Vähäosaisten "auto"

VeikkoVähäluisto

On ilmennyt aivan uusi vikaperäisyys Renult renyy automobiileissä, vähävikaisuus, tästä uutisoitiin arvostetulla renufoorumilla Suomi 24 osiossa, jossa tälläkin hetkellä tätä informaatiota käsitellään ja julki tuodaan. Skenaario on, jos huhu pitää paikkansa, niin moni Härski-rasvahaalari-Reinikainen saattaa jäädä vain holkkia puremaan töiden loputtua. Mutta onneksi asia ei ole näin synkkä. Tieteellisesti on todettu, että renut ovat niitä parhaita vikojen "siittäjiä" eli oikeita vikapesiä. Englannista kantautui äskettäin uutinen, jossa mainittiin katsastustilastojen huonoimat automerkit. Renaut Clio mm. ja saman kulmakuppikunnan tuotokset Citroen, Peugeot, myös Mersu on huonontunut, liekkö seura tehnyt kaltaisekseen? mutta renu, tämä kuuluisa toimimaton "rubiikinkuutio" kirkkaassa johtorömpsän asemassa, ei siis johtotähti, mikä nimitys kuuluu tietysti Mersulle perinteiden mukaan. Mainittakoot, että paras merkki on Honda. Euroopassa ja varsinkaan Ranskassa ei autoja osata rakentaa, poikkeuksena tietenkin Saabit, Volvot jne. mutta nehän ovatkin aivan toistamaata, kulttuuria verrattuna plantaasiorjien sivistysseutukunnille.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkäpösilöolet

      Malliesimerkki avauksesta, jonka tarkoitus on ainoastaan ärsyttää. Asiaa ei siteeksikään.

      • toisallaOnHuonoOlla

        Tämähän on Suoli24 ja ahdistuneitten pesä.


      • KysynVaan
        toisallaOnHuonoOlla kirjoitti:

        Tämähän on Suoli24 ja ahdistuneitten pesä.

        Johtuisikohan huono olo renun puutteesta?


    • VeikoVähäLuisto

      Nyt kun kärki renufanaatikot ovat saaneet purkautua on aika avata kalupakki ja kertoa tarkemmin mitä se sisältää, niiku tähän renulonkeroihin liittyen.
      Japanissa jo tuli hätä ja polemiikki, kun huomasivat, että nyt tämä renusalaseuran konserni, ties mikä? on päässyt saastuttamaan Mitsubishin. Euroopassahan niin on jo käynyt muutamille merkeille ja tulokset, heikko laatu on heti havaittavissa. Aikamoinen arvon alennus siis kosketti Mitsua ja tästä säikähtäneenä aloitti sikäläiset johtajat asiain korjausliikkeet, aika näyttää miten onnistu.
      Monenlaista temppeliherraa, salaista seremonia päälikköä ja ties mitä humanoidia liittyy näihin suuriin yläeliittiluokan sauvan kantajiin, heillä on valta, voima ja kunnia ja heitä pitää meidän tietämättömien pakostakin ja tietämättämme kunnioittaa, kumartaa, niin ja renuta, jotta konserni pyörii ja saasta leviää.
      Johtuisikohan huono olo renusta? kyllä se siitä johtuu, No, wanha, hyväksi havaittu neuvo; kupponen kahvia ja suunta valtuutetun Toyota kauppiaan luokse, niin elämä hymyää, suksi luistaa, renurömpsät unholaan jääkööt.

      • JatkaVaan

        Olet huono jopa trolliksi, nykyisellään toimit lähinnä hyvänä Renaultin mainoksena.


      • MiEcCr

        Tuosta Mitsun saastuttamisesta olet oikeassa! Pe-pe-pelottaa suorastaan, mitä Renault tulee tekemään Mitsun timanteille, mihin vajoaa Japanin timantin laatu?
        Juuri ehdin hakea ehkä viimeisen uuden mallin kaupasta ja harmittaa, mitä sen jälkeen? Ei varmaan MitRenia ainakaan!


      • Lonkerot

        Monelle suunalle ja taholle on jo levinyt tämä Franskan teknologia, josta renu varmaankin tunnetuinpia tämän saippuavesi konjakin lisäksi. Mahtanee lähitulevaisuudessa syntyä enenevissä määrin kädettömiä, epämuodostuneita lapsia (josta uutisoitu), ei ihme kun suurinosa Ranskan pinta-alasta on turhien viiniviljelyksien peittämää ja maaperä saastunut myrkyistä, alkuperäinen ja puhdasluonto jo ajat sitten hävitetty. Sutta ja sekundaa monella rintamalla, kaikki liittyy kaikkeen, ei Renault ole irtonainen omaa elämäänsä elävä tuote, vaan edustaa hyvin tätä ymmärrys köyhää elämäntapaa, jonka lonkerot ovat levineet ja saastuttaneet vähemmän huonoa teknologiaa, saaden osaltaan nämäkin kuttaperkka kulttuurin pariin. Pölvästit kusipäät kehuu ja ovat uskollisia omassa yksinkertaisuudessaan, kun eivät syvällisesti asioita ymmärrä, pintaliitoa ja omaan napaan tuijottamista, tässä hetkessä vain paskomassa, syömässä, kuluttamassa, naimassa, ymmärtämättä asian nimeltä elämä ydintä.
        Kannattaa valita tuotteita, jotka ovat pitkäikäisiä, luotettavia eli yksinkertaisesti hyviä. Kun lukee esim. tätä Renault asiaa täältä S-24 foorumilta, niin suurinosa kommenteista koskee vikoja ja muita hankaluuksia tähän renuun liittyen. Ei muiden merkkien kohdalla ole aivan näin, ehkä jokin Ooppeli, Peugeot, Citroen pois lukien.


      • KasvaAikuiseksi

        Suurin osa noista vika yms. kommenteista taitaa olla sinun kirjoittamiasi, tojota-tero.


    • Jatketaan

      Niin, onhan niissä renuissa tietenkin omat huvät puolensakin, varsinkin kompi kupee malleissa vai oliko se kumpi kutee? näistä ei enää kuule kerrottavan, jostain syystä, kerrotaan vain, kuten taanoin "kuumista kesäeduista" tai "suurenmoisesta" matkasta, joka siintää edessäpäin, kun valitset tälläisen "uuden" arvoituksen, mistä jo etukäteen tietää, että se on hyvä, koska on "uusi" kummallista logiikkaa. Ei mainosteta esim. Wanha ja hyväksi havaittu, ryppyjä, klommoja, muita pikkuvikoja voi jokainen tehdä ajamalla lisää. "Huippuvarusteltu" luki Clio mainoksessa, onko jokin piilotettu vihjaisu erotiikan suuntaan, tiedä tätä, ranskalaisethan ovat sutee munamuur kansaa, joten jotain tälläistä voisi aavistella.
      Järkevästi ajateltuna onhan se niin, jos autossa on renumerkki eli se on Renault, niin suuri miinushan se on itse tuotteelle. Parkkipaikalla muut katsoo kieroon, virnistäen, kun joku yrittää selviytyä renullaan Suomen ankarassa ilmapiirissä, jossa ei edes ukranalaisdivilsioona v. 1939-40 selvinnyt hengissä ja niillä sentään oli varmatoimiset hevoset matkassa.

    • PösilöKysyy

      Miksi yleensä Renault on merkitty autojen joukkoon? Mielestäni se pitäisi olla pilailu ja haittavempaimet osiossa. Perustelut; aiheuttaa vakavaa riippuvuuskierrettä vähäosaisten kansalaisten keskuudessa, niin sanottua renuloitumista, joka ilmenee fakkiintumisena ja omiin oloihinsa vetäytymisenä, tätä renua rassaten, kaiken varallisuuden, henkiset ja fyysiset voimavarat käyttäen, ylikuormittaen itsensä ja lähiympäristönsä sekä rasittaen tarpeettoman raskaasti yhteiskunnan sosiaallista kantokykyä, joka jo nyt on alkoholistien ja muiden marginaalikansalaisten kuormittama. Toyota-merkin puolella ei ole havaittavissa vastaavaa negatiivista suuntausta, mikä luettakoot japanilaisen teknologian ansioksi. Perhäps tämä on estänyt monta suomalaista hirttäytymästä lähimpään riippakoivun oksaan ja pelastanut renuloitumisen salakavalalta joukkorappiotilalta.

      • renaultnainen

        Mukavat rupattelut siinä kerroit. Ei mitään vaikutusta minun auton osto valintaan aiheuttanut. Olin joskus Japsi autoihminen, mutta sitten avasin silmät ja huomasin että muutkin osaa tehdä autoja. Jopa parempia. Sitten tein syrjähypyn enkä ole palannut takaisin. Valitsin Renaultin.


      • Seb.Löe

        Renaul Kadjar automaatti, ja mukavat kyydit.

        On se kummallista, kuinka paljon nähdään vaivaa automerkeistä, huonommuudesta ja paremmuudesta?


    • Pelkkäpösilö

      Laki ei kiellä renuloitumista, mutta hyvien tapojen noudattaminen kanssaeläjiä kohtaan olisi suotavaa. Saahan sitä esim. linja-autossa pieraista raikuvasti ilman mitään rangaistusta, saa myös renulla renuta yleisellätiellä, jos ei törmää mihinkään, vaikka silmät olisivat kiini eli laki ei vaadi autoilijalta silmien aukipitämistä, kunhan näkökyky vain on riittävä lääkärintarkastuksessa, ulkonäkö vaatimuksia ei myöskään ole, mutta suotavaa olisi, että peruukki ei peittäisi silmiä ainakaan kameratolpan kohdalla, mutta tätäkään ei laki suoranaisesti kiellä. Itse kampaus saa uloittua polkimiin asti, mutta suotavaa se ei ole, ainakaan kesähelteellä.
      Jos valitsee Renaultin, mutta palaakin sitten takaisin Toyotaan, niin tästä ei rangaista, vaikka olisi blondi ja varsinkaan silloin, jos ja kun olisi sellainen, mutta suotavaa olisi ettei ollenkaan alunperinkään astuisi renuun, laki ei kuitenkaan tätä kiellä.

      • Seb.Löe

        Laki ei kiellä ja se on tosi.
        On ollut useampia tojotoita mutta en näe enkä koe niitä sen paremmiksi autoiksi kuin kokemani Renaultit.
        Tojojen 'vähävikaisuus' johtuu mm siitä, että ne huolletaan 15.000 km välein.
        Täysin järkeen sopivaa, että silloin ainakin karsitaan viat, jotka muilla näkyvät katsastustilastoissa.
        Aivan turhaa on väittää, ettei niihin tulisi vikoja samaan tahtiin, kuin keskinmäärin muillekin merkeille.


      • puurastaja
        Seb.Löe kirjoitti:

        Laki ei kiellä ja se on tosi.
        On ollut useampia tojotoita mutta en näe enkä koe niitä sen paremmiksi autoiksi kuin kokemani Renaultit.
        Tojojen 'vähävikaisuus' johtuu mm siitä, että ne huolletaan 15.000 km välein.
        Täysin järkeen sopivaa, että silloin ainakin karsitaan viat, jotka muilla näkyvät katsastustilastoissa.
        Aivan turhaa on väittää, ettei niihin tulisi vikoja samaan tahtiin, kuin keskinmäärin muillekin merkeille.

        Se on varma että Tojotissa on vikoja. En sen tarkemmin erittelemään käy, mutta kun itsellä ollut toistakymmentä Tojotoo uudesta lähtien, niin tiedän mistä puhun. Joten vaihdoin merkkiä, nyt ollut Renaultteja. Ja ihan tyytyväinen olen ollu, ei sen enepää ainakaan vikoja ole esiintynyt, Ajettavuus on ihan eri luokkaa mitä Tojotassa oli. Ei vikuroi. Eikä tarvii jatkuvaan käyttää huolossa kun Renaultissa on huoltoväli Kolmekymmentä tuhatta.


      • aina.samaa
        puurastaja kirjoitti:

        Se on varma että Tojotissa on vikoja. En sen tarkemmin erittelemään käy, mutta kun itsellä ollut toistakymmentä Tojotoo uudesta lähtien, niin tiedän mistä puhun. Joten vaihdoin merkkiä, nyt ollut Renaultteja. Ja ihan tyytyväinen olen ollu, ei sen enepää ainakaan vikoja ole esiintynyt, Ajettavuus on ihan eri luokkaa mitä Tojotassa oli. Ei vikuroi. Eikä tarvii jatkuvaan käyttää huolossa kun Renaultissa on huoltoväli Kolmekymmentä tuhatta.

        Tällaiset aloitukset paljastuvat aina lopulta jonkun ressukan vanhan monta kertaa hitsaillun Tojopaskan omistajan tekemiksi.


    • ToyotaHyvä

      Renua ei kannata korjata, kokemusta on ja suuret rahalliset menetykset muistona. Yksi renukokemus riittää itselleni, ei ole varaa taivaantuuliin rahaa syytää, köyhä pieneläjä koska olen ja vähäosaista vähäisempi. Oli siinä renuamisessa hyviäkin puolia, linjat pysy solakkana, mutta nyt japsien kanssa tuppaa vatta kasuamaan ja se haittaa tanssimista jne. Tuttavat kysyy "koska on laskettu aika?" vaikka olen mies, mutta erehtyvät luulemaan muuksi, kaiketi tahallaan, tämän vuoksi kysynkin olisko kuiten viisainta ostaa vaikka joku sadaneuron Megane ja sitten korjauttaa sitä merkkihuolloissa, voisi päästä kummusta eroon ja eläisi pitempään ja kurjemmin.

      • KysynVaan

        Kusta päässä?


      • dieselkake

        Taidat elää unelmissa. Minäkin joskus Tojotiani hivellellen. Pienikin kivi napsahtii niin lommo pellissä. Tuulilaseja sai vaihtaa joka vuosi ym. Nyt Renault ja huoletonta ajoa, no tankilla ja huolossa tarvitsee käydä. Mutta sielläkin huomattavasti harvemmin.


      • Konsernintuotos

      • diselkake
        Konsernintuotos kirjoitti:

        Qashqai on renun tekniikalla ja juuri uutisoitu sen olevan katsastushylsyjen kärjessä.
        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/suomen-vuoden-2018-myydyin-automalli-on-aikamoinen-vikapommi-6753960

        Eihän tuossa Renusta puhuta mitään. Renut pärjää hyvästi katsastuksessa. Ei hylkyjä itsellä. Ei muuta kun kovaa ajoa. Huollossa käyttää ja tankkailee. Kyllä on niin mukava ja lämmin auto ollut ei huurru lasitkaan ja tuulilasi pysyy kirkkaana kun pistää lasin lämmittimen päälle jos tarvitsee. Ei mitään alareunan lämmittimiä jotka halkoo lkasit jos pikkunen kivi on napsahtanut.


    • EiRenuloimista

      Lommot eivät haittaa matkantekoa ja kun ajaa myötätuuleen varottaen eli varovasti, niin tuulilasit kyllä kestää ellei keltaliivit särje tai kupperikeikkaa koko autoa, kuten heillä "sivistyneillä" on tapana. Onneksi toistaiseksi ovat tyytyneet renuamaan kotikadullaan, no muutama apina tavattu Helsingissä, mutta ovat erirotua, eivät visko mummojen potkukelkkoja eduskuntatalon katolle.
      Kyllähän se niin on kauniilla suomenkielellä artikuloiden, että paljonhan sitä pitää olla baskerin alla kusta ja muuta paskaa jos Renaultia pitää hyvänä, tämä kysyjälle vastauksena. Itse kysymyksessähän ei ole järjen hiveltäkään, mikä tietenkin sopii asiaan, kun on kysymyksessä Renault automaailman murheenkryyni, hylkiö ja suoranainen ongelmajäte.

      • KysynVaan

        Kiitos, vastauksesi vahvisti olettamukseni, sinulla on kusta päässä ja paljon, jopa niin paljon että pitää tulla laskemaan liiat pois tänne renault palstalle (juttusi kun ovat liian huonoja jopa savolaishuumoriksi ..).


    • EiRenulaatiota

      Olemme vakavien asioiden kanssa tekemisissä, jos Suomeen leviää "sivistys" mm. renukusipäät, niin voidaan olettaa yleisen järjestyksen horjuvan, huojuvan jopa kaasuuntuvan, kuten on jo tapahtunut Renaultin kotikonnuilla. Renulaation vastustaminen ja Toyotan suosiminen on jokaisen suomalaisen kansallisoikeus, jopa suoranainen velvollisuus. Valtiopäivillä on päätetty, että renuta saa vain ja ainoastaan lainsäätämissä puitteissa. Tokkohan toki meilläkin on pieni, ongelmallinen renuajamarginaali, mutta tätä seurataan ja tilanne on toistaiseksi hallinnassa. On kuitenkin ollut keskustelua siitä, onko renulogon yleisellä paikalla näyttely, esittäminen sopivaa, muistuttaahan tämä naisen sukupuolielintä, ehkäpä kaikkinainen kusipäisyys ja siihen liittyvä juontaakin juurensa tähän alkulähteeseen, joka sitten kuvastuu koko siihen elämänpiiriin mitä ns. renuaminen edustaa, niin pahassa kuin pahassa, hyväähän ei tästä löydy.

    • HyötyäkinON

      Melkein täysin erimieltä tästä renulaatio kehityksestä. Ranskassa mm. ovat kaasupatruunoiden valmistajat jo melkein viikon olleet humalassa, kun on tullut niin suuret tuotot ja mitä enemmän renuja kuperkeikataan selälleen, niin sitä enemmänhän niitä pitää valmistaa, jotta yleensä voidaan renuta ja syljeskellä, (ei lasiin). Mitä alkulähteeseen tulee, niin suurennettu on uusissa renumalleissa, liekkö mustatmiehet vaatineet?, joita tullut välimeren yli kun ei ali pääse.

    • Seb.Löe

      En tajua näitä hylkyjä kolmen vuoden vanhoissa autoissa, sehän kertoo ettei niitä ole huollettu ensinkään?
      Kun takuu on se kolme neljä vuotta, kattaa se kaikki oleelliset viat ja näin läpimeno on varmaa....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe