mf35

onse

No nyt ois tämmöstä kysyttävää verkusta; Millä ilveellä saan nostolaitteet pysymään ylhäällä kun sammutan raktorin? Laskee aika nopeasti alas ja jos on painoa, niin vielä äkempää.
Ja vielä: Miksi nostolaitteet "hytkyvät" kun on kone käynnissä, lookka perässä ja ylhäällä, tyhjäkäynnillä? Pumppuko toimii noin niinku sykkimällä? Kierroksilla taitaa tutina loppua.
Niin ei se haittaa, huomasin vaan että tutisee kun lastasin klapeja takakauhaan.

8

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W. Kituköntylä

      Se on sen merkki vaan, että asennonsäätö toimii! Nostosylinteri vuotaa ja kone korjaa itte asennon.

    • mf-65

      Kaikkien mäntäpumppuisten MF:ien ominaisuus. Nostovarret laskevat hetkessä, kun moottori sammuu.

      Nostolaitepumppu on 4-mäntäinen ja pyörii voimanoton nopeudella. Eli sama kaseli pyörittää. Tyhjäkäynillä varmaan hytkyy. Voi siellä venttiilikonestossakin olla vikaa tai nostolaitteessa olla vuotoa. Sitä vaan kun et ole aikaisemmin huomannut?

    • ex-valmet

      ..nostolaitteet pysyy kauemmin ylhäällä kun siinä olevan kolmitieventtiilin kääntää pois nostolaitteen toiminta-asennosta.

      En tarkemmin tunne kolvitosen nostolaitetta, että saako siihen 3-tieventtiiliä ja toimiiko se sitten samoin...

      399:ssä on muuten sama juttu.

    • ose

      Hytkyminen johtuu todennäköisesti siitä että hydraulipumppu on 1-3 männän toiminnoiltaan hajalla. Meillä 168 alkoi myös hytkyttämään niin piti purkaa pumppu ja uusia venttiilit, kolme mäntää oli jo poissa pelistä. Korjaussarjoja on saatavana tuohon, 35 todennäköisesti pumppu mallia mark 1. Kolmitieventtiilin asennuksella saa nostolaitteen paremmin pysymään ylhäällä. Venttiili tulee istuimen oikean etunurkan alla olevan kannen tilalle. Poistaa vetokoukun nostimien/vaijerien venytyksen koska ei sitten revi enää nostolaitetta ylös ulkopuolista hydrauliikkaa käytettäessä. Kokonaan tuokaan venttiilin laitto ei laskua poista koska alunperin nostlaitteen männän ja sylinterin välillä on teräksestä olevat tiivisteet, kestää kyllä mutta laskeminen on sitten ominaisuus. Vanhemmiten tulee vielä naarmuja sylinteriin. Jotkut ovat sorvauttaneet mäntään tilan O-renkaalle. 3 syl mallissa voi tyhjäkäyntikin olla pirun pienellä, kone käy kiltisti 400 rpm...kannattaa vetää vähän käsikaasusta niin ei niin pompi.

    • ksv

      nostovarren sylnteri/t vuotaa. pumppu korjaa aisojen virheasentoa ja nostauttaa ylös. vaiha uudet tiivisteet mäntiin ja homma pelaa...

      • tullutkin 99% selitettyä joten ei juuri lisättävää.


    • onse

      tuskin on aivan sökö, kun jaksaa vielä nostaa jos on tuo nostolaiteissa oleva taka kauha täynnä märkää lunta, on joskus sillä tullu puskettua pihaa...
      Tuskin tuo alkujaankaan on montaa tonnia nostanut.
      Tietysti jos joku mäntä on söskö, niin silloin kyllä ymmärtää tuom tutinan tyhjäkäynnillä, on muuten nelos diesel, noin 800rpm tyhjäkäynti, joten ei pitäs siitä johtua.

    • Anonyymi

      Se o fergun ominaisuus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe