Olen itsetuhoinen mitä teen?

Random1234

Hei olen 13v tyttö.

Olen muutaman kerran viillellyt ja itse tuhoisia ajatuksia minulla on lähes koko ajan. Mietin useasti itsemurhaa, mutta vain minun muutama kaveri tietää tästä, enkä todellakaan halua että vanhempani saisivat tietää, mutta jos joudun terkkarille puhumaan niin eikö hänellä ole vaitiolovelvollisuus joten eihän hän silloin saisi kertoa KENELLEKÄÄN. Pari opettajaa on saattanut kuulla, että minä olen sanonut "Elämä on perseestä" , mutta ei ole tehnyt asialle onneksi mitään ja voisin mennä puhumaan jollekin ihmiselle jos pakko, kunhan perheeni ei saa tietää tästä mitään, mutta vapaaehtoisesti en mene puhumaan kenellekään. Niin voisiko joku kertoa mitä pitäisi tehdä ilman, että vanhempani saavat selville sitä, että olen itsetuhoinen.

8

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soita-tuonne

      Terveyskeskuksen ensiavusta voi mennä kysymään pääsisikö lääkärille ja varmaan pääseekin. Joskus masennus saattaa aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia. Auttava puhelin taitaa olla
      010 195 202
      toivottavasti asiat järjestyvät

    • aikuinen_ukkeli

      Ei kai niiltä vanhemmilta kannata kaikkea yrittää salata. Ajattele heidänkin kannaltaan tilannetta. Kyllä vanhemmat yleensä haluaa lapsensa parasta.

    • Andrukela

      Kertoo vanhemmille jos olet vaaraksi itsellesi joten jos kerrot itsetuhoisuudesta niin varmasti ilmoittaa kotiin.

    • Jos haluat jakaa huoliasi ja keskustella niistä henkilökohtaisesti, niin voit laittaa viestiä sähköpostiin: [email protected]

      Pyrin auttamaan parhaani mukaan, jos vain sitä haluat!

    • Lue Horton-päänsärystä ja mieti uudelleen ootko masentunut.

    • llllll

      Eivittu kaikil on paha mieli välil. siis kyl mäki välil jos menee vähä huonosti oon sillee "vittu kuolisimpa" (ironisesti) vittu ei toi oo mitää

    • Voimia

      Terkkareilla ja psykareilla tms. On vaitiolo velvollisuus ellet ole satuttamassa/tappamassa itseäsi tai muita tai suorittamassa rikosta.
      Kerro vanhemmillesi tai muulle aikuiselle ennen kuin sattuu mitään peruuttamatonta.
      Masennus, itsetuhoisuus ja ahdistus on väliaikaisia arvet ja kuolema on ikuisia.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Edellisiltä kirjoittajilta olet jo saanutkin monia hyviä neuvoja. Minäkin kannustan sinua hakemaan apua itsellesi. Varmasti myös vanhempasi haluaisivat tietää ajatuksistasi ja tuntemuksistasi.

      Tässä tiedoksesi pari paikkaa, joihin voit halutessasi olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      Voimia tilanteeseesi!

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe