Mikä satutti eniten?

Manta-Ray

Tässä lueskellessani olen huomannut monia loukkaaviksi tarkoitettuja kommentteja, mistä tuli mieleeni miettiä omassa elämässäni satuttaviampia sanoja.

Kai se eka oli lapsena salaa kuulemani tätini yöllä äidilleni sanoma kuvaus minusta "tuohan (=minä) on ihan hysteerinen. Vilkas lapsi olin, mutta tokko hysteerinen sentään.

Teini-iässä paikkakuntaa vaihtaessani kuulin olevani ruma, lihava ja vääränkielinen. Ehkä parhaiten on mieleen jäänyt lempinimeni hevonen. Ja kerran suutahduettani sanoi kaverina pitämäni "lihavuori purkautuu".

Sittemmin aviomieheni kerran minua kuvaillessaan muisti minua psoriaatikkoa ilmaisulla "saatanan rupiperse", joka tosin aikuisiässä ainoastaan jo naurattaa.

Muttapa mikä itselläsi on ollut sellainen loukkaus, joka jäi mieleen?

6

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilos.ellää.pittää

      Alkoipa "iloisesti" tämäkin vuosi. Vanhoja ilkeyksiä muistellen.

      Olisko kivampi muistella sitä, kun on sanottu jotain mieltä ilahduttavaa, hyvää ja kannustavaa ?

      On vähän lohdutonta alkaa myöhäisiällä kaivella, mikä on riipaissut pahiten.
      Ei siinä mitään, ne vastaavat, jotka kokevat saavansa helpotusta asian julkituomisesta "50-100:n vuoden päästä".

      Miten sitä sanottiinkaan...
      sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee...
      ...liittyyköhän se tähän jotenkin...?

      • Lohdutonta? Päin vastoin. Puhumalla tai kirjoittamalla voi päästää irti entisistä möröistä sekä tikuista ja hirsistä silmässään.

        Ja jos vanhoja ei saa mielestäsi muistella, niin miksi muistelisi ilahduttaviakaan.


    • Manta-Ray-

      Kyllähän se totta on, että mieluummin muistelisi niitä hyviä ja kannustavia kommentteja elämänsä varrelta, mutta kun nämä ilkeät jäävät mieleen paremmin.

      • kirjatoukka

        Voi surku ! Päätä joka aamu, että "tänään ajattelen vain mukavia asioita".
        Kaikki kurja mitä on tapahtunut, on jo rangaistus sinällään.
        Suojele itseäsi, älä rankaise itseäsi vuosikymmenien jälkeen vielä muistelemallakin niitä.
        Olet jo rangaistuksesi kärsinyt tullessasi aikoinaan loukatuksi !
        Vapauta itsesi vihdoinkin taakastasi !


    • kyssärii

      Onko tämä manta mandi-korppiksen uusi nikki ?

      • mycke-bra

        Itsestään kertoo kuten Mandikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      179
      1146
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1042
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      845
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      73
      818
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      757
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      695
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    Aihe