Ihminen on sitä mitä syö. Olaanko sioittumassa? Huomenna aion mitata painoni ja alkaa asianmukaiset toimet. Hyvää arkista aherrusta! Tarmokasta painon vartiointia.
JOKO ON KÄYTY PUNTARISSA?
50
68
Vastaukset
- flegmaatti
Vaakanäyttö laskee kyttäämättäkin. Ka. kilo/vuosi vauhtia.
- henrjii
Ei uskalla käydä, tuntuu kuin saparo alkais kasvaa
Minä olen 60
Joten tiedän mitä on olla holtiton.
Ja miksi holtittomuus ei näillä vuosilla enää kannata.
-
Myönnän kyllä edelleenkin leikkiväni ohjalmalla nimeltä: Encore.
Kitaran kanssa saa sillä tunteen kuin olisi Ennio Morricone.
Etenkin kun säveltää itse.
H.- henrjii
mäkin tykkään enrocotesta, grillattuna, meediumina sf vihannesten kanssa ilman kitaraa
- henrjii
Vielä kun voilla liekkittää, niin kieli menee lähes perheeseen
- Vaakat-on-kohtalo
Palstalle teen joskus encoret, kuten nyt.
Mutta. Missähän viimeksi olen käynyt vaakalla?
Puntariin en voi koska pitää olla tosi grode nainen tai mies, joka nostaa minut ilmaan niskalenkistä puntarin koukkuun ripustettuna. Puntareita oli harvoissa taloissa, museokamaa.
Lapsuudenkodissani oli joku 60/70 luvun vaaka. Lienee heitetty mäkeen.
Kroppani eläväisyydestä johtuen vaakaa en tarvitse. Sen näkee peilistä ja tietää itsekin, että ei ole loitonnut kovin kauaksi standartoidusta ihannepainosta, mikä indeksi se olikaan?
Syön, mässään, herkuttelen silloin kun tuntuu ja osuu kohdalle. Muutoin arki ape kerran päivässä on normaalia, toki aamu -ja välipaloineen. Yötä vasten on syötävä ehdottomasti. Muuten herää nälkään. Äsken tein litran iltakahvia.
En mene puntariin, joustovyötäröhousut venyy ja paukkuu.
Tänään riisipuurouduin ja luumusoppauduin, hyvää oli.- läpiäpäähän
En omista vaakaa. Ei tuo paino vissiin ole heitellyt housunkauluksesta päätellen. Sanovat tällaista ihmistä jotkut "läpipaskojaksi". En mä mielestäni pasko sen enempää enkä useammin kuin muutkaan :(
- Läpi-läpi
Mistä tiedät muitten tarpeilla käynnit? Jos / kun ihmisellä ei ole painon nousuongelmia, niin oletettavasti aineenvaihdunta toimii hyvällä tavalla eli wessa-asiaa on säännöllisesti ja tarpeeksi usein. Ts. se ei ole mikään hävettävä asia.
- läpiäpäähän
Läpi-läpi kirjoitti:
Mistä tiedät muitten tarpeilla käynnit? Jos / kun ihmisellä ei ole painon nousuongelmia, niin oletettavasti aineenvaihdunta toimii hyvällä tavalla eli wessa-asiaa on säännöllisesti ja tarpeeksi usein. Ts. se ei ole mikään hävettävä asia.
Ei siitä muitten tarpeilla käynneistä niin kovin paljon tietoa ole. Mutta muutamat pyllyt olen pyyhkiny, joten pientä otantaa on.
En mä sitä häpee, joskus se tekee jopa hyvää ;)
Se tuhahdus vaan tullut joittenkin suista, että "hyvä sun on, kun oot tommonen läpipaskoja" ja sitten se pitkä arvioiva katse päästä varpaisiin.
- Enkäy
Puntaria / vaakaa paljon paree painon tarkkailun väline on peili. Tai ainakin silloin, jos kehon kuvan arviointi ei ole jotenkin vinksahtanut, Jotkut ylipainoisethan eivät näe peilistä kilojaan vaan jotain, josta ulkopuolisella ei ole käsitystä.
- Luonnonmukaisesti
Puoli kiloa/vuosi on noussut jo 10 vuoden ajan, eikä mikään säännöstely auta. Painoa tullut tasaisesti, ei mihinkään kohtaan erityisesti. En ole mässäilijä yhtään ja aineksetkin ovat terveelliset. Liikuntaakin on. Vain nälkäkuuri auttaisi ja siihen en ala. Luulen että kuuluu näin ollakin. Näytän jokseenkin normaalilta, en toki miltään tyttöseltä. Jouluna en joutanut kinkkua paistelemaan, joten tein sen eilen illalla, sain Cittarista halvalla. Nam - ja kohtuullisesti - pitkäksi aikaa viipaleita.
- Bengalitikku
Minun puntarini on patterisyöppö - niitä pieniä pyöreitä litteitä.
Voi olla, että yhteistyö vaa'an kanssa päättyy jossain vaiheessa ja heitän sen huitsinkuukkeliin.
Sitten se on dementoitunut. Uusien patterien jälkeen se näyttää hitusen enempi.
Mutten nyt mikään vartija ole. Hyppelehdin vaa'alle ennen suihkua, koska sen jälkeen kaikki vesi painaa painoa painolle; oletteko huomanneet tätä.
Minust 100 gr.Ei pienistä vaihteluista kannata huolestua. 15 v. sitten olin saanut 40kg lisää ja pudotin sen talvessa. Unessakin olin syödä tyynyn. Vaikeaa suurien määrien pudotus. Siksi aion tarkkailla painoani tiheämmin.
- Bengalitikku
arvo.e kirjoitti:
Ei pienistä vaihteluista kannata huolestua. 15 v. sitten olin saanut 40kg lisää ja pudotin sen talvessa. Unessakin olin syödä tyynyn. Vaikeaa suurien määrien pudotus. Siksi aion tarkkailla painoani tiheämmin.
Miten muuten pudotit? Siis tarkoitan, miten onnistuit?
Puntaria kannattaa mielestäni käyttää. Jos nopeasti keikahtaa suuntaan tai toiseen useita kiloja itsestään, vois olla syytä huoleen. Söin niin, että vitamiinit ja hivenaineet sain. Muuten kova itsekuri ja vaaka oli kurittaja. Nälän tunne oli valtava. Pahimmat olivat yöt. Loppupelissä tutut luulivat minun sairastavan. Syksyllä aloitettu laihdutus oli vappuna toteutunut ja pääsin normaaliin ruokavalioon. Opiskelin nuorena itsesukkestio ja hypnoosikurssit. Niistä sain tahdonvoimaa - kannatti.
- Bengalitikku
arvo.e kirjoitti:
Söin niin, että vitamiinit ja hivenaineet sain. Muuten kova itsekuri ja vaaka oli kurittaja. Nälän tunne oli valtava. Pahimmat olivat yöt. Loppupelissä tutut luulivat minun sairastavan. Syksyllä aloitettu laihdutus oli vappuna toteutunut ja pääsin normaaliin ruokavalioon. Opiskelin nuorena itsesukkestio ja hypnoosikurssit. Niistä sain tahdonvoimaa - kannatti.
Voi hurja.
Olen kuullut henkilön itsensä kertovan, että kun oli pudottanut rankasti oli saanut diabeteksen vaikka luulisi olevan toisinpäin.
Suggerointia olisi hyvä olla mukana kaupassa siinä namihyllyn kohdalla, sillä eihän suklaata tarvitse. Hypnoosissa se voisi olla hmmm.
Tiedän myös henkilön, joka kävi hypnotisaattorin luona vieroittuakseen tupakasta. Kait se auttoi. Sivuraide: miksei narkkeihin kokeilla hypnoosia vai ovatko he arvaamattomassa "tilassa" tai voisiko joutua psykoosiin.
En uskaltaisi mennä hypnotisaattorille, koska itsellähän taju olisi melkein vege. Ties mitä tekisi.
- flegmaatti
Putoaa pudottamatta.
7:n vuoden seurantajakso.
Paino pudonnut ko. aikana tasaisesti 6,4kg. De.simaalit ovat diivailua.
Rasva vähentynyt 2kg. Vatsaontelon viskeraali pp. 135,2 > 74,9. Ikäiseni alarajalla.
Rasva % 18,1 > 16,7. 10 - 20
Lepokulutus 2023kcal > 1937 kcal.
Ymmärrän kertapudotuksen silloin kun tavoitteen saavuttamisen jälkeinen elämäntapa on suunniteltu valmiiksi ja sitä toteutetaan ilman ruoa-aineiden mittauksia ja punnituksia. Hyppimättä vaakassa tämän tästä. Ajattelematta koko asiaa koska se on osa normaalia elämää.
Vaatteiden istuvuus on riittävä signaali.Koko elämäntilanteeni muuttui ja pudotin 108 - 68kg. tänään 15v, jälkeen painoin 71 kg. Ei suurempaa huolta painosta. Läskisyys alkaa yleensä keskivartalolle. Mahan päältä nipistettäessä pitäisi nahan muodostaa alle 2cm paksuinen kerros.
- flegmaatti
arvo.e kirjoitti:
Koko elämäntilanteeni muuttui ja pudotin 108 - 68kg. tänään 15v, jälkeen painoin 71 kg. Ei suurempaa huolta painosta. Läskisyys alkaa yleensä keskivartalolle. Mahan päältä nipistettäessä pitäisi nahan muodostaa alle 2cm paksuinen kerros.
Raju kuuri ja hyvä itsekuri sekä mainio asennemuutos! En muuta osaa sanoa. Onnittelen!
Oma kertanykäykseni oli aikanaan vain 16kg. Kiitos. Edesmennyt vaimoni laihdutti vehnänleseillä. Ruokalusikallinen vehnänleseitä lasilliseen vettä ennen ateriaa.
- Pylykerö
Pituus 162, paino 63.
- Pylykerö
arvo.e kirjoitti:
Olet erittäin hyvässä kunnossa. Onnittelen!
Kiitos! Silti nyt on ilmennyt jokin iho-oire, synnynnäinen vika ihossa. Muuten kunto on hyvä.
Pylykerö kirjoitti:
Kiitos! Silti nyt on ilmennyt jokin iho-oire, synnynnäinen vika ihossa. Muuten kunto on hyvä.
Sisäilman kuivuus lisää iho-oireita. Käytän ilman kostutinta, joka pitää ilman kosteuden yli 25%.
- Ehkä-pitäisi-tarkkailla
1970 - 1989 pituus 182, paino 65 - 77 haarukassa. Tuo 77 tuntui jämähtäneen paikalleen.
1991 oli pituus sama ja paino pompannut 83 kiloon, käväisten myöhemmin jopa 88 kg saakka.
Aloin olla huolestunut.
2000 luvun olen keikkunut keskiarvolla 85 kg. Kilot levinneet laajennettuna koska vatsakumpua ei ole vieläkään. En harrasta mitään koska se on itsensä tuhlaamista tai mukavuudenhalua jne.
Työelämässä sain kuntoilua tarpeeksi. Nyt vaan liikun jonkun verran jos viitsin. Eilen innostuin kävelemään n 2 km happihypyn kun rupesi haukotuttamaan kesken loppiaisen.
Keväästä syksyyn tulee olemaan kohtuullista mökki puuhailua.
Vieläkin syön vastoin kaikkia normeja.Tuohon pituuteen nuo kilot mahtuvat. Kuntoilu torpaa lihasten muuttumasta hiljakseen läskiksi, joten liikuntaa pitää ylläpitää.
Painon tarkkailu sujuu paremmin kuin vartiointi. Vaatteet ovat paras mittari, heti tietää, jos pitää skarpata. Joulu juhlista jaloin, on aina ollut harmin paikka, mutta kurinpalautus tammikuussa auttaa kummasti. Ei huolta. Puolisoni sanoo, että omassa piirissämme olen siitä parhaasta päästä, joten ei huolta. Pieni ikälisä on tullut 170 cm pitkälle naiselle, joka koko aikuisikänsä painanut 53.55.kg. Nyt hieman skarpataan, kyllä se siitä taas.
Tuo otsikkosi on hauska - puntari
tulee aina mieleen semmoinen vanha puntari , jossa on metallikepin toisessa päässä murikka ja toisessa koukku, johon punnittava ripustetaan.
sanoivat, että se on erittäin tarkka jos sitä vain osaa käyttää.
Pussitettavaa tavaraa sillä ennen mittailtiin.
Ei taitaisi sillä puntarilla painontarkkailu onnistua.- heitinvesintuasillä
Tässä iässä saa olla jo sitä mitä syö. Ei tarvitse seksin takia laihduttaa kun ei se kiinnosta. Voi kulkea isoissa joustavissa verkkareissa. Sokeri mössöjä ainoastaan välttelen ettei ihan ravinnottomasta tulisi läskiä. Painon kurissa pitämiseksi pitäisi punnita, laskea ne määrät mitä syö, juo mutta tunnesyöppönä ja juoppona en siihen pysty. Niin ja täytyisi välillä olla nälässä mutta se tuntuu ihan älyttömältä. Alkoholi maistuu ajoittain ja siitäkin pitäisi kieltäytyä jos meinaisi hoikkana pysyä.
Mielummin lyhyempi elämä sillä ei kiinnosta täällä liian kauaa potkia. Parempi iloisempi mieli kuin alkaa rääkätä itseään kuivan kesän oravaksi sillä ne ovat rumemman näköisiä vanhana kuin lihavat. Kun ei ala rasvaa liikaa välttelemään niin ei ole järkyttävän kuivettuneen näköinen nahka ja hauras kumara luuranko kuitenkin ja mitä järkeä elää liian pitkää elämää kun ei ole rikas eikä tarvitse jälkeläistensä elämää vahtia tai olla riesana.
Seuraan vain ilmapuntaria ja ilmastomuutoksia sen loppuajan kun elän. Meidän suvussa on paljon koko ikänsä lihavia elänyt lähes yhdeksänkymppiseksi ja siinähän on elämää jo nähnyt ihan tarpeeksi. Jos ei tule syöpiä ja pahoja sairauksia niin lihavakin voi elää suht koht pitkään. Tuntuu että liikenteessä on jo isompi mahdollisuus kuolla ennenaikaisesti kuin liikalihavuuteen.- flegmaatti
Olet asian ytimessä! Tärkeintä on olla tyytyväinen olotilaansa ja ratkaisuihinsa. Onnitteluni!
Tietenkin asiat ja näkökulmat vaihtelevat.
Saattaa olla joitakin harhakäsityksiäkin kuten painononhallinnan vaatimat punnitukset ja seurannat. Eivät ole tarpeen! Kun elintavat ovat vakiintuneet niin vaatteiden istuvuus on riittävä seurantatapa.
Toinen harhaväittämä on alkoholin painoa nostava ominaisuus. Olen testannut tuon pitkän aikaa vuosittain kahdesti. 4 - 6:n viikon tissutteluputken aikana painoni laskee aina noin 3 - 4kg vaikka syön ja toimin muuten normaalisti mutta en treenaa.
Lapsena oli sairaalloisen lihava ja rinnallani muinainen Michelin mainoskin li suorastaan hoikkis.
En tiedä elämän pituudesta mutta nämä loppupäivät ovat varsin miellyttäviä elettäviä kun kaikki elintoiminnot pelaavat ja olo on kevyttä.
Michelinin ja kuivettuneen, kumaraisen luurangon välillä on vaihtoehtoja.
Tietyllä tavalla saattaisi helpottaa luurankona olo jos se veisi mielenkiinnon seksiin. - Riskejäriittää
Minäpä en ymmärrä miten voi "olla tyytyväinen olotilaansa ja ratkaisuihinsa" jos niiten seurauksena on pahaa oloa ja sairautta. Vesilintua heittäneellä on selkeä asennevamma elämäntavoissaan, väärää tietoa ja liian paljon luuloja, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Ja siitähän yleensä kaikki ihmisten ongelmat lähtevät, kumpuavat ja kasvavat.
- flegmaatti
Riskejäriittää kirjoitti:
Minäpä en ymmärrä miten voi "olla tyytyväinen olotilaansa ja ratkaisuihinsa" jos niiten seurauksena on pahaa oloa ja sairautta. Vesilintua heittäneellä on selkeä asennevamma elämäntavoissaan, väärää tietoa ja liian paljon luuloja, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Ja siitähän yleensä kaikki ihmisten ongelmat lähtevät, kumpuavat ja kasvavat.
Minusta vesilinnun hengentuote heijastaa melkoista tyytyväisyyttä olotilaansa.
Kukin arvioi asiat omilla perusteillaan. flegmaatti kirjoitti:
Olet asian ytimessä! Tärkeintä on olla tyytyväinen olotilaansa ja ratkaisuihinsa. Onnitteluni!
Tietenkin asiat ja näkökulmat vaihtelevat.
Saattaa olla joitakin harhakäsityksiäkin kuten painononhallinnan vaatimat punnitukset ja seurannat. Eivät ole tarpeen! Kun elintavat ovat vakiintuneet niin vaatteiden istuvuus on riittävä seurantatapa.
Toinen harhaväittämä on alkoholin painoa nostava ominaisuus. Olen testannut tuon pitkän aikaa vuosittain kahdesti. 4 - 6:n viikon tissutteluputken aikana painoni laskee aina noin 3 - 4kg vaikka syön ja toimin muuten normaalisti mutta en treenaa.
Lapsena oli sairaalloisen lihava ja rinnallani muinainen Michelin mainoskin li suorastaan hoikkis.
En tiedä elämän pituudesta mutta nämä loppupäivät ovat varsin miellyttäviä elettäviä kun kaikki elintoiminnot pelaavat ja olo on kevyttä.
Michelinin ja kuivettuneen, kumaraisen luurangon välillä on vaihtoehtoja.
Tietyllä tavalla saattaisi helpottaa luurankona olo jos se veisi mielenkiinnon seksiin.Jos yrität laihduttaa kovasti elämäsi ainakin tuntuu pitemmältä.
- flegmaatti
arvo.e kirjoitti:
Jos yrität laihduttaa kovasti elämäsi ainakin tuntuu pitemmältä.
Joku saattaa yrittää ja joku saattaa tunteakin elämänsä pitemmältä mutta minä en yritä laihduttaa vaan olen pikemminkin huolissani painoni laskemisesta vaikka hitaastakin. Siis yrittämättä.
Kohdallani puolenvuoden laihdutus riitti ja vatsa oli pienentynyt. Siihen ei mahtunut entisiä määriä. Ei tarvinnut päivittäisiä mittauksia.
- Repikääsiitä
Minkäänlaisia laihiksia ei tarvita. Vain elämäntavat syyniin ja paremmat tilalle, niin tuloksia syntyy helposti ja huomaamatta.
- Fervaari
Valitettavasti minun Ferrari henkilövaaka kiihtyy nollasta yli sataan vain kahdessa sekunnissa. Kiihtyvyyttä voisi hidastaa nollasta alle sataan samassa ajassa. Lääkäripoliisi uhkaa linnatuomiolla mikäli vauhti ei rauhoitu. Olo on kieltämättä sikamainen. Pitäisikö luopua "kossua koneeseen" periaatteesta? Tulpat kastuu. Kaloriholi ei poistu pakoputkesta. Voi tätä ankeuden määrää. 😝
- Bengalitikku
Fervaarille & co.
Aloita aamusi aamupalan jälkeen näin.
https://youtu.be/uawfgs-O8k8
Ja sitten kaurapuuro rusinoilla, marjoilla, voisilmällä tai sokerittomalla kiisselillä.
Siirryin talkkunasta tähän (ainakin talveksi). Puhdimpi aamupala ja jaksaa tämän varjolla käydä kaupoilla. - Fervaari
Johan tuota neitokasta kattelee. Kaurapuuro on tuttua. Sokeriset leivonnaiset, karkit yms ovat pois mutta rasva maistuu liikaa. Liikuntaa pitäis lisätä
- töött
--paino 64kg - pian 70v mummmmeli käytin Ketipinor nimistälääkettä lääkitys vaihtui hiljattain toisenlaiseen .
- e.lä.mä
Paino tuntuu vaatteissa ja oma keho tietää myös aivot jos toimivat ei tarvitse puntaria.
- flegmaatti
Seuraan kehon koostumuksen muutoksia vuosittain, aina samaan vuodenaikaan, samaan kellonaikaan, tyhjällä vatsalla samassa InBody720 vekottimessa.
Kokonaispaino on toisarvoinen asia. Tärkeintä on painon jakauma kudostyypeittäin, varsinkin vatsan viskeraali, sekä kehonosittain.
Tietenkin lihasmassan ja rasvan kokonaismäärät kiinnostavat.
Analyysissä on paljon muutakin mutta sinänsä minulle toisarvoista tietoa tietoa Mittanauhakin on aika hyvä mittari,
kun vain oikeasta paikasta mittaa.- Bengalitikku
Niin on. Mielellään sellainen nauhamitta kuin metallinen sisään vetäytyvä työmiehen mitta, ihan siksi kun siihen tulee niin paljon kulmia ja uumasta voi mitaten tulla pulska.
Älä Arvo enää tiputa painoasi L -> M ja kohta olet small ja extra-small jne.
En minäkään ole hyttysen pieru Itämeres... Bengalitikku kirjoitti:
Niin on. Mielellään sellainen nauhamitta kuin metallinen sisään vetäytyvä työmiehen mitta, ihan siksi kun siihen tulee niin paljon kulmia ja uumasta voi mitaten tulla pulska.
En minäkään ole hyttysen pieru Itämeres...Tilkkuilijat käyttävät joskus tuumamittaa, amerikan malliin.
Sillä jos mittaisi, pulskasta saisin hoikkaakin hoikemman vyötärön, olisiko jo ampiais sellainen.- Bengalitikku
maissii kirjoitti:
Tilkkuilijat käyttävät joskus tuumamittaa, amerikan malliin.
Sillä jos mittaisi, pulskasta saisin hoikkaakin hoikemman vyötärön, olisiko jo ampiais sellainen.Aitoon ampiaisvyötäröön vääntäytyminen olisikin kivuliasta. Pitäisi olla hovia; kureliivien kiristys ja luita poikki ja lisäksi pyörtyilyä. En ole ikuna pyörtynyt.
Eikös sisäkalutkin sijoittuneet anatomiaa ajatellen miten saattui. No maha varmaan surkastui herneen kokoiseksi. Siksikö prinsessalla oli herneitä patjan alla, jos alkaa hiukomaan. Rinnatkin olisivat liian framilla. Bengalitikku kirjoitti:
En minäkään ole hyttysen pieru Itämeres...Niinhän siinä kävi, että ennen olin L ja nyt ämmä vaatteiden koon suhteen. Myrskyllä täytyy kerätä kiviä taskuihin, ettei tuuli lennätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262193Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681759Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631057