Tässhän se olennainen liki rautalangasta väämmettynä

historiaa_teineille

Pysytään iltapäivälehtijutuissa: https://www.is.fi/autot/art-2000005948750.html

"[...] Škodalla, jonka imago koki alkuaikojen loistovuosista kovan kolauksen merkin neuvostovuosien aikana. Silloin ei tehty aitoja Škodia, vaan lähinnä eräänlaista pakkopullaa isoveljen määräyksestä.
Škodan kannalta pieni ongelma on, että moni suuren ikäpolven autonostaja muistaa juuri tuon aikakauden Škodat parhaiten. " Tuossahan se totuus on.

11

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruostekuplat.puhkee

      Tässä kuussa tehtyihin skoda kauppoihin DSG veloituksetta....... Hihihihihihiiiiii.... Veloituksetta!...... Veloitus tulee vasta myöhemmin. Automaattisesti!

      Näillä ohjeilla DSG voi kestää hitusen pidemmälle
      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215599.html

      Mutta näinhän siinä käy

      Volkswagenin ja Škodan DSG-vaihteistoja hajoaa paljon.

      .

      https://tekniikanmaailma.fi/autovahinkokeskus-allle-toyotan-hiluxin-ja-hiacen-moottorit-eivat-hajoa-oikein-ikina-mutta-volkswagenin-ja-skodan-dsg-vaihteistoja-hajoaa-paljon/

    • Eikiinnostaskoda

      Voi olla hyväkin auto mutta ruma sisältä ja ulkoa.
      Tylsyyttä uhkuva auto,mennyt tylsyydellä jopa toyotan ohitse.

      • Koetat varmaan sönköttää, ettei auto saisi olla ruma tai tylsä?


      • Eikiinnostaskoda

        Saa minun puolesta olla tylsä ja ruma,empä sitä pysty kieltämään ja jokainen laittaa itselleen sopivan auton.
        Itse tykkään autoista ja kiinnostunut tekniikasta yms niin mukava katsella erilaisia ja näköisiä autoja,eikä aina sitä farkku octaviaa.


    • hjgjfkj

      Niin, onhan jonkun oktaavian muotoilu niin ysäriä, ei kyllä herätä mitään omistamisen halua. Vielä kun muistaa kaikki tekniset ongelmat niin...

    • Larvanto

      Lippispää-teinejä ei kiinnosta, Mese ja Bemari kiinnostaa. Ja rölö.

      Sitten on narsistiset kaikille vittuilijat. Ei niitä(kään) Skodat kiinnosta, mutta Skoda-palstalla on paljon kohderyhmää, heille ja muille sairaille oman pahanolon purkamiseen.

      "Suuret ikäluokat" alkaa olla jo poistumassa markkinoilta, mutta moni heistä ja nuoremmistakin kokee vanhoista muistoista huolimatta vain positiivisena, että neuvostoaikojen pakkopullat ovat ohi Tsekissä sekä Skodalla ja ovat päässeet tekemään parempaa. Toki Venäjän asialla olevia moinen länsimaisuus harmittaa, kun Venäjä on jäänyt ja taantunut omiin toleransseihinsa, mikä tälläkin palstalla välillä näkyy disinformaation levittämisenä...

    • hessumopo

      Mitä ihmeen rautalankaa. Monetkaan Skodan "neuvostovuosien" aikana eläneistä eivät enää ostele uusia autoja, niin että se siitä sitten.
      Octavia on tänä päivänä suosittu juurikin nuorten perheiden keskuudessa.
      Puheet tylsyydestä ja rumuudesta voidaan kuitata tunnetulla sanalaskulla "happamia sanoi kettu ..."

    • Nuoret eivät erota skodaa ja ladaa toisistaan vieläkään. Se kertoo paljon.

      • kertoopaljon

        Nuoret eivät ole Ladaa nähneetkään.


    • Ujt5o86

      Eihän Skotat olleet mitään länsiautoja 20-30 -luvuillakaan vaan kaiken kansan vitsinä olleita slaavikopposia.

      • yköäpik78i

        Tarkistapa poju historiantietosi. Skoda teki silloin mm. yhteistyötä valmistamalla autoja Hispano-Suizalle. Ne eivät olleet mitään slaavikopposia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe