Kertokaa minulle mikä on "vihakirjoitus"

sana.ja.vapaus

tai vihapuhe?

Tämä "vihapuhe" höpötys kun ei ole oikein auennut minulle.

Jos vaikka Kalevan Atte kertoo totuuksia tietystä uskonnosta, niin hänet leimataan rasistiksi tiettyjen ihmisten taholta - kummallista.

51

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AiheettaEnempään

Tätä yhtä ja samaa sinä täällä kyselet koko ajan. Mitä jos keksisit itsellesi näin vuoden alkajaisiksi jotain hyödyllistä tekemistä. Tee vaikka lintulauta pöllöille.

• Totuusmyrkkyä

Yksinkertaista: Jos kerrot totta esm: poliisin toimista kerrot vihapuhetta koska valtiovaltaa ei saa arvostella.
        Vihapuhe = valtiollinen rikoksen kätkentä organisaatio jolla suojellaan oikeita rikollisia, koska sinä et ole tehnyt mitään pittää valtiolla olla ase syyttömiäkin vastaan.

• tarpeetonta.törkyä

Lopeta jo saman kysymyksen jatkuva jauhaminen! Katso vastaus tietokirjoista.

• åååhhhhh

Suomen rikoslaki ei tunne "vihapuhetta".

Vasureita ottaa taas päähän.

• Rasse se jaksaa yrittää.
      Ilmo tehty.
      🐃...😲

• nukkuva.kaunein

”Rassella” on paljon suurempi hätä kuin sinulla. Ei todella aitoa vihapuhetta ole olemassakaan. Se on Jonkun muun, kuin ihmisen keksintö. Jos ihminen olisi keksinyt vihan tai rakkauden, koko ihmiskunta olisi jo ajat sitten vihan ja rakkauden suhteettomuuteen kuollut.
        Vihaan ja siitä puhumiseen ei kuole, se kasvattaa ja antaa elon voimaa. Ei rakkauteenkaan kuole. Ihminen on ainoa eläin, jota kannattaa todella pelätä, koska viha ja rakkaus aiheuttavat aina tekoja. Ihmeellistä toisaalta, että ihminen on myös mielestäni kaikkein vaistoton, kun häntä yritetään tappaa. Kaikkein pahinta, jos koko ihmiskunta, tekee itsemurhaa? Auttoiko yhtään? Uskalsitko kestää?

• näin.on
        nukkuva.kaunein kirjoitti:

”Rassella” on paljon suurempi hätä kuin sinulla. Ei todella aitoa vihapuhetta ole olemassakaan. Se on Jonkun muun, kuin ihmisen keksintö. Jos ihminen olisi keksinyt vihan tai rakkauden, koko ihmiskunta olisi jo ajat sitten vihan ja rakkauden suhteettomuuteen kuollut.
        Vihaan ja siitä puhumiseen ei kuole, se kasvattaa ja antaa elon voimaa. Ei rakkauteenkaan kuole. Ihminen on ainoa eläin, jota kannattaa todella pelätä, koska viha ja rakkaus aiheuttavat aina tekoja. Ihmeellistä toisaalta, että ihminen on myös mielestäni kaikkein vaistoton, kun häntä yritetään tappaa. Kaikkein pahinta, jos koko ihmiskunta, tekee itsemurhaa? Auttoiko yhtään? Uskalsitko kestää?

Vasurien keksintöä koko juttu.

• Ihme hätä on näillä liekalaisilla vihapuheen puolesta. Vihapuheen kieltäminen ei rajoita kenenkään elämää millään tavalla vaan tekee maailmasta paremman paikan meille kaikille. Joku toinen saattaisi itkeä sitä miksi maailman hmiset eivät rakasta enemmän toisiaan, mutta liekapalstoilla itketään sitä miksi ihmisiä kielletään vihaamasta ja kiusaamasta toisiaan.

• olen.aivan.eri

Ei tässä ole vihapuheen puolesta puhumisesta kyse ensinkään. En vihapuhetta salli. Mutta ennen kaikkea on kyse vihatekojen ennaltaehkäisemisestä. On todistettavasti nähty, mitä siitä seuraa, kun suvaitaan liikaa.
        Aivan hyvällä syyllä sinulta hyvä uuninpankko voin kysyä, miten perustelet, että puhe on pahempaa kuin todelliset väkivallanteot. Tiedätkö edes miten paljon tietyissä kulttuureissa on ns. henkistä sisäistä väkivaltaa? Minulle on aivan turha tolkuttaa iänikuista suvaitsevaisuutesi määrää, koska se ei käytännössä toimi. Se on ollut ja tulee olemaan kaiken pahan alku ja juuri. Sellainen rikkaruoho on yksinkertaisesti kitkettävä pois. Jos oman kansan suojelu on mielestäsi vihapuhetta niin mitä on sitten sinun taitosi, ajatusmallisi ja ideologiasi suhtautua asioihin. Sanon, se on maanpetosta, ja oman itsesi ja ymmärryksesi pettämistä. Pahinta tässä vielä mielestäni on se, että ette näe sokeudeltanne tulevien tapahtumien kulkua.
        Minä suuresti ihmettelen miten maamme valtiovalta on heittäytynyt piikkien uneen, eikä osaa yhtikäs mitään tehdä. Herätkää lieksalaiset edes tulevissa vaaleissa.

• sulle.sanotaan.ereski

Enemmän minä alan ihmetellä sinun hädättömyyttäsi nyt. Luulet sie jotta täällä tanssitaha sun pillis mukkaa. Sen tanssaamise loppu on aina vääräuskosille tuleva. Ikävää jos välttämättä noi pikkutekijänä tohrit ottaa näpeillesi enemmä kuis ois sun vuokses tarve.

• Buhahahhahahhaaa

Kyllä se käräjätuomari sen rasselle sitten kertoo :D

• Tuomari.Hurmio

Niin, mitä ja mistä kertoo?

• olomesesta_ponnistettaa
        Tuomari.Hurmio kirjoitti:

Hyvä asianajaja nyhtää loputkin suvaistsevaisuuden seurakunnan kassasta. Lieksa palstan toiminta on kauan aikaa ollut aika metsikössä, jos nyt näin voi vertauskuvallisestikaan sanoa. Metsä on hyvä asia, mutta metsään ei kannata mennä liialla vauhilla.
        https://www.youtube.com/watch?v=kSsGeS-nja4

• tollukalle
        Tuomari.Hurmio kirjoitti:

Lue aloitus ja koeta vielä ymmärtääkin se, jospa se siitä...

• 1ve3nnn32reiz892wf6gjjl0

FB:n mukaan jopa merkkijonot n....ri, ä...mi ym. Kokonaisista sanoista puhumattakaan ovat vihapuhetta joista tulee 30 vrk:n julkaisukielto. Näin kokemuksesta kerron.

• Vihapuheen kieltäminen on nimenomaan vihatekojen ehkäisemiseksi, koska vihapuhe johtaa hallitsemattomana vihatekoihin.

• Pieras.ry

2-7.01.2019 välisenä aikana huoltotyöt ja simulaattori täten poissa käytöstä. Viriketoimintaa ruuhitehtaalla. Paikalla puuseppä opettamassaa ruuhen tekoa ja suutari neuvoo jatsaamaan jatsarit jalassa. Tarjolla kahvia ja pullaa.
        Ruuhitehtaalle ovat tervetulleita muutkin kuin rasset. Viriketoiminta jatkuu pipolätkämatsilla heikkilän kentällä klo 19
        00. Pelataan pesemättömällä rassen päässä olleella pipolla

• fany

Hyvä Uuninpankko. Olen täysin eri mieltä. Demokratiassa on saatava ja osattava ehkäistä, sikäli, nimenomaan vihatekojen tekemiset ystävällismielisillä pihapuheilla. Sinä olet täysin uraton ajatuksiesi kanssa. Olasta vailla. Suksit väärin latujasi. Tietyn tahon satusedätkin uskottavampia ovat.

Poliisille ja rajavartiostolle heti lisää fyrkkaa. Jos uusi hallitus takaa sen, saa minun veroprosenttiani nostaa 4 %. Mielenkiinnolla odotan ääneni antamista. Yksi agendani on, rajat kiinni.

• tuntematon.potilas

Hyvä Uuninpankko. Nyt sanon ihan suoraan, että en allekirjoita Pieras.ry:n toistoja itikan paskankaan vertaa. Se tyyli lähentelee typeryyden huippua. Olet mielestäni tyylissäsi hieman sen yläpuolella. Vasemmistolaisuus ja siihen liittyvät haittaitiöt eivät kyllä, nekään miellytä, minua kovin paljon.
      Siksi rohkenen kysyä sinulta, mikä on kunnioituksen ja arvostuksen ero? Nyt en kysy tätä siksi, että en tietäisi sanakirjojen tarjoamia merkityksiä, vaan siksi, että haluaisin sinun vapaamuotoisen oman käsitteesi, miten näitä asioita voitaisiin erikseen käsitellä samassa yhteydessä paremmin ilmentäen.

• tuntematon.potilas

Nyt mietin jo sitä, että onko viha ja halveksunta noihin em. käsitteisiin jotenkin verrattavissa?
        Siten että viha olisi halveksuntaa voimakkaampi.

• Pieras.ry

2-7.01.2019 välisenä aikana huoltotyöt ja simulaattori täten poissa käytöstä. Viriketoimintaa ruuhitehtaalla. Paikalla puuseppä opettamassaa ruuhen tekoa ja suutari neuvoo jatsaamaan jatsarit jalassa. Tarjolla kahvia ja pullaa.
      Ruuhitehtaalle ovat tervetulleita muutkin kuin rasset. Viriketoiminta jatkuu pipolätkämatsilla heikkilän kentällä klo 19
      00. Pelataan pesemättömällä rassen päässä olleella pipolla

• tuntematon.potilas

Hyvä. Sinä onnistuit kopiointitehtävässäsi aivan kelposuorituksella.

Olisiko sinulla aivan kopioimatta jotain sanottavaa?

• tuntematon.potilas

Vihakirjoituksia on monenlaisia. Ammattitoimittajat ovat näihin vihatoimitus asioihin paremmin koulutettuja. Minä en ole ammattitoimittaja, en edes freelancer sellainen. Alkeellinen kirjoitustaitoni kuitenkin on keskiverto, aivan kuin sinulla, jos luet tätä tekstiäni. Olemme kuitenkin oppineet lukemaan ja kirjoittamaan suomen kieltä. Se on joku saavutus sekin, elon tiellä.
      Tämä oli lähinnä pikku puhetta, odotellessani vastausta taholtaan.

• Näinse.on

Vihapuheen määritelmä: Kriittinen totuus suvakkien koko valtion tuhoavasta suvakkiperseilystä. Kriminalisoimalla kritiikki, siirrytään iso askel kohti euroopan laajuista suvakkidiktatuuria.

• Turha hermostua PieRasista jos itse haukkuu toisia suvakeiksi.

• Vihapuhe ei ole kritiikkiä. Pitää opetella puhumaan kriittisesti haukkumatta toisia ja viljelemättä vihapuhetta. Ei ole rakettitiedettä. Muutkin kuin iljanniemeläiset ymmärtää. 🚀

• tuntematon.potilas

Rauhotu nyt hyvä immeinen, mie halluun sinnuu auttaa.

• tuntematon.potilas kirjoitti:

Rauhotu nyt hyvä immeinen, mie halluun sinnuu auttaa.

Mitä apua minä nyt tarviin?

• tuntematon.potilas

Sinä tunnet minut, koska olemme täällä netissä tavanneet.
        Mikä on se noin suuri hätä, jotta netti antaa vapinaa epäoikeudessaan sinun kerallesi?
        Luotatko minuun?

• tuntematon.potilas
        tuntematon.potilas kirjoitti:

Sinä tunnet minut, koska olemme täällä netissä tavanneet.
        Mikä on se noin suuri hätä, jotta netti antaa vapinaa epäoikeudessaan sinun kerallesi?
        Luotatko minuun?

Se on täysin luottamus kysymys taholtasi. Väitän että apua on paljon tarjolla, mutta ei nyt enää näin yleisesti. Olen sitä mieltä, että ei kaikki sinun ongelmasi muille kuulu. Ja, olkoon epäilemättä. Kyllä minullakin on ongelmia. Eivät kaikki minun ongelmatkaan toisille.

Törmäillään.

• tuntematon.potilas
        tuntematon.potilas kirjoitti:

Se on täysin luottamus kysymys taholtasi. Väitän että apua on paljon tarjolla, mutta ei nyt enää näin yleisesti. Olen sitä mieltä, että ei kaikki sinun ongelmasi muille kuulu. Ja, olkoon epäilemättä. Kyllä minullakin on ongelmia. Eivät kaikki minun ongelmatkaan toisille.

Törmäillään.

Ja jos olet jo iso:) Kuuntele tätä.
        https://www.youtube.com/watch?v=m7s6kIYzlNI

• tuntematon.potilas

• Näinhänse.on

Jep. Vihapuhe ei ole kritiikkiä. Kritiikki sen sijaan väännetään vihapuheeksi.

• tuntematon.potilas

• Uuninpankko_hoi
        Uuninpankko kirjoitti:

Mitä apua minä nyt tarviin?

Ei skitsofreniaasi löydy parannuskeinoa. Se on menoa nyt, usein oman käden kautta siinä vaiheessa kun sattuu selkeämpi hetki kohdalle ja oma tila valkenee potilaalle.

• tuntematon.potilas

No, joko ei tahdo vastata, tai mänikö liian vaikkeksi?

• rumpali.lapualta

Aivan turhat poistot ovat rasismia. EI vihaa. Tämä vuosi on selkeä. Täällä ei suvakit juhli. eleivat minulta kysele asioita.

• vain.elämää

Viha on joku unikuva. Pelkurit yrittää sanoa jottai sellaista jo kahta kohrataha.

• Vapaus.ja.vastuu

Vihapuheesta on yksi määrittely ja selostus yhdenvertaisuusvaltuutetun sivulla. Lukekaa, niin ei tarvitse kysellä:
      https://www.syrjinta.fi/vihapuhe

• aika.nannaa

Mutta rikoslaki ei sitä tunne.

• jihaaadd

Islamilainen ilmiantajien FB-ryhmä käy sotaa "kafireita" vastaan.

Länsimaista demokratiaa ja sananvapautta vastustavilla muslimiaktivisteilla on Facebookissa viharyhmänsä. "Report Anti-Islamic pages" eli "Ilmoita anti-islamilaiset sivut" on englanninkielinen ryhmä, joka aktivoi ja mobilisoi muslimeita informaatiosotaan "kafireita" eli ei-muslimeita vastaan. "#WakuUp_Muslims"

Muilta suljettu FB-ryhmä on keskittynyt yksinomaan "islamin vastaisten sivujen/ryhmien ilmiantamiseen"

Kommunistisesta DDR:sta tuttu ilmiantotoiminta vaikuttaa FB-ryhmän perusteella olevan järjestelmällisistä, keskitetysti johdettua ja koordinoitua. Muslimiaktivistit hoitavat tämän vasikoinnin omaehtoisesti.

Vääristä ilmiannoista usein epäiltyjä näennäissuvaitsevaisia niin sanottuja punaviherliberaaleja ei siihen välttämättä edes tarvita. Kiusantekijöitä löytyy riittämiin vasikointiryhmän muslimeistakin. Osa heistä tosin saattaa olla soluttautunut myös puoluetoimintaan.

Lukuisat perusteettomiksi osoittautuneet FB-ilmiannot viittaavat siihen, että se, mitä ryhmän jäsenet tarkoittavat "islamin vastaisella" tai "anti-islamilaisella", on jotain paljon enemmän kuin se, mitä länsimaisen demokratian periaatteet omaksunut aavistaakaan. Ne, jotka tuntevat islamia tietävät, että taustalla vaikuttaa totalitaarinen vihaideologia.

• mitäv-ttua

sana.ja.vapaus: aloittaja taitaa olla aikalailla pihalla yhteiskunnan normeista. Parantumattomasti jopa, pelkään. Missään yhteiskunnassa ei ole ihan kaikkeen vapautta. Vihapuheeseenkin löytyy lakipykälät, jos se menee överiksi. Kunnianloukkaus, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, muutamia mainitakseni. Somessa trollit käyttävät vihapuhetta keinona, vetää puolelleen kansanryhmiä, joilla ei riitä omaa arvostelukykyä asioista. Näin on syntynyt uusia "kielikukkasia", joita en tässä ala toistamaan, mutta lukiessani tunnistan kielenkäytöstä asianlaidan.

• asiaa.kirjoittaa

Aloittaja on kylläkin aivan oikeassa!

• että.sellasta

Poliisien määrää vähennettiin 10 % kymmenessä vuodessa. Lisäksi siirrettiin peräti noin 100 poliisia nettikirjoituksia kyttäämään. He löytävät työmäärään nähden todella vähän pieniä rikoksia. Samaan aikaan oikeasti tapahtuneita rikoksia jää valtavasti selvittämättä.

Tosiasia on, että jos joku varastaa vaikkapa polkupyörän, niin todennäköisyys että rikos selvitetään on käytännössä nolla. Se taas tarkoittaa, että polkupyörävarkaat voivat lähes täysin vapaasti jatkaa rötöstelyään ja pyörien myyntiä edelleen. Helppoa lisäbisnestä eikä huolta virkavallasta.

Eikä siinä kaikki. Valtava määrä muita rikoksia vain kirjataan tapahtuneeksi. Niitä ei siis edes yritetä selvittää.

Tilanteen järjettömyyttä kuvaa sekin, että noin 100 poliisia kyttää nettikirjoituksia. He etsivät viharikoksia, vaikka sellaista lakipykälää kuin viharikos Suomen lainsäädännöstä ei edes löydy.

Mutta pääministeriä huolestuttaa enemmän vihapuhe, kuin mamujen tekemät raiskaukset.

• perjantai1523

Kyllä noilla 100:lla poliisilla tylsistyttävä tehtävä, jos pitää koko työvuoron ajan kytätä netistä mahdollisia vihapuhekirjoituksia..No, hommansa kullakin ja sitä on tehtävä mitä esimies määrää..

• kdasjhfhdasg

Älä välitä, ei sitä ymmärrä päättäjätkään. Hallitus etunenässä.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2348
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1838
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      69
      1623
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1265
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1138
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1020
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      874
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe