Hei!
Miten pärjäät eläkkeelläsi? Itse saan Elolta työeläkettä 903e/7 kansaneläkettä 145e/kk, nämä ovat bruttoja. Ei asumistukea, naimisissa 30v. Paljonko saat eläkettä käteen/kk?
Paljonko eläkettä saat kk? nyt 2019 ?
71
<50
Vastaukset
- Ässlipton
Näkikö joku mut eilen Tervajoella, join teetä
- Tervas-kanto
Näin. Tervajoen aabeeceellä.
Olit kuin täi tervassa ja se teen lipittäminenkin oli kuin tervanjuontia.
Ajoin sitä rekkaa jossa luki Tervaa tervahaudasta & Tervapastilleja Sisuun.
- Raitis.eläkeläinen
Likimain saman verran, asun yksin ja oma-asunto, tulen toimeen kun menot minimissä, on jopa vuosien mittaan jäänyt vähän säästöön.
Sama täällä. En tupakoi ja vähemmän kapakoin - säästyy. Monet samoilla tuloilla istuvat illat kapakoissa ja päivisin seisovat "leipäjonoissa".
- ihmettelevä
arvo.e kirjoitti:
Sama täällä. En tupakoi ja vähemmän kapakoin - säästyy. Monet samoilla tuloilla istuvat illat kapakoissa ja päivisin seisovat "leipäjonoissa".
Kyllä suomi on sairas
Katsokaa paljonko poliittiset rosvot saa eläkettä turhasta työstä ja vielä sopeutumiseläkettä jota me 50v työtä tehneet emme saa vain leikatun ja nousevat verot
- Köyhis
Meneekö tuosta veroa? Mulla eläke työeläkkeen ja kansaneläkkeen kanssa n.900e ja veroprosentti 0%. Jos olet naimisissa niin sullahan on miehenkin tulot taloudessa käytettävänä. Mä asun yksin enkä saa asumistukea yms. Oma asunto jossa vielä kohtuullinen vastike mutta julkisivuremontti tulossa. Toivottavasti vastike ei nouse pilviin.
- Yleensä-saa-jos-
Miksi et saa eläkkeensaajan asumistukea!
Noilla tuloilla se kuuluu sinulle.
Tai sitten sinulla täytyy olla omaisuutta tai säästöjä enemmän kuin 17 000 euroa (se on kuulemma joku raja).
Omistusasunto ei pitäisi olla este. Asumismenojen mukaan se tuki lasketaan. - Köyhis
Yleensä-saa-jos- kirjoitti:
Miksi et saa eläkkeensaajan asumistukea!
Noilla tuloilla se kuuluu sinulle.
Tai sitten sinulla täytyy olla omaisuutta tai säästöjä enemmän kuin 17 000 euroa (se on kuulemma joku raja).
Omistusasunto ei pitäisi olla este. Asumismenojen mukaan se tuki lasketaan.En ole viitsinyt hakea kun vastikkeeni on vain n. 250€. En tiedä saisiko noin pieneen vastikkeeseen eläkkeensaajan asumistukea. SItten jos vastike nousee korkeaksi julkisivuremontin jälkeen niin silloin on pakko hakea. Ei noin pienellä elääkkeellä eläisi millään. ovaa kitkuttelua on nytkin. Onko jokin alaraja jota pienemmästä vastikkeesta ei saa asumistukea?
- kokeilehan
Köyhis kirjoitti:
En ole viitsinyt hakea kun vastikkeeni on vain n. 250€. En tiedä saisiko noin pieneen vastikkeeseen eläkkeensaajan asumistukea. SItten jos vastike nousee korkeaksi julkisivuremontin jälkeen niin silloin on pakko hakea. Ei noin pienellä elääkkeellä eläisi millään. ovaa kitkuttelua on nytkin. Onko jokin alaraja jota pienemmästä vastikkeesta ei saa asumistukea?
Kelan sivuilta löytyy laskuri jolla voit katsoa saisitko mahdollisesti asumistukea.....eläkeläisille oma laskuri.....saattaisit jokusen euron saadakin jos ei muuta omaisuutta tai säästöjä yli 2000 euroa.....
- Miksi-monet-ei-hae
kokeilehan kirjoitti:
Kelan sivuilta löytyy laskuri jolla voit katsoa saisitko mahdollisesti asumistukea.....eläkeläisille oma laskuri.....saattaisit jokusen euron saadakin jos ei muuta omaisuutta tai säästöjä yli 2000 euroa.....
Laskin kuvitteellisen asumistuen määrän omistusasuntoon kuvitteelliselle paikkakunnalle Jyväskylä. Kyllä hänellä on oikeus ja mahdollisuus saada noin 100 euroa!
""Arvio asumistuen määrästä 01.01.2019 alkaen
Yhteenlasketut bruttotulot (vähennykset huomioituna) 900,00 € / kk
Asuntoni sijaintikunta on JYVÄSKYLÄ Asun omassa osakeasunnossa
Asumismenot Vastike 250,00 € / kk Yhteensä 250,00 € / kk
Perusomavastuu ? 50,87 € / kk
Lisäomavastuu ? 70,83 € / kk Yllä ilmoitetuilla tiedoilla ARVIOITU ELÄKKEENSAAJAN ASUMISTUKI 109,05 € / kk
Asumistuki on 85 prosenttia siitä huomioon otettavien asumismenojen määrästä, josta on vähennetty perusomavastuu ja lisäomavastuu.""
Tietysti hänelläkin voi olla muita muuttuvia tekijöitä, muu omaisuus jne.
- alletonni
Sairaseläkkeeni Br on 866,50€ josta 60,66€ veron jälkeen jää 805,84€. KELAn täydennyksestä ei vielä ole tietoa.
Mieheni kanssa kaikki on yhteistä ilman rajoituksia joten kokonaistilanteesta en tiedä muuta kuin sen, että mieheni eläke nettona on jossakin parin tuhannen tietämissä, jonkin verran pääomatuloja ja sen, että MC-korttini ylärajan 5000€:n verran käyttelytilillämme on aina rahaa.
Mieheni hoitaa perheemme rahaliikenteen.- alletonni
KELAn täydennys näkyi tänään tilillämme. Se mukaan lukien kuukauden nettoeläkkeeni on 984,21€
Vielä alle tonnin!
- eileveestieläen
Yksin elävä, ei omaisuutta, asun vuokralla. Eläke suunnilleen sama kuin sulla lisäksi asumistukea jonkin verran, tulen toimeen kun en tuhlaa ja on jopa varaa hiukan matkustellakin.....en tilaa lehtiä, enkä ostele muitakaan turhuuksia niin pärjään...…
suurin osa työelämästä osa-aikaisena niin ei kertynyt isoa eläkettä......tyytyväinen olen kuitenkin...- eiylellisyyteen
Se vuokratuki täytyy ottaa pois, jos on varaa matkustella. Sosiaaliapu ei ole tarkoitettu ylellisyyteen.
- eileveestieläen
eiylellisyyteen kirjoitti:
Se vuokratuki täytyy ottaa pois, jos on varaa matkustella. Sosiaaliapu ei ole tarkoitettu ylellisyyteen.
Jos en saisi asumistukea niin saisin toimeentulotukea.....matkarahat on säästetty muusta, mm. syömisistä ja karsimalla muutkin menot minimiin, siksi en tilaa lehtiäkään ja sähköäkin käytän lähes vain sen mitä on pakko...…(viimeisin lasku 12,70€ kuukaudelta)…...pystytkö sinä samaan.....niin ja ne matkat on niitä köyhille järjestettäviä tuettuja lomia mitä saa joka toinen vuosi kun osaa anoa.....omavastuuosuuden ja matkakulut niistä joutuu kuitenkin maksamaan...….ilman tuota mahdollisuutta en pääsisikään mihinkään kuin korkeintaan päiväreissulle, yöpymiseen ei olisi varaa...…..
- anna-leena-ankeinen
eiylellisyyteen kirjoitti:
Mielestäsi pienituloinen ei saa matkustella?
Hän pärjää hyvin tuloillaan, on matkansa ansainnut. eileveestieläen kirjoitti:
Jos en saisi asumistukea niin saisin toimeentulotukea.....matkarahat on säästetty muusta, mm. syömisistä ja karsimalla muutkin menot minimiin, siksi en tilaa lehtiäkään ja sähköäkin käytän lähes vain sen mitä on pakko...…(viimeisin lasku 12,70€ kuukaudelta)…...pystytkö sinä samaan.....niin ja ne matkat on niitä köyhille järjestettäviä tuettuja lomia mitä saa joka toinen vuosi kun osaa anoa.....omavastuuosuuden ja matkakulut niistä joutuu kuitenkin maksamaan...….ilman tuota mahdollisuutta en pääsisikään mihinkään kuin korkeintaan päiväreissulle, yöpymiseen ei olisi varaa...…..
Oletteko tutustuneet yhteisöllisiin matkustuskuvioihin koti- ja ulkomailla. Yleensä saa majoituksen jonkun toisen jäsenen luona ilmaiseksi ja samoin voi tarjota omassa kodissaan nukkumapaikan yöksi tai vaikka useammaksikin.
Ehdoista voi sopia yhdessä viestitellen.
Voisiko joku ystävällisesti katsoa linkkejä, kun en juuri nyt itse ehdi?Ulkomailla matkustellessa, voisi ehkä tarkistaa, miten paikallinen Suomi-seura toimii. Jotkut yhdistykset voivat tarjota seuran tiloissa majoitustakin.
- se_siitä-hyvinvoinnista
saman kun 1990
- NiinSeKäy
Pitäisi hakea uusi verokortti, aikoivat pidättää liikaa. Vastaan sitten .kun saan uuden verokortin. Pystyn kyllä vielä pidättämään.
- Eturauhanen
renaa sen verran, että minulla on pidätyskyky heikennyt ja pitänee turvautua miesten tenoihin. Ikää 86 vuotta, joten isommat juoksut on juostu, eli ei vallatonta haittaa arkeen.
- ananias.allerginen
Aikalailla saman kuin ap,taisi tarkistuksen jälkeen löytyä vielä parikymppiä siihen. Ei pärjäisi,jos ei muijan "floor manager:in (siivooja) surkeata palkkaa olisi!
Siinäkö lienee syy,että suoraansanottuna vituttaa ne,jotka eivät ole Suomea rakentaneet,mutta elelevät leveämmin ja on jopa varaa käydä niissä "sotaa" käyvissä ja turvattomiksi kutsutuissa kotimaissaan, tosinkin vielä erikseen Kelan kustamina "lomailemassa" kuten hyvin tiedetään.
Mistä löytyisi se "järki" joka selittäisi,MIKSI ulkomaalaiselle Suomessa noita etuuksia suodaan
mutta meiltä alkuperäis-kansalaisilta elämisen oloja vain kiristetään?- päättäjät-kusipäitä
ananias.allerginen :
ei ole oikein oman maan kansalaisten elämään kurjistaa, kiristää,
kun vastaavasti ulomaalaiset saa monta sattaa euroo enemmän elämiseen suomen kelalta kuin omat työtäki tehneet kansalaiset,
suomessa tehdään tahallisesti oman maan kansalaisista erittäin köyhiä
tahallisesti t y ö t t ö m i ä tahallisesti kurjitetaan oman maan kansalaisia,
suomen päättäjät ovat rasisteja oman maan kansalaisia kohtaan,
herääkin suuri kysymys MIKSI ????
siksikö että riistopolitiikan johtajisto ja yrittäjät saavat paremmin halpatyövoimaa käyttöönsä
joitten kustannuksella röyhkeästi nämä johtajat/ yksityis yrittäjät riskatuu
ja kansa köyhtyy,
pysyy köyhääki köyhempänä ORJA-TYÖVOIMANA,
nyky politiikka sipilän johdolla on purkamassa ammattiliitoja ja heikentämässä SAK päätäntävaltaa
joka pitäisi työntekijöitten puolia ettei köyhien kurjistaminen ja kyniminen menisi liian pitkälle ,
riistopolitiikan seurasu voi olla lopulta tuhoisa suomelle ,
historia toistaa itseään,
on vasta sata vuotta suomen sisällissodasta,
jonka seurauksena kuitenki saatiin sopu aikaan ja köyhälistökin alkoi saada palkaa ja toimeentuloa, köyhän asema koheni sodan seurauksena,
myös oikeuksiaan,
sotaako riistopolitiikan johatajt kerjää,
ku vaikeuttaa oman maan kansalaisten elämää ja toimeentuloa, - bobgeldof
päättäjät-kusipäitä kirjoitti:
ananias.allerginen :
ei ole oikein oman maan kansalaisten elämään kurjistaa, kiristää,
kun vastaavasti ulomaalaiset saa monta sattaa euroo enemmän elämiseen suomen kelalta kuin omat työtäki tehneet kansalaiset,
suomessa tehdään tahallisesti oman maan kansalaisista erittäin köyhiä
tahallisesti t y ö t t ö m i ä tahallisesti kurjitetaan oman maan kansalaisia,
suomen päättäjät ovat rasisteja oman maan kansalaisia kohtaan,
herääkin suuri kysymys MIKSI ????
siksikö että riistopolitiikan johtajisto ja yrittäjät saavat paremmin halpatyövoimaa käyttöönsä
joitten kustannuksella röyhkeästi nämä johtajat/ yksityis yrittäjät riskatuu
ja kansa köyhtyy,
pysyy köyhääki köyhempänä ORJA-TYÖVOIMANA,
nyky politiikka sipilän johdolla on purkamassa ammattiliitoja ja heikentämässä SAK päätäntävaltaa
joka pitäisi työntekijöitten puolia ettei köyhien kurjistaminen ja kyniminen menisi liian pitkälle ,
riistopolitiikan seurasu voi olla lopulta tuhoisa suomelle ,
historia toistaa itseään,
on vasta sata vuotta suomen sisällissodasta,
jonka seurauksena kuitenki saatiin sopu aikaan ja köyhälistökin alkoi saada palkaa ja toimeentuloa, köyhän asema koheni sodan seurauksena,
myös oikeuksiaan,
sotaako riistopolitiikan johatajt kerjää,
ku vaikeuttaa oman maan kansalaisten elämää ja toimeentuloa,Nooo,,kukaties ihan tässä muutamien kuukausien sisään sukeutuu jopa Sipilästäkin "työttömien ja köyhien ystävä" - tosinkin vaalien jälkeen saattaa jotenkin unehtua..
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/69b41187-7014-4e15-bc78-d6849c2429ef - onmitäon
Sipilästä ei saa "työttömien ja köyhien" ystävää, pahasti parkkiintunut porvari ei muuksi muutu.
- e.lä.mä
Käteen 2018 1650euroa/kk kurssi 10,20, siis asun Ruotsissa lopetin työt 58 vuotiaana, sisältää omia sijoituksia rahatoissa. 2019 pitäisi olla vähän nousua, 10 vuotta oli 1100 euroa/kk suurempi.
- Käteistä-oottaen
Minulle ei tule käteen mitään kuten hyvinä aikoina tuli. Palkat.
Olisi mukava yllätys, että eläkeyhtiön asiamies kiertelisi kerran kuukaudessa ja antaisi eläkkeet käteisenä tilipussina, tässäpä sinun tämän kuukauden liksa.
- Näin
Br on 850 eur
- helppohomma
Br 1430, jolla tulen hyvin toimeen, kun olen opetellut vaatimattoman elämän tavan. Olisihan asiat paremmin, jos olisi kaveri jakamassa elämää, mutta olen päättänyt pysyä sinkkuna.
Työelämässä olin aina ns. pienipalkkainen, mutta jotain jäi sukanvareen ja on ollut kiva joskus vähän törsätä maailmalla.- Tasaisitteko
Jos löytäisit kaverin ja jos kaverilla olisi vain takuueläke noin 850 eur kuukausi, millä tavalla asiat muuttuisi paremmaksi. Tuossa ei kohtaisi tasa-arvokaan :D
- alletonni
Tasaisitteko kirjoitti:
Jos löytäisit kaverin ja jos kaverilla olisi vain takuueläke noin 850 eur kuukausi, millä tavalla asiat muuttuisi paremmaksi. Tuossa ei kohtaisi tasa-arvokaan :D
Miten tuosta muodostuisi tasa-arvokysymys? Yhteinen talous!
Jokaisessa taloudessa on pääluvusta riippumattomia peruskustannuksia ja sitten niitä joissa kaksi saa vähemmällä kuin 2 x 1:n hinnalla. - Se-on-kuittiparisuhde
Vanhemmankin väen parisuhteessa on muuttuvia tekijöitä vaikka kuinka. Parisuhteessa kansaneläke voi pienentyä, asumistuki pienentyä jne. Siitä tulee äkkiä kuittiparisuhde ja seuranta kumpi on maksanut mitäkin.
- alletonni
Se-on-kuittiparisuhde kirjoitti:
Vanhemmankin väen parisuhteessa on muuttuvia tekijöitä vaikka kuinka. Parisuhteessa kansaneläke voi pienentyä, asumistuki pienentyä jne. Siitä tulee äkkiä kuittiparisuhde ja seuranta kumpi on maksanut mitäkin.
Miten parisuhde voi pienentää kansaneläkettä? Saan sitä nyt 178,37€. Mitenhän hurjasti saisinkaan sinkkuna?
Asumistuki on minulle tuntematon asia mutta saattaa olla perääkin. En tiedä.
Kuittiparisuhde on myös aivan uusi asia.
Yksi talous. Yhteiset ja henkilökohtaiset menot yhteisestä kassasta.
- Maailmaakinnähneenä
Pärjään erittäin hyvin jos olen selib....eiku mikä se oli se nälkäkurjuus - paastoaminen (piti prkle kooklettaa kun tuli nälkähäiriö tai aivotoiminnan tilapäinen laiton lakko), sanotaan viikko pari kuukaudessa. Mutta. Pärjään kyllä muutenkin. Niukat menot, loistava mielenrauha, isot ilot pienistä asioista, kaikki perustarpeellinen on.
- yhteismajoitusmestari
nämä on surkeita eläkkeitä
joten ne on kyllä syytä lopettaa ja jakaa
kehitysmaiden köyhille joilla ei ole mitään
ruokalaput kauppaan sekä eläkeläisille että kehitysmaalaisille
ei taskurahoja törsättäväksi yhteismajoitus kummallekin ryhmälle- Ei-ruokapalkalla
Kyllä pitää tupakki rahaa saada.
Ja kaljaan rahaa saada.
Ja peliautomaatteihin kolikoita saada.
Ja pitää saada.
Ja ostaa Lada.
- Psykoterapeutitar
1330€/kk😅
- Vispati
Kaksin kaunihimpi , voi jakaa pakollisia menoja ja on kivempi kaupassa hankkia ruokatarvikkeita , että laittaa ruokaa. Kirsikkana vielä isännän könytessä selkään, että tekköö makiaa.
- taliton-tammikuu
Sitä on sitten syöty sen verran runsaasti ettei lähetyssaarnaaja-asento enää onnistu? Ei makiaa mahan täyveltä.
- Lätinätä
Minä olen ymmärtänyt, että kellikkamahaiset harrastavat kylkimyyryä.
- ei.nikkiä
Täälläkö kirjoittelee vain pieneläkeläiset? Tänään tuli Kevasta postia ja saan eläkettä nettona 1936 euroa, sillä pärjään ihan mukavasti, jää säästöönkin, vaikka mitäpä niillä säästöillä, mukaansa kun ei mitään saa.
- alletonni
Jos olisi minulta pois niin saattaisin olla jopa kateellinen. Olkoot eläkkeen määräytymisperusteet yhtäläiset tai henkilökohtaiset niin itsestä ja aikaisemmasta työ- tai/ja sijoitustoiminnastahan se riippuu. se riippuu.
- ei_nikkiäkans
Minä saan suunnilleen saman verran ja pidän itseäni pieneläkeläisenä. Asua kitkutan huonosti ja asuntolainaa on yli 80-vuotiaaksi, yhtiövastike murjusta korkea. Jos elämä ei pyörisi asumisen ympärillä, niin tulisin ihan hyvin toimeen eläkkeellä. Kun on ylimääräistä menoa, on pakko ottaa säästöistä.
- ei.nikkiä
ei_nikkiäkans kirjoitti:
Minä saan suunnilleen saman verran ja pidän itseäni pieneläkeläisenä. Asua kitkutan huonosti ja asuntolainaa on yli 80-vuotiaaksi, yhtiövastike murjusta korkea. Jos elämä ei pyörisi asumisen ympärillä, niin tulisin ihan hyvin toimeen eläkkeellä. Kun on ylimääräistä menoa, on pakko ottaa säästöistä.
Minä olen ostanut asuntoni nuorena ja asuntolainat maksettu ja lapset elätetty aikaa sitten, joten eläkkeeni jää kokonaan käyttööni ja riittää vallan mainiosti kaikkeen tarvitsemaani ja jää tosiaan ylikin. Sinun olisi pitänyt ostaa asuntosi silloin kun olit töissä, ei tarvitsisi nyt eläkkeellä asuntoa enää maksaa ja sen takia kituuttaa. Mutta tyhmästä päästä kärsii jne....................
- enmuistanikkiä
ei.nikkiä kirjoitti:
Minä olen ostanut asuntoni nuorena ja asuntolainat maksettu ja lapset elätetty aikaa sitten, joten eläkkeeni jää kokonaan käyttööni ja riittää vallan mainiosti kaikkeen tarvitsemaani ja jää tosiaan ylikin. Sinun olisi pitänyt ostaa asuntosi silloin kun olit töissä, ei tarvitsisi nyt eläkkeellä asuntoa enää maksaa ja sen takia kituuttaa. Mutta tyhmästä päästä kärsii jne....................
Arvasin sanatarkasti saamani kommentin, siihenhän minä keskustelua johdattelinkin.
Olet ilmeisen stereotyyppinen ihminen, joka ei ole ottanut riskejä, asunut samalla paikkakunnalla ikänsä, toiminut samoissa työtehtävissä, ei vaihtanut paikkakuntaa ja alaa ja ammattia useasti.
Olen asunut useissa asunnoissa elämäni aikana, omissa ja vuokralla. Nykyisen ostin kun olin aloittanut ihan uudella alalla vähän yli viisikymppisenä. Tätä ennen minulla on ollut useita omistusasuntoja, joista olen luopunut tappiolla eri syistä. Omistusasumista en suosittele oikeastaan kenellekään, paitsi niille, jotka haluavat pysytellä paikallaan .
Tyhmyyttä ei muuten ole kriminalisoitu missään. Rajallinen ajattelu ja stereotypiat sen sijaan on.
Ja asumiskeskeinen elämä on perseestä. Mörskät ovat vain nukkumista ja vaatteiden vaihtoa varten, elämä on muualla. - ei.nikkiä
enmuistanikkiä kirjoitti:
Arvasin sanatarkasti saamani kommentin, siihenhän minä keskustelua johdattelinkin.
Olet ilmeisen stereotyyppinen ihminen, joka ei ole ottanut riskejä, asunut samalla paikkakunnalla ikänsä, toiminut samoissa työtehtävissä, ei vaihtanut paikkakuntaa ja alaa ja ammattia useasti.
Olen asunut useissa asunnoissa elämäni aikana, omissa ja vuokralla. Nykyisen ostin kun olin aloittanut ihan uudella alalla vähän yli viisikymppisenä. Tätä ennen minulla on ollut useita omistusasuntoja, joista olen luopunut tappiolla eri syistä. Omistusasumista en suosittele oikeastaan kenellekään, paitsi niille, jotka haluavat pysytellä paikallaan .
Tyhmyyttä ei muuten ole kriminalisoitu missään. Rajallinen ajattelu ja stereotypiat sen sijaan on.
Ja asumiskeskeinen elämä on perseestä. Mörskät ovat vain nukkumista ja vaatteiden vaihtoa varten, elämä on muualla.Sanot; "Jos elämä ei pyörisi asumisen ympärillä, jne. " Joten nuo kommenttisi viimeiset lauseet olet ilmeisesti lukenut jostain, vaan onhan se hyvä jos edes lukemalla oppii.
- Psykoterapeutitar
Noh, jos olisin itsekseni elänyt olisi asunto ajoissa ostettu ja aikoja sitten maksettu, mutta ensin täytyi elättää lapset. Sitten viisikymppisenä ostaa ilman alkupääomaa asunto, johon isot remontit tulossa ja tiesin jo silloin, että jossain vaiheessa vielä kitkuttelen. Se on nyt, kun on vielä vähän remonttilainan maksua eläkkeestä. Onnellinen olen silti ja tyytyväinen elämääni, joka on kuin sunnuntai lapsena; ei huolta mistään💖
- NiinSeKäy
Sain juuri uuden pidätystodistuksen, jaksoin juuri ja juuri pidättää siihen asti. Saan eläkettä vähän vähemmän kuin ei.nikkiä. Todennäköisesti pärjään silläkin, kunhan muistan vaihtaa nelosoluen keskiketterään.
- Pera112
Runsaat 2000 € nettona. Syksyllä kun täytän 65, voi eläkesäätiö maksaa vähän lisää. En ole laskenut maksaako. Sääntö on, että eläkkeeni olisi silloin 66 % 10 viimeisen työssäolovuoteni keskipalkasta.
- Säännöt-uudistettu
"Sääntö on"........
Sitä sääntöä (66%) ei enää ole.
Juurikin oli uutinen, että jonkun miehen eläke olettama oli pudonnut n 45% pintaan. - flegmaatti
Omani on 36% ja laskennassa ovat kaikki työsuhteeni. Myös alku- ja loppuvuosien pienet ansiot.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että kyse oli oma valinta. - Pera112
Säännöt-uudistettu kirjoitti:
"Sääntö on"........
Sitä sääntöä (66%) ei enää ole.
Juurikin oli uutinen, että jonkun miehen eläke olettama oli pudonnut n 45% pintaan.Kyllä se työnantajani suljetulla eläkesäätiöllä on. Minä menin taloon ennen kuin säätiö suljettiin. Mandatum lifeltä kertoivat että ottavat loppukesällä yhteyttä. Toivottavasti tyrkyttävät rahaa!
- Liian.paljon
Paljonko, niin paljon että tulen toimeen huoletta niin mitä tässä muuta tarvii, tilillä on rahaa pahanpäivän varalle.
Kulut on pienet, kun vähän liikkuu ei tarvitse kaloreita ja sisällä ei tarvitse kummosia vaatteita. - soiew
Eläkkeen määrän kertomisessa ei ole paljoa tolkkua, paitsi koko ikänsä palkkatyötä tehneiden kesken.
- alletonni
Kenenkään kanssaihmisen eläke ei vaikuta omaani mutta jos pieni eläkkeeni lohduttaa yhtäkin eläkeläistoveriani niin olen saavuttanut tavoitteeni.
- soiew
Että milläs tavoin se lohduttaisi muita kuin kertojaa itseään, koska pelkästään eläkkeen määrän perusteella ei pysty arvioimaan kenenkään elämänolosuhteita tai varallisuutta.
- alletonni
soiew kirjoitti:
Että milläs tavoin se lohduttaisi muita kuin kertojaa itseään, koska pelkästään eläkkeen määrän perusteella ei pysty arvioimaan kenenkään elämänolosuhteita tai varallisuutta.
Kokemukseni perusteella väitän, että vertaaminen ja vahingonilo eivät ole mitenkään harvinaisia ominaisuuksia.
Haluan siis jakaa iloa ja mahdollisuutta tyytväisyyteen kun meitä huonompiakin on.
- pirremiinapas
Pakkohan se on pärjätä, kun enempää ei tule..
- pirremiinapas
Ja jatkossa pitää tulla toimimaan yhden eläkkeellä,
- pirremiinapas
pirremiinapas kirjoitti:
Ja jatkossa pitää tulla toimimaan yhden eläkkeellä,
,,,,,toimeen..hö
Mikä ihmeen galluppi tämä on? Maksan veroja kahteen maahan. Pidän yllä kahta asuntoa kahdessa maassa, kaikkine niihin liittyvine kuluineen, Maksaa, minkä maksaa. En saa mitään tukia mistään. No hätä.
- alletonni
Niin minäkin. Asunnot Suomessa ja Espanjassa. Espanjaan kunnallis- ja kiinteistövero sekä lisäksi tyhjiltä kuukausilta veden ja sähkön perusmaksut koska haluan niiden olevan aina päällä.
Ainoa lohtu on asuntojen pienuus. 74m2 ja 79m2 ja niistäkin pienempi Suomessa.
Mutta yritä nyt ymmärtää tämä tukematon ahdinkomme. Mehän vain toteamme, emme valita.
- Ääntäsitarvitaan
KÖYHYYS KOLKUTTAA OVELLA
KULUT NOUSEE - TULOT LASKEE
LOPETETAAN RIITELY - ETSITÄÄN YHDISTÄVIÄ ASIOITA
Parempaa kehitystä kansanvalta palauttamalla- TULE ja vaikuta
Tule 27.1. ulkoilutapahtumaan klo 16-19
eduskuntatalon eteen
PALKKOJA ON LEIKATTU JO LIIAN MONTA KERTAA
KULUT KASVAA - PALKAT LEIKATAAN
Toppaa päälle, pipo päähän,
ulkoilua hyvässä seurassa
https://www.ric.fi/tapahtuma/keltaliivit-koolle-r-i-c-yellow-vests-gathering/
Selaa kansalaisaloitteita ja ota kantaa niihin jotka kiinnostavat ja joista tiedät jotain
https://www.kansalaisaloite.fi/fi
Sieltä puuttuu vielä aloite kansanedustajan ja muiden päättäjien vastuusta.
Niiden toimet pitäisi saada läpinäkyviksi ja ne pitäisi voida irtisanoa äänestämällä.
Suomi on jo viety laittomasti unioniin ja GCM sopimukseen, eikä näin voi jatkua
Suomeen on täysin mahdollista saada kansanvalta - siihen on jo hyvät perusteet ja tarve on todellinen.
www.suomenkeltaliivit.fi
JAA ym linkkejä ja keskustele aiheesta kaverin kanssa- puolueriippumatonta toimintaa - ASIA YHDISTÄÄ -yhdessä olemme enemmän
Puolueet tuhlaa aikaa riitelyyn ja toisen huolta ei kuunnella jos on väärässä puolueessa
ASIA pitäisi olla päättäjän TEKEMISEN KOHDE - SUOMEN ASIA
ei puolue - eikä oma etu
Ranskalaiset haluavat irtisanoa oman kelvottoman presidenttinsä
Suomella on omat ongelmat - köyhyys lisääntyy - kulut nousevat
Tule oman asiasi kanssa - kansanvalta ei enää toimi - se pitää palauttaa - tympii-ei-hyväksyttävää
ON SUURI HÄPEÄ
suomen politikkojen taholta tehty ahkerille eläkeläisille,
töitä tehty keskimäärin 40 v verot maksettu tunnollisesti ILMAN VERONKIERTOA
mutta esm. miljonääri-johtajat itse ovat kiertäneet veroja
vieneet mijoonta ulkomaille kausa verottajan kynsistä,
siitä huolimatta nämä miljonääri päättäjät ovat KEHDANNEET heikentää köyhien eläkeläisten ostovoimaa
leikaamalla jatkuvasti indeksikorotukset poisn työeläkkeistä,
OSAAVATKO YHTÄÄ HÄVETÄ TEKOJAAN POLITIIKASSA ?
suomessa on maailman köyhimmät eläkeläiset, - flegmaatti
Tarkistin kehityksen. Viimeisten 10:n vuoden aikana kuukausieläkkeeni on noussut 1,5€.
Yhden taulukon mukaan kustannusindeksi on kohonnut samana aikana 36%.
Olen ollut eläkkeellä 18 vuotta enkä edes uskalla laskea kokonaissaldoa. - röyhkeys-huipussaan-
Syy suomen kansan köyhyyteen on tehty politiikka,
Kekkosen jälkeen pääsi eduskuntaan soluttautumaan huijarit,
ensin tehtiin lakimuutokset, mahdollistettiin kähmintä,
sitten alkoi valtion omaisuuden kähmintä muutamiin johtajiston taskuihin
veronmaksajien kustannuksella,
eriravoistaminen sai vakituisen lähtölaukauksen politiikassa,
rikkaat rikastui, köyhät köyhdetään edelleen kurjuuden tasolle,
Kekkonen kääntyisi haudassaan jos tietäisi mitä politikot ovat tehneet omalle suomen kansalle,
sanoisi " saatanan tunarit "
nyt ei pidä kukaan tavallisen suomen kansalaisten puolia,
kähmintä jatkuu
ja työkansa köyhtyy,
se on nyky politikkojen ideologia suomessa,
Sipilän kautena eriarvoisuus on kasvanu / kasvatettu 50 %- onon
"röyhkeys-huipussaan-" tuo kommenttisi on niin TOTTA!!!todellakin meidän "urkkimme" kääntyisi (ja varmaan kääntyykin haudassaan) ja hokee "s..tanan tunarit" UKK oli Suomen ja Suomalaisten presidentti jolle oli tärkeintä ensisijaisesti omanmaan kansalaisten elämä ja hyvinvointi unohtamatta silti hätääkärsiviä ja avuntarpeessa olevia.
- maastamuuttaja
Mun brutto on n. 3 000 egee. Veroa menee n. 700 egee. Kyllä sillä pärjää. Jos muuttaisin esim. Bulgariaan niin olisin kovatuloinen eläkeläinen , siellä keskimääräinen eläke on
n. 175 egee.- flegmaatti
Uskallatko kertoa mikä on alhaisen vero%:si, 23,3% salaisuus?
- kysyjä
"Nämä ovat bruttoja"
Paljonko noista menee veroja? - pienion
1500 eroa, asumisoikeus asunto vuokra 570 euroa, pienestä eläkkeestä jää jopa hieman säästöönkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262163Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251617Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101147Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041