Savuna ilmaan

AitoTOSIrealistiKokkola

Voitteko kuvitella, että Suomi syytää taivaalle yli 20 miljoonaa euroa uutenavuotena. Tuhlareita ovat lapsiperheet. Joten, onko "varaa" syyttää yhteiskuntaa, hallitusta, jos paukuttaa taivaalle suunnattoman määrän euroja täysin turhaan.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boombamm

      Ja sitten nämä ilmastotieteilijät itte ampuvat saastuttavia raketteja ilmaan hyvillä mielin.

      • TosiAitoLottaKokkola

        Ressuhan ampui Lohtajalla kymmeniä vuosia vanhoilla venäläisillä tykeillä satoja miljoonia taivaalle ja saastutti rannat kilometrien säteellä.


      • AitoTOSIrealistiKokkola

        Lounainen myrskysää tulee kuin tilauksesta. Se on parasta aikaa vahvistumassa. Näin jäävät nuo saa..nan typerät raketit ja ilotulitteet ampumatta. Kun lopullinen laki ilotulitteista saa lainvoiman, niin ilotulitusta saadaan järjestää vain ammattilaisten johdolla, ja sekin tarkkaan harkituissa tapahtumissa.
        Onnittelut taas kerran itselleni. Esitin jo noin 30 vuotta sitten, että tuo sairas, miljoonia maksava ja vapaa ilotulittaminen pitää lailla kieltää, hah hah haaa!!!...


      • tosirealistinkannattaja
        AitoTOSIrealistiKokkola kirjoitti:

        Lounainen myrskysää tulee kuin tilauksesta. Se on parasta aikaa vahvistumassa. Näin jäävät nuo saa..nan typerät raketit ja ilotulitteet ampumatta. Kun lopullinen laki ilotulitteista saa lainvoiman, niin ilotulitusta saadaan järjestää vain ammattilaisten johdolla, ja sekin tarkkaan harkituissa tapahtumissa.
        Onnittelut taas kerran itselleni. Esitin jo noin 30 vuotta sitten, että tuo sairas, miljoonia maksava ja vapaa ilotulittaminen pitää lailla kieltää, hah hah haaa!!!...

        juuri näin aivan typerää touhua sama kun polttaisi rahaa itsessään hahaaa minä en tuollaista touhua harrasta kunnon miehet ampuu oikeilla tykeillä eikä millään valoraketeilla!


      • AitoTOSIrealistiKokkola
        tosirealistinkannattaja kirjoitti:

        juuri näin aivan typerää touhua sama kun polttaisi rahaa itsessään hahaaa minä en tuollaista touhua harrasta kunnon miehet ampuu oikeilla tykeillä eikä millään valoraketeilla!

        Kiitos sinulle. Olen hieman vaivaantunut, kun jouduin ampumaan tonneittain ammuksia taivaan tuuliin Lohtajan ampumaleirillä, mutta ehkä se oli tarkoitettu jumalan armosta Suomen itsenäisyyden vakuudeksi.
        Maanpuolustuksen vuoksi tehtävän työn merkitystä ei voitane rahalla mitata - ei edes 85 792 sotauhrin hengen kustannuksella, ja yli 100 000 lotan ja pikkulotan tekemällä arvokkaalla työllä.
        Rauhallista vuotta 2019 kaikille itsenäisyyttämme kunnioittaville Suomen kansalaisille!


      • TosiAITOLottaKokkola

        Jumalan armosta juopottelitte vuosia Vattajalla ja pilasitte luontoa. Pari vuotta sitten maahantunkeutujia tuli rajan läpi tuhansia miehiä ja maanpuolustajia ei näkynyt missään.


      • AitoTOSIrealistiKokkola
        TosiAITOLottaKokkola kirjoitti:

        Jumalan armosta juopottelitte vuosia Vattajalla ja pilasitte luontoa. Pari vuotta sitten maahantunkeutujia tuli rajan läpi tuhansia miehiä ja maanpuolustajia ei näkynyt missään.

        Väärin ja oikein. Vattajalla ei juopotella, sillä kovapanosammunnat eivät sitä salli.
        En ole koskaan "juopotellut" enkä toista kertaa "juo", hah hah haaa!!!...
        Maahanmuuttajia ei saa kääntää takaisin, vaikka siihen me maanpuolustajat kykenesimme. Ymmärrän tunteesi, sillä maahanmuuttajat, nuoret miehet, ovat vain maastaan paenneita rintamakarkureita. Eli samankaltaisia "paskiaisia", - karanneita, jotka ammuttiin Suomessa kenttäoikeuden päätöksellä viime sodissamme...


    • TaloudenRautalankamalli

      Kuinka monta joulukinkkua on ostettu vain siksi että ihmisen suolisto pääsee muuttamaan nekin pas...ksi!

      Ostaminen ja rahan kulutus kiihdyttää taloutta. Yksityinen kulutus on merkittävin talouden pyörittäjä, myös taantuman aikoina.

      Jos kukaan ei käyttäisi rahaa, niin talous sukeltaisi todella jyrkästi. Yritystoiminta joka luo työpaikkoja, maksaa ihmisten palkat ja tuottaa valtiolle ja kunnille verotuloja, hiipuisi ja aiheuttaisi irtisanomisia ja työttömyyttä joka taas pienetäisi verotuloja ja kurittaisi valtion ja kuntien taloutta työttömyysmaksujen ja sosiaalimaksujen nuosun vuoksi.

      • köyhäkaupunkilainen

        Prismasta ei saanut kelan lapuilla ostettua raketteja. Uusivuosi meni lapsiltamme pilalle. Suomi on huono maa ja ei tasapuolinen kaikille. Miksi ei sosiaalipuoli ymmärrä uuden vuoden tärkeitä asioita.


    • AitoTOSIrealistiKokkola

      Sinne ne lensivät taas kerran taivaan tuuliin nuorten perheitten toimeentulotukieurot, hah hah haaa!!!...

    • Laskutaito

      Pieni summa verrattuna siihen, kun vuosien aikana Suomeen tulleet pakolaiset lapsineen maksavat veronmaksajille 1,5-2 miljardia euroa joka vuosi. Revi siitä.

    • Anonyymi

      Otin tämän avaukseni esille, sillä joku aloitti keskustelun samasta aiheesta. Eli taas kerran viisaat ajatukseni ja mietteeni "varastettiin". Tosin tämä mainitsemani jutun avaaja on näköjään täysin samaa mieltä kanssani. Ei ole ensimmäinen kerta, kun ideani kopioidaan, eli "otetaan omaksi".
      Kerron tästä lähiaikoina lehtikirjoituksessani, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Kaikkihan on turhaa, paitsi puutarhanhoito ja sekään ei ole kovin tärkeää.

      • Anonyymi

        Kiinalainen viisaus tulkoon julki taas kerran:

        "Jos haluat olla onnellinen yhden päivän, nauti viiniä,
        jos kolme päivää, avioidu.
        Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se.
        Jos haluat olla ikuisesti onnellinen,
        ryhdy puutarhuriksi."

        Olen omaksunut tämän Kiinalaisen viisauden. Tosin siinä ohessa opiskelin sotatieteiden maisteriksi. Silti koskaan en ole lukuisia harrastuksiani unohtanut, ja nyt nuorekkaana eläkeläisenä (jo 16 v) puutarhurina oleminen vain korostuu, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Koiraslotat pääsevät siis viisikymppisenä eläkkeelle. Ylemmät viisaammat upseerit vasta kuusikymppisinä. Reijo kuuluu näihin b-miehiin joille ei ollut käyttöä ja laitettiin enenaikaiselle eläkkeelle. Tälläiset turhakkeet kuten Reijo rasittavat kansantaloutta. Reilu parikymmentä vuotta tuottamatonta työtä (lue juopottelua kasarmilla ja komennuksilla) ja siitä eläkkeelle viisikymppisenä yhteiskunnan elätettäväksi eli ei paljon eroa mustalaisesta tuo elämän tarina.


    • Anonyymi

      Ja mitä ihmeen väliä sillä on jos joku ampuu raketteja? Köyhät vinkuu taas kun ei ole varaa itsellä niihin ja itketään metelistä vaikka pauke kestää muutaman tunnin. Valittavat vain koska ovat peraukisia ja eivätkä osaa muutakaan enää.

    • Anonyymi

      Hah, kävin katsomassa "paikan päällä", sillä kuvia en kumartele. Vai hienoja, oletko sokea. Tulevassa Kokkojoessa vesi seisoo ja passkat kelluvat pinnalla. Tilanne muuttuu radikaalisti, kun Kokkojärvi on kaivettu, ja kirkas vesi virtaa jokeen, hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Kokkojärviä on jo lukuisa määrä Suomessa. Ei tarvitse kaivaa enempää.


      • Anonyymi

        Kaupunginjohtajatar Stina lupasi laittaa Suntin kuntoon 2020 mennessä ja nyt hän on sen tehnyt. Näitä Reijo realistin kaltaisia marisijoita riittää aina eri pitäjissä. Esittää voi vaikka uuden meren ja aavikon rakentamista mutta tässäkään tapauksessa todellisia kustannuksia ei kirjoittaja tiedä. Lisäksi tuota tekojärveä on suunniteltu aiemminkin samaan paikkaan ja ei onnistunut silloinkaan yksityisten maille sitä rakentaa.


    • Anonyymi

      Hah. kukaan ja ei koskaan eikä missään ole suunnitellut tekojärveä - Kokkojärveä Köykärin ojitettuun rämeikköön, Kokkolan kaupungin omistimille maille. Joku tai muutama hörhö on esittänyt putken vetämistä merestä, ja että pumpun avulla merivettä johdettaisiin "Suntin latvoille". Ei voi olla typerämpää ja turhempaa esitystä. Sellainen järjestelmä, ja sen ylläpito vasta tulisi maksamaan. Eikä olisi silti toimiva, hah hah haaa!!!...
      JK Silti kaikenlainen paukuttelu Venetsialaisina ja Uudenvuoden aattona on kiellettävä. Lähtökohta olisikin, että kaikki "räjähteiden myynti" kiellettäisiin totaalisesti koko valtakunnassa...

    • Anonyymi

      Olin taas oikeassa. Kirjoitin jo 17.11.2007, että "Pelit pelihalleihin". Kirjoitukseni julkaistiin Keskipohjanmaa- lehdessä...
      Kirjoitukseni on taltioituna kansiossani, sekä tietoneeni kovalevyllä...
      Nyt Veikkaus ja valtionhallinto on toteuttamassa (kopioimassa) tekemääni aloitetta, mutta vasta lähes 12 vuotta "myöhässä". Joten ei voi todeta muuta kuin, että olin taas kaukaa viisas. Suuresti ihmettelen, että miksei nimeäni - R.... K..... mainita missään. Yrittääkö taas joku "pyrkyri ratsastaa" - varastaa viisauksiani. Takaan ettei se tule onnistumaan, ja jos onnistuu, niin nimeni pitää julkaista aloitteen tekijänä. Muussa tapauksessa asia menee Eduskunnan Oikeusasiamiehen käsittelyyn, hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Sinuna linkittäisin sen kirjoituksen tänne muuten tuohonkaan ei usko kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuna linkittäisin sen kirjoituksen tänne muuten tuohonkaan ei usko kukaan.

        Hah, jos ja kun kirjoitus on julkaistu mm Keskipohjanmaa- lehdessä 17.11.2007, niin on se merkillistä, ettei siihen uskota. Luuletko, että olen keksinyt jutun päivämäärineen. Tilaa juttu Keparin arkistosta, tai käy lukemassa se lehtipainossa. Tilaa samalla kaikki jutut, jotka olen "rustannut", ja jotka on julkaistu mm Keparissa, ja Kokkola- lehdessä ( Keski-Uusimaa-, Perhonjokilaakso- lehti ym). Itse en ole mikään postitoimisto enkä tiedonvälittäjä. Olen oman osuuteni tehnyt ja piste. Vain siinä tapauksessa, että mahdollinen oikeuskäsittely vaatisi, niin olen puheisiini ja kirjoituksiini vastaamassa, ja vain itse niistä vastuussa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        No näitä kopioijia löytyy jo politiikoistakin ja nimimerkillä kirjoitettuja vanhoja yleisönosasto kirjoituksia voi kuka tahansa väittää omakseen.


    • Anonyymi

      Olen aina sanonut että ressu on nero.

    • Anonyymi

      Nöyrä kiitos. Nyt pelastusviranomaiset, "sinivilkkuiset"... Keskipohjanmaalle on määrättävä välittömästi palohälytys. Vuorkauden kestänyt hellejakso jatkuu vielä ainakin viikon, joten yhtään "pommia ja rakettia", avotulia ja nuotioita ei saa sytyttää.
      Kolmen "varsinaisen ja vanhan - oikean ja aidon" Pohjanmaan maakuntien "rakettikioskit ja myyntikojut" pitää purkaa pois ihmisten ilmoilta, sekä vanhentuneet pommit räjäyttää Lohtajan ampuma-alueella poliisin valvonnassa, hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Ressu on taas oikeassa. Ei ainuttakaan paukahdusta Kokkolan yössä. Koti- ja lemmikkieläimetkin kiittävät.


    • Anonyymi

      Kiitos. Hölmöläisten hommaa on paukutella vaarallisia pommeja, ja tuijottaa taivaalle kuin hullut "Hämäläiset". Mikä saa..na tuossa typerässä paukkeessa on niin ihmeellistä, ja kaiken lisäksi tirkistellään taivaalle "pimennyksiä, revontulia, laskuja ja nousuja, tähdenlentoja, kuun keltaisuutta, ilotuliteräiskintää ja kaiken maailman "välähdyksiä".
      Ei voi muuta todeta, kuin että nykyihminen on jäänyt luolakansan asteelle, hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Taas ressu kirjoitti pelkkää asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ressu kirjoitti pelkkää asiaa.

        Odotan ja vaadin, että Keski-Pohjanmaalle julistetaan palovaroitus nyt ja heti. Onko selvä. Vai pitääkö soittaa Suomen johtavalle "tulipaloviranomaiselle" Sisäministeriöön, hah hah haaa!!!...
        JK Muistakaa mitä olen sanonut. Tästä turhasta paukuttelusta ei hyvää seuraa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotan ja vaadin, että Keski-Pohjanmaalle julistetaan palovaroitus nyt ja heti. Onko selvä. Vai pitääkö soittaa Suomen johtavalle "tulipaloviranomaiselle" Sisäministeriöön, hah hah haaa!!!...
        JK Muistakaa mitä olen sanonut. Tästä turhasta paukuttelusta ei hyvää seuraa...

        Hyvä ressu. Olen täsmälleen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Taas pommiteltiin maassamme 20 miljoonaa euroa "taivaan tuuliin" lasten toimeentulon kustannuksella, hah hah haaa!!!...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe