Vieläkö syötte jouluruokia sellaisenaan vai

..........jok tuunaus on alkanut. Vai oakastearkkuko niellyt?

56

134

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieraili.ja

Kaksi lusikallista lanttulaatikkoa maistoin aattona tyttären luona :) siinä minun jouluruokani, yhtään lootaa en väsännyt. Kalaa ja muuta hyvää toki, pikkukinkunkin paistoin, josta vein tuliaisiksi. Pakasteeseen en laita mitään, päinvastoin sieltä otan tarvittaessa.
      Hauskaa jatkoa!

• Kiitos. Hauskaa riittää kun huomenna töihin. Herätys klo 5:15.🎅👼

• ö-Öö

En vietä joulua.

Mutta joulunaikaan kaikenlaisia sesonkiherkkuja kaupoissa: rusinallista maksalaatikkoa, silakkalaatikkoa, kaalilaatikkoa, aladoobia jne. Noh, sitten todella harvinaista herkkua, rullasylttyä. Sitä ei juurikaan kaupoissa, toki helppo tehdä itekkin. Mä ostin Lidlistä reilun puolentoistakilon raakan kinkkurullan ja paistoin sen. Aika hyvää oli. Noh, sitä jäi sitten puoli kiloa niinkuin yli, kun rajansa kaikkea syö.. Aattona liottelin herneet ja tein niistä, syltystä, porkkanoista, sipuleista, mausteista, kerrassaan erinomaisen hernarin.

Tota, luppuvuosi kai sitten menee hernerokkaa syödessä. Suo siellä, vetelä....

=DW=

• sossupummi

Loppuvuotesi on yhtä piereskelyä 24/7.

• Minäkin ajattelin hyödyntää kinkunjämät hernerokassa tai kiusauksessa. Hyvää molemmat.

• Bengalitikku
        siilivain kirjoitti:

Minäkin ajattelin hyödyntää kinkunjämät hernerokassa tai kiusauksessa. Hyvää molemmat.

Kuin myös. Valmishernekeitto ja kinkkukuutioita. Voi pilkkoa miniporkkapalasia mukaan tai teen munakkaan ja laitan jändet sisällöt. Hmmm.
        Joulu alkaa olla takana.
        Voi napostella suklaata ja katsella kauheaa Agathaa myöhemmin.
        Hälinät on hälisty.

• Bengalitikku kirjoitti:

Kuin myös. Valmishernekeitto ja kinkkukuutioita. Voi pilkkoa miniporkkapalasia mukaan tai teen munakkaan ja laitan jändet sisällöt. Hmmm.
        Joulu alkaa olla takana.
        Voi napostella suklaata ja katsella kauheaa Agathaa myöhemmin.
        Hälinät on hälisty.

Juu. Hälinäjoulu meilläkin. Siks aattelin et ensi joulu vous olle erilainen jos ei ole töitä. Voisi mennä valmiille.

• 1eero

Joo ruokaa on riittänyt, aattona oli kova pakkanen etten lähtenyt herkkujen ostoon ja konjakit jäi ostamatta, huomen uamulla mään puotiin ostan makiaa ettei heti lopu, kyllä imelä vielä sulaa suussa.

• Tänä vuonna ei oikein ole makia maistunu. Suolainen paremmin. O kohan se merkki siitä että sulaminen alkanu heikentyä😂

• HiskiSalomaa

Keskuskeittäjää pyydetään saapumaan kokkaamaan. Onneksi ohi ja jouluvieraat kohtapuolin omassa keittiössään.

• Tulin juuri mökiltä.

Eilen oli joulusauna rantasaunassa, ihanaa oli pakko hehkuttaa. Kävin tyhjentämässä vedet saunasta saaveihin takkahuoneen puolelle, etteivät jäädy. Vesi on korkealla Nuaksella, avanto aivan laiturin edessä, jatkamme mökillä touhuilua ja saunomista niin kauan kuin jälkikasvu on täällä siis uuden vuoden yli.

Uunissa iso vuoka muhimassa kinkkuvihanneskiusausta. Eipä taida tällä porukalla jäädä ylimääräistä pakastettavaa. Hyvä jos riittää. No, kaupat näkyivät olevan auki, no hätää.

• ankeetasulla

Ei sinulla taida kovin paljon jälkikasvua olla. Onko yhtään lapsenlasta ? Onko ne keski ikäiset poikasi edes töissä kun viikkotolkulla siellä äitinsä ruokia syömässä ja äiti vedetkin kantelee paikasta toiseen . Me mennään lastenlasten kanssa taas kylpylään muutamaksi päiväksi. On lämpimät altaat ja porealtaat ,vastavirta- allas ja ulkona lämmitettävä allas tähtitaivaan alla. Syödään runsaasta noutopöydästä , vietetään laatuaikaa ennen koulujen alkua.

• Ulkosaunassa on oma viehätyksensä ja puukiukaassa. Minä sain vasta maistaa kasviskiusausta, oli Niin hyvää.

• ankeetasulla kirjoitti:

Ei sinulla taida kovin paljon jälkikasvua olla. Onko yhtään lapsenlasta ? Onko ne keski ikäiset poikasi edes töissä kun viikkotolkulla siellä äitinsä ruokia syömässä ja äiti vedetkin kantelee paikasta toiseen . Me mennään lastenlasten kanssa taas kylpylään muutamaksi päiväksi. On lämpimät altaat ja porealtaat ,vastavirta- allas ja ulkona lämmitettävä allas tähtitaivaan alla. Syödään runsaasta noutopöydästä , vietetään laatuaikaa ennen koulujen alkua.

Minä vähä suunnittelen tässä että ensi jouluna jos luoja suo, menen jouluksi hotelliin valmiille. Pohjoiseen ehkä. Mies ei ehkä lähde mutta voikohan sen jättää kotiin. Mitä ootta mieltä?

• ankeetasulla kirjoitti:

Tuttua on kylpylät ajoilta kun omani olivat pieniä. Tuttua laskettelurinteet ja hotellit.

Kuopus täytti joulun alla 29-vuotta, opiskelee toista vuotta Itä-Suomen yliopistossa. Niinhän se kuopuskin ennen opintojen alkua, laatuaikaa äidin kanssa. Ei ole enää ukkia ei mummia heillä vaan jouluna kynttilät isovanhempiensa haudoille veivät. Vielä saavat sinun lapsenlapsesi nauttia mummin ja ukin kanssa itsensä liotteluista kylpylöissä.

• siilivain kirjoitti:

Minä vähä suunnittelen tässä että ensi jouluna jos luoja suo, menen jouluksi hotelliin valmiille. Pohjoiseen ehkä. Mies ei ehkä lähde mutta voikohan sen jättää kotiin. Mitä ootta mieltä?

En haluaisi viettää joulua erossa perheestäni, omasta ja kumppanin. Eka joulu uusioperheessämme on mennyt hyvin. Vielä niin kauan kuin lapset jakavat joulua kanssamme ei hotellijoulu tule kuuloonkaan.

• korpikirjailija kirjoitti:

En haluaisi viettää joulua erossa perheestäni, omasta ja kumppanin. Eka joulu uusioperheessämme on mennyt hyvin. Vielä niin kauan kuin lapset jakavat joulua kanssamme ei hotellijoulu tule kuuloonkaan.

Minä kait aattelin viedä koko konkkaronkan mukanani. Siis kaikki jotka lähtee. Oliki teidän uusioperheessä vasta nyt yhteinen eka jo6lu?

• siilivain kirjoitti:

Minä kait aattelin viedä koko konkkaronkan mukanani. Siis kaikki jotka lähtee. Oliki teidän uusioperheessä vasta nyt yhteinen eka jo6lu?

Ja jännö että puhut lapsista kunn kyse kuitenkin on kyseessä aikuiset karvaperseköriläät🤣

• siilivain kirjoitti:

Ja jännö että puhut lapsista kunn kyse kuitenkin on kyseessä aikuiset karvaperseköriläät🤣

Onko tyttärilläsikin karvaperseet, oletko tutkinut? Meillä on myös täällä ilonamme kaunis kolmekymppinen opiskelijatyttö. Hollannissa meillä on kaksi keski-ikäistä "lasta".

Minä ole sitä mieltä, että lapseni ovat ja tulevat aina olemaan lapsiani. En käytä heistä rumia nimityksiä.

Onko tyttärilläsikin karvaperseet, oletko tutkinut? Meillä on myös täällä ilonamme kaunis kolmekymppinen opiskelijatyttö. Hollannissa meillä on kaksi keski-ikäistä "lasta".

Minä ole sitä mieltä, että lapseni ovat ja tulevat aina olemaan lapsiani. En käytä heistä rumia nimityksiä.

Ei tarvinne tutkia kun aikuinen tyttäreni on normaalisti kehittynyt. Jos ymmärsit karvaperseköriläs on kielikuva tässä yhteydessä.

En puhu aikuisista 199 senttisistä lapsina muulloin kun siinä yhteydessä jos joku kysyy että onko minulla LAPSIA. Minun tyttöni ja pokani ovat työelämässä ihan muualla joten eivät aina ehdi joulua janssamme viettämään. Heillä kun on ihan omakin elämä elettävänä 😉

• siilivain kirjoitti:

Ei tarvinne tutkia kun aikuinen tyttäreni on normaalisti kehittynyt. Jos ymmärsit karvaperseköriläs on kielikuva tässä yhteydessä.

En puhu aikuisista 199 senttisistä lapsina muulloin kun siinä yhteydessä jos joku kysyy että onko minulla LAPSIA. Minun tyttöni ja pokani ovat työelämässä ihan muualla joten eivät aina ehdi joulua janssamme viettämään. Heillä kun on ihan omakin elämä elettävänä 😉

Vietitte siis tällä ihanalla uusperhekombolla ensimmäisen yhteisen joulun? Seittemänkymmentä piti täyttää että tämä tapahtui vai?

• perhe.on.perhe
        korpikirjailija kirjoitti:

Poikaystävän lapset ja lapsenlapset ei takuulla muutu sinulle miksikään uusiolapsiksi, vaikka nyt olisivatkin vierailulla luonasi. Heillä on oma äitinsa ja oma isoäitinsä. Sinä olet isän ja isoisän naisystävä , jota ystäväsi lapset eivät ole edes tunteneet ollessaan lapsia ja nuoria. Tietääköhän tuo hollantilainen suku, mitä heistä täällä kirjoittelet. Olet esitellyt kuvat, kansallisuudet ym.

Sinulla on outo tapa puhua toisen omasta "meidän" omana.

• siilivain kirjoitti:

Et puhu aikaisista lapsistasi jne...miten puhut heistä, jos ei kysytä?

Et puhu aikaisista lapsistasi jne...miten puhut heistä, jos ei kysytä?

Tytöttelen tai pojattelen.Lapsi -sanasta tulee mieleen pieni lapsi.

• outojapuhut

OUTOA rinnastaa omat keski-ikäiset lapsensa toisten lastenlapsiin. Aika vanhana on tuo 29 v mennyt opiskelemaan, omani olivat tuon iläisenä jo akateemisen loppututkinnon suoritettuaan olleet monta vuotta töissä ja perustaneet perheet.

• Mahdollista.olla

70 vuotiaalla on usein jo 50 vuotias lapsi jolla 30 vuotias lapsi jolla 10 vuotias lapsi.

• Mikä on mielestäsi keski-ikä. Minusta se on 50-vuotta.

Uskon, että kun poikani ovat viiskymppisiä niin ovat valmistuneet ; DD
        No, toinen on valmistunut ja perheekin perustanut.

Mummu rauhoittuu, ja huokaisee, muuten voi käydä niin, että ihana kuviokellunta lastenlasten kanssa epäonnistuu.

• kerrotoki

Mikä on mielestäsi keski-ikä. Minusta se on 50-vuotta.

Mummu rauhoittuu, ja huokaisee, muuten voi käydä niin, että ihana kuviokellunta lastenlasten kanssa epäonnistuu.

Miten iso perhe hänellä ? Toistaiseksi olet vain miniästä puhunut. Oletko jättänyt jotain kertomatta ? DDD

• kerrotoki kirjoitti:

Miten iso perhe hänellä ? Toistaiseksi olet vain miniästä puhunut. Oletko jättänyt jotain kertomatta ? DDD

Yhteensä meidän uusioperheessä on kuusi lasta, kolme lastenlasta yksi lapsenlapsenlapsi. Miniät ja vävyt ovat sitten asia erikseen, niitä on ; DDD

• heilojariittänyt

Yhteensä meidän uusioperheessä on kuusi lasta, kolme lastenlasta yksi lapsenlapsenlapsi. Miniät ja vävyt ovat sitten asia erikseen, niitä on ; DDD

Mikä uusioperhe sinulla muka on, et ole naimisissa kenenkään kanssa etkä edes avoliitossa ! Minulla on ollut ainakin 20 heilaa ja varmaan nyt satoja uusiolapsenlapsia.

Mikä on mielestäsi keski-ikä. Minusta se on 50-vuotta.

Joissain paikoin 55- vuotias katsotaan jo senioriksi.

• heilojariittänyt kirjoitti:

Mikä uusioperhe sinulla muka on, et ole naimisissa kenenkään kanssa etkä edes avoliitossa ! Minulla on ollut ainakin 20 heilaa ja varmaan nyt satoja uusiolapsenlapsia.

Jos se onki LAT-uusioperhe 😄

• heilojariittänyt kirjoitti:

Kysyppäs siileltä mikä on tilanne jos ei ole avioliitossa ja saa lapsia?
        Entivanhaan aviottomia lapsia kutsuttiin lehtolapsiksi. Meidän uusioperheessä kaikki lapset ovat syntyneet avioliitossa.

Entivanhaan aviottomia lapsia kutsuttiin lehtolapsiksi. Meidän uusioperheessä kaikki lapset ovat syntyneet avioliitossa.

Juu sanottiin myös ettei se v¨¨¨¨ vihkimällä kummene ;). Vrt LAT.
        Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Jos ymmärrät mitä tarkoitan ;).

• muistatotuus

Sinulla on kuitenkin vain kaksi keski-iläustä lasta eikä yhtään lapsenlasta. Ekä yhtään aviomiestä. Eikö se ole fakta ? Olet peruuttamattoman myöhässä ja osaton.

• hemmoteltu-mummu

Tämä kirjoituksesi osoittaa sen, että olet paljon vanhempi, kuin moni muu tällä palstalla.

On ihan sama, missä liitossa ne lapset syntyy, kun kuitenkin niin moni liitto päätyy eroon.

Tärkeintä on kuitenkin kasvattaa lapset siten, ettei heitä enää aikuisena tarvitse passata.

• hemmoteltu-mummu kirjoitti:

Tämä kirjoituksesi osoittaa sen, että olet paljon vanhempi, kuin moni muu tällä palstalla.

On ihan sama, missä liitossa ne lapset syntyy, kun kuitenkin niin moni liitto päätyy eroon.

Tärkeintä on kuitenkin kasvattaa lapset siten, ettei heitä enää aikuisena tarvitse passata.

Olet oikeassa kirjoitit hyvin.

Avioliitto, avoliitto tai LAT-suhde ovat samalla viivalla suhdekartalla.
        Lapsien itsenäistyminen vanhemmista tapahtuu Suomessa aikaisemmin kuin esim. muualla Euroopassa. Omani aloittivat itsenäisen elämän n. 18-vuotiaina.
        Ovat opiskelleet ja työtä opislelun ohessa tehneet, omillaan toimeen tulleet.

Olen ylpeä heistä. Kunnon miehiä.

• Tänään söin jouluruokia, huomenna syön vielä kalkkunaa ja pakastan loput. Muuten alkaa olla jopuluruoat finaalissa, mitä nyt perunalaatikkoa pakkasessa paistamista odottamassa. Makeita on jäljellä runsaasti, mutta kyllä ne pikkuhiljaa kuluu.

• Minun anoppini oli mestari tekemään jouluruokia juuri sen verran että joilunpyhiksi isollekin porukalle.

• Takuueläke

Häh, 50 vuotiaaksi asti opiskelleella on kiire ansiotöihin ja kerryttämää eläkekertymää jos hyvällä onnella joku ottaa noin vanhan töihin ilman työkokemusta.

• henrjii

Vähän jo okksettaa, täytyy keksiä uusio käyttöä, perunalaatikko vielä uppoaa huomenna,
      mutta viimme yönä paistettu kinkku ei enää käy, täytyy tehdä sille jotain

• Jouluinen bataattilaatikko vielä menee ja kinkkukin huomiseen. Rosolli ei oikein nyt maita.

• henrjii

Otin toisen kinkun sulamaan ennen aattoa, kun porukkaa oli tulossa enempi, ja
        paistettavahan se oli vaikka ensimmäinenkään kinkku ei mennyt yhan kaikki.
        Nyt on sitten vähän ongelmia tuon syömättömän kinkun kanssa,
        Vähän se on liian suolaista uusiokäyttöön, mutta silpuksi ja pakastimeen niin eiköhän nälkä myöhemmin siitä jotain syömistä keksi

• henrjii kirjoitti:

Otin toisen kinkun sulamaan ennen aattoa, kun porukkaa oli tulossa enempi, ja
        paistettavahan se oli vaikka ensimmäinenkään kinkku ei mennyt yhan kaikki.
        Nyt on sitten vähän ongelmia tuon syömättömän kinkun kanssa,
        Vähän se on liian suolaista uusiokäyttöön, mutta silpuksi ja pakastimeen niin eiköhän nälkä myöhemmin siitä jotain syömistä keksi

Joo. Laatikkoa, Keittoa. Pizzaa Piirakoita, pasteijoita ym ym ym

• ö-Öö
        siilivain kirjoitti:

Jouluinen bataattilaatikko vielä menee ja kinkkukin huomiseen. Rosolli ei oikein nyt maita.

Rosollista

Olen patologinen rosollinsyöjä. Vielä on yks rasia kaupan sillisalaattia jääkaapissa, tulee syödyksi kyllä.

Rosolli kun on keitettyä porkkanaa ja keitettyä punajuurta, sitä pitää maustaa. Sinällään maustekurkku ja sipuli antaa vähän makua, mutta enenpi parempi. Suolaa, pippuria reilusti. Majoneesia, jos on. Mä usein laitan etikkaa ja kermaa. Chiliä pitäis joskus testata, ehkä valkosipuli, kaikkee voi kokeilla.

Rosolli hyvä ruoka kesäisinkin. Pikku tuunaamisella se sopii melkein milloin, minkä kanssa ja miten vain. Harmi, kaupoissa ei oikein myydä pakettirosolleja, muulloin kuin joulunaikaan, hyvää peruskamaa salaatiksi aina. Ja kun ei se juuresten keittäminen ole iso homma, pilkkominen joo.

=DW=

• henrjii

tääläpäin rosolliin pannaan suola tai etikkasilakoita sekaan, itse laitan itsetehtyä
        marskin silakkaa omaani

• ö-Öö kirjoitti:

Rosollista

Olen patologinen rosollinsyöjä. Vielä on yks rasia kaupan sillisalaattia jääkaapissa, tulee syödyksi kyllä.

Rosolli kun on keitettyä porkkanaa ja keitettyä punajuurta, sitä pitää maustaa. Sinällään maustekurkku ja sipuli antaa vähän makua, mutta enenpi parempi. Suolaa, pippuria reilusti. Majoneesia, jos on. Mä usein laitan etikkaa ja kermaa. Chiliä pitäis joskus testata, ehkä valkosipuli, kaikkee voi kokeilla.

Rosolli hyvä ruoka kesäisinkin. Pikku tuunaamisella se sopii melkein milloin, minkä kanssa ja miten vain. Harmi, kaupoissa ei oikein myydä pakettirosolleja, muulloin kuin joulunaikaan, hyvää peruskamaa salaatiksi aina. Ja kun ei se juuresten keittäminen ole iso homma, pilkkominen joo.

=DW=

Suolakurkk6a lisäsin valmiiseen rosolliin. Ois varmaan pitäny tehdä vielä joku rosollikastlke.

• henrjii

smetanaan tai vispattuun kermaan kun laittaa sitä punajuuren lientä, niin saa iloisen värisen
        kastikkeen

• henrjii kirjoitti:

smetanaan tai vispattuun kermaan kun laittaa sitä punajuuren lientä, niin saa iloisen värisen
        kastikkeen

Ja sinappia

• ö-Öö
        henrjii kirjoitti:

tääläpäin rosolliin pannaan suola tai etikkasilakoita sekaan, itse laitan itsetehtyä
        marskin silakkaa omaani

Suolasilakat, jeejee.

Suolasilakat suurta hittiä, monessakin. Niitä oikeestaan pitäis tehdä ite, kaupassa aika kalliita, jos on myynnissä.

Mä siis en syö pottuja, mutta aivan hittiresepti. Keitettyä kiinteetä pottua kuutioituna. Sipulia, maustepippuria, suolasilakkaa. Pytämausteena etikka. Meillä oli kun mä olin kakara, pöytäetikka pöydässä. Noh, tavallista etikkaa, sellaisessa puristekristallikarahvissa. Pöndellä oli aikanaan niukasti mausteita suola, maustepippuri, kaneli, etikka, sokeri, ehkä jotain muuta. Mutta niilläkin saa oikein hyvää ruokaa.

Etikoissa valtavasti makukirjoa, kuin viineissä. Pitäis kysyä apteekista, myykö net nykyisin etikkahappoa. Mä en oikeestaan tiedä, mihin tarkoitukseen sitä myytiin, kai justa säilömiseen. Sitä oli sellaisissa Tabaco-pulon makkisissa pikkupulloissa ja se siis oli tosikamaa, mitä lie ollut, sataprosenttiista. Kaupoissa nykyisin myytävä etikka kymmenprosenttista, myyvät vettä. :D

Jepejep, pitäis tehdä suutarinlohta, sitä varten pitää silakat suolata...Ja sekinhän on etikkaliemessä. Mä pidän hirveesti silakasta, siis muutenkin, kuin suolattuna.

=DW=

• anti-jumala vetää kinkkua vielä suoneen

• pirremiinapas

Kyllä ajattelin vielä syödä niitä, helppoa ruokaa, miksi ruveta rustaamaan uutta kun on valmista vielä, ja mitä jää viimein yli, niin pakastimeen tulevaisuuden tarpeisiin.

• hytinäx1

Jäi yli jos kuinka paljon vaikka meitä oli kymmenen syöjää, puolet heistä kylläkin lapsia ja vähäruokaista nuorisoa. Nyt ne rippeet mitä pystyi pakastaan ovat siellä ja hyvä kun ovatkin, saa niistä monta lounasta työpaikalle ja säästää 9 euroa/ työpäivä. En ole vielä kerennyt kyllästymään jouluruokiin kun eka kerran niitä söin joulupäivänä, kinkkua emme harrastaneet tänä jouluna.

• koiraton

Jouluna en syönyt ns. jouluruokia. Eilen kotiuduin ja äsken kävin lapseltani hakemassa "dogipackin". Olisivat toki pöydän kattaneet, mutta kieltäydyin. Heillä huomenna työpäivä.

Monenlaisia jouluja on ollut monenlaisine ruokineen.0

• utaret

Tein liedellä valurautapadassa perunaröstiä, siihen kylkiäiseksi rillettiä.

• Mitähän mahtaa olla rilletti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5616
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4257
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2227
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1774
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe