Tallin joulu

2lesken

Olen laittanut talliin heinistä istuimet ja vanhasta ovesta pitkän pöydän pukkien päälle.

Kahvi-tee- ja glögitermikset.
Mukit, kupit, kermat, sokrut ovat pöydällä.
Pipareita, joulutorttuja, hannatädin kaakkuja palan painikkeeksi.
Suolaisia pasteijoita, karjalanpiirakoita ja kakkovoikkareita.

Lattialla on vesikuppeja koirille ja ruokafateja.
Kissat voivat myös tulla, vaikka uuninpankolle ja tietty syömään.

Hevonen hirnuu pilttuussaan ja sille voi antaa porkkanoita.

Luetaan aamulla jouluevankeliumi, syödään aamiaista ja kävellään kirkolle, hautuumaalle.

Koirat lähtevät lenkille ja riemuitsevat lumesta.

Viedään muistolehtoon kynttilät muualle haudattujen muistolle.

Rauhaisaa Joulua.

14

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herttahauvanemäntä

      Kiitos kutsusta jouluiselle brunssille. Kakkovoikkarit kiinnostaa eniten, en ole kakkoa koskaan saanut, jonkin alueen perinneruokaa varmaan. Ihanaa että koiran saa ottaa mukaan, se niin tykkää seurasta ja jaan kakkoni sen kanssa. Hanna-tätejä maistan myös, niitä äiti aina leipoi, kun jäi hapanta kermaa. Toin hepalle oman puun omenia, vielä on vähän talviomenia jäljellä. Pari Hannaa ottaisin taskuun mukaan tuliaisiksi ukolleni ...saanko ?

      • hertta
        Kakko on satakuntalainen pullea hiivaleipä. Ohrasta ja kaurasta tehty.
        Käy koirillekin.
        Ompuista hepat toki tykkää.

        Mukaan saa ottaa maistiaisia.
        On senverran paljon leivottu.

        Tallijoulussa on tilaa kaikille.


      • Bengalitikku

        Uunituore kakko ja reilu sipaisu voita. Nam.
        Lapsuudesta sellainen hiivaleipämuisto. Nam.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Uunituore kakko ja reilu sipaisu voita. Nam.
        Lapsuudesta sellainen hiivaleipämuisto. Nam.

        Bengal
        Aina minäkin muistan maalla, kun mummoni leipoi kakkoja.

        Odotettiin malttamattomina kakonsiivuja voisilmän kanssa.

        Ja kylmää maitoa haettiin kaivosta.


    • Kiitos, mutta olen allerginen hevosille ja koirille, en voi syödä kuin gluteenitonta, kahvi kyllä maistuisi.
      Pitäisikö siellä tallissa olla yötäkin, kylmähän siinä tulisi.

      • Ancel
        No voi sinua tuon allergian kanssa.
        Gluteenittomia leipäsiä voi tarjota.

        Tallissa voi todellakin tulla kylmä, kun on eläimille allerginen.
        Eläimet kun antavat lämpöä.

        Itse suunnittelin lainata isoa hoitokoiraani, ja nukkua sen kyljessä.

        Koiran isäntä ei kylläkään tiedä haaveistani vielä mitään


    • höpöjä.puhut

      Mielikuvitus on ihmisen paras huvitus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • höpöjä.
        Kuljen hoitokoiran kanssa päivittäin monien maalaistalojen ja kartanoitten ohi.
        Tiloilla on tallit, hevosineen kissoineen ja kanoineen.
        Kissat nukkuu talleissa.

        Olen alkanut haaveilemaan varsinkin näin jouluna, tallijoulusta. vaikka vain päiväksi.

        Eläinten ystävänä siinä tallijuhlassa olisi jotain joulun sanomaakin.
        Vaatimatonta ja kaunista.

        Joulun sanoma on aika päiviä sitten hukkunut muovikrääsään ja strassikoruihin.


    • Tallitonttu

      Minusta aasi on tosi symppis. Se kelpasi ratsuksi Jeesukselle kun hän ratsasti Jerusalemiim ja ihmiset huusivst Hoosiannaa. Maria ratsasti Herodeksn julmuuksia oakoon seimen lapsi sylissään, Joosef käveli.

      Ihana tunnelma tallissa. Tallitonttuna nyökyttelen hyväksyvästi ja käyn yön pimeydess nauttimassa antimia. Kiitos ja hyvää Joulua !

    • kulkurina

      Ihana tunnelma. Löysin kuin löysinkin vanhat huopikkaat. Pohjat ovat ohentuneet, mutta laitoin isän vanhat syylingit. Ei tule kylmä. Nappasin tallin ovenpielestä joutavan loimen. Kaivaudun heinäkasaan ja käärin loimen ympärilleni. Väsyttääkin jo vietävästi.

      Hyvää joulua tallin porukoille , elukoille ja kiitos aloittajalle.

    • Lisä-tilaus

      Ja, jos vielä sahti pänikkä löytyisi heinien seasta,
      sitähän oltaisiin piankin tillin tallin.
      Hyvää juomaa ei saa kaataa Sioille.

      • Lisä-tilaus
        Ei saa löytyä pönikkää.
        Eikä ainaskaan maistella.

        Eikös seitsemän veljestä-kirjassa alettiin ryyppäämään ja tappelemaan ja tulipalo vielä syttyi.

        Pois tuollaiset humalaisten hölmöilyt.

        Koirat eivät tykkää humalaisista örveltäjistä eikä niiden lipevästä puhetyylistä.

        Puhumattakaan hajusta.
        Yöks


    • koditon

      Kukko kiekaisi niin aikaisin, että havahduin ihan pimeään. Heinänkorsi nenässäni kömmin lampaantaljani kanssa pöydän luo, onhan täällä vieläkin kakkoa ja voita!
      Iso termoskin on joku tuonut, mukeja vieressä, johan on! Hanna-tädin kakkuja pari ja joulutorttukin vielä, kiitos!
      Jos talli on vielä yöllä kattauksessa, tulen tänne syömään kun kerran ON JOIULU!

      Kiitos hyvin nukutusta yöstä tallissa ja kahvista! On aattoaamu 👏

    • ketutjamuut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe