Onko kannattavaa hakea opiskelemaan matkailualan restonomiksi? Minkälaisia työmahdollisuuksia alalla on?
Niin negatiiviset kuin positiivisestkin kokemukset ja melipiteet otetaan mielellään vastaan!
Matkailualalle hakeutuminen
3
172
Vastaukset 3
- Restonomi06
Itse en suosittele. Olen matkailualan restonomi ja olen toki tehnyt alalle sopivia töitä mutta en kyllä koulutusta vastaavia. Ja valmistumisesta on yli 12 vuotta. Mutta jos osaat mennä sopiviin työharjoittelupaikkoihin ja on kyynerpää taktiikkaa sun muuta kunnianhimoista asennetta ehkä voit edetäkin hyviin tehtäviin. Tiedän yhden restonomin, joka onnistui pääsemään hotellipäälliköksi. Mutta oli kyllä hyvää kokemustakin hänellä taustalla ja kovaa asennetta. Itsekin haaveilen tällä hetkellä esim. Finnairin Gate Agentin työstä mutta siihen on niin paljon hakijoita! Kolme kertaa olen hakenut enkä ole päässyt edes haastatteluun, videohaastattelu siinä on toki heti alkuun. Aikaisemmin haaveilin matkatoimistotyöstäkin mutta omassa koulutuksessa ei ollut noita varausjärjestelmiä kunnolla ollenkaan. Amadeustakin harjoiteltiin ryhmissä vain muutamalla tunnilla.
Tälläkin hetkellä olen työssä, johon ihmiset pääsee suoraan lukiopohjalta. Tietenkin olen iloinen, että on työ mutta silti vähän mietityttää mitä sitä olisi pitänyt opiskella, että olisi paremmat lähtökohdat... Niin ja ammattikoulustakinhan valmistuu matkailuvirkailijoita ja hotellivirkailijoita (vai mitä ne nimikkeet ovatkaan) Samoista paikoista kilpailee myös tradenomit ja kulttuurin tuottajat. Ja varmaan monet muutkin. Toki alalla kuin alalla kilpailua varmaan ja pitäisi olla oikeanlainen tyyppi. - Lopotin
Voi ei:( täytyy varmaan miettiä jotain muuta, en ole erityisen kilpailunhaluinen enkä harrasta kyynärpää edellä-taktikointia. Kiitos sinulle vastauksestasi
- HarkitseMuuta
Matkailualalla on todella paljon työttömyyttä, eli harkitse jotain muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.983114Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt482526Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.501331Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä3161094- 371057
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154911Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi11881Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?587302 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk53704- 37669