Kokemuksia yksin adoptoimisesta?

Yksinhakija

Nostetaanpa taas tätäkin aihetta eli onko kokemuksia yksin adoptoimisesta ulkomailta?
Olen reilu 30v. nainen ja mulla on 2v. biolapsi. Olen aina halunnut enemmän kuin yhden lapsen (itse olin ainoa lapsi). Synnyttäminen ei ole kertakaikkiaan lääketieteellisesti mahdollista, joten olen aloittelemassa adoptioprosessia.
Ihan käytännönasioita tulee mieleen:
-Onko adoptioneuvonta esim. aina illalla eli ei siihen aikaan kun esikoinen on päiväkodissa?
-Pitääkö adoptioselvityksen loppuvaiheessa olla lapselle olemassa oma sänky, mahdollisesti oma huonekin, vaikka lopputuloksesta (luvan saamisesta) ei ole vielä tietoa?
-Pitääkö yksinhakijan adoptioluvan saamiseksi olla kokoaikatöissä (teen tällä hetkellä omasta halustani osa-aikaista)?
-Kokemuksia/tietoa eri maista, itse harkitsen tällä hetkellä eniten Intiaa
KIITOS, jos joku haluaa jakaa todellisia kokemuksia, ns varmaa tietoa 😊

4

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinhakija

Toki näihin käytännön kysymyksiin kuten kodin valmisteluun ja maakokemuksiin voi vastata myös parina adoptoineet. Kaikenlainen info ois enemmän kuin tervetullutta 😊

• Hei. Itse pohdin adoptioon liittyen kanssa juttuja. Mutta ei varmaan täällä näköjään kovin monia kokemuksia löydy. Ootko löytäny jostain muualta vastauksia?
      Kaikkee hyvää!

• Yksinhakija

Hei Ruiskukka87 :)
        En ole päässyt kuulemaan muiden kokemuksia, mutta ilmoittauduin adoptioneuvontaan ja 1. neuvontakerta on keväällä. Käytännönkysymyksiin saa vastauksia ihan soittamalla sille taholle, joka adoptioneuvontaa antaa (kunta tai Pelastakaa Lapset). Eri mailla voi olla eri vaatimuksia etenkin yksinhakijoiden suhteen. Tähän mennessä olen saanut sen käsityksen, että sosiaalinen turvaverkko on erityisen tärkeää näyttää toteen.
        Olen erittäin tyytyväinen, että päätin ryhtyä tuumasta toimeen unelmani toteuttamiseksi, nähtäväkai jää, toteutuuko se lopulta.
        Kaikkea hyvää myös sulle!

• Janne_K

Nuorena sinkkumiehenä ollessani 25 v adoption filpiineiltä 21 v tiukkaperseisen tyttölapsen. Kaikki meni siihen asti hyvin, kun se täytti 35. Perä rupesi leviämään ja tissit roikkumaan, ni oli pakko palauttaa se takaisin.

Puutetta pelkkää hyvää sanottavaa yksin adoptoimisesta ulkomailta. Nyt on kierrossa venäläinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 507
      7606
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2666
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2581
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1917
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1768
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      4
      1495
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      1
      1372
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1183
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1168
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe