No nyt ois tämmöstä kysyttävää verkusta; Millä ilveellä saan nostolaitteet pysymään ylhäällä kun sammutan raktorin? Laskee aika nopeasti alas ja jos on painoa, niin vielä äkempää.
Ja vielä: Miksi nostolaitteet "hytkyvät" kun on kone käynnissä, lookka perässä ja ylhäällä, tyhjäkäynnillä? Pumppuko toimii noin niinku sykkimällä? Kierroksilla taitaa tutina loppua.
Niin ei se haittaa, huomasin vaan että tutisee kun lastasin klapeja takakauhaan.
mf35
8
2292
Vastaukset
- W. Kituköntylä
Se on sen merkki vaan, että asennonsäätö toimii! Nostosylinteri vuotaa ja kone korjaa itte asennon.
- mf-65
Kaikkien mäntäpumppuisten MF:ien ominaisuus. Nostovarret laskevat hetkessä, kun moottori sammuu.
Nostolaitepumppu on 4-mäntäinen ja pyörii voimanoton nopeudella. Eli sama kaseli pyörittää. Tyhjäkäynillä varmaan hytkyy. Voi siellä venttiilikonestossakin olla vikaa tai nostolaitteessa olla vuotoa. Sitä vaan kun et ole aikaisemmin huomannut? - ex-valmet
..nostolaitteet pysyy kauemmin ylhäällä kun siinä olevan kolmitieventtiilin kääntää pois nostolaitteen toiminta-asennosta.
En tarkemmin tunne kolvitosen nostolaitetta, että saako siihen 3-tieventtiiliä ja toimiiko se sitten samoin...
399:ssä on muuten sama juttu. - ose
Hytkyminen johtuu todennäköisesti siitä että hydraulipumppu on 1-3 männän toiminnoiltaan hajalla. Meillä 168 alkoi myös hytkyttämään niin piti purkaa pumppu ja uusia venttiilit, kolme mäntää oli jo poissa pelistä. Korjaussarjoja on saatavana tuohon, 35 todennäköisesti pumppu mallia mark 1. Kolmitieventtiilin asennuksella saa nostolaitteen paremmin pysymään ylhäällä. Venttiili tulee istuimen oikean etunurkan alla olevan kannen tilalle. Poistaa vetokoukun nostimien/vaijerien venytyksen koska ei sitten revi enää nostolaitetta ylös ulkopuolista hydrauliikkaa käytettäessä. Kokonaan tuokaan venttiilin laitto ei laskua poista koska alunperin nostlaitteen männän ja sylinterin välillä on teräksestä olevat tiivisteet, kestää kyllä mutta laskeminen on sitten ominaisuus. Vanhemmiten tulee vielä naarmuja sylinteriin. Jotkut ovat sorvauttaneet mäntään tilan O-renkaalle. 3 syl mallissa voi tyhjäkäyntikin olla pirun pienellä, kone käy kiltisti 400 rpm...kannattaa vetää vähän käsikaasusta niin ei niin pompi.
- ksv
nostovarren sylnteri/t vuotaa. pumppu korjaa aisojen virheasentoa ja nostauttaa ylös. vaiha uudet tiivisteet mäntiin ja homma pelaa...
- onse
tuskin on aivan sökö, kun jaksaa vielä nostaa jos on tuo nostolaiteissa oleva taka kauha täynnä märkää lunta, on joskus sillä tullu puskettua pihaa...
Tuskin tuo alkujaankaan on montaa tonnia nostanut.
Tietysti jos joku mäntä on söskö, niin silloin kyllä ymmärtää tuom tutinan tyhjäkäynnillä, on muuten nelos diesel, noin 800rpm tyhjäkäynti, joten ei pitäs siitä johtua. - Anonyymi
Se o fergun ominaisuus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683