Kirjoittajaparia?

Veetupeetu

Moi!

Mahtaisiko tätä kautta löytää kirjoittajaparia, jonka kanssa voisimme työstää proosatekstejä yhdessä kuntoon? Olen kirjoittanut jokusen oppikirjan ja tutkimuksen aiemmin ja huomannut, että minun on helpompi työstää tekstejä jonkun muun kanssa pallotellen kuin yksinäni.

Olen keski-ikäinen työssäkäyvä mies ja lukenut muiden tekstejä varsin laajalla skaalalla. Viimeisten vuosien aikana on alkanut poltella ajatus saada omia kirjoituksia myös julkaisuun ja olen muutaman romaanirungon ja novellikokoelman sutaissut kasaan.. Yhden romaanin kanssa olen jo sparraillut kurtannustoimittajankin kanssa, mutta ainakaan vielä julkaisukynnys ei ole ylittynyt.

Kirjoitan mielläni hyvin erilaisista aiheista, joten lähtökohtaisesti etsin sellaista kumppania, joka ei ole kiinni vain yhdessä genressä. Jonkintasoinen elämänkokemus olisi varmaan myös hyväksi, mutta muuten uskoisin erilaisten taustojen vain tuovan kiinnostavaa jännitettä peliin.

Jos ajatus kiinnostaa, niin kehitteletkö ideaa eteenpäin?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pi5tepirkko

      Minua kiinnosti sen verran, että luin aloituksesi. Olen keski-ikäinen, elämää valitettavasti kokenut, työtä etsivä nainen. Olen kirjoittanut pari asiakirjaa, tavallaan oppikirjoja nekin, ja kaksi muistelmateosta, kolmas meneillään ja ainakin kaksi muuta suunnitelmissa, ehkä useampikin. Omakustantamista harrastin ennen kuin löysin kustantajan, joka tosin nyt on jo lopettanut toimintansa, yhden vanhemman miehen yritys kun oli.

      Voisi olla mielenkiintoista lukaista toisen tekstiä ja, jos se herättää ajatuksia, keskustella siitä. Ja totta kai olisi erittäin mukavaa saada palautetta omista tekeleistä. Tuntuu vaan siltä, että aikaa on niin mitättömän vähän, energia alkaa hiipua, tekemistä on valtavasti, jotta edes pysyisi hengissä. Ei ehkä jaksaisi olla kovin hyödyllinen kirjoituspari. Jotain satunnaista voisin olla valmis kokeilemaan: lähettäisimme tekstinpätkän sähköpostilla ja katsoisimme, herättääkö se ajatuksia. En tiedä. Minun 'kritiikkini' on yleensä ollut liiankin suoraa ja julmaa. Pystyn kyllä ottamaan sitä vastaankin, jos tunnen, että se on rehellistä. Olen vuosien varrella lukenut vinoja pinoja kirjoittajaoppaita ja tunnen, että ne ovat aikansa muhittuaan lopultakin tuottamassa tulosta. Minulla olisi vielä parhaat noista oppaista myytävänäkin pikku summalla, jos kiinnostaa. Englanninkielisiä, listan saa, jos pyytää.

      Minulle kirjoitus on enempi yksityinen suoritus kuin sosiaalinen tapahtuma. Siksi saattaa olla, että en osaisi antaa kovin paljon toiselle kirjoittajalle. Toivotan kuitenkin sinulle onnea ideassasi, ja ehkä voisin ottaa osaa, jos sinusta siltä tuntuisi. Ryhmään saattaisi mahtua useitakin?

      • pi5tepirkko

        Asun kylläkin täällä lapin perukoilla ja kustantajani se vanhempi mies toimii tuolla Norjan puolella. Mutta laittakaa mailia tulemaan. [email protected]


      • pi5tepirkko
        pi5tepirkko kirjoitti:

        Asun kylläkin täällä lapin perukoilla ja kustantajani se vanhempi mies toimii tuolla Norjan puolella. Mutta laittakaa mailia tulemaan. [email protected]

        Älä käytä ketjun toisten kommentoijien nimimerkkejä. Jos et edes omaa nimimerkkiä osaa keksiä, et ehkä ole kovin luova...

        Kiva nimmari kuitenkin, minustakin. Mieheni sen keksi. Ilman vitosta se on jo rekattu.


    • Veetupeetu

      Moi!

      Kiitos yhteydenotostasi. Se ei ollut kuitenkaan ihan sitä, mitä olin pohtinut - taisin kuvata tavoitteeni epäselvästi.

      Haen tosiaan kirjoittajaparia enkä ristiinkommentoijaa. Tarkoitan kirjoittajaparilla sitä, että työstäisimme yhdessä tekstejä ja julkaisisimme ne sitten molempien nimissä. Olen tällä tavalla aiemmin työstänyt oppikirjoja ja tieteellisiä artikkeleita menestyksekkäämmin kuin yksilötyönä.

      Katson vielä hetken, josko tuollaisia parikokelaita ilmaantuu. Jos ei, niin katsotaan sitten ristiinkommentoinnin mahdollisuuksia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe