Lapsen saaminen pelottaa

Apuaaaa

Hei! Olen 24 vuotias nuori nainen ja olen mieheni kanssa miettinyt perheenlisäystä. Olen aina tiennyt haluavani lapsia joskus ja nyt kun se on ajankohtaista minua ahdistaa, mietityttää ja ennenkaikkea pelottaa. Minua stressaa jo meidän snautserinpentu niin kuinka voin pärjätä lapsen kanssa. Lisäksi minulla on koko elämäni ollut ahdistuksen kanssa ongelmia ajoittain, niin miten voin olla äiti jota ahdistaa pelkään että en silloin ole tarpeeksi hyvä äiti. Mitä jos en pidäkkään äitiydestä? Mitä jos tulen hulluksi vauvan kanssa? Miljoona asiaa mietityttää. En kuitenkaan osaa kuvitella itseäni elämässä koko elämääni ilman lapsia. Löytyykö neuvoja ja vertaistukea?

4

2364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MeesFoo

Ole huoletta. Luoja on ollut aika viisas rakennettuaan ihmisen sopeutuvaiseksi.
      Muutos alkaa aika nopeasti kun tulet raskaaksi, kehosi valmistelee sinua äitiyteen. Ei siitä kannata liikaa stressaantua. Kannattaa yrittää nauttia myös raskaudesta vaikka siihen kuuluu niitä monenlaisia ajanjaksoja alku pahoinvointeineen ja lopun virtsarakkoon kohdistuvine paineineen.

Neuvolat ohjaavat myös todella hyvin äitiyteen ja myös isyyteen.
      Olen siis mies joka on ollut mukana aihepiirissä jo muutaman lapsen osalta.
      Alussa jokaista hieman arveluttaa, ihminen kasvaa tilanteen mukana, usko pois.

• mieskertoo

Miten niin ajankohtainen. Ihan selkeästi on luettavissa, että asia ei ole ajankohtainen koska et ole siihen vielä valmis.
      Anna ajan kulua ja mieti asiaa muutaman vuoden kuluttua. Ehdit totutella rauhassa ajatukseen ja kerryttää varallisuutta/ panostaa työuraasi.
      Fiksumpaa on kuunnella itseään kuin lähteä suin päin lapsia tekemään, koska nyt ikään kuin olisi jokin pakko tehdä niin.

• mekkkk

Osota 10 v niin tiedät varmasti haluatko lapsia ja nauti vaoaudestasi ja vasta sitten lapsia kun jaksaa olla himassa ja viettää perhe-elämää niin helpottaa. Itse olin 34v kun isäski tulin ja ei kinnostanut alta 30 lapsen kasvatus mutta nyt jo lapsi aikuinen ja saa taastehdä mitä huvittaa.

• raimblik

olen kaksymppinen, perusterve, kuntoileva, parisuhteessa, komea, ei sairauksia taikka mitään vikaa muutenkaan, kuin pieni yksinäisyys. haluaisin luovuttaa sperma pankkii sittiötäni ja olisin valmis näyttämään kuvani jos on kiinnostusta. muuten naiset joutuvat sokkona valitsemaan luovuttajansa ovumiassa taikka mehiläisessä. jos on kiinnostusta lähetä viestiä [email protected] en pyydä rahaa, eikä tarvitse muuten olla yhteydessä jos lapsi välttämättä haluaa tietää. olen parisuhteessa ja todennäköisesti teemme lapsen parin vuoden päästä vasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7725
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1945
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      879
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      802
    Aihe