mf35

onse

No nyt ois tämmöstä kysyttävää verkusta; Millä ilveellä saan nostolaitteet pysymään ylhäällä kun sammutan raktorin? Laskee aika nopeasti alas ja jos on painoa, niin vielä äkempää.
Ja vielä: Miksi nostolaitteet "hytkyvät" kun on kone käynnissä, lookka perässä ja ylhäällä, tyhjäkäynnillä? Pumppuko toimii noin niinku sykkimällä? Kierroksilla taitaa tutina loppua.
Niin ei se haittaa, huomasin vaan että tutisee kun lastasin klapeja takakauhaan.

8

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W. Kituköntylä

      Se on sen merkki vaan, että asennonsäätö toimii! Nostosylinteri vuotaa ja kone korjaa itte asennon.

    • mf-65

      Kaikkien mäntäpumppuisten MF:ien ominaisuus. Nostovarret laskevat hetkessä, kun moottori sammuu.

      Nostolaitepumppu on 4-mäntäinen ja pyörii voimanoton nopeudella. Eli sama kaseli pyörittää. Tyhjäkäynillä varmaan hytkyy. Voi siellä venttiilikonestossakin olla vikaa tai nostolaitteessa olla vuotoa. Sitä vaan kun et ole aikaisemmin huomannut?

    • ex-valmet

      ..nostolaitteet pysyy kauemmin ylhäällä kun siinä olevan kolmitieventtiilin kääntää pois nostolaitteen toiminta-asennosta.

      En tarkemmin tunne kolvitosen nostolaitetta, että saako siihen 3-tieventtiiliä ja toimiiko se sitten samoin...

      399:ssä on muuten sama juttu.

    • ose

      Hytkyminen johtuu todennäköisesti siitä että hydraulipumppu on 1-3 männän toiminnoiltaan hajalla. Meillä 168 alkoi myös hytkyttämään niin piti purkaa pumppu ja uusia venttiilit, kolme mäntää oli jo poissa pelistä. Korjaussarjoja on saatavana tuohon, 35 todennäköisesti pumppu mallia mark 1. Kolmitieventtiilin asennuksella saa nostolaitteen paremmin pysymään ylhäällä. Venttiili tulee istuimen oikean etunurkan alla olevan kannen tilalle. Poistaa vetokoukun nostimien/vaijerien venytyksen koska ei sitten revi enää nostolaitetta ylös ulkopuolista hydrauliikkaa käytettäessä. Kokonaan tuokaan venttiilin laitto ei laskua poista koska alunperin nostlaitteen männän ja sylinterin välillä on teräksestä olevat tiivisteet, kestää kyllä mutta laskeminen on sitten ominaisuus. Vanhemmiten tulee vielä naarmuja sylinteriin. Jotkut ovat sorvauttaneet mäntään tilan O-renkaalle. 3 syl mallissa voi tyhjäkäyntikin olla pirun pienellä, kone käy kiltisti 400 rpm...kannattaa vetää vähän käsikaasusta niin ei niin pompi.

    • ksv

      nostovarren sylnteri/t vuotaa. pumppu korjaa aisojen virheasentoa ja nostauttaa ylös. vaiha uudet tiivisteet mäntiin ja homma pelaa...

      • tullutkin 99% selitettyä joten ei juuri lisättävää.


    • onse

      tuskin on aivan sökö, kun jaksaa vielä nostaa jos on tuo nostolaiteissa oleva taka kauha täynnä märkää lunta, on joskus sillä tullu puskettua pihaa...
      Tuskin tuo alkujaankaan on montaa tonnia nostanut.
      Tietysti jos joku mäntä on söskö, niin silloin kyllä ymmärtää tuom tutinan tyhjäkäynnillä, on muuten nelos diesel, noin 800rpm tyhjäkäynti, joten ei pitäs siitä johtua.

    • Anonyymi

      Se o fergun ominaisuus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      57
      2926
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      998
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      13
      997
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      844
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      771
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      95
      729
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      615
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      585
    Aihe