Älä luota Kelaan!

Kelamafianuhri

Jos aiot valittaa hallinto-oikeuteen älä luota Kelaan ja älä lähetä valitusta Kelan sähköisen järjestelmän kautta, vaikka Kela niin neuvoo tekemään. Vaan lähetä valitus itse suoran Hallinto-oikekuteen!

Muuten käy niin, lähetät valituksen Kelaan ja luulet, että kaikki on kunnossa. Mutta sitten 3-4kk päästä tulee kirje muutoksenhakulautakunnasta, että valituksesi on hylätty. Valitit päätöksestä DD.MM.YYYY, mutta emme ole löytäneet sellaista Kelan päätöstä, tarkoititko MM.DD.YYYY päätöstä? Mutta siinä emme siinä ole leikkaan sinulta tukea. Joten valitus hylätään.

Vaikka todellisuudessa valitit muutoksenhakulautakunnan päätöksestä, et Kelan päätöksestä. Ja muutoksenhakulautakunnan päätös MM.DD.YYYY löytyy. Ja pitäisi olla selvää, että hallinto-oikeuteen valitetaan muutoksenhakulautakkunnan päätöksistä, ei Kelan. Mutta silti Kela leikkii tyhmää! Aika kuului ja sinun valitusoikeus hallinto-oikeuteen, joka on 30 päivää, umpeutui. Joten hupsista…. Et voi enää valittaa asiasta! Kelassa sattui ”inhimillinen virhe”, jos edes koskaan tunnustavat, ja mitäs teet?

Jatkossa sitten sama valitus myös kirjallisena suoran hallinto-oikeuteen, varmuuden vuoksi. Mieluummin kahtena kappaleena ja kirjattuna kirjeenä, etteivät voisi sanoa, että hukkui postissa, tai et ole sitä lähettänyt.

Ja suomiko on vähiten korruptoitunut maa ja oikeusvaltio? Hohhoijaat!

10

1379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idea

      Sais yhdistää kela ja työkkärin yhdeksi toimistoksi vaikka nimekkelle "työ ja toimeentulotoimisto"

    • jejejejejeje

      Juu ei kannata käyttää sähköistä valituslomaketta, jos sitä ei osaa täyttää oikein...

      • Kelamafianuhri

        Jutun pointti onkin, että oli täytetty täysin oikein. Itsekin aluksi epäilin, että olin valinnut väärän vaihtoehdon valikossa, mutta kun se valitus näkyy edelleen Kelan aiemmin lähetettyjen luettelossa joten on helpoo tarkistaa. Ja kaikki oli oikein, päivämäärä ja että hallinto-oikeuteen valitus oli osoitettu.


    • KorrptoitunutKela

      Ottakaa myös kopioina itsellenne kaikki Kelaan lähettämänne hakemukset/liitteet ym. Ihan kaikki mitä olette asioinert ja tulostakaa se itsellenne myös paperiversioksi. Eivät voi väittää ettette lähettäneet tms. jotakin. Tai voivat, mutta puhuvat pskaa. Todiste on teillä.

      Kela ajaa vain Kepun ja Sipilän etua muistakaa se. Käsittelijät ovat valmiita rikkomaan lakia ja muutenkin hyvin korruptoituneita.

      • Kelamafianuhri

        Toki kannattaa aina tulostaa kaikki paperille, eikä luottaa että paperit ja päätökset löytyvät Kelan tai työkkärin sivuilta. Nimittäin tänään joku päätös näkyy netissä, mutta huomenna se voi olla jo kadonnut. Kokemusta on!

        Mutta kenelle valittaa? Taas kelaan? Vai hallinto-oikeuteen päätöksestä, missä kelaa leikkii tyhmää: ”Emme löydä päätöstä Y, tarkoitit kenties päästöstä X, mutta siinä emme ole leikkaneet mitään, joten valitus hälätään?” Toki valitan, katsotaan mikä vastaus tulee joskus 1,5 vuoden päästä. Mutta turhaa se kuitenkin on!

        Ja siitä päätöksestä, missä ovat leikkaneet tuet laittomasti, ei voi enää valittaa, kun 30 valitusaika umpeutui jo. Hienoa toimintaa, kuin mafialla.

        Tällaista se on, kun virkailijoilla ei ole mitään vastuutta, saavat vapaasti tehdä laittomia päätöksiä tai vaikka vittuillaa päin naama, kun tietävät, ettei mitään seuraamuksia kuitenkaan tule!


      • ValitaSilti
        Kelamafianuhri kirjoitti:

        Toki kannattaa aina tulostaa kaikki paperille, eikä luottaa että paperit ja päätökset löytyvät Kelan tai työkkärin sivuilta. Nimittäin tänään joku päätös näkyy netissä, mutta huomenna se voi olla jo kadonnut. Kokemusta on!

        Mutta kenelle valittaa? Taas kelaan? Vai hallinto-oikeuteen päätöksestä, missä kelaa leikkii tyhmää: ”Emme löydä päätöstä Y, tarkoitit kenties päästöstä X, mutta siinä emme ole leikkaneet mitään, joten valitus hälätään?” Toki valitan, katsotaan mikä vastaus tulee joskus 1,5 vuoden päästä. Mutta turhaa se kuitenkin on!

        Ja siitä päätöksestä, missä ovat leikkaneet tuet laittomasti, ei voi enää valittaa, kun 30 valitusaika umpeutui jo. Hienoa toimintaa, kuin mafialla.

        Tällaista se on, kun virkailijoilla ei ole mitään vastuutta, saavat vapaasti tehdä laittomia päätöksiä tai vaikka vittuillaa päin naama, kun tietävät, ettei mitään seuraamuksia kuitenkaan tule!

        Valita silti, vaikka päätöksessä lukee ettei voi valittaa.


      • Kelamafianuhri kirjoitti:

        Toki kannattaa aina tulostaa kaikki paperille, eikä luottaa että paperit ja päätökset löytyvät Kelan tai työkkärin sivuilta. Nimittäin tänään joku päätös näkyy netissä, mutta huomenna se voi olla jo kadonnut. Kokemusta on!

        Mutta kenelle valittaa? Taas kelaan? Vai hallinto-oikeuteen päätöksestä, missä kelaa leikkii tyhmää: ”Emme löydä päätöstä Y, tarkoitit kenties päästöstä X, mutta siinä emme ole leikkaneet mitään, joten valitus hälätään?” Toki valitan, katsotaan mikä vastaus tulee joskus 1,5 vuoden päästä. Mutta turhaa se kuitenkin on!

        Ja siitä päätöksestä, missä ovat leikkaneet tuet laittomasti, ei voi enää valittaa, kun 30 valitusaika umpeutui jo. Hienoa toimintaa, kuin mafialla.

        Tällaista se on, kun virkailijoilla ei ole mitään vastuutta, saavat vapaasti tehdä laittomia päätöksiä tai vaikka vittuillaa päin naama, kun tietävät, ettei mitään seuraamuksia kuitenkaan tule!

        Totta puhut, mutta tee ihmeessä valitus oikeuskanslerille tai eduskunnan oikeusasiamiehelle. Minulla ei ole näytöstä huolimatta tuottanut minkäänlaista tulosta, mutta näyttää siltä että oikeuskansleri on piristynyt ja nyt jopa puolustaa Suomen kansan tavoitteita järjestäytyneestä yhteiskunnasta. Pyydä itsellesi kopio Kelassa ratkaistuista etuusasioista. Siinä näkyy Kelan tekemät todelliset päätökset ja valepäätökset. Valittaminen ehkäisee aina piirun verran korruptiota vaikka se tie onkin raskas.


    • semmostavaanettä

      tutulle haettiin hoitotukea kun ei pysty toimimaan yksin, kotona kävi tutkimassa ja tekemässä lausunnon ne virkailijat ja toimintaterauputit ja myös lääkäri teki lausunnon. kesti 2kk kunnes hylky kelalta tuli, et ole riittävän sairas vaikka kaikki muut sairaaksi hoitotukea varten totesivatkin.
      no valitus kelaan, taas 2kk ja hylky tuli. sitten se meni automaattisesti muutoksenhalulautakuntaan, siellä 8kk ja hylky edelleen, olet terve...nyt paperit meni jonnekkin oikeusturvaan vai mikä lie ja ootellaan taas 8kk.
      aikamoista käsittelyä sairaita ja oikeasti tukea tarvitsevia kohtaan.
      ilmeisesti kukaan ei saa hoitotukea nykypäivänä vaikka oikeasti olisi kyvytön toimimaan ja tarvii apua päivittäin?

      • Nainsevaanon

        Totta puhut. Kela käyttää vammaisetuuslain 20 §:n vastaisesti hoitotuen määrittelyssä Kelan työkyvyttömyyseläkelain asiantuntijalääkäreitä, joilla ei tarvittavaa käyttösidonnaisuutta vammaisetuutta ja toimeentulotukea hakevien asioihin. Viittaan mm. perustuslain 107 §:n, jossa laki kansaneläkelaitoksesta 22 § (tähän lakiin vetoavat tai jättävät sen tahallisesti pois) on vammaisetuuslakiin ja toimeentulolakiin nähden alemman asteisen säädöksen säännös joka ristiriidassa useimpiin perustuslakeihin (7 §:n 1 mom.) nähden, sitä ei saa soveltaa tuomioistuimissa eikä viranomaisissa. Eli Kelalla ei mitään asiaa tai seikkaa, joka selittäisi Kelan lääkärien mukanaolon hoitotukien ja toimeentulotukien päätöksenteossa. Tietosuoja-asetuksen rikkominen.


    • näintäällä

      minä olin sairaana reuman vuoksi ja lähetin kelaan b lausuntoja 3kpl eri aloilta kun silloin todettiin se sairaus, sairaspäivärahat tulivat ok kunnes katkesivat yht äkkiä, ei ollut näyttöä koska sairasloma oli liian pitkä. no kehiin taas b lausuntoja jossa taas todettiin kuvista asti toimintakyvyttömyys , mutta ne b lausunnot eivät ikinä kuulemma tulleet perille vaikka jätin ne kelaan tiskille, kuka hukkasi???. no aikaa meni rahattomana 6kk ja uudet laput taas sisään ja sitten hylky niistä 2kk päästä. meni muutoksenhakuun vaikka löydös oli reuma joka näkyi kuvissa asti ja en kyennyt liikkumaan kun lääkkeitä ei ollut oikeita. meni 8kk ja lautakunta ihme kyllä hyväksyi kertomuksen ja lääkärin sanat, sain kuntoutustukea seuraavat 5 vuotta jossa välissä oli 100kpl b lausuntoja monelta eri lääkärin taholta(löydettiin uusia sairauksia).

      samoin kävi tutulleni mutta hänellä oli kopiot b lausunnoista ja lähetti nivaskan uudestaan ja sekös otti pannuun kun eivät voineet hukata 2 xperäkkäin papereita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe