.ahistaa

        Niinpä niin. Jos poliisilta on odotettavissa 36 euron sakko, niin aina kannattaa pyytää lakimiestä mukaan kuulusteluun ja maksaa hänelle 1000 euroa siitä, ettei vaan sattuisi puhumaan niin kuin poliisi toivoo !!


      • Kysymyksiä-riittää

        Siis, jos ao. todella on syytön, kuten viestiketjusta ymmärsin, ja oikeuskin hänet syyttömäksi toteaa, niin kukahan sen oikeusavustajan laskun maksaja todellisuudessa on?


    • 17717171818181

      Tästä välikohtauksesta ei ole kuulunu edelleenkään mistään mitään...juristi kertoi minulle tapauksen jälkeen olevani hieman vainoharhainen ja pelästyneeni liikaa asiaa.

      Sinänsä olisi kiva selvittää asia, mutta kääntöpuolena on, että minua aletaan uhkailemaan ja kiristämään. Omaa kiinnostusta hakea "hyvitystä" käräjiltä minulle aiheutetusta pahasta olosta ei ole.

      Aikaa on kulunut nyt 4 kuukautta. Katsoin netistä, että normaalisti tilanne olisi paketissa oikeuden päätöstä myöden alle 6 kuukaudessa, joten asia ei taida koskettaa minua enempää....

    • 17717171818181

      Viitisen kuukautta nyt takana ja täytyy ihmetellä byrokratian rattaiden hidasta pyörimistä jos minusta on tehty rikosilmoitus. Jokunen kuukausi pitää kai odotella vielä jos jotain tapahtuu.

      • Kiihtelysvaaralle

        Ota huomioon että viime vuonna poliisi oman harkintansa puitteissa laittoi mappi Ö:hön 130 000 rikosilmoitusta. Eli noin joka kolmannen.


      • Kunehtivät

        Itse olen odottanut nyt tutkintaa 9 kuukautta.
        Laitoin tutkinnanjohtajalle kyselyn sähköpostitse johon hän vastasi."odottaa vuoroaan seuraavana"


    • Anonyymi

      Tulikos tästä koskaan mitään, reilut vuosi vierähtänyt.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on erikoinen asenne. Itsestäni eräs henkilö kertoi vuosia sitten tehneensä rikosilmoituksen, eikä asiasta ole tähän päivään mennessä kuulunut mitään.

      Vaihtoehtoja on kaksi. Mainittu henkilö ei koskaan tehnyt rikosilmoitusta, tai sitten poliisi on pitänyt sitä täysin perusteettomana eikä ole käsitellyt sitä enemmälti.

      Nykyisin mainittu henkilö on jo kuollut eikä asiasta ole kuulunut vieläkään mitään.

      Olen tyytyväinen, että asiasta ei ole kuulunut mitään, miksei aloittaja ole?

      • Anonyymi

        Itse sain sellaisen käsityksen että aloittajaa kuumottaa jatkuvasti ja menettää yöuniaan miettien että milloinkohan sitä joutuu vastuuseen teo(i)staan.

        Kyllähän sen ymmärtää että asia voi stressata. Mutta parempi tosiaan pitää pää kylmänä ja murehtia sitten, kun sen aika on.


    • Anonyymi

      Olet selvästi syyllinen

      • Anonyymi

        Selvästi et voi olla varma syyllisyydestä.


    • Anonyymi

      Mitään ei kuulunut mistään. Tämä aloitukseni tuli taas mieleen kun näin tilanteeseen liittyneen henkilön.

      Olen nähnyt henkilön vuoden aikana usein, mutta jostain syystä nyt hän kyseli minusta ja asiasta ikävään malliin.

      Outo homma kokonaisuudessaan, mahdollinen rikos (?) alkaa myös kohta olla vanhentunut. Jos siis rikosilmoitus tehtiin.

      • Anonyymi

        Tai sitten poliisi ei ole ottanut asiaa tutkintaan ollenkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten poliisi ei ole ottanut asiaa tutkintaan ollenkaan...

        Voi olla. Tilanteeseen liittynyt henkilö vaikuttaa välillä konfliktinhakuiselta ja en voi kysyä tarkalleen mikä häntä vaivaa.

        En tunne henkilöä tarkemmin, että osaisin kertoa tekeekö hän samaa kaikille.

        Homma tuli aika puun takaa eilen, koska olen nähnyt hänet usein ja asiasta on aikaa. Jotain kummaa tässä on kun virkavaltaa hän ei soita paikalle, mutta osoitteli minua joillekin kavereilleen. Lähdin luonnollisesti pois.


    • Anonyymi

      Tajusin vasta uudelleen näitä viestejä selatessani, että hommasta on jo yli kaksi vuotta aikaa, joten ainakaan lain osalta en voi enää joutua vaikeuksiin. Jostain syystä tapaukseen liittynyttä naista asia kaivaa, mutta se on jatkossa hänen oma ongelmansa ja ei olla mitenkään läheisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe