Henkilökortin hinta 58e

työläinen6

Joo elikkä pakollinen hankita ja 58e ei ole pelkkää taskurahaa köyhälle työläiselle. V*tuttaa hallituksen kiusaaminen

13

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarpeeton.kortti

      Mihin tuota muka tarvitsee? Pohjoismaiden kansalainen ei tarvitse Pohjoismaissa mitään lippuja tai lappuja. Kotimaa (suurimmalla osalla Suomi) kuuluu Pohjoismaihin. Jos olet muun maan kansalainen, niin sitten tilanne on toki toinen, mutta silloin joutuisit hankkimaan henkilöllisyystodistuksen kotimaastasi tai mahdollisesta kotimaasi konsulaatista.

    • eiolepakollinen

      Ei ole pakollinen hankinta. Suomessa ei Suomen kansalaisen tarvitse kantaa henkilökorttia mukanaan. Tarvittaessa viranomaiset voivat selvittää henkilöllisyyden muilla tavoilla.

    • Epätietoinen1

      Eihän pankkitunnuksia nettipankkiin saa jos ei ole henkilökorttia, vai?

      • turha.henkilökortti

        Minulla ei ole ollut koskaan henkilökorttia, mutta olen saanut useammankin pankin tunnukset. Vaikka eihän nuo pankkitunnukset varsinaisesti kotimaan matkailuun liity.


      • Epätietoinen1
        turha.henkilökortti kirjoitti:

        Minulla ei ole ollut koskaan henkilökorttia, mutta olen saanut useammankin pankin tunnukset. Vaikka eihän nuo pankkitunnukset varsinaisesti kotimaan matkailuun liity.

        Minulla ei ole ollut koskaan henkilökorttia, mutta olen saanut useammankin pankin tunnukset. Vaikka eihän nuo pankkitunnukset varsinaisesti kotimaan matkailuun liity.

        Jos kärsii udella: Millä sinä olet henkilöllisyytesi todistanut?


      • Eiköhän passi taida olla se kaikista yleisin asiakirja henkilöllisyyden todistamiseen, silloin kun ajokortti ei kelpaa kyseiseen toimenpiteeseen.
        Tuota henkilökorttia ei ainakaan omassa ystävä piirissä omista kovinkaan moni, mutta passi kyllä löytyy kaikilta.


      • turha.henkilökortti
        Epätietoinen1 kirjoitti:

        Minulla ei ole ollut koskaan henkilökorttia, mutta olen saanut useammankin pankin tunnukset. Vaikka eihän nuo pankkitunnukset varsinaisesti kotimaan matkailuun liity.

        Jos kärsii udella: Millä sinä olet henkilöllisyytesi todistanut?

        En enää muista, S-tilin avasin yli 10 vuotta sitten paikallisessa S-marketissa. Olisiko ajokortti ollut mukana, en muista oliko edes passia silloin. Sitä ennen olin jo liittynyt Osuuskaupan jäseneksi tunnistautumalla luultavasti toisen pankin pankkitunnuksilla. Netissä sen kuitenkin tein. Parin muun pankin asiakkuus on ajalta ennen ajokorttia ja passia. En muista enää miten tunnistettiin. Kai olin niin tunnettu tyyppi paikkakunnalla. Ei minulla joka tapauksessa ole ollut koskaan muuta kuin ajokortteja ja passeja.

        Ja pakkohan ne dokumentit on saada ilman kortteja tai passeja, jos sellaisia ei ole. Jos vaikka hävittää kukkaronsa, niin monesti menee henkilökortit ja ajokortit siinä samalla.


    • eletään2000luvulla

      EU ja muitakin Euroopan maita hyväksyy henkilökortin matkustusasiakirjaksi. Jos ei matkusta muualla niin ei tarvitse passia. Se on jäänne muinaisuudesta kokonsa sekä sivujensa takia, tosi hankala kuljettaa mukana. Kuinka apteekista haetaan reseptilääkkeitä passilla?

      • passi.riittää

        Maailmassa on muitakin maita kuin EU-maat. Suomen passi on maailman kolmanneksi paras. Vain Saksan ja Ruotsin passilla pääsee useampaan maahan.

        Kotimaan matkailussa ei tarvita lainkaan passia, kuten ei myöskään turhaketta nimeltään henkilökortti.


    • köyhät.kyykkyyn

      Minä ainakin pidän passia mukana. Se on pieni pankkikortin tapainen läpyskä ja yksisivuisena kätevä. Lisäksi tästä näkee että olen maailmanmatkaaja joka käy kaikissa maanosissa vähän väliä.

      • entarvitsepassia

        Mistä muka tommoisen passin saa??????????? Taidat nyt puhua potaskaa ja sulla on vaan se henkilökortti, se kun on pankkikortin kokoinen muoviläpyskä......itselläni ollut jo yli 10 vuotta kun en passia tarvitse ja passia on hankala kuljettaa mukana kokonsa takia, henkilökortti menee mukavasti rahapussissa.....


    • munaton

      Mikä pakko en omista kuin rikkinäisen ajokortin sillä köyhä pärjää en käy pankissa enkä matkusta ei tee ees mieli oot vaa iliman korttia ei tarvii rahoittaa tätä loppuun myytyä Finladiaa..

    • tarpeeton.köyhälle

      Ei köyhä tarvitse matkustusasiakirjoija mihinkään. Kodin ja sosiaalitoimiston välisiin matkoihin ei tarvita mitään dokumentteja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe