Olen itsetuhoinen mitä teen?

Random1234

Hei olen 13v tyttö.

Olen muutaman kerran viillellyt ja itse tuhoisia ajatuksia minulla on lähes koko ajan. Mietin useasti itsemurhaa, mutta vain minun muutama kaveri tietää tästä, enkä todellakaan halua että vanhempani saisivat tietää, mutta jos joudun terkkarille puhumaan niin eikö hänellä ole vaitiolovelvollisuus joten eihän hän silloin saisi kertoa KENELLEKÄÄN. Pari opettajaa on saattanut kuulla, että minä olen sanonut "Elämä on perseestä" , mutta ei ole tehnyt asialle onneksi mitään ja voisin mennä puhumaan jollekin ihmiselle jos pakko, kunhan perheeni ei saa tietää tästä mitään, mutta vapaaehtoisesti en mene puhumaan kenellekään. Niin voisiko joku kertoa mitä pitäisi tehdä ilman, että vanhempani saavat selville sitä, että olen itsetuhoinen.

8

139

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soita-tuonne

Terveyskeskuksen ensiavusta voi mennä kysymään pääsisikö lääkärille ja varmaan pääseekin. Joskus masennus saattaa aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia. Auttava puhelin taitaa olla
      010 195 202
      toivottavasti asiat järjestyvät

• aikuinen_ukkeli

Ei kai niiltä vanhemmilta kannata kaikkea yrittää salata. Ajattele heidänkin kannaltaan tilannetta. Kyllä vanhemmat yleensä haluaa lapsensa parasta.

• Andrukela

Kertoo vanhemmille jos olet vaaraksi itsellesi joten jos kerrot itsetuhoisuudesta niin varmasti ilmoittaa kotiin.

• Jos haluat jakaa huoliasi ja keskustella niistä henkilökohtaisesti, niin voit laittaa viestiä sähköpostiin: [email protected]

Pyrin auttamaan parhaani mukaan, jos vain sitä haluat!

• Lue Horton-päänsärystä ja mieti uudelleen ootko masentunut.

• llllll

Eivittu kaikil on paha mieli välil. siis kyl mäki välil jos menee vähä huonosti oon sillee "vittu kuolisimpa" (ironisesti) vittu ei toi oo mitää

• Voimia

Terkkareilla ja psykareilla tms. On vaitiolo velvollisuus ellet ole satuttamassa/tappamassa itseäsi tai muita tai suorittamassa rikosta.
      Kerro vanhemmillesi tai muulle aikuiselle ennen kuin sattuu mitään peruuttamatonta.
      Masennus, itsetuhoisuus ja ahdistus on väliaikaisia arvet ja kuolema on ikuisia.

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Edellisiltä kirjoittajilta olet jo saanutkin monia hyviä neuvoja. Minäkin kannustan sinua hakemaan apua itsellesi. Varmasti myös vanhempasi haluaisivat tietää ajatuksistasi ja tuntemuksistasi.

Tässä tiedoksesi pari paikkaa, joihin voit halutessasi olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:

- Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

- Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

Voimia tilanteeseesi!

Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      68
      3198
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1851
    3. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1740
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1249
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      129
      1048
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      99
      992
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      869
    10. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      865
    Aihe