Taustaa on vuosilta 2014 ja 2016. Viimeisimmästä seurasi 40 h YKP. Mitähän on nyt odotettavissa? Selviänkö vielä YKKP:lla? Tarkkaa lukemaa en tiedä, sillä verikokeen tuloksia ei vielä ole? Lähetetäänkö ne minulle joskus, vai kuulenko kuulustelussa? Seulonta-alkometrin lukema oli hilkulla ja olin aamulla käyttänyt suuvettä ja ientulehduksen vuoksi desinfiointiainetta suun huuhteluun.
Kiitos vastauksista ja tiedän, tein väärin, ei tarvitse saarnata siitä.
Milloin törkyratista tulee kivilinnaa?
7
63
Vastaukset
- xxxgxxgg
Rattijuoppo passitetaan erittäin harvoin vankilaan. Todennäköisesti tulee ehdollista vankeutta, tai ehdoton yhdyskuntapalvelun kera.
Verikokeen tulokseen on usemman viikon viive, joten tuskin vielä kuulusteluussa tiedetään, mutta tutkijalle voi aina soittaa ja kysyä.
Ns. viiden vuoden sääntö kortin suhteen toteutuu, jos meni törkeäksi, silloin kortti kuivuu vähintään yhden vuoden. Muutoin vähintään kuusi kuukautta. - linna-pieni-paha
Linnaa ei tule ellei aja ihimisiä toistuvasti kännissä hengiltä. Ajooikeden kanssa onkin eri asia. Päihdeseurantaan ja se voi kestää niin kauan kunnes poliisi päättä. Vuosi tai pari uusijoille. Ja jos jää välistä pois seuranta kokeita niin voi olla ettei saa takaisin ajooikeutta koskaan kun sitä ei ole pakko kailkille edes lain mukaan antaa. Tiedän pari tuttua jotka jäi muutaman kerran kiinni kovempien huumeiden kanssa ajelusta ja ne ei saa takaisin ajooikeutta ennen, kuin ovat todistettavasti olleet päihteettömiä 5 vuotta ja sen tulee itse osoittaa.
- UusiminenEhdotonta
Tulee linnaa. Veljeni oli. Syynä mm. se, että uusi nopeasti törkyratin, tais olla 3x peräkkäin kuukauden sisällä. Ei koskaa ajanut mitään kolaria (vahingoittanut ketään mitenkään, edes autoa).
- töpeksijä
Ei ole tainnut veli ihan kaikkea kertoa itse 2 vuoden aikana ajellut 14 törkyä eikä ole kuin ehdollista ja sakkoja.Tietenkin kortti nyt hyllyllä 5 vuotta ja päihdeseuranta kun huumeillakin ajelin.
- UusiminenEhd
No ei se kolaria ajanut. Mutta toki ajeli ilman ajokorttia (hyllyllä) noi viimeiset törkyt. Ehkä sillä oli jo ehdollinen tuomio päällä? Sitä en tiedä. Tai montakl kertaa kärysi.
Kolarit tietäisin. Niistä olen varma. Senki se meinaan kyllä lopulta ajoi, mutta vasta linnatuomion jälkeen eikä henki lähteny ku siltä itteltä.
Mutta voi siis saada linnaa ilman että on ajanut kolareita. Ku uusii tarpeeksi törkeästi ja usein.
- lakipuhuu
Ensikertalaiselle tulee törkestä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamsiesta 5 kk ehdotonta vankeutta, kun promillet ovat 3.14 ja ajaja mentää ajoveuvon hallinnan vaarallisesti.
Korkein oikeus 2018:92
A oli kuljettanut yleisillä teillä moottoripyörää nautittuaan alkoholia niin, että hänen verensä alkoholipitoisuus oli ollut 3,14 promillea. A oli menettänyt moottoripyöränsä hallinnan ja suistunut ajoradalta kevyen liikenteen väylälle. A tuomittiin törkeästä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta viiden kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen. A:n rikosten vakavuus ja A:n syyllisyys edellyttivät ehdottoman vankeusrangaistuksen tuomitsemista siitä huolimatta, että A:ta ei ollut aikaisemmin rikoksesta rekisteröity. - UusiminenEhd
Riittävä uusintatiheys
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005959034.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261633- 991478
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731251Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381234Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131087- 51964
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_189918Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 25828
- 48827