MUSTAT silmänalukset!!!

jussi

mistä johtuu mustat silmänalukset.nukun noin.8-10 tuntia yössä,jotan siitä se ei voi johtua.tämä vaiva on tullut hiljattain.lisäksi syön suht. normaalisti.eli mikä on?
kiitti vastauksista!

24

22791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kestomustat silmänaluset

      Veikkaan että silmien alla muhii joku bakteeri. Olisiko mitään luontaistuotetta tai vastaavaa?

      • kestomustat silmänaluset

        Täytyypä kokeilla..

        "Jos sinulla on mustat silmänaluset tai ihosi on silmiesi alta hilseilevä, ehkä ryppyinenkin, kokeile säihkyvoidetta: 1/2 tl hunajaa 2 tippaa manteliöljyä Sekoita hunaja ja manteliöljy keskenään. Levitä seos huolellisesti silmien ympärille. Lepää 15 min, niin että vaikutus tuntuu iholla. Pese voide pois kamomillahauteella. Toista tämä hoito kaksi tai kolme kertaa peräkkäin vaikkapa päivän välein."

        Lähde: http://www.yrttitarha.com/tietopankki/konstit/niksit.html


      • aquamarina88
        kestomustat silmänaluset kirjoitti:

        Täytyypä kokeilla..

        "Jos sinulla on mustat silmänaluset tai ihosi on silmiesi alta hilseilevä, ehkä ryppyinenkin, kokeile säihkyvoidetta: 1/2 tl hunajaa 2 tippaa manteliöljyä Sekoita hunaja ja manteliöljy keskenään. Levitä seos huolellisesti silmien ympärille. Lepää 15 min, niin että vaikutus tuntuu iholla. Pese voide pois kamomillahauteella. Toista tämä hoito kaksi tai kolme kertaa peräkkäin vaikkapa päivän välein."

        Lähde: http://www.yrttitarha.com/tietopankki/konstit/niksit.html

        Oletko kokeillut, onko auttanut? :)

        Itselläni on myös tummat silmänaluset, ja hassusti vielä toisen silmän alla on tummemmat kuin toisen..


    • nesteitä

      Useimiten syynä on liian lyhyt uni. Munuaisten toiminnasta voi myös johtua. Esim. suolainen ruoka, liian vähän tulee juotua nesteitä->nestettä kertyy "liikaa"elimistöön. (Itselläni hikoilu pää alaspäin työskennellessä aiheuttaa silmien alle pussit)

      • dr3dg3

        Kaikki aina mutuilee uni-ongelmia... Vähän veikkaan että kukaan joka ongelmasta kärsii ei ole niin tyhmä etteikö kokeilisi nukkua pidempään ja/tai laadukkaampaa unta ennen kuin alkaa kirjoittelemaan foorumeille ja kyselemään neuvoa.

        Ennemminkin melkein poikkeuksetta kaikki jotka oireesta kärsivät ovat sanoneet nukkuvansa hyvin.

        Ja huvittavaa kyllä, muakin on luultu narkkariksi tummien silmänalusten takia. Luin juuri toiselta foorumilta kun joku nuori mies kertoi ihan samaa...


    • insomnia2
      • uneton

        Minkä takia unenpuute aiheuttaa tummat silmänaluset?


    • Mustasilmä

      Mulla on ollut nuoruudesta asti tummat silmänaluset. Ilmeisesti meidän tummahiuksisten yleinen "perintö". Nyt olen huomannut tämän talven aikana, että tummuus on vain lisääntynyt ja olen itsekin ihmetellyt, että mistäs tämä nyt johtuu. Yritän nukkua riittävästi siinä tosin usein epäonnistun:) Samanaikaisesti on silmät alkaneet tuntua rasittuneilta. Jos löydät hyvän keinon, niin ilmoittele. Säästyy sitten nuo peitepuikot pitempään, sillä tällä menolla rahat uppoo kohta niihin, että kehtaa ihmisten ilmoille mennä ilman, että luulevat, että mies on pahoinpidellyt;)

    • se tietenkin

      korostuu koska iho on kalpea!! Sitäpaitsi mustat silmänaluset on vaan perintögeeneissä eikä siihen voi vaikuttaa jollakin vitamiineilla koska et pysty paksuntamaan ihoa silmien alla millään "aineilla"!! (verisuonet siellä vain paistavat "läpi")

      • todella mustasilmäinen

        olen samaa mieltä. Äitilläni on todella mustat silmänalukset ja niin minullakin. Olen todellakin sen näköinen että minut on piesty. Piesty kyllä onkin 15-vuoden karate / potkunyrkkeilyharrastuksen jälkeen, mutta silmien mustuus ei johdu lajeista vaan perinnöllisyydestä. Uskon että mustat silmät voi peittää vain jollakin pakkelilla.


    • nainen -81

      Mulla sama onkelma ja tuntuu vaan pahenevan iän myötä, niinku ois aina turpaansa saanu..

      Lisäksi vielä ihmetyttää että nämä mun mustat silmänaluset on epänormaalisti aina "kuopalla" :(

      Elän omasta mielestä terveellisesti jnejne..
      Mutta ei auta vaikka päällään seisois..

      Oisko jotain voidetta olemas taijotain???
      Auttakaa!

      • edellinen

        viesti!! (johtuu ohuesta ihosta!!!)


      • nainen -81
        edellinen kirjoitti:

        viesti!! (johtuu ohuesta ihosta!!!)

        Ensinnäkin mulla on koko vuoden ympäri mustat silmänaluset eikä ne sen kummemmin talvella korostu, ja jos oot niin viisas niin kerroppa mistä johtuu kuopat silmien alla..??

        Kaikki ei oo aina niin yksoikoista ja varmaa kuin jotkut ajattelee...mutta uskon että jotain on kuitenkin tehtävissä!


      • johtuu
        nainen -81 kirjoitti:

        Ensinnäkin mulla on koko vuoden ympäri mustat silmänaluset eikä ne sen kummemmin talvella korostu, ja jos oot niin viisas niin kerroppa mistä johtuu kuopat silmien alla..??

        Kaikki ei oo aina niin yksoikoista ja varmaa kuin jotkut ajattelee...mutta uskon että jotain on kuitenkin tehtävissä!

        muusta kun anoreksiast, ei ole "läskii" tarpeeks naamaris!!


      • joo
        johtuu kirjoitti:

        muusta kun anoreksiast, ei ole "läskii" tarpeeks naamaris!!

        Osoitit pätevyytes...Mee jonnekki muualle kiusaamaan ihimisiä jooko?

        On se säälittävää kun pitää noin kovasti yrittää päteä jossain netin keskustelupalstalla...


      • pakkelii
        joo kirjoitti:

        Osoitit pätevyytes...Mee jonnekki muualle kiusaamaan ihimisiä jooko?

        On se säälittävää kun pitää noin kovasti yrittää päteä jossain netin keskustelupalstalla...

        naamariis kilon verran nii voisit siäki näyttää "valkoihoselt" mustine mollukoines!!!


    • lissu

      Ulkoilette illalla n. tunti ennen nukkumaanmenoa n. 30 min ajan. Vaikkapa normaalia kävelyä jossa hieman tulee hiki. Näin minulla auttaa mustiin silmänalusiin.

      • minä itte

        ovat ilmaantuneet silmien alle muutamassa viikossa. Nukun hyvin epäsäännöllisesti kun ei tahdo tuli uni, eikä maistu ruoka, liikunnasta puhumattakaan. " Elänyt " virtuaalimaailmassa 10-vuotta. Vuoroin konsolilla, vuoroin Pc:llä. Ammattina tietokoneet. Olisikohan liikaa suolaa elimistössä, käytän sitä aika runsaasti. Mutta kun vesi ja muut juomat maistuvat jo pahalle, eikö se viittaa jo elimistön liian vähäiseen nestetasapainoon. (ei kannettu vesi kaivossa pysy)


    • feikki

      Ulkoile. Jos hillut sisällä vaan päivät pitkät, ja oot tietokoneella, ei oo mikään ihme että tulee. Että käy joka päivä ulkona, liikut jne. : )
      Ei mitää 15min. vaa, vaa iha kunnol oot siellä.

      • Ramboliini

        Nuo on taas noita kaikkitietävien sekunnissa keksimiä, hatusta heitettyjä "ratkaisuja".

        Tästä kärsii moni sellainenkin joka on sen verran iäkäs että tietokoneita silloin ei edes ollut... itse lähestyn vasta keski-ikää mutta ongelma on ollut teini-iästä asti. Kukaan ei tiedä mitään ratkaisua, mutta kaikki huomaavat oireet.

        Tää on taas näitä mihin koululääketiede ei oikein osaa tehdä mitään. Julkinen terveydenhoito taas ei kata / korvaa muita hoitoja mistä voisi ehkä löytyäkin apua, kuten funktionaalinen tai kiinalainen lääketiede.


    • tälläisiä

      ulkoilu poistaa ne, siis raitis ilma. Ei aurinkoa vaan metsässä tai puutarhassa oleilua lisää.. Tekee ihmeitä ihon värille. Samoin kasvojen kuivaharjaus sekä miedot löylyt kerran viikossa.. Kasvojen alueen lihasjumppaa ja rentoutusta vuoroin..

    • vitamiinit?

      Itselläni auttaa se, että nukun säännöllisesti ja aikaisin illasta. Sen lisäksi kaikista eniten ero näkyy siinä, saanko tarpeeksi vitamiineja. Minulla paljon allergioita joten vitamiinipuutos on hyvin todennäköinen. Tämän vuoksi syön joka päivä annoksen parsaa, pinaattia ja marjoja. Jos jätän tämän "vitamiinipommin" väliin, on vaikutus välittömästi huomattavissa silmänalusissa seuraavana aamuna.

    • Alukset vai aluset?

      Mustat silmänalukset - avaruusalukset - voivat johtua vaikkapa alhaisesta hemoglobiinista.

      • Koululääketde my ass

        Jos käy yleisterveystarkastuksessa ja otetaan verikokeet niin paljastunee siinä?

        Kävin nimittäin juuri kyseisissä verikokeissa ja nyt odotellaan. Entä näkyykö kilpirauhasongelmat?
        Haluaisin testauttaa lisämunuaisten uupumuksen mahdollisuuden (suurempi osa oireista matchaa kuin jos olisi kilpirauhas ongelmia). Mutta kun koululääketiede ei usko koko lismunuupumukseen niin on vähän vaikea köyhän testauttaa jos ei saa lähetettä mihinkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      520
      13077
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8494
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      40
      7839
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      354
      2546
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2414
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1987
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      23
      1626
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1530
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1353
    Aihe