Minulla meni pärekorin nurkka rikki.
Haluan korjata, muttei mistään löydy tarvikkeita. En edes tiedä, miten nuo suikaletta kutsutaan.
Tietäisikö joku, mistä sellaista saan?
Pärekori tarvikkeet
4
628
Vastaukset
- Teippiiiiiiiiiiii
Ilmastointiteippi ajaa saman asian.
- Pärekorintekijä
Se puusuikale on nimeltää päre. Nyt pitäisi olla oikeanlevyinen tuorehko mäntyä oleva puupala ja puukko. Siitä halkaiset alun puukolla ja sitten kiskomalla irroitat korjauspäreen.
- PäreitäKainalossa
Siellä päin, jossa satuin syntymään, oli käsite "päreitä kainalossa" ja se tarkoitti osapuilleen samaa kuin uudemmat ilmaisut "ei kaikki inkkarit kanootisssa", "lepakoita kellotapulissa", "ei kaikki muumit kotosalla" yms. Mahtaako olla muille tuttu ja mikä lie tuon historia?
- Anonyymi
PäreitäKainalossa kirjoitti:
Siellä päin, jossa satuin syntymään, oli käsite "päreitä kainalossa" ja se tarkoitti osapuilleen samaa kuin uudemmat ilmaisut "ei kaikki inkkarit kanootisssa", "lepakoita kellotapulissa", "ei kaikki muumit kotosalla" yms. Mahtaako olla muille tuttu ja mikä lie tuon historia?
Tällä nyt ei oo mitän tekoa tuon korin korjaamisen kanssa, mutta kerronpa kumminki.
Nuorempana eli noin 50 vuotta sitten olin aika joutuisa aukomaan päätäni (no oon kai vieläkin) jos joku sanoi jotain mistä saattoi sanoa ns. näsäviisaasti. Keksin myös lauluihin uusia sanoituksia, usein kaksimielisiä.
Joku naljailun kohteeksi joutunut hermostui näistä ja sanoi minulla olevan päreitä kainalossa. En tiedä mistä tuo sanonta on lähtöisin, joten saattaahan asia noinkin olla. Martti Innanen, joka oli monialainen taiteilija, teki aiheesta laulunkin. Oikeasti sanonta tarkoittanee jonkinlaista sekopäätä tai kenties idioottia. Jos se tarkoittaa seikkailuhenkistä sekoilua niin ei tuo minun kohdallani kovin kauas osu, on tässä kaikenlaista päätöntä tullut touhuttua. Ei kuitenkaan rikoksia.
Ei siitä juuri haittaa ollut, koska sittemmin sain merkittävästi lisäansioita mm. stand-up keikoilla ja ns. iltanäyttelijänä teatterissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1723219Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K452027Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii652009Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a261990- 1981900
Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,851312Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja981281Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa2581269Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1911226- 251207