UUDEN VUODEN LUPAUKSET?

Peruttavia lupauksia? Pidettäviä lupauksia? Itsensä "ruoskimisia" vaikeilla lupauksilla? Vai luvataanko olla lupaamatta ja pidetään mitä luvataan?

35

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

Tässä jokupäivä sitten ajattelin ...että lupaan etten lupaa mitään... mutta sitten kuitenkin ajattelin että pitäisi elää rohkeammin tätä elämää ...vielä kun on terve...ja toisaalta että pitäisi enemmän huolta omasta itsestään...

• ERINOMAISET LUPAUKSET! Lupaan samaa, mutta en lupaa, ettenkö valehtele.

• kylmätotuus

Lupaan kirjoittaa tänne ensi vuonnakin, mitään muuta en sitten lupaakaan.

Hyvää Uutta Vuotta 2019 jokaiselle palstalaiselle!

• Totuuden torvena täydennät meidän "valehtelijoiden klubin" toimintaa.

• Pellejäkö-olette

Miten kukaan voi luvata mitään, jota ei ole vielä ollut?

Lupaan syödä arsenikkia joka aamu kello kahdeksan.

• Onnittelen syanidi terästää virvokkeitasi! Lupaat varmaan viime vuonna syödä sian kakkaa.

• Hallaahon.äänestäjä44
      • Muista laittaa kanelia puuroon. Peittää arsenikin maun ja Halla-ahon hajun.

• Kardee.mummia.puuroon
        arvo.e kirjoitti:

Muista laittaa kanelia puuroon. Peittää arsenikin maun ja Halla-ahon hajun.

Karmee mummia puuroon kun ei ole kanelia kuin metrisinä tankoina.

• Kardee.mummia.puuroon kirjoitti:

Karmee mummia puuroon kun ei ole kanelia kuin metrisinä tankoina.

Keli onkin kuin mummo puurossa.

• mimmimum-..mi

Kardemumman kaupungissa oli kolme iloista rosvoa....Kasper..Jesper ja Joonatan...ei siellä mummoja ollut ...

• En ole uudenvuoden lupauksia harrastanut koskaan, enkä tee sitä nytkään.
      ´´Tulevien päivien päälle älä valoja vanno, sillä niiden kulku on tuntematon.``

• Lupasit juuri olla lupaamatta, joka lupauksen samalla rikoit.

• Kopijoitua-tämä

"""Mitä tulee muuhun, tulevan vuoden 2019 kalenteri on avaamatta. Eihän sitä aikaa edes ole vielä.
      Tänään on La 29.12. Syntymäpäiväni. Jota en ole huomioinut. Muistin sen siitä kun sain pari onnittelu viestiä meilitse ja tekstarina. Oikeasti olin unohtanut. Olen noin kuusikymmentä, virkeä ja hyvässä kunnossa, elämäni loppuun asti. Tai ainakin tänään. Huomenna voi iskeä vaikka suonenveto. Silloin voi täyttää moniveto kupongin."""

• Monikomuutenmuistaa

Uudenvuodenpäivänä voi ainakin tyhjentää edellisvuoden tietokone historian eli nettiselaimen historian.

• Olen huomannut monen ottavan "taikajuomaa" ja tyhjentävän oman historiansa.

• Kaikki on koettu.
      Kaikki mitä on luvattu on nähty.
      -
      Kysyin kerran Jesseltä että mitä tuo ihmisten lupaus tarkoittaa.
      Faija meinaa sillä että ihminen voi antaa itselleen lupaa mihin haluaa.
      Aika hölmöö, sanoin minä.
      Annas olla, sanoi Jesse.
      Älä pilkkaa faijaa sinä.

H.

• ManMan

Lupaan välttää joutumasta paikkoihin tahi tilanteisiin, joissa voi altistua naisten oikkuiluihin ja mielialan vaihteluille.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!!!!!

• Bengalitikku

Lupaan hankkia v 2019 seinäkalenterin, missä on tasku.
      Muita lupauksia en tee, hyveet ja paheet ovat joltisenkin tasapainossa, mitä sitä.

• Valikoiva-muisti-hirviö

Unohdin kirjoittaa ulkomuistiin ruutupaperille.
      Nyt olen unohtanut mitä lupasin.
      Näin äkkiä lupaukset lunastamatta.

• Näin käy huonon muistin kanssa. Ulkomaille matkustaessani kiinnitän reppuuni osoitteeni ja nimeni sisältävän lapun - voin siitä luntata tärkeimmät tiedot.

• flegmaatti
        arvo.e kirjoitti:

Näin käy huonon muistin kanssa. Ulkomaille matkustaessani kiinnitän reppuuni osoitteeni ja nimeni sisältävän lapun - voin siitä luntata tärkeimmät tiedot.

Kaukoidän tsunamin jälkeen lupasin itselleni ottaa tauoinnin. Vasempaan kainaloon kaikki henkiö- ja yhdystietoni. Kyseinen kehonosa saattaisi säilyä mylläkässä ja helpottaa tunnistamista.

Toisessa tilanteessa kyse ei ollut uudenvuoden lupauksesta ja se myös toteutettiin. Nykin kaksoistornien posauttamisen aikaan olimme Niilin risteilyllä parkissa Luxorissa. Basaarissa oli illalla riemu ylimmillään.
        Minulla on aina reppu mukana. Meiltä tiukattiin useaan kertaan olemmeko jenkkejä. Oli sellainen tunne, että puukkoa saattaisi tulla selkään milloin tahansa. Sanoin vaimolleni, etteivät Suomen lippua tunne mutta ainakin se poikkeaa tähtilipusta riittävän paljon.
        Jo ennen posausta aluksen varustukseen kuului takakannen kevyt konekivääri ja ryhmä rynkyin aseistautuneita solttuja.

• pieleen-meni

Jonkinlainen taika taitaa olla tuolla itse suggestiolla, koska olin ajatellut lopettaa tupakoinnin ja jo aattona ei maistunut yhtään savuketta sitä edellisen illan jälkeen.

Hyvin meni Uuden Vuoden ekapäiväkin iltaan, mutta koskaan ei ole päivät ja yöt olleet niin pitkiä, kunnes tuli stressaava puhelu! Tietenkin se vaati tupakan ja myös lasin viiniä, joten anti mennä sitten, ajattelin. Tosin hieman hilitsi tuota savukeen polttoa, joten on hyvä sinnitellä pari pitkää päivää välillä.

Vaan jos ihan totta kirjoitan, niin tuo lopetus tuli siitä mieleen, koska en jaksa lähteä kauppaan hakemaan savukkeita, niin ajattelin, että lopetan koko touhun.

Nyt on sitten tarpominen kauppaan, koska lunta on satanut puolimetriä, joten autoakaan en viitsi kaivaa esiin. Puoltoista askia on jäljellä ja jokunen sikarityyppinen, koska silläkin yritin hillitä tuota savukkeiden polttamista, sillä sikari sammu heti, kun sen heittää tuhkakuppiin ja siitä samasta voi jatkaa.

• Bengalitikku
        pieleen-meni kirjoitti:

Jonkinlainen taika taitaa olla tuolla itse suggestiolla, koska olin ajatellut lopettaa tupakoinnin ja jo aattona ei maistunut yhtään savuketta sitä edellisen illan jälkeen.

Hyvin meni Uuden Vuoden ekapäiväkin iltaan, mutta koskaan ei ole päivät ja yöt olleet niin pitkiä, kunnes tuli stressaava puhelu! Tietenkin se vaati tupakan ja myös lasin viiniä, joten anti mennä sitten, ajattelin. Tosin hieman hilitsi tuota savukeen polttoa, joten on hyvä sinnitellä pari pitkää päivää välillä.

Vaan jos ihan totta kirjoitan, niin tuo lopetus tuli siitä mieleen, koska en jaksa lähteä kauppaan hakemaan savukkeita, niin ajattelin, että lopetan koko touhun.

Nyt on sitten tarpominen kauppaan, koska lunta on satanut puolimetriä, joten autoakaan en viitsi kaivaa esiin. Puoltoista askia on jäljellä ja jokunen sikarityyppinen, koska silläkin yritin hillitä tuota savukkeiden polttamista, sillä sikari sammu heti, kun sen heittää tuhkakuppiin ja siitä samasta voi jatkaa.

Jotenkin ymmörrän Sinua, hyvinkin.

Tein kalenteriin LTS. Kirjasin eri tapahtumia: näyttelyä, konserttia ym. mihin voisi mennä. Nyt kun aurinko näyttää nokkaansa ja on - 10 astetta, voi keittiön pöydän ääressä täydentää suunnitelmia.

• N. Kaikki nämä ikävätyt kun vuosi on alkanut hyvin talvisesti, ensin oli viheliäinen lumimyräkkä, ja seuraavaksi tulee paukkupakkanen.. Se on tuo ikä kumma, kaikki nämä kurjat ilmat ovat kuin myrkkyä.
      Oli ensi kesänä miten kuumaa tahansa, niin ei lämmöstä valiteta.

• Lyhytmuisti-oppimäärä

Viime talven pyryjen aikaan ja pyryjen jälkeen kuinkahan monesta suusta kuulin huokailuja, loppuisi jo tämä talvi, ja perään; tulkoon vaikka kuinka hellekesä en valita.....
        Kuinka ollakaan hellekesä tuli. Kuinkahan monesta suusta kuulin...jne jne jne jne
        JA NYT tuli talvi!

• Gran Canarialla olin maaliskuulla 2 viikkoa ja satoi vettä ja myrskysi. Hetkittäin aurinko näkyi. Onneksi suomen kesä oli lämmin.

• kylmätotuus

Täällä Savossa on nyt pakkasta 21,5 astetta ja lumimyräkkäkin on ohi.
        Ollaan siis kaukana paukkupakkasista ja huomiseksi luvattiin jo sään lauhtuvan, mutta lunta todennäköisesti saadaan lisää.

Lumipyry ja pakkanen eivät minua haittaa, koska voin pysytellä lämpimässä "pirtissäni".

Jos ensi kesänä on yhtä pitkiä hellekausia kuin viime kesänä, niin varmasti valitan.
        Pitkät helteet tekevät asunnostani saunan, enkä voi paeta kuumuutta minnekään.
        Kaikki voimanikin katoavat helteen myötä jonnekin tuntemattomuuteen ja niiden palautuminen kestää iäisyyden.

• kylmätotuus kirjoitti:

Täällä Savossa on nyt pakkasta 21,5 astetta ja lumimyräkkäkin on ohi.
        Ollaan siis kaukana paukkupakkasista ja huomiseksi luvattiin jo sään lauhtuvan, mutta lunta todennäköisesti saadaan lisää.

Lumipyry ja pakkanen eivät minua haittaa, koska voin pysytellä lämpimässä "pirtissäni".

Jos ensi kesänä on yhtä pitkiä hellekausia kuin viime kesänä, niin varmasti valitan.
        Pitkät helteet tekevät asunnostani saunan, enkä voi paeta kuumuutta minnekään.
        Kaikki voimanikin katoavat helteen myötä jonnekin tuntemattomuuteen ja niiden palautuminen kestää iäisyyden.

Nyt oli jo parempi ilma, vaikka oli kovempi pakkanen, kun eilen. Tänään oli !7 astetta, mutta ei tuullut niin paljon.
        Täällä käy aina viima, se tekee pakkaset ilkeiksi, helteellä hyvä puoli tuulenvire viilentää.

• 17,5 astetta pakkasta. Vein kuusen pois ja samalla tein pienen kävelylenkin. Hyvin tarkeni, kun pukee kunnolla.
      Huomenna taas lauhtuu, pitänee raahata vanhat luunsa ruokakauppaan ja kirjastoon.

• On tapa, että kuusi on Loppiaiseen, Oon sitten sahannut oksat pois muovin päälle, ja tehnyt lämpöenergiaa..
        Pääsee vähemmällä siivoamisella, kun kuitenkin karistaa, jos oven kautta lähtee viemään.
        Tämä kuusi imi ainakin 10 litraa vettä ja tuoksui voimakkaasti, lieneekö viime kesä saanut enemmän aromeja.

• k-kotton kirjoitti:

On tapa, että kuusi on Loppiaiseen, Oon sitten sahannut oksat pois muovin päälle, ja tehnyt lämpöenergiaa..
        Pääsee vähemmällä siivoamisella, kun kuitenkin karistaa, jos oven kautta lähtee viemään.
        Tämä kuusi imi ainakin 10 litraa vettä ja tuoksui voimakkaasti, lieneekö viime kesä saanut enemmän aromeja.

Minä olen ruukannut aina näin uudenvuoden jälkeen viedä, ennenkuin neulasia alkaa tippumaan.
        Se on pikkupöydällä tuossa parvekkeen oven vieressä, siitä siirrän parvekkeelle ja avaan pari lasia ja heitän alas. Pääsen vähällä neulasten siivoomisella.

• kylmätotuus
        eppu2 kirjoitti:

Minä olen ruukannut aina näin uudenvuoden jälkeen viedä, ennenkuin neulasia alkaa tippumaan.
        Se on pikkupöydällä tuossa parvekkeen oven vieressä, siitä siirrän parvekkeelle ja avaan pari lasia ja heitän alas. Pääsen vähällä neulasten siivoomisella.

Huvittaa vieläkin, kun veljeni, joka oli ikänsä metsässä liikkunut tuli meillä käymään jouluaattona v. 1990 ja ihmetteli, mistä olin löytänyt niin hienon joulukuusen, joka olohuoneessamme oli.

Kehoitin häntä menemään kuusen lähelle ja vasta silloin hän hoksasi, että kyseessä oli muovikuusi.

Tuo samainen kuusi on minulla edelleen, eikä se tuoksu (haise). Poikani koristelee joka vuosi kuusen mieleisekseen. Neulasia ei varise juuri lainkaan, kun riisun kuusen ja laitan sen laatikkoonsa Nuutinpäivänä. Sitten vien sen varastoon odottamaan seuraavaa Joulua.

Kun ostin kuusen v.1990, se maksoi 300 markkaa.
        Oliko tekoni ekologinen? Mielestäni oli vaikka kuusi olikin muovista tehty. Jos mitään odottamatonta ei tapahdu, niin en tarvitse ostaa uutta kuusta koskaan.

• kylmätotuus kirjoitti:

Huvittaa vieläkin, kun veljeni, joka oli ikänsä metsässä liikkunut tuli meillä käymään jouluaattona v. 1990 ja ihmetteli, mistä olin löytänyt niin hienon joulukuusen, joka olohuoneessamme oli.

Kehoitin häntä menemään kuusen lähelle ja vasta silloin hän hoksasi, että kyseessä oli muovikuusi.

Tuo samainen kuusi on minulla edelleen, eikä se tuoksu (haise). Poikani koristelee joka vuosi kuusen mieleisekseen. Neulasia ei varise juuri lainkaan, kun riisun kuusen ja laitan sen laatikkoonsa Nuutinpäivänä. Sitten vien sen varastoon odottamaan seuraavaa Joulua.

Kun ostin kuusen v.1990, se maksoi 300 markkaa.
        Oliko tekoni ekologinen? Mielestäni oli vaikka kuusi olikin muovista tehty. Jos mitään odottamatonta ei tapahdu, niin en tarvitse ostaa uutta kuusta koskaan.

Miniä vaihtoi kanssa jo vuosia sitten muovikuuseen juuri neulasten takia.
        Itse kun haluan sen oikean kuusen, niin katson sen aina tien läheltä tai harvennusperusteella.
        Tuo muovikuusi kyllä kestää vuodesta toiseen, ettei se ekologisuuden kannalta mikään huonokaan valinta ole.
        Itse olen ajatellut, että sitten, kun en enää kykenen kuusta itse hakemaan, sitten saa olla vallan.

• talvesta.nautiskelija

Tais olla -7 aamupäivällä. Kävin asioilla ja oli aikomus mennä AmosRexiin, vaan edelleenkin siellä mateli satojen metrien pitkä jono. En voi ymmärtää miten huonosti tuo sisään meno on järjestetty. Tuo meneillään oleva näyttely päättyy sunnuntaina. En taida ehtiä nähdä sitä, tulleko sitten jos uudestaan, tiedä häntä.

Kävin sitten Oodissa. Kaunis rakennus ja varsinkin 3. kerroksen avara tila viehätti. Aikuisia oli paljon tietsikoiden ääressä ja studiossakin näkyi olevan joku menossa. Olihan siellä lasiakin ja meitä vanhoja.

Siis tuota, olen ruksannut iselleni menoja tammi-helmikuulle nähdä ja kokea ennen näkemätöntä ja kokematonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      902
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe