Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Uutena hömelönä ☺️kysynkin palstalaisilta: mitäpäs olette mieltä 63v. naisesta, joka vielä uutta ammattia opiskelee.?
Meinasi pää ruveta lyömään ns. tyhjää, kun tekemisen ja ajattelemisen puutetta.
Hyvä terveys ja halu vielä oppia uutta. Tiedä sitten työn puolesta mutta "nuorekkuus" säilyy ja oppiminenkin aikas nopeaa.
Mitä mieltä olette?
58
<50
Vastaukset
Hyvää tätä vuotta sinullekin!
Liittyykö uusi ammattisi nimimerkkiisi?
Nykyään kurssitetaan omaishoitajiksikin.- Amorin-nuoli
Hei vaan!
Ei liity mitenkään omaishoitajuuteen.
Olen eronnut 5v, sitten ja yksineläjä olen ja jatkossakin näin.. ☺️
Tuli vaan mieleeni hassu nimimerkki, vähäkö sitten repäsin. Amorin-nuoli kirjoitti:
Hei vaan!
Ei liity mitenkään omaishoitajuuteen.
Olen eronnut 5v, sitten ja yksineläjä olen ja jatkossakin näin.. ☺️
Tuli vaan mieleeni hassu nimimerkki, vähäkö sitten repäsin.Sittenhän sinulle on koko maailma taivasta myöten auki.
Onnea matkaan!- Amorin-nuoli
Anceli kirjoitti:
Sittenhän sinulle on koko maailma taivasta myöten auki.
Onnea matkaan!Kiitos paljon!
Matkalla tarvitaan onnea.
Ystäväni pitävät kyllä minua kahjona kun moiseen rupesin. Eipä tuosta väliä, pitäköön vaan😂
- Kurppa55
Rohkea nainen olet, nostan hattua sinulle.
Onnea opiskeluusi. - noidannuoli
Saakos olla utelias, että mille alalle opiskelet. Ei siis hoiva-ava vaan?
- Amorin-nuoli
Juu saapi olla utelias. Ei ole hoivaava vaan taloushallintoa, liittyy asumiseen.
Aikanaan hoivattavasta alkkarista☹️eroon, ei juurikaan hoivaava kiinnosta. - noidannuoli
Amorin-nuoli kirjoitti:
Juu saapi olla utelias. Ei ole hoivaava vaan taloushallintoa, liittyy asumiseen.
Aikanaan hoivattavasta alkkarista☹️eroon, ei juurikaan hoivaava kiinnosta.Onnea toimeliaalle sinulle!
- Amorin-nuoli
noidannuoli kirjoitti:
Onnea toimeliaalle sinulle!
Kiitos!
No mikä ettei, jos kerran intoa ja kuntoa piisaa.
Lykkyä tykö vaan.- Nukutusnuoli
Ehtoota vaan ja hyvää yötä.
- henrjii
lycka till, aina voi oppia uutta. Rock and Roll
- Amorin-nuoli
Juu, tack. Och jag tycker om Rocken Roll😂. Näin on uutta ja ihmeellistä, vieläkin..
Vain sitä mieltä, että omalla kohdallani täysin mahdoton ajatus, uuden ammatin opiskeleminen. Tuskin jaksan enää vuotta odottaa, että pääsen tuosta nykyisestäkään eroon.
Mutta menestystä sinulle opinnoissasi. Sisältöä elämään se opiskelukin tietty antaa, jos tekemisen puutetta on.- Amorin-nuoli
Hei sinullekin entinenmiäs!
Ookko niin kyllästynyt työhösi vai..?
Kyllä elämästä nauttia pitää ja haasteita halajaa👍ellei sitte terveys esteenä.
No vajaa vuosi vielä, jaksamista Sinulle.. Amorin-nuoli kirjoitti:
Hei sinullekin entinenmiäs!
Ookko niin kyllästynyt työhösi vai..?
Kyllä elämästä nauttia pitää ja haasteita halajaa👍ellei sitte terveys esteenä.
No vajaa vuosi vielä, jaksamista Sinulle..Varsinaisesti työhöni en ole kyllästynyt. Olen kyllästynyt työpaikkaani. Viime vuonnakin puolet työajasta vain ajan tappamista, tyyliin kuukausi kiirettä ja toinen kuukausi lorvailua. Ja kun kotona olisi tekemistä enemmän, mitä vapaa-ajalla ehtii, niin sitä enemmän kyllästyttää se joutenolo työpaikalla.
Ymmärrät varmaan paremmin, kun sanon olevani käytännössä omaishoitaja vaikka viralllisesti kriteerit ei kuulemma täyty. Pyllyn pyyhkimistä myöten pitää puoliskoa passata.- Amorin-nuoli
entinenmiäs kirjoitti:
Varsinaisesti työhöni en ole kyllästynyt. Olen kyllästynyt työpaikkaani. Viime vuonnakin puolet työajasta vain ajan tappamista, tyyliin kuukausi kiirettä ja toinen kuukausi lorvailua. Ja kun kotona olisi tekemistä enemmän, mitä vapaa-ajalla ehtii, niin sitä enemmän kyllästyttää se joutenolo työpaikalla.
Ymmärrät varmaan paremmin, kun sanon olevani käytännössä omaishoitaja vaikka viralllisesti kriteerit ei kuulemma täyty. Pyllyn pyyhkimistä myöten pitää puoliskoa passata.Voi sentään. Todellako työssä ja kotona omaishoitaja? Voisitko neuvotella työnantajan kanssa mitenkään?
Nämä kriteerit on kyllä sanoisinko mistä!!
Kyllä se vaatii paljon,jotta jaksaa, tiedän.. Amorin-nuoli kirjoitti:
Voi sentään. Todellako työssä ja kotona omaishoitaja? Voisitko neuvotella työnantajan kanssa mitenkään?
Nämä kriteerit on kyllä sanoisinko mistä!!
Kyllä se vaatii paljon,jotta jaksaa, tiedän..Viime syksynä oli työpaikalla yt neuvottelut. Hihkuin jo riemusta ja ilmoittauduin vapaaehtoiseksi irtisanottavaksi. Vaan ei osunut arpa kohdalle;(
Rehellisesti sanoen, ajallisesti vaimon pakollinen hoito ei kovin paljon päivässä ole. Työpäivän ajan pärjää kun juuri ja juuri saa valmiin ruoan mikrossa lämmitettyä. Yksin ei kuitenkaan mitenkään pärjää työpäivääni kauempaa, edes sänkyyn ei auttamatta pääse. No, ne välilliset asiat tietty lisäksi, pyykkiä enempi, kuin lakia sallii ym. Enempi se jaksaminen kuitenkin henkisellä puolella, seurata toisen kunnon huononemista ja sietää huonoa työpaikkaa.- Amorin-nuoli
entinenmiäs kirjoitti:
Viime syksynä oli työpaikalla yt neuvottelut. Hihkuin jo riemusta ja ilmoittauduin vapaaehtoiseksi irtisanottavaksi. Vaan ei osunut arpa kohdalle;(
Rehellisesti sanoen, ajallisesti vaimon pakollinen hoito ei kovin paljon päivässä ole. Työpäivän ajan pärjää kun juuri ja juuri saa valmiin ruoan mikrossa lämmitettyä. Yksin ei kuitenkaan mitenkään pärjää työpäivääni kauempaa, edes sänkyyn ei auttamatta pääse. No, ne välilliset asiat tietty lisäksi, pyykkiä enempi, kuin lakia sallii ym. Enempi se jaksaminen kuitenkin henkisellä puolella, seurata toisen kunnon huononemista ja sietää huonoa työpaikkaa.Ymmärrän. Oletko ajatellut varhaiselle jäämistä?
Kyllä toisen puoliskon heikkenevä terveys on raskas asia, vielä kun työpaikkakin ahdistaa👎.
Muista huolehtia omasta jaksamisestasi kaikesta huolimatta, se on a & o. Onhan sinulla tietenkin hyvä tukiverkosto? Amorin-nuoli kirjoitti:
Ymmärrän. Oletko ajatellut varhaiselle jäämistä?
Kyllä toisen puoliskon heikkenevä terveys on raskas asia, vielä kun työpaikkakin ahdistaa👎.
Muista huolehtia omasta jaksamisestasi kaikesta huolimatta, se on a & o. Onhan sinulla tietenkin hyvä tukiverkosto?Kiitos! Ja sori. Tämä meni nyt vähän väärin päin, sinustahan oli kyse, aloituksessa.
No, tukiverkosto on vähän niin ja näin ja taloudellinen tilanne tahtoo pitää työelämässä viimeiseen saakka. Vajaa vuosi jäljellä ja taakse päin ajatellessa vuosi menee nopeasti, että eiköhän se tästä.
Mutta, tsemppiä sinulle opinnoissasi.- Amorin-nuoli
entinenmiäs kirjoitti:
Kiitos! Ja sori. Tämä meni nyt vähän väärin päin, sinustahan oli kyse, aloituksessa.
No, tukiverkosto on vähän niin ja näin ja taloudellinen tilanne tahtoo pitää työelämässä viimeiseen saakka. Vajaa vuosi jäljellä ja taakse päin ajatellessa vuosi menee nopeasti, että eiköhän se tästä.
Mutta, tsemppiä sinulle opinnoissasi.Kiitos! Tuota onnea me tarvitaan kaikki tässä menossa. Vuosi menee kyllä nopeasti ja ne eläkepäivät lähenee. Jaksamista sinulle työssäsi ja kotona vaimon huolenpidossa.
- Myöhäsyntyinen
Juuri tänään töistä palattuani ihmettelin siipalle, että mitähän sitä alkaisi isona tehdä.
- Amorin-nuoli
Hih😂 no mitäs sun siippa tuumasi, vai saatko ihan ite päättää? Vitsi, vitsi..
- Oonisotyttöjo
Ei hän sanonut mitään, ihmetteli vain. Jooo, kyllä mää nykyisin jo päätän ihan itte.
- VALETTA
Älä puhu potaskaa, se on niin läpinäkyvää. YÖKS!
- Amorin-nuoli
Kerro huolesi, mikä ahdistaa?
Mikäkö potaskaa🤔
VALETTA
- Ilmaisesta_työvoimasta
Eikös SPR tarvitse juuri teitin tapaisia hyvin oppivia heidän palveluksiin ?
Ilmaisesta työvoimasta on tässä maassa aina ollut huutava pula, siis meitin demokraatti- eliitillä.- Amorin-nuoli
Älä sinä höpäjä. Kävin työni ohella vapaaehtoistyössä vanhainkodilla. Vuoden jaksoin, oli järkyttävää miten siellä asukkaita kohdeltiin.
Tein "reklamaatioita", eipä niistä hyötyä.
Ei auta tuulimyllyjä vastaan taistella..
Pare oli lopettaa,kun omatunto ei sallinut moista😨
- Osaan-ottava
Tervetuloa palstalle.
Meidän johtajina ja rehtorina toimivat opettajat Hunksz ja vara-rehtori Korppis.
Heidän kanssaan on hyvä päivittää opintosuunnitelma.
He tietävät kertoa kannattaako opiskelu vai ei? Englannin ja ruotsin kielien taito suotavaa.
Muut ovat pelkkiä maallikkoja ilman saarnaamista.- Amorin-nuoli
Hienoa, hienoa👍 opintosuunnitelma ok. Englanti, ruotsi ja lisätään ny saksa vielä, pärjäiskö niillä?
Sanon suoraan reksistä ja varasta.. ei haittaa lentoliikennettä☺️
Näillä mennään.
Kiitosta vaan tulotoivotuksestasi
. Katsotaan kuis kauan kestää ilman lynkkausta😂, sen verran seurannut palstaa..
- Bengalitikku
Jotenkin....jotenkin. Skepsis keikkaa....
Voihan sitä ryhtyä oman taloutensa kirjanpitäjäksi.
Excel-taulukkosulkeiset.- Amorin-nuoli
No niin☺️, ei sitte muutens ole Skepsis keikkaa.. Oma talous ok ja Excelkin hallinnassa jo kauan sitten ja tänä päivänäkin. Wordikin onnistuu ihan well dan☺️
Älä yritä.. Ei onnisu😂 - jousi.nuoleton
Kyllä näin on. Leikitään mukana vasn.
- HÖPÖNLÖPÖ
IHAN IHAN UUTENA TAAS KERRAN.
- Amorin-nuoli
Juu u, ihan uutena, kyllä.
MIKSI HUUDAT MINULLE🤔?
Voinko jotenkin auttaa pahoinvointiasi? - HÄPÖNLÖPÖ
Amorin-nuoli kirjoitti:
Juu u, ihan uutena, kyllä.
MIKSI HUUDAT MINULLE🤔?
Voinko jotenkin auttaa pahoinvointiasi?AUTA VAAN ITSEÄSI
- Amorin-nuoli
MIKÄ HÄTÄNÄ YSTÄVÄISENI?
AUTAN SINUA KYLLÄ..
KERRO VAAN HUOLESI🤣
Miksi urpoilet, anna palaa..
Minulla kaikki hyvin❤️ entä sinulla?
- Heikunkeikku
Hyvää alkanutta vuotta täältäkin.
"Mitäpä mieltä olen 63-vuotiaasta, joka uutta ammattia opiskelee".
Noh, sitä mieltä, että hieno juttu jos intoa ja halua riittää. Ei kai tuo ikä mikään este ole, jos sitä tarkoitit?
Minulla on tää oma ammattini ja sillä mennään siihen asti ku intoni riittää. Ei yhtään enempää. Jos intoni loppuu, niin olen kykenemätön tekemään työtäni ja silloin tahdon lopettaa.
Kun eläkkeelle jään, niin kenties ja ehkä voisin äityä jollekin taidekurssille menemään. Sais lisätietoja ja sen semmosta ja sitten alkaa väsäämään jotakin luovaa. En pidä sitä mahdottomana ajatuksena ollenkaan. Olen jopa sitä "salaa" miettinytkin. Ikä ei ole minulle esteenä ollut koskaa.- Amorin-nuoli
Ei ikä minullekkaan esteenä lähinnä pääkopan käytön tarve☺️.
Meitä on niiiiiin erilaisia samanikäisiä, toiset ilkeita ja toiset hyväntahtoisia. Toiset tetveina ja toisilla sairauksia, ymmärrät varmaan, mitä tarkoitan.
Palstaa lukeneena, täälläkin tuo näkyy selvästi. Kaikkea hyvää sinullekin! Onnea vaan suunnitelmillesi. Kun itse lähestyin eläkeikääni (60 v) joskus hyvinkin uupuneena, päätin, että eläkkeelle päästyäni alan maalata, koulussa ollut kuvis kymppi, ja aina rakastanut käydä taidenäyttelyissä. Ja onhan tota tullut maalattua Espanjan kodin makuuhuoneen seinät, pari puupenkkiä, ja huuletkin melkein joka päivä.
Yhtään taulua ei ole syntynyt. On ollut niin muuten kiire, kun vuorikaudessa on vain 24 tuntia, ja päiviä vuodessakin vain rajallinen määrä. Entäs niitä jäljellä olevia vuosia? Taitaa loppua aika kesken.suvenkorento12 kirjoitti:
Onnea vaan suunnitelmillesi. Kun itse lähestyin eläkeikääni (60 v) joskus hyvinkin uupuneena, päätin, että eläkkeelle päästyäni alan maalata, koulussa ollut kuvis kymppi, ja aina rakastanut käydä taidenäyttelyissä. Ja onhan tota tullut maalattua Espanjan kodin makuuhuoneen seinät, pari puupenkkiä, ja huuletkin melkein joka päivä.
Yhtään taulua ei ole syntynyt. On ollut niin muuten kiire, kun vuorikaudessa on vain 24 tuntia, ja päiviä vuodessakin vain rajallinen määrä. Entäs niitä jäljellä olevia vuosia? Taitaa loppua aika kesken.höh, siis vuorokaudessa. Tässä uudessa läppärissä pukstaavit väärissä paikoissa.
- varhais.kahviiki
Harkitsin 10 x viisari ympäri ja mää päätin et mää oon vittuuntunu teitiin kaikkiiin.
Ny mää lähen nortille.- mää.vai
mää mää mää, mää poistaisin viestit asiattomina ja lopettaisin röökaamisen
- Amorin-nuoli
No voi, voi sentään. Justiinsa nortilta tulin, aamukahvit mukana. Ihana aamu☺️
- nuoska
Mä heräsin. Onneksi tulee junnujen lätkämatsi. Hyvin menee 6-1.
- HeräätUudestaanki
Suomen ja Yhdysvaltojen välinen loppuottelu käynnistyy lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 03
- nuoska
HeräätUudestaanki kirjoitti:
Suomen ja Yhdysvaltojen välinen loppuottelu käynnistyy lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 03
Hyvä pikku-leijonat! Täytynee tänään yrittää päiväunia.
- turha_täältä_kysellä
Ammu se Amorin-nuolesi ensin. Onhan sinulla hyvä tähtäin?
Keskustelkaa sitten yhdessä mitä teette.- Amorin-nuoli
Täh🤔 Huomenta vaan sullekin. Voi, kuinka ihana aamu. Nousiko väärällä jalalla? Otappa uusiksi. josko helpottais
- iät.päivät.oppimaan
Opiskelin viimeisten tutkinnon n. 50:nä. Opiskelukaverin kanssa luvattiin eläkkeen alkaessa pyrkiä pappiskoulutukseen. Välit väljähtyivät, eikä enää tullut joulukorttiakaan, eikä puhelimeen vastannut. Liekö hengissäkään. Yksin ei rohkeus riittänyt. Mutta opiskelen koko ajan erilaisia alueita, tykkään häärätä vapaa-ajan organisaatioissa, vaativissakin, taloushallinto on pääaine, muitakin on. Opiskelen kuolemaan asti, niin luulen. Sillä estää turhautumista ja huonoille teille, ylensyöntiin -juontiin -veltostumiseen -toisten ihmisten asioihin sekaantumiseen, turhaan uteliaisuuteen, pikku asioista kiukutteluun, väärään takertumiseen yms. harhautumista.
Olet todella valinnut oikean tien, meitä on useita mutta harvetaan koko ajan. Toivon onnistumista ja sitä että saat opiskelustasi palkinnon, eli saat tuntea lopputuloksesta hyödyn ja ilon. Dementoitunut tuttavani sanoisi: olet onnenpekka kun sinulla nuo aivot toimivat vielä kirkkaasti.- Amorin-nuoli
Juurikin näin, mitä kirjoitit, totta joka sana. Kaikkea hyvää sinulle!
- taitoovaan
Mikäpäs siinä. Itse en mitään pänttäämistä halua, mutta uusia taitoja voisi opetella kuten kuvakäsittelyä
Kiitos ja samoin sinulle.
Kesävarastossa kuivunein kukin lojuvaa hattuani nostan,
Hieno juttu kun aloitat uuden opiskelun, ja toivon, että se poikii aikanaan paljon muutakin elämääsi.
Itse jaksan enää innostua uusista kursseista ja nekin saisi olla vain viikonloppuja, pitempi aikainen sitoutuminen rasittaa, mutta uutta on aina hauska oppia.
Myöhemmällä iällä opiskelusta on se hyöty, että se pitää aivot ja mielen virkeänä ja iso asia on juuri se "nuorekkuus" joka moninkertaistuu kun opiskelee yhdessä nuorten ihmisten kanssa. Nuorilta saa aina uudenlaisia kuvakulmia ajatuksiinsa ja voi muutenkin möyhennellä omia luutuneita kuvioitaan.- tyytyväinen.eläkeläinen
Mikäpä siinä jos intoa riittää. Yhteiskunnan tuella ei tosin mielestäni pitäisi enää opiskella, vaan koulutus pitäisi omasta pussista maksaa, sillä eläkeläinen ei millään ehdi koulutustaan veroina yhteiskunnalle takaisin maksaa. Ei mitkään rahat riittäisi jos kaikki virkeät eläkeläiset hakeutuisivat koulutukseen ajankulukseen, maksettakoon koulutus yhteiskunnan varoista nuoremmille joilla ei vielä työhistoriaa ja koulutusta välttämättä ole lainkaan.
- Amorin-nuoli
Ihanata maanantai aamua!
Enpä tainnut mainita maksuista mitään. Kyllä ihan itse tämän kaiken kustannan☺️ ei kannata moisesta huolehtia, minulta se vaan on poissa.
Mukavaa ja antoisaa viikkoa! - ellun.kana
Amorin-nuoli kirjoitti:
Ihanata maanantai aamua!
Enpä tainnut mainita maksuista mitään. Kyllä ihan itse tämän kaiken kustannan☺️ ei kannata moisesta huolehtia, minulta se vaan on poissa.
Mukavaa ja antoisaa viikkoa!Sinulla on hyvä eläke tai kohtalaisesti säästöjä kun on omakustanteisesti varaa uuteen ammattiin opiskella, opettajien palkat ovat varmaan kuitenkin useamman kympin tunnilta ja kaikki muu opikeluun liittyvä sitten vielä lisäksi. Tuolla rahalla voisi jo melkoisesti harrastaa monenlaisia kiinnostavia asioita, mutta sinä olet valinnut tämän tien, onnea sille.
- iät.päivät.oppimaan
Olen myös useita opiskeluja itse maksanut, täydennystutkinnot maksoivat paljon palkkaan verrattuna. Vuosilomia ja viikonloppuja käytin opiskeluun, joten opintorahoja (tai mitään tukia) en ole saanut koskaan. En tiedä voiko ammattikasvatushallituksen opistotasoisissa tai korkeakoulututkinnoissa opiskeltaessa valita, että maksankin tämän koulutuksen itse. Eiköhän johtaisi epätasa-arvoon, olisi suuri kiusaus ottaa itse maksavia opiskelijoita ja "arvostella pois" ilmaisia, ihmisiä kun on kaikenlaisia johtavissakin asemissa. Eli yo-tutkinnon, opistotasoisen ja korkeakoulututkinnon olen saanut ilmaiseksi ja pappiskoulutukseen en hakenut, tiedä sitten olisinko 66-vuotiaana päässytkään. Tutkintojeni jälkeen olin vielä n. 16 vuotta työelämässä.
tyytyväinen.eläkeläinen, olet oikeassa. Ei pidä eläkeläisen yhteiskunnan varoilla harrastuksekseen opiskella. Se on oikein järkevä mielipide.- Kurppa55
Ei pidä eläkeläisten opiskella yhteiskunnan varoilla, ei. Olette aivan oikeassa.
Eipä kyllä eläkeläistenkään pitäisi maksaa "luusereiden" kuluja ja elämistä, kun työtä tarjolla, mutta ei jaksa, viitsi tms. Tuet näiltä pois!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663245
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272303Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681869Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281785Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161421- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291271Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631177