Sukupuolenkorjaus

Luominen vai tuhoaminen?

6

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KysynVaa

Mieti sitä!

Pystyykö "Hoidot" läpikäynyt lisääntymää kummassakaan sukupuolessa?

• Jrjrjekeke

Pystyykö kaikki ei-transsukupuoliset lisääntymään? Haluaisivatko hoitamattomat transihmiset lisääntyä? Onko ihmiselämän tarkoitus ja korkein päämäärä lisääntyä?

• Kulttuurin.kääntöpuoli

Kukaan ei lähde sukupuolenkorjaushoitoihin noin vain. Ei ole pikkuasia piikittää itseensä loppuelämän ajan vastakkaista hormonia, mitä oma keho luonnostaan tuottaisi. Ei ole pikkuasia selitellä sukulaisille, ystäville ja tuntemattomille siitä mitä olet. Ei ole pikkuasia mennä kalliisiin ja riskialttiisiin leikkauksiin.

Jokainen sukupuoltaan korjaava on varma siitä, että hän tarvitsee hoitoja tunteakseen itsensä normaaliksi ja omaksi itsekseen. On totta, että transsukupuolisen kehossa ei ole varsinaisesti mitään vikaa, vaan syy on aivoissa. Nykytiede ei kuitenkaan pysty vaihtamaan ihmisen aivoissa tapahtuvia tuntemuksia toisenlaisiksi, siksi hormonihoidot ja leikkaukset ovat ainoa vaihtoehto transsukupuolisille.

Aikoinaan kun transsukupuolisuus on ollut tabu, monet transsukupuoliset ovat tehneet itsemurhan. Hormonihoidot ja leikkaukset ovat ikäviä, mutta ne ovat myös aivan mahtava mahdollisuus ja pelastus ihmiselle joka ei tunne kehoaan omakseen.

Se ettei transsukupuolinen saa biologisia lapsia, on aivan toissijainen asia. Tärkeämpää on, että jokainen saa olla sellainen kuin itse haluaa. Elämä ei ole elämisen arvoista jos se on päivästä toiseen yhtä kärsimystä ja kaapissa olemista.

Transsukupuolisilla elämä on vaikeaa. Eihän tehdä sitä enempää vaikeaksi vaan autetaan ja tsempataan parhaamme mukaan?

• tygiulvyjfjkhg

Onhan noita biologisia lapsia syntynyt minullekin kolme kappaletta. Se on vaan hoidettava ennen transitiota tai pienin kikkailun sen jälkeenkin. Joillakin transsukupuolisilla psyyke ei kestä biologisten lasten saantia "väärillä vehkeillä", mutta silloin on mahdollisuus adoptioon.

"Transsukupuolisilla elämä on vaikeaa. Eihän tehdä sitä enempää vaikeaksi vaan autetaan ja tsempataan parhaamme mukaan?"
        Tuota en allekirjoita kokonaan. Elämä ennen transitiota oli vaikeaa, nyt se on psyykkisesti helpompaa oikeassa sukupuolessa. Siihen nähden haitat ovat hyvin vähäisiä.

• Elina__76

Olen siinä vaiheessa, että joko uskallan tai tämä kaikki loppuu.
      Itken koko ajan ja on kuin olisin pyörremyrskyssä, humisee vaan. Muisti ei toimi kun mikään muu, kuin naiseus vaan kiinnostaa.
      Olen vain kasa tahdotonta lihaa.

• Noh ompas disforia joskus ilkeä :/

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      4
      1756
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1232
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      920
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      832
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      57
      826
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      104
      731
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      678
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      666
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      92
      659
    Aihe