Olin iäkkään henkilön kanssa vieraisilla kerrostalossa ,jossa on jälkeenpäin rakennettu hissi. Hissi on noin 10 vuotta vanha. Kun olimme lähdössä kotiin meni hissin käyttö räpläämiseksi. Ensin ajettiin kellariin. Nappuloista ei ottanut selvää mikä vie katutason. Kaikki nappulat oli samalla tasolla. Onko hissi laiton ?1980 - luvulla hississä oli katutasoon menevän kerroksen nappi korkeampi muita ja usein väriltään vihreä.
Hissilainsäädäntö
6
158
Vastaukset
- mitä_seuraavaksi
Tämäkin kysymys tullut väärään paikkaan, ko. hississä on valmistajan / huoltoliikkeen tiedot, kysy heiltä
- aika.hankalaa.on
Ei ole laiton.
Jos hissi menee kellariin niin kannattaa painaa yhtä ylempää nappia. Sitten jos ei ole katutso niin vielä yhtä ylempää. - KunillaVääkeninHullu
Mie olim piarassu siinä hissis.
- tässä_jotain_ohjeistusta
"on tärkeää, että uloskäyntikerroksen painike on väriltään poikkeava, esimerkiksi vihreä"
https://www.invalidiliitto.fi/esteettomyys/julkinen-rakennus/tasoero/hissi - saa.tehdä.niin
On tärkeää mutta nämä ovat vain suosituksia.
- AudiPelle
Ei maailma pelaa vammakoiden säännöillä. Me työssäkäyvät pidämme maailman liikkeessä, vammakot räpistelkööt perässä, jos pystyvät. Fatta elättää nekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551216
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.911209Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171050- 18905
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45803Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112778Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64732- 13723
- 38619
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72613