Sananvapauskin suhteellista?

Kovasti on Patmoksen blogissakin Ahvio ollut pahalla tuulella sananvapauden puutteesta.

Ilmeisesti kaikki on kuitenkin suhteellista. Kun nimittäin kyselin Patmoksen säännöistä samaa asiaa kuin mikä täälläkin on ollut esillä - eli sitä, sallivatko yhdistyksen säännöt poliittiset kananotot - on tekstini jätetty julkaisematta jo kahdesti.

Niin se elämä heittelee.

109

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jankalle
      • Ikävää, että et ymmärrä sanaa "säännöt". Ymmärtääkseni yhdistyksellä kuitenkin täytyy jonkinlaiset säännöt olla. Se, että säännöistä ei saa puhua, kertoo kaiken olennaisen.

Onneksi täällä sentään on säännöt. Asiattomat nikin bannataan edes joskus. Hyvä asia, vai mitä?

• jankalle
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Ikävää, että et ymmärrä sanaa "säännöt". Ymmärtääkseni yhdistyksellä kuitenkin täytyy jonkinlaiset säännöt olla. Se, että säännöistä ei saa puhua, kertoo kaiken olennaisen.

Onneksi täällä sentään on säännöt. Asiattomat nikin bannataan edes joskus. Hyvä asia, vai mitä?

Jos Patmoksella ei ole sinun vaatimiasi sääntöjä niin älä siitä minulle kitise.

• jankalle kirjoitti:

Kts ed. vastaukseni.

• jankalle

Kts ed. vastaukseni.

Älä kitise!

• jankalle kirjoitti:

Älä kitise!

"8 §
        Säännöt
        Yhdistyksen säännöissä on mainittava:

1) yhdistyksen nimi;

2) yhdistyksen kotipaikkana oleva Suomen kunta;

3) yhdistyksen tarkoitus ja toimintamuodot;

4) jäsenen velvollisuudesta suorittaa yhdistykselle jäsenmaksuja ja muita maksuja;

5) yhdistyksen hallituksen jäsenten ja yhdistyksen tilintarkastajien sekä toiminnantarkastajien lukumäärä tai vähimmäis- ja enimmäismäärä sekä toimikausi; (16.7.2010/678)

6) yhdistyksen tilikausi;

7) milloin yhdistyksen hallitus ja tilintarkastajat sekä toiminnantarkastajat valitaan, tilinpäätös vahvistetaan ja vastuuvapaudesta päätetään; (16.7.2010/678)

8) miten ja missä ajassa yhdistyksen kokous on kutsuttava koolle; sekä

9) miten yhdistyksen varat on käytettävä, jos yhdistys purkautuu tai lakkautetaan."

Lähde: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503

• oletpa.nyt.avutonta

"8 §
        Säännöt
        Yhdistyksen säännöissä on mainittava:

1) yhdistyksen nimi;

2) yhdistyksen kotipaikkana oleva Suomen kunta;

3) yhdistyksen tarkoitus ja toimintamuodot;

4) jäsenen velvollisuudesta suorittaa yhdistykselle jäsenmaksuja ja muita maksuja;

5) yhdistyksen hallituksen jäsenten ja yhdistyksen tilintarkastajien sekä toiminnantarkastajien lukumäärä tai vähimmäis- ja enimmäismäärä sekä toimikausi; (16.7.2010/678)

6) yhdistyksen tilikausi;

7) milloin yhdistyksen hallitus ja tilintarkastajat sekä toiminnantarkastajat valitaan, tilinpäätös vahvistetaan ja vastuuvapaudesta päätetään; (16.7.2010/678)

8) miten ja missä ajassa yhdistyksen kokous on kutsuttava koolle; sekä

9) miten yhdistyksen varat on käytettävä, jos yhdistys purkautuu tai lakkautetaan."

Lähde: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503

Ole hyvä ka katso itse Patmos.fi

Jo et löydä haluamiasi tietoja voit ottaa yhteyden [email protected]

• oletpa.nyt.avutonta kirjoitti:

Ole hyvä ka katso itse Patmos.fi

Jo et löydä haluamiasi tietoja voit ottaa yhteyden [email protected]

Älä viitsi lässyttää. Kyse on juuri siitä, mistä avauksesssa puhun: kaikki on suhteellista!

• syö.homo.pääs

Älä viitsi lässyttää. Kyse on juuri siitä, mistä avauksesssa puhun: kaikki on suhteellista!

Kysy Patmoksesta jos asia sinua vaivaa äläkä täällä jankuta.

• syö.homo.pääs kirjoitti:

Kysy Patmoksesta jos asia sinua vaivaa äläkä täällä jankuta.

Kysyn täällä. Ahdistaako, kun Patmoksen kieroilut paljastetaan?

• syö.homo.pääs

Kysyn täällä. Ahdistaako, kun Patmoksen kieroilut paljastetaan?

Kysy kysy mutta älä kitise kun täältä et vastauksia saa. Mitä Patmos on kieroillut?

• jankalle kirjoitti:

Mistä senkään tietää, kun niitä ei löydy. Voihan ne olla vaikka kuinka hienot. 😃

• Eivät nuo ole säännöt.

:-)

• jankalle kirjoitti:

Tietysti patmoksella on säännöt, mutta teikäläiset eivät taida tietää mitä säännöissä sanotaan, ainakaan ette ole koskaan pystyneet sitä täällä kertomaan.

• Öööööö

Säännöt sallivat sananvapauden myös omillle työntekijöilleen. Mikä sinun ongelmasi taas on?

• No se on ainakin ongelma, jos säännöillä on omia työntekijöitä kuten yllä väität. 😁

• Mikä kohta patmoksen säännöissä tuon sanoo?

• Taidampa laittaa avaukseni muuallekin...

• Työkalu

Kun jotain ylistetään, se tarkoittaa että toisia alistetaan. Patmos jumaloi, juutalaisia. se on kirjattu Patmoksen ohjelmaan. Koska juutalaisilla ei ole Jeesusta, vale juutalainen on anti seministi oikeita juutalaisia kohtaan, joilla on Jeesus. Uskossa on kysymys hengestä ei biologiasta. Yksi lauma, yksi usko, yksi henki, yksi Jumala ja kaikkien Taivaallinen Isä.
      Agapee rakkaus on Jeesuksen sisäistä tuntemusta, (ei himo rakkautta) se puhdistaa sielun, muu on harhaa, maallista tomua.
      Opetetuista kristityistä tulee vain sivistyneitä perkeleitä, elleivät he ole kokeneet uudestisyntymistä.

• Kalutyö

Valehtelet, Patmos EI jumalaloi juutalaisia.

• MikäOnOngelma

"Sallivatko Patmoksen säännöt poliittiset kannanotot?"

Mitä tarkoitat kysymykselläsi? Jos Patmoksen säännöt eivät erikseen kiellä poliittisia kannanottoja, niin sitten ne ovat tietysti mahdollisia.

Ja mitä tarkoitat poliittisilla kannanotoilla? Onko ongelma, jos kristillinen järjestö ottaa kantaa polittiikkaan? Ainakin Vanhan Testamentin aikana profeetat ottivat kyllä kantaa "politiikkaan".

Se on sitten toinen asia, ovatko jonkun kristillisen järjestön kannanotot politiikkaan aina järkeviä tai täysin Jumalan mielen mukaisia.

• >Onko ongelma, jos kristillinen järjestö ottaa kantaa polittiikkaan?

On se, sillä patmosfanit ovat täällä selittäneet usein ja hartaasti, että Patmos ei ota kantaa politiikkaan, vaikka sen johtajat ottavatkin.

• InhottavaRealistieikirj
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Onko ongelma, jos kristillinen järjestö ottaa kantaa polittiikkaan?

On se, sillä patmosfanit ovat täällä selittäneet usein ja hartaasti, että Patmos ei ota kantaa politiikkaan, vaikka sen johtajat ottavatkin.

Ongelma tulee siitäkin, jos yhdistyksen säännöt kieltävät politikoinnin.

• trollaa.toki.itseäsi
        InhottavaRealistieikirj kirjoitti:

Ongelmaa ei ole, ei kiellä. Eikä kiellä paljoa muutakaan. Parmoksen näky ei perustu kieltoihin.

• MikäOnOngelma

Kieltävätkö? Miksi kieltäisivät? Ja mitä tällä politikoinnilla nyt tarkoitat?

• trollaa.toki.itseäsi kirjoitti:

Ongelmaa ei ole, ei kiellä. Eikä kiellä paljoa muutakaan. Parmoksen näky ei perustu kieltoihin.

Mikä on tämä Parmos, josta haastelet usein, usko.vainen? Nyt puhutaan Patmoksesta.

• MikäOnOngelma kirjoitti:

Kieltävätkö? Miksi kieltäisivät? Ja mitä tällä politikoinnilla nyt tarkoitat?

Ongelma on se toimivatko patmoksesta palkkaa saavat henkilöt sen mukaisesti mikä on säännöissä määrätty tarkoitus.

Sinä et taitaa tietää mikä on se tarkoitus?

• MikäOnOngelma
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

Ongelma on se toimivatko patmoksesta palkkaa saavat henkilöt sen mukaisesti mikä on säännöissä määrätty tarkoitus.

Sinä et taitaa tietää mikä on se tarkoitus?

Kuinka tarkasti Patmoksen tarkoitus on "säännöissä" virallisesti määritelty? Ja kielletäänkö säännöissä kannanotot ajankohtaisiin asioihin? Ihmettelisin, jos kiellettäisiin.

Kuinka tarkasti Patmoksen tarkoitus on "säännöissä" virallisesti määritelty? Ja kielletäänkö säännöissä kannanotot ajankohtaisiin asioihin? Ihmettelisin, jos kiellettäisiin.

Sinäkään et siis tiedä miten säätiön tarkoitus on säännöissä määritelty?

• MikäOnOngelma

Sinäkään et siis tiedä miten säätiön tarkoitus on säännöissä määritelty?

Jos sinulla on tieto, että järjestön työntekijät toimivat yhdistyksen sääntöjen vastaisesti, sinä kerrot asiasta täällä. Jos et tiedä vaan vihjailet, niin sinulla ei ole tähän keskusteluun mitään varsinaista annettavaa.

Toistaiseksi kukaan tässä ketjussa ei ole millään tavalla tuonut esille, että Patmoksen säännöissä kiellettäisiin kannanotot yhteiskunnallisiin ja poliittisiin asioihin. Joten toistaiseksi tässä keskustelussa kukaan ei ole kertonut mitään sen kummemmin noteerattavaa faktaa. Se on syy, miksi minä tässä kirjoitan: jos turhanpuhujat yrittävät hyökätä kristillistä järjestöä vastaan mitättömin perustein, niin minä kommentoin ja kyselen. Jopa tällaisena kristittynä, joka ei ole juuri millään tavalla ollut Patmoksen toiminnan piirissä, edes netin kautta.

Jos sinulla on tieto, että järjestön työntekijät toimivat yhdistyksen sääntöjen vastaisesti, sinä kerrot asiasta täällä. Jos et tiedä vaan vihjailet, niin sinulla ei ole tähän keskusteluun mitään varsinaista annettavaa.

Toistaiseksi kukaan tässä ketjussa ei ole millään tavalla tuonut esille, että Patmoksen säännöissä kiellettäisiin kannanotot yhteiskunnallisiin ja poliittisiin asioihin. Joten toistaiseksi tässä keskustelussa kukaan ei ole kertonut mitään sen kummemmin noteerattavaa faktaa. Se on syy, miksi minä tässä kirjoitan: jos turhanpuhujat yrittävät hyökätä kristillistä järjestöä vastaan mitättömin perustein, niin minä kommentoin ja kyselen. Jopa tällaisena kristittynä, joka ei ole juuri millään tavalla ollut Patmoksen toiminnan piirissä, edes netin kautta.

Miksi niitä Patmoksen sääntöjä ei saa esiin?

Eli sinäkään et siis tiedä mitä säännöisäs sanotaan vai mitä?

Fanitat jotain säätiötä vaikka et sitten tiedäkään ihan perusasioita siitä.

Huvittavaa.

Ja kysymys ei edelleenkään ole kielletäänkö kuten olen jo pariin kertaa yllä kertonut, vaikea ymmärtää lumemaasi tekstiä?

• MikäOnOngelma

Eli sinäkään et siis tiedä mitä säännöisäs sanotaan vai mitä?

Fanitat jotain säätiötä vaikka et sitten tiedäkään ihan perusasioita siitä.

Huvittavaa.

Ja kysymys ei edelleenkään ole kielletäänkö kuten olen jo pariin kertaa yllä kertonut, vaikea ymmärtää lumemaasi tekstiä?

Sanot minun fanittavan Patmosta vain, koska kyselyni ärsyttävät sinua? En minä ole juuri millään tavalla Patmoksen vaikutuksen piirissä. Euroakaan en muista antaneeni heidän työhönsä. Taivaan ja maan -välillä ohjelmaa kuuntelin joskus satunnaisesti siksi, että satuin olemaan niihin aikoihin usein automatkalla kohti kotia, ja Radio Dei oli valmiiksi päällä. Se on minun vahvin yhteytenä Patmokseen. Tietysti sen jälkeen, että Jeesukseen uskovina Patmoksenkin ihmiset ovat minulle Kristuksessa rakkaita veljiä ja sisaria, jos heitä jossain tapaan! Mutta minä en kaveripiiristäni edes tiedä, onko heistä joku jollain tavalla Patmoksen vaikutuspiirissä. Ei ole tapana käydä keskusteluita Patmoksesta...

Totesit Patmoksesta edellä tällä tavalla: "Sinä et taitaa tietää mikä on se tarkoitus?" Vihjailit sillä, että Patmos ei ehkä toimisi sääntöjensä mukaan. Silloin sinun on hyvä kertoa, millä tavalla toimivat sääntöjen vastaisesti. Jos et kerro, niin vihjailuillasi ei ole sen kummempaa painoarvoa.

Sanot minun fanittavan Patmosta vain, koska kyselyni ärsyttävät sinua? En minä ole juuri millään tavalla Patmoksen vaikutuksen piirissä. Euroakaan en muista antaneeni heidän työhönsä. Taivaan ja maan -välillä ohjelmaa kuuntelin joskus satunnaisesti siksi, että satuin olemaan niihin aikoihin usein automatkalla kohti kotia, ja Radio Dei oli valmiiksi päällä. Se on minun vahvin yhteytenä Patmokseen. Tietysti sen jälkeen, että Jeesukseen uskovina Patmoksenkin ihmiset ovat minulle Kristuksessa rakkaita veljiä ja sisaria, jos heitä jossain tapaan! Mutta minä en kaveripiiristäni edes tiedä, onko heistä joku jollain tavalla Patmoksen vaikutuspiirissä. Ei ole tapana käydä keskusteluita Patmoksesta...

Totesit Patmoksesta edellä tällä tavalla: "Sinä et taitaa tietää mikä on se tarkoitus?" Vihjailit sillä, että Patmos ei ehkä toimisi sääntöjensä mukaan. Silloin sinun on hyvä kertoa, millä tavalla toimivat sääntöjen vastaisesti. Jos et kerro, niin vihjailuillasi ei ole sen kummempaa painoarvoa.

Vastaan, vaikka en ole YEV.

Olen kirjoittanut Patmoksen keskusteluihin kysymyksen Patmoksen säännöistä. Kas kummaa, eipä julkaistu, vaikka muita juttujani kriittisyydestä huolimatta julkaistiin. Mitä arvelisit? Miksi niin kävi?

Onko jotenkin VÄÄRIN kysyä asiaa? Onko jotenkin väärin kysyä, toimivatko politikoijat Patmoksen sääntöjen mukaan? Eikö yksinkertaista olisi suoraan vain vastata? Ja REHELLISTÄ?

Totean vain edelleen että sinä et ilmeisesti siis tiedä mikä on sääntöjen mukaan patmoksen tarkoitus. Edelleenkään.

Ja fanituksesta sen verran että kommenteistasi päätellen todellakin fanitat patmosta vaikka sen nyt tässä viimeisessä yritätkin kieltää.

• MikäOnOngelma

Totean vain edelleen että sinä et ilmeisesti siis tiedä mikä on sääntöjen mukaan patmoksen tarkoitus. Edelleenkään.

Ja fanituksesta sen verran että kommenteistasi päätellen todellakin fanitat patmosta vaikka sen nyt tässä viimeisessä yritätkin kieltää.

Totesin jo tuossa edellä, mikä on suhteeni Patmokseen. Jos et usko minua, niin se ei ole minulta pois.

Minä kuitenkin kirjoitan tähän ketjuun vain ja ainoastaan siksi, että aloitus ja siihen tulleet kommentit ovat typeriä syytöksiä. Täällä moni nimimerkki itkee sitä (onko jollain henkilöllä useampi rekisteröity nimimerkki = kuinka vähän näitä hyökkääjiä tässä ketjussa oikeasti on?), että aloittajan kysymystä ei julkaistu Patmoksen blogin keskusteluosiossa... Sellainen kitiseminen on typerää, kun sellaisella yritetään hyökätä jotain järjestöä vastaan.

Muutenkin hyökkäykset kristillisiä järjestöjä vastaan tällaisilla palstoilla ovat typeriä, ainakin uskovaisten harjoittamina. Jos jollain uskovalla on sana Herralta jollekin järjestölle tai hengellisen työn tekijälle, niin menköön sanomaan asian kahden kesken. On sitten kyse kehotuksen sanasta tai nuhteesta. Ja jos ei ota vastaan selvää Herran sanaa, niin sitten ottakoon vastaan useamman henkilön. Tässä keskustelussa en ole nähnyt mitään merkkiä siitä, että keskustelijoilla olisi ollut Patmokselle tai Ahviolle yhtään mitään Herran sanaa, joten siksi tällä keskustelulla ei ole paljoa arvoa. Siksi minä kirjoitan.

Totesin jo tuossa edellä, mikä on suhteeni Patmokseen. Jos et usko minua, niin se ei ole minulta pois.

Minä kuitenkin kirjoitan tähän ketjuun vain ja ainoastaan siksi, että aloitus ja siihen tulleet kommentit ovat typeriä syytöksiä. Täällä moni nimimerkki itkee sitä (onko jollain henkilöllä useampi rekisteröity nimimerkki = kuinka vähän näitä hyökkääjiä tässä ketjussa oikeasti on?), että aloittajan kysymystä ei julkaistu Patmoksen blogin keskusteluosiossa... Sellainen kitiseminen on typerää, kun sellaisella yritetään hyökätä jotain järjestöä vastaan.

Muutenkin hyökkäykset kristillisiä järjestöjä vastaan tällaisilla palstoilla ovat typeriä, ainakin uskovaisten harjoittamina. Jos jollain uskovalla on sana Herralta jollekin järjestölle tai hengellisen työn tekijälle, niin menköön sanomaan asian kahden kesken. On sitten kyse kehotuksen sanasta tai nuhteesta. Ja jos ei ota vastaan selvää Herran sanaa, niin sitten ottakoon vastaan useamman henkilön. Tässä keskustelussa en ole nähnyt mitään merkkiä siitä, että keskustelijoilla olisi ollut Patmokselle tai Ahviolle yhtään mitään Herran sanaa, joten siksi tällä keskustelulla ei ole paljoa arvoa. Siksi minä kirjoitan.

Edelleen:

"Ja fanituksesta sen verran että kommenteistasi päätellen todellakin fanitat patmosta vaikka sen nyt tässä viimeisessä yritätkin kieltää. "

• MikäOnOngelma

Edelleen:

"Ja fanituksesta sen verran että kommenteistasi päätellen todellakin fanitat patmosta vaikka sen nyt tässä viimeisessä yritätkin kieltää. "

Minä fanitan yleisesti sitä, että seurakunnista ja kristillisistä järjestöistä ei puhuta epämääräisillä vihjauksilla pahaa. Sitä minä fanitan. Että jos ei ole mitään todellista syytöstä jotain uskovien ryhmää vastaan, niin silloin pysytään hiljaa. Tai jos on jotain kehitysehdotusta, niin se sanotaan rakentavalla tavalla, ja yleensä kasvotusten. Sitä minä fanitan.

Sen sijaan olen sitä vastaan, että tämän keskusteluketjun tapaisella narinalla yritetään mustamaalata kristillistä järjestöä: vain siksi, että Patmoksen työntekijä ei julkaissut blogissaan jotain siihen lähetettyä kommenttia! Tälläistä vastaan minä olen. Erityisesti Patmoksesta tässä ei ole kyse, vaan hengellisestä periaatteesta.

Minä en henkilökohtaisesti ole lukenut Ahvion blogeja niin paljoa, että niihin ottaisin kantaa. En ole niin erityisesti niistä innostunut, että lukisin niitä säännöllisesti. Mutta jos minulla olisi joku todellinen Jumalan antama sanoma Ahviolle hänen kirjoitustensa tyylin muuttamiseksi, niin sanoisin sen hänelle kasvokkain. Nettihuuteluun en lähtisi: en tällä palstalla enkä kirjoittamalla kommenttia hänen blogiinsa. Jeesuksen itsensä antama käsky kun on ottaa asia ensin puheeksi henkilön kanssa kahdestaan.

Minä fanitan yleisesti sitä, että seurakunnista ja kristillisistä järjestöistä ei puhuta epämääräisillä vihjauksilla pahaa. Sitä minä fanitan. Että jos ei ole mitään todellista syytöstä jotain uskovien ryhmää vastaan, niin silloin pysytään hiljaa. Tai jos on jotain kehitysehdotusta, niin se sanotaan rakentavalla tavalla, ja yleensä kasvotusten. Sitä minä fanitan.

Sen sijaan olen sitä vastaan, että tämän keskusteluketjun tapaisella narinalla yritetään mustamaalata kristillistä järjestöä: vain siksi, että Patmoksen työntekijä ei julkaissut blogissaan jotain siihen lähetettyä kommenttia! Tälläistä vastaan minä olen. Erityisesti Patmoksesta tässä ei ole kyse, vaan hengellisestä periaatteesta.

Minä en henkilökohtaisesti ole lukenut Ahvion blogeja niin paljoa, että niihin ottaisin kantaa. En ole niin erityisesti niistä innostunut, että lukisin niitä säännöllisesti. Mutta jos minulla olisi joku todellinen Jumalan antama sanoma Ahviolle hänen kirjoitustensa tyylin muuttamiseksi, niin sanoisin sen hänelle kasvokkain. Nettihuuteluun en lähtisi: en tällä palstalla enkä kirjoittamalla kommenttia hänen blogiinsa. Jeesuksen itsensä antama käsky kun on ottaa asia ensin puheeksi henkilön kanssa kahdestaan.

Ei ole mitään mustamaalaamista kysyä suora kysymys. Asioihin on myös erittäin helppoa vastata: antaa tulla vain suoran vastauksen ilman kiertelyä.

>Mutta jos minulla olisi joku todellinen Jumalan antama sanoma Ahviolle hänen kirjoitustensa tyylin muuttamiseksi, niin sanoisin sen hänelle kasvokkain.

Tuossa tilanteessa kannattaisi varmaan istua rauhassa ja pohtia, mistä tuollainen ”sanoma” sinne pääkopperoon ihan oikeasti mahtoi tulla.

Asiahan selviäisi jos joku patmosfani pystysi kertomaan mikä on patmoksen sääntöjen mukaan säätiön tarkoitus.

Mutta eipä ole kukaan tainnut pystyä.

Outoa että nämä fanit eivät tiedä mikä heidän fanittamansa säätiön tarkoitus on.

Tässä toisessa ketjussa ei taida olla puolustamassa Mäkistä:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515039/maakinen-tv1sella

• YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

Tässä toisessa ketjussa ei taida olla puolustamassa Mäkistä:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515039/maakinen-tv1sella

Kaikki on katsos suhteellista.

• Patmos.Petteri

InhottavaRealisti on kieroileva kommunisti. Ei jatkoon.

• InhottavaRealistieikirj

Miten ihmisestä tulee tuollainen? Mitä se vaatii? Puuttuiko Sinulta lapsena normaali kontakti läheisiin?

• kommarille

Miten ihmisestä tulee tuollainen? Mitä se vaatii? Puuttuiko Sinulta lapsena normaali kontakti läheisiin?

Siten, että lukee sinun kirjoituksiasi.

• InhottavaRealistieikirj kirjoitti:

Puuttuu selvästi yhä.

• Ahvio on kyllä saanut äänensä kuuluviin, mutta kokee sananvapautensa menetyksenä sen kun hänen jutuilleen nauretaan.

• eräoppaalle

Ihan tosissasi sinäkin siinä taas uhoat.

• Tältähän tuo vaikuttaa. Juhis rakastaa kyllä sitä että aitouskovat ihailevat ja ostavat kirjoja (joita eivät ymmärrä), mutta samalla häntä rassaa se että tuo porukka on kovin pieni.

• tuttu.tyyli

Patmoslaiset väittävät ettei Ahvio sensuroi blogiaan. Sensuroi kyllä, itsekin olen viitannut hänen lähteitään kohtaan esitettyyn kritiikkiin viitteineen. Ei ole julkaistu.

• Olenoikeassa

Kuka niin on väittänyt ettei sensuroi, todisteet kiitos!

• Olenoikeassa kirjoitti:

Kuka niin on väittänyt ettei sensuroi, todisteet kiitos!

Hyväkstyt siis että blogin ylläpitäjä saa sensuroida?

• Olenoikeassa

Hyväkstyt siis että blogin ylläpitäjä saa sensuroida?

Tietenkin, kaikki sensuroivat, suomessa ei ole sananvapautta.

• MikäOnOngelma

Henkilökohtainen blogi on tavallaan ihmisen kotia tai vähintäänkin piha-aluetta. Kyllä kotonaan ja omassa pihassaan saa rajoittaa sitä, mitä vieraat tekevät tai puhuvat. Ei se ole sananvapauden rajoittamista.

Henkilökohtainen blogi on tavallaan ihmisen kotia tai vähintäänkin piha-aluetta. Kyllä kotonaan ja omassa pihassaan saa rajoittaa sitä, mitä vieraat tekevät tai puhuvat. Ei se ole sananvapauden rajoittamista.

Niinkö?

Missä ne Patmoksen säännöt viipyvät?

• MikäOnOngelma

Niinkö?

Missä ne Patmoksen säännöt viipyvät?

Kyllä. Kenelläkään ei ole yhtään mitään velvollisuutta julkaista henkilökohtaisen bloginsa kommenttiosiossa kaikkia lähetettyjä kommentteja. Ja tämä ei ole sananvapauden rajoittamista. Tai voithan tehdä asiasta oikeusjutun ja syyttää vaikkapa Ahviota sananvapauden rajoittamisesta! Yhtään mitään mahdollisuuksia sinulla ei ole sitä juttua voittaa. Mahtaisiko oikeuslaitos ottaa sellaista tapausta edes tutkittavaksi?

Kyllä. Kenelläkään ei ole yhtään mitään velvollisuutta julkaista henkilökohtaisen bloginsa kommenttiosiossa kaikkia lähetettyjä kommentteja. Ja tämä ei ole sananvapauden rajoittamista. Tai voithan tehdä asiasta oikeusjutun ja syyttää vaikkapa Ahviota sananvapauden rajoittamisesta! Yhtään mitään mahdollisuuksia sinulla ei ole sitä juttua voittaa. Mahtaisiko oikeuslaitos ottaa sellaista tapausta edes tutkittavaksi?

On hyvin suhteellista, ovatko Patmoksen blogit henkilökohtaisia. Ahviokin edustaa periaatteessa blogissaan sekä itseään ETTÄ Patmosta. Hän puhuu periaatteessa "Patmoksen äänellä". Jos EI puhu, se on syytä avoimesti kertoa esim. näin: "Tämä blogi ei mitenkään edusta virallista Patmoksen kantaa. Blogeihin kirjoittajat esittävät vain omia mielipiteitään".

Kas kummaa, noin ei ole tehty. Eikä tehdäkään, sillä Ahvio viljelee puheissaan esim. lausahduksia siitä, miten "kristityn" tulee ajatella erilaisista ilmiöistä.

Oikeasti kyse on tästä: Patmos on lähetyssäätio ja politiikka on tullut mukaan kuvioon vasta myöhemmin. Säännöissä tätä välttämättä ei ole huomioitu ja siksi aiheesta ei julkisesti keskustella.

• MikäOnOngelma

On hyvin suhteellista, ovatko Patmoksen blogit henkilökohtaisia. Ahviokin edustaa periaatteessa blogissaan sekä itseään ETTÄ Patmosta. Hän puhuu periaatteessa "Patmoksen äänellä". Jos EI puhu, se on syytä avoimesti kertoa esim. näin: "Tämä blogi ei mitenkään edusta virallista Patmoksen kantaa. Blogeihin kirjoittajat esittävät vain omia mielipiteitään".

Kas kummaa, noin ei ole tehty. Eikä tehdäkään, sillä Ahvio viljelee puheissaan esim. lausahduksia siitä, miten "kristityn" tulee ajatella erilaisista ilmiöistä.

Oikeasti kyse on tästä: Patmos on lähetyssäätio ja politiikka on tullut mukaan kuvioon vasta myöhemmin. Säännöissä tätä välttämättä ei ole huomioitu ja siksi aiheesta ei julkisesti keskustella.

Silläkään ei ole merkitystä julkaisuvelvollisuuteen, onko blogi henkilökohtainen vai voiko sen katsoa edustavan jotain järjestöä. Minkään järjestönkään ei ole yhtään mikään pakko julkaista keskusteluosiossaan kaikkia kommentteja, mitä ihmiset lähettävät. Näin se vaan menee. Järjestönkään blogikirjoitus ei ole mikään virallisesti nähtävillä oleva asiakirja, johon pyydetään kansalaisten virallisia mielipiteitä, ja jotka on joidenkin lakien mukaan käsiteltävä virallisesti.

Ja tässä keskustelussa ei nyt ole yhtään mitään merkitystä, mitä ajattelee Patmoksen blogististeista. Itse en ole vuosien aikana lukenut todennäköisesti enempää kuin viisi Ahvion blogikirjoitusta, tai korkeintaan kymmenen. Olen lukenut ehkä niinä harvoina kertoina, jos joku Fb-kaverini on linkittänyt jonkun Ahvion kirjoituksen Facebookiin, mitä tapahtuu muistaakseni harvoin. Enkä välttämättä ole Ahvion kanssa kaikista asioista samaa mieltä. Mutta ei hänellä silti ole yhtään mitään velvollisuutta julkaista kaikkia blogiin tulevia kommentteja.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Onko tämä amerikkalainen, jopa äärikonservatiivinen uskonnollinen oikeisto tullut osaksi Patmoksen ideologiaa vasta Ahvion myötä?

Hyväksynet siis senkin, että Uusi Suomi lopetti Huhtasaaren Looran blogin. Ei Usarilla ole mitään velvollisuutta pitää sivuillaan materiaalia joka ei sen mielestä vastaa lainkaan tosiasioita, vaikka kovasti esittää vastaavansa. Ja jossa koetellaan vihapuheen rajoja alituisen vaalikampanjan merkeissä.

• a-teisti kirjoitti:

Onko tämä amerikkalainen, jopa äärikonservatiivinen uskonnollinen oikeisto tullut osaksi Patmoksen ideologiaa vasta Ahvion myötä?

Kyllä minusta. Ennen Juhista siellä ei mielestäni politikoitu ollenkaan näin jyrkästi ja johdonmukaisen evankelikaalisesti.

Kaikki patmoslaiset eivät Juhiksen säätiön julkikuvaan tuomasta muutoksesta tykkää, se tuli selväksi viimeistään Telarannan taannoisesta kirjoituksesta josta täälläkin keskusteltiin.

Silläkään ei ole merkitystä julkaisuvelvollisuuteen, onko blogi henkilökohtainen vai voiko sen katsoa edustavan jotain järjestöä. Minkään järjestönkään ei ole yhtään mikään pakko julkaista keskusteluosiossaan kaikkia kommentteja, mitä ihmiset lähettävät. Näin se vaan menee. Järjestönkään blogikirjoitus ei ole mikään virallisesti nähtävillä oleva asiakirja, johon pyydetään kansalaisten virallisia mielipiteitä, ja jotka on joidenkin lakien mukaan käsiteltävä virallisesti.

Ja tässä keskustelussa ei nyt ole yhtään mitään merkitystä, mitä ajattelee Patmoksen blogististeista. Itse en ole vuosien aikana lukenut todennäköisesti enempää kuin viisi Ahvion blogikirjoitusta, tai korkeintaan kymmenen. Olen lukenut ehkä niinä harvoina kertoina, jos joku Fb-kaverini on linkittänyt jonkun Ahvion kirjoituksen Facebookiin, mitä tapahtuu muistaakseni harvoin. Enkä välttämättä ole Ahvion kanssa kaikista asioista samaa mieltä. Mutta ei hänellä silti ole yhtään mitään velvollisuutta julkaista kaikkia blogiin tulevia kommentteja.

>Minkään järjestönkään ei ole yhtään mikään pakko julkaista keskusteluosiossaan kaikkia kommentteja, mitä ihmiset lähettävät. Näin se vaan menee.

On kuitenkin vähän eri asia, jätetäänkö kommentti julkaisematta sen asiattomuuden vai vain kriittisyyden takia. Tai pelkän kiusallisuuden.

Näitä valintoja tekemällä bloggaaja luo koko ajan kuvaa niin itsestään kuin taustoistaankin.

• MikäOnOngelma

>Minkään järjestönkään ei ole yhtään mikään pakko julkaista keskusteluosiossaan kaikkia kommentteja, mitä ihmiset lähettävät. Näin se vaan menee.

On kuitenkin vähän eri asia, jätetäänkö kommentti julkaisematta sen asiattomuuden vai vain kriittisyyden takia. Tai pelkän kiusallisuuden.

Näitä valintoja tekemällä bloggaaja luo koko ajan kuvaa niin itsestään kuin taustoistaankin.

Hengellisen työn tekijät saavat työstään varmasti paljon negatiivista palautetta. Järjestöjen työntekijöiden blogeihin tulee varmasti paljon negatiivista palautetta, jota ei viitsitä julkaista. Sitä on turha itkeä, jos juuri omaa kirjoitusta ei julkaistu. Tai pohtia, miksi juuri oma kommentti jätettiin julkaisematta. Tiedän yhdenkin seurakunnan, jossa joku seurakuntalainen tapasi soittaa maanantaina seurakunnan toimistoon ja ruotia, mikä kaikki oli edellisen päivän saarnassa pielessä. Soittajaan suhtauduttiin sillä tavalla kärsivällisesti, että lankapuhelinaikana puhelimen luuri saattoi olla välillä ihan yksinään toimiston pöydällä, ja tämä aina kriittinen sai puhella kritiikkiään ihan yksikseen. :)

Hengellisen työn tekijät saavat työstään varmasti paljon negatiivista palautetta. Järjestöjen työntekijöiden blogeihin tulee varmasti paljon negatiivista palautetta, jota ei viitsitä julkaista. Sitä on turha itkeä, jos juuri omaa kirjoitusta ei julkaistu. Tai pohtia, miksi juuri oma kommentti jätettiin julkaisematta. Tiedän yhdenkin seurakunnan, jossa joku seurakuntalainen tapasi soittaa maanantaina seurakunnan toimistoon ja ruotia, mikä kaikki oli edellisen päivän saarnassa pielessä. Soittajaan suhtauduttiin sillä tavalla kärsivällisesti, että lankapuhelinaikana puhelimen luuri saattoi olla välillä ihan yksinään toimiston pöydällä, ja tämä aina kriittinen sai puhella kritiikkiään ihan yksikseen. :)

Et siis ymmärrä sitä, että Patmoksen toiminnasta voisi tässä tapauksessa olla aihetta kysyä jotakin?

• gdhm

Et siis ymmärrä sitä, että Patmoksen toiminnasta voisi tässä tapauksessa olla aihetta kysyä jotakin?

Kerro mikä sinun ongelmasi on.

• MikäOnOngelma

Se on kokonaan toisen keskustelun aihe kuin se, mistä me olemme tässä keskustelussa keskustelleet. Tämä keskustelu on lähtenyt sen itkemisestä, että tällaista kysymystä ei julkaistu Patmoksen (Ahvion?) blogissa.

Jos sinulla on jotain huomautettavaa Patmoksen toiminnasta ja olet uskova (kirjoituksistasi ei ole voinut päätellä, oletko uskova vai et), niin Jeesuksen antama malli on tämä: Menet tekemään sen nuhtelun kasvotusten. Mutta silloin sinun sopii varmistaa, että olet oikeasti Jumalan asialla eikä tämä "nuhdeltava" voi kysyä sinulta jostain vähintään yhtä selvästä puutteesta tai synnistä?

Se on kokonaan toisen keskustelun aihe kuin se, mistä me olemme tässä keskustelussa keskustelleet. Tämä keskustelu on lähtenyt sen itkemisestä, että tällaista kysymystä ei julkaistu Patmoksen (Ahvion?) blogissa.

Jos sinulla on jotain huomautettavaa Patmoksen toiminnasta ja olet uskova (kirjoituksistasi ei ole voinut päätellä, oletko uskova vai et), niin Jeesuksen antama malli on tämä: Menet tekemään sen nuhtelun kasvotusten. Mutta silloin sinun sopii varmistaa, että olet oikeasti Jumalan asialla eikä tämä "nuhdeltava" voi kysyä sinulta jostain vähintään yhtä selvästä puutteesta tai synnistä?

Älä viitsi höpistä joutavia. Tämä palsta ei ole mitenkään erikseen määritelty uskoville.

Kuka ta´hansa voi esittää Patmokselle kysymyksen. Se, että Ahviolla ja kumppaneilla ei ole halua ottaa kantaa, kertoo kaiken olennaisen.

Keskustelutyylisi tuntuu kovasti tutulta.

• MikäOnOngelma

Älä viitsi höpistä joutavia. Tämä palsta ei ole mitenkään erikseen määritelty uskoville.

Kuka ta´hansa voi esittää Patmokselle kysymyksen. Se, että Ahviolla ja kumppaneilla ei ole halua ottaa kantaa, kertoo kaiken olennaisen.

Keskustelutyylisi tuntuu kovasti tutulta.

No tietysti, jos et ole itse uskovainen(?), niin sitten et varmasti seuraa myöskään Jeesuksen antamia ohjeita siitä, miten uskovan kuuluu käyttäytyä ja toimia. Kirjoitin edellisen kommenttini siltä pohjalta, että ajattelin sinun olevan sitoutunut Jeesuksen seuraamiseen. Mutta olen kyllä täysin tietoinen, että näillä palstoilla on suuri joukko niitä, jotka eivät ole. Olen silti kirjoittanut näitä kommenttejani koko ajan hengellisen periaatteen pohjalta: miten asiaa tulisi käsitellä Jumalan seurakunnassa. Jumalan seurakunnassa olen myös nähnyt, että todelliset Jumalan antamat sanat (kehoittavat, nuhtelevat, ojentavat) saavat paljon enemmän aikaan kuin ihmismielen mukainen virheiden puiminen.

No tietysti, jos et ole itse uskovainen(?), niin sitten et varmasti seuraa myöskään Jeesuksen antamia ohjeita siitä, miten uskovan kuuluu käyttäytyä ja toimia. Kirjoitin edellisen kommenttini siltä pohjalta, että ajattelin sinun olevan sitoutunut Jeesuksen seuraamiseen. Mutta olen kyllä täysin tietoinen, että näillä palstoilla on suuri joukko niitä, jotka eivät ole. Olen silti kirjoittanut näitä kommenttejani koko ajan hengellisen periaatteen pohjalta: miten asiaa tulisi käsitellä Jumalan seurakunnassa. Jumalan seurakunnassa olen myös nähnyt, että todelliset Jumalan antamat sanat (kehoittavat, nuhtelevat, ojentavat) saavat paljon enemmän aikaan kuin ihmismielen mukainen virheiden puiminen.

Salli minun nauraa.

Tuolla logiikalla ilmeisesti mistään ei saa ikinä kesjkustella täällä.

Salli minun nauraa.

Sinulla on jännä tapa "kesksitella" uskovista 😂😂😂

• MikäOnOngelma

Salli minun nauraa.

Täällä saa keskustella mistä haluaa. Mutta jos ihminen on sitoutunut Jeesuksen seuraamiseen, hänen kannattaa puhua Jumalan antamia sanoja, ja hänen kannattaa suhtautua seurakuntiin ja Jumalan valtakunnan työn tekijöihin - puutteellisiinkin - kuten kuuluu käyttäytyä Jumalan seurakunnassa. Näillä kahdella voi olla suuri ero keskenään. Jeesuksen seuraamiseen sitoutunut ihminen ei voi puhua seurakunnista ja toisista uskovista oman mielensä mukaan.

Salli minun nauraa.

Harmittaako kun et saa nostatettua vihaa Patmosta kohtaan 🤔❓

Täällä saa keskustella mistä haluaa. Mutta jos ihminen on sitoutunut Jeesuksen seuraamiseen, hänen kannattaa puhua Jumalan antamia sanoja, ja hänen kannattaa suhtautua seurakuntiin ja Jumalan valtakunnan työn tekijöihin - puutteellisiinkin - kuten kuuluu käyttäytyä Jumalan seurakunnassa. Näillä kahdella voi olla suuri ero keskenään. Jeesuksen seuraamiseen sitoutunut ihminen ei voi puhua seurakunnista ja toisista uskovista oman mielensä mukaan.

Älä viitsi höpöttää.

Patmos on uskonnollisesta taustastaan huolimatta myös maallinen yhdistys muiden joukossa. Niin Patmoksella kuin muillakin yhdistyksillä on SÄÄNNÖT. Niiden mukaan yhdistys sitten toimii.

Patmos on minun nähdäkseni kovasti politisoitunut viime vuosina ja siksi onkin täysin aiheellista esittää kysymys siitä, onko se painopiste se, minkä säännötkin ovat määritelleet. Asiasta kysyminen EI ole mitllään tavalla asiatonta.

Kovasti tuntuu Ahviollakin kuitenkin olevan kuva siitä, että hän puhuu muiden "kristittyjen" puolesta. Onko asia niin?

Älä viitsi höpöttää.

Patmos on uskonnollisesta taustastaan huolimatta myös maallinen yhdistys muiden joukossa. Niin Patmoksella kuin muillakin yhdistyksillä on SÄÄNNÖT. Niiden mukaan yhdistys sitten toimii.

Patmos on minun nähdäkseni kovasti politisoitunut viime vuosina ja siksi onkin täysin aiheellista esittää kysymys siitä, onko se painopiste se, minkä säännötkin ovat määritelleet. Asiasta kysyminen EI ole mitllään tavalla asiatonta.

Kovasti tuntuu Ahviollakin kuitenkin olevan kuva siitä, että hän puhuu muiden "kristittyjen" puolesta. Onko asia niin?

Tottakai myös humanitaarinen järjestö on myös maallinen ja ihmiset sitä pyörittää😉
        On se harmi kun Patmosessa saa ottaa kantaa myös yhteiskunnallisiin asioihin, eiks ookkin 🤔❓

Sinulla on kovasti tunteita ja kaikki uskovia vaataan, seekin on jännää.

• usko.vainen kirjoitti:

Tottakai myös humanitaarinen järjestö on myös maallinen ja ihmiset sitä pyörittää😉
        On se harmi kun Patmosessa saa ottaa kantaa myös yhteiskunnallisiin asioihin, eiks ookkin 🤔❓

Luepas nyt oikein TARKASTI.
        '
        Ilmoitan jatkossa asiattomaksi JOKAISEN sellaisen tekstisi, joka ei ole asiallinen. Siis aina, kun pyrit vain ärsyttämään etkä puhu aiheesta, ilmoitan tekstisi asiattomaksi. Se on sitten moderaattorien asia, mitä he tekevät.

Keskustelu kanssasi on monin osaltani toistaiseksi ohi. Saat siis sanoa mitä vain: vastausta ei tule.

Mikäli toimit asiattomasti jatkuvasti, ilmoitan myös koko nikkisi asiattomaksi. Tämä oli tässä. Hyvää jatkoa.

• usko.vainen kirjoitti:

>On se harmi kun Patmosessa saa ottaa kantaa myös yhteiskunnallisiin asioihin, eiks ookkin 🤔

Siis "Patmosen" johtohenkilöt peräti "saavat" ottaa kantaa? Erikoinen näkemys, ymmärrätköhän nytkään yhtään mitä höpäjät? 😀

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>On se harmi kun Patmosessa saa ottaa kantaa myös yhteiskunnallisiin asioihin, eiks ookkin 🤔

Siis "Patmosen" johtohenkilöt peräti "saavat" ottaa kantaa? Erikoinen näkemys, ymmärrätköhän nytkään yhtään mitä höpäjät? 😀

Ei. Hän ei ymmärrä.

Minun keskustelu tämän tapauksen kanssa on ohi. Jos tekee aloituksen minusta niin tehköön vain. Minä ilmoitan nämä jänkytykset aina asiattomiksi.

• neitokaiselle

Ei. Hän ei ymmärrä.

Minun keskustelu tämän tapauksen kanssa on ohi. Jos tekee aloituksen minusta niin tehköön vain. Minä ilmoitan nämä jänkytykset aina asiattomiksi.

Kyllä sinä olet rohkea. Minkä värinen hame sinulla on nyt päälläsi?

• Ahvio tuntuu pitävän huonona juttuna sitä, että Pekka Haavisto oli vuonna 1988 paljon EU-kriittisempi kuin nyt. Analogisesti siis uskoon tulemisillakaan ei ole arvoa, koska ihminen niissä voi muuttaa mieltään enemmänkin kuin Haavisto muutti unionista.

• tarkennusta

Puhutko nyt ylioppilas Haavistosta ja tohtori, dosentti Ahviosta?

• tarkennusta kirjoitti:

Puhutko nyt ylioppilas Haavistosta ja tohtori, dosentti Ahviosta?

20 vuotta istunutta kansanedustajaa, kahden hallituksen ministeriä ja keskisuuren puolueen puheenjohtajaa ei yleensä julkisuudessa tituleerata ylioppilaaksi, usko.vainen. Sinua taas ei tituleerata siksi, ettet ylioppilas ole etkä tule koskaan olemaankaan.😁

Ahviota taas tuskin koskaan tullaan kutsumaan ministeriksi, keskisuuren puolueen puheenjohtajaksi tai edes kansanedustajaksi. Hänen edustamansa aatemaailma ei näet marginaalista nouse. 💩

• RepeRuutikallo kirjoitti:

20 vuotta istunutta kansanedustajaa, kahden hallituksen ministeriä ja keskisuuren puolueen puheenjohtajaa ei yleensä julkisuudessa tituleerata ylioppilaaksi, usko.vainen. Sinua taas ei tituleerata siksi, ettet ylioppilas ole etkä tule koskaan olemaankaan.😁

Ahviota taas tuskin koskaan tullaan kutsumaan ministeriksi, keskisuuren puolueen puheenjohtajaksi tai edes kansanedustajaksi. Hänen edustamansa aatemaailma ei näet marginaalista nouse. 💩

"Ahviota taas tuskin koskaan tullaan kutsumaan ministeriksi..."

Eikä edes tutkimusjohtajaksi pl. se marginaali.

• tarkennusta

Puhut ilmeisesti ylioppilas Haavistosta ja tohtori, dosentti Ahvuosta?

• fmhd
        a-teisti kirjoitti:

"Ahviota taas tuskin koskaan tullaan kutsumaan ministeriksi..."

Eikä edes tutkimusjohtajaksi pl. se marginaali.

Haavisto on poliittinen broileri jolla ei ole mitään koulutusta.

• fmhd

Ylioppilas Haavisto on nimeomaan pärjännyt tuurilla.

• MikäOnOngelma

Mitäs jos jätettäisiin keskustelu Haavistosta johonkin toiseen ketjuun, jotta tämä keskustelu ei karkaa alkuperäisestä aiheestaan johonkin aivan muualle? Kunnioitetaan sen verran keskustelun aloittajaa. Ei liene tässä nyt olennaista, kumpi saa sanottua Haavistosta nasevamman loppukaneetin? Tämä keskusteluketju kun ei liity Haavistoon.

• fmhd kirjoitti:

Jos haluat sanoa noin Max Jakobsonista, niin mikäs siinä sitten. 😃

Mitäs jos jätettäisiin keskustelu Haavistosta johonkin toiseen ketjuun, jotta tämä keskustelu ei karkaa alkuperäisestä aiheestaan johonkin aivan muualle? Kunnioitetaan sen verran keskustelun aloittajaa. Ei liene tässä nyt olennaista, kumpi saa sanottua Haavistosta nasevamman loppukaneetin? Tämä keskusteluketju kun ei liity Haavistoon.

Jep jep. Puhehan oli siitä mitä Ahvio jutskasi Haavistosta, ja usko.vainen tapansa mukaan siirsi maalin pois aiheesta.

• InhottavaRealisti
        fmhd kirjoitti:

Niin... Kyllähän sitä vaikkapa petkuttamalla pärjää paremmin, kuten Huht...

• tarkennusta kirjoitti:

Puhut ilmeisesti ylioppilas Haavistosta ja tohtori, dosentti Ahvuosta?

Fiksukin ihminen voi puhua typeryyksiä - kuten Ahvio.

• hauskaa.seurattavaa

Patmoksen nuhteettomuus ja hyvä työ saa ateistit äärimmilleen keksimään tekosyitä solvata Patmosta.

• Heh heh...

Politikoimaan siirtynyt lähestystyöhön nimellisesti suuntautunut yhdistys enemmänkin säälittää.

Heh heh...

Politikoimaan siirtynyt lähestystyöhön nimellisesti suuntautunut yhdistys enemmänkin säälittää.

Joko kakaiset mistä nyt yrität Patmosta syyttää vai pitääkö poistatukset kiireisinä ?

• Sinä nyt et saisi luuta kurkkuun edes kuukausi sitten kuolleelle koiralle. 😄

• Sananvapaus uhattuna Suomessa ja somessa (Juha Ahvio)

Sananvapautta on aloitettu härskisti rajoittamaan. (Laura Huhtasaari)

Yksi sukupuolineutraalin avioliittolain seurauksista on sananvapauden kaventuminen. (Tapio Puolimatka)

Kisan voitti kuitenkin Laura ja Laulukuoro eli Persunaiset.
      (aivan kuin persuissa olisi muijien suut tukittu oikein persumaiseen tyyliin)

ps kopio koko linkki ja liitä se uudelle sivulle

https://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.extrauutiset.com/wp-content/uploads/2018/12/ilmastoteippi800450.png&imgrefurl=https://ceretta.info/uusi-suomi-laittoi-huhtasaaren-kirjoituskieltoon.html&docid=GICpV7h4vEW06M&tbnid=HA6KraeQAFUwZM:&vet=10ahUKEwj7mJXBttbfAhVCjSwKHYxdCPQQMwgnKAIwAg..i&w=800&h=450&itg=1&bih=586&biw=1231&q=laura huhtasaari kuva teipattu suu&ved=0ahUKEwj7mJXBttbfAhVCjSwKHYxdCPQQMwgnKAIwAg&iact=mrc&uact=8

• Ja KOKO ajan kyseessä on ollut näin pieni asia:

Patmoksen sääntöjä ei saa millään esille. Ilmeisesti täällä ei kuitenkaan olla paikalla niin sisäpiiriläisiä, että ne jollakulla olisi saatavilla.

Toinen johtopäätös on se, että säännöt kiusallisesti olisivat sellaiset, että niiden julkistaminen olisi ikävä asia Ahvion ja kumppaneiden kannalta.

• tyttöselle

Ja KOKO ajan kyseessä on ollut näin pieni asia:

Patmoksen sääntöjä ei saa millään esille. Ilmeisesti täällä ei kuitenkaan olla paikalla niin sisäpiiriläisiä, että ne jollakulla olisi saatavilla.

Toinen johtopäätös on se, että säännöt kiusallisesti olisivat sellaiset, että niiden julkistaminen olisi ikävä asia Ahvion ja kumppaneiden kannalta.

Mikä sinulle on niin ylivoimaista siinä yhteyden ottamisessa Patmokseen?
        Teet itsestäsi koko ajan vain naurettavamman kun yrität tyhjästä lietsoa vihaasi Patmokseen.

• vapaus.sanaan

Taas pitkä ketju turhaa jankkausta. Miksi jankkaat säännöistä? Mitä tarkoitat säännöillä?

Sivuillaan on selvästi kerrottu, että ovat sitoutuneet Lausannen julistukseen.
      https://www.patmos.fi/lahetystyo/lausannen_julistus

Yrityksillä on arvot, missio ja ja visio, jotka voidaan määritellä tai jättää määrittelemättä, mutta silti ne ovat olemassa. Patmos ilmoittaa sivuillaan selvästi arvonsa, missionsa ja visionsa. Ne kyllä tulevat ilmi heidän työstään ja julistuksestaan.
      https://yrityksen-perustaminen.net/yrityksen-arvot/

Sananvapauden rajoittaminen on tosiasia, turhaan länkytätte ja irvailette. Ja se kiihtyy nyt kevään mittaan vaalien lähestyessä. Kansallismielisiä tullaan sabotoimaan, heidän some-tilejään bannataan naurettavista syistä, kaivellaan vuosikausein takaisia postauksia ja ilmoiteaan bannista niihin vedoten.
      https://www.youtube.com/watch?v=70_pHp9DePo

• Puhut eri asiasta.

Yhdistyksellä on oltava säännöt. Se, että niitä ei sellaisenaan esiin nosteta, kertoo olennaisen: niin ei haluta tehdä.

Yritys on eri asia kuin yhdistys. Oletan Sinunkin sen käsittävän.

Sinullakin on sananvapaus koko ajan.

• vapaus.sanaan

Puhut eri asiasta.

Yhdistyksellä on oltava säännöt. Se, että niitä ei sellaisenaan esiin nosteta, kertoo olennaisen: niin ei haluta tehdä.

Yritys on eri asia kuin yhdistys. Oletan Sinunkin sen käsittävän.

Sinullakin on sananvapaus koko ajan.

Sananvapaus on kaikilla mutta joidenkin sananvapautta rajoitetaan. Got it?
        https://www.suomenuutiset.fi/purra-moittii-rajusti-facebookin-kiihtyvaa-sensuuria-keskella-vakavaa-vaaleihin-kampanjaan-vaikuttamista/

Onko Patmos yhdistys vai säätiö? Nimensä mukaisesti Patmos Lähetyssäätiö.
        Sen asioista saat tietoa ottamalla yhteyttä säätiön hallitukseen. Turhaan täällä jankkaat.

• vapaus.sanaan kirjoitti:

Sananvapaus on kaikilla mutta joidenkin sananvapautta rajoitetaan. Got it?
        https://www.suomenuutiset.fi/purra-moittii-rajusti-facebookin-kiihtyvaa-sensuuria-keskella-vakavaa-vaaleihin-kampanjaan-vaikuttamista/

Onko Patmos yhdistys vai säätiö? Nimensä mukaisesti Patmos Lähetyssäätiö.
        Sen asioista saat tietoa ottamalla yhteyttä säätiön hallitukseen. Turhaan täällä jankkaat.

Sorry, siis säätiö. Säätiöillä on oltava säännöt.

Kuka Sinun sananvapauttasi on rajoittanut ja miten?

• 0800-411011

Sorry, siis säätiö. Säätiöillä on oltava säännöt.

Kuka Sinun sananvapauttasi on rajoittanut ja miten?

Soita tänään klo 21:30 - 00:00 suoraan ohjelmaan Pasi Turusella ja kiukuttele.
        Sinun kitinääsi ei kukaan enää täällä jaksa.

• ”Sananvapauden rajoittaminen on tosiasia, turhaan länkytätte ja irvailette.”

Niin, jokainen saa omalla alustallaan toki rajoittaa sitä, mitä siellä saa ilmaista. Näin tekee erityisesti Patmoksen blogien keskustelualustat tai PS:ten sekä Aa:n alustat Facebookista lähtien.

Se mikä tekee noista vähän kyseenalaisia, on se, että nuo tahot itse valittavat suurimpaan ääneen sitä, miten sananvapautta rajoitetaan. Eikö ensin pitäisi olla itse esimerkkinä?

• mummomuori kirjoitti:

”Sananvapauden rajoittaminen on tosiasia, turhaan länkytätte ja irvailette.”

Niin, jokainen saa omalla alustallaan toki rajoittaa sitä, mitä siellä saa ilmaista. Näin tekee erityisesti Patmoksen blogien keskustelualustat tai PS:ten sekä Aa:n alustat Facebookista lähtien.

Se mikä tekee noista vähän kyseenalaisia, on se, että nuo tahot itse valittavat suurimpaan ääneen sitä, miten sananvapautta rajoitetaan. Eikö ensin pitäisi olla itse esimerkkinä?

Ahvio on nyttemmin päästänyt esiin kritiikkiäkin. Kommentoimaan hän ei tosin vaivaudu. Kai se ei ole hänen arvolleen sopivaa.

Patmoksen sääntöjä kenelläkään ei ole ollut intoa esiin nostaa. Syy ilmeinen.

• Uskonnolliset yhteisöt ja heitä kannattavat lajitoverit ovat jopa paremmin "suojassa" kuin tavalliset tallaajat.
      Heillä on myös laki suojanaan jumalansa lisäksi. Lainaus Wikistä. "Uskonrauhan rikkominen"
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonrauhan_rikkominen

• Minun mielestänikin uskovaiset saavat tehdä asioita, joita muiden "ismien" nimissä ei saisi. Omituista. On turha inistä mielipiteen- tai sananvapaudesta, jos ITSE haluaa rajoittaa sitä muilta.

• Ajattelen tuon aina siten, että kun kunnioitan muita uskontoja, myös minun uskontoani kunnioitetaan. Jos annan luvan itselleni halveksia jotain uskontoa, annan samalla luvan muiden halveksia minun uskontoani.

• mummomuori kirjoitti:

Ajattelen tuon aina siten, että kun kunnioitan muita uskontoja, myös minun uskontoani kunnioitetaan. Jos annan luvan itselleni halveksia jotain uskontoa, annan samalla luvan muiden halveksia minun uskontoani.

Niinpä niin. Kysy on rajankäynnistä sillä keskustelua epäkohdista voi ja pitää käydä - toki hyvän maun osoittamalla tavalla.
        Kertokoon nyt M. A. Numminen oman tulkintansa. https://www.youtube.com/watch?v=CGksgZKecKE

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5850
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4641
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      50
      2919
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      226
      2856
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2326
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2300
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      22
      1913
    8. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1747
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1520
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      171