Tasatyönnön kehittäminen

MilläEteenpäin

Minkälaisia voimaharjoitteitta kannattaa tulevan kesäkauden aikana painottaa, jotta tasuri kehittyisi.

Hiihtolehdessä on jonkinlaisia ohjeita, mutta niistä puuttuu mm. ojentavien lihasten harjoitteet. Yläselän tuki on varmasti tärkeää, mutta itseltä ei voima tunnu loppuvan sieltä, vaan tapahtuu hapottuminen ja liike puuroutuu.

Mitä Ylläs-Leviä katselin, niin Santanderin sällit iski työnnöt pään yläpuolelta ja varsinainen voimantuotto tehtiin keskikeholla. Myös Kowaltsukki on laittanut nettiin videoita, joissa voima lähtee samalla tavalla ?

Kannattaako rasittaa itseään rankoissa ylämäissä lyhyitä pukkauksia treenaten, tuoko ne kehitystä ?

Millä suksella, onko vapaan kapula sittenkään paras ?

Pitääkö Virtakoivu kursseja ?

7

1299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanuritlaulamaan

Holmenkollenilla on kesäkursseja lik skyvekraftiin

niillä on myös ainehia

• nousee

Kesäkaudellakin voi kehittää tasatyöntöä vaikka huoneessa. Kun ottaa 3 kilon käsipainon kumpaankin kouraan ja alkaa tekemään tasatyöntöliikettä varpaille nousten kuin hiihdossakin, niin muutaman kymmenen kerran jälkeen alkaa tuntua. Aluksi voi tehdä 50 - 100 kertaa liiketta useamman kerran viikossa, ja sitten kun kunto kohenee lisäätään kertoja useimpiin satoihin.

• EvenTheEarl

Erillisiä selkä-vatsalihasharjotteita ei pidä unohtaa. Käsipainoharjoitteita käyttävät Ski Classic tiimit ja vennäin edustustytöt ja pojat.

Vuokatissa katselin kun kiinalaisia harjoitettiin tasuriin, niin melkein sääliksi kävi. Eivät ole sukset sylissä syntyneitä kuten suomit.

• Pito-Teippi

Ylätalja, yläkiinnityksellä ja solmupää-köysi jonka päistä pidät kiinni. Asento seisten hiukan kyyryssä, ja samassa asennossa kuin muutenkin tekisit suksilla tasatyöntöä.

Valmentajan tapainen sanoi kerran, että painoa pitäisi olla siten, että 50 jäljiteltyä tasatyöntöä saa tehdyksi. Itse olen pitänyt kuitenkin määrän siinä 10-25 kappaleessa.

Voin sanoa käsi biblialla etä kyllä on tullut lisää ruutia oikein roppakaupalla tasatyöntöön. Jopa niin, että Immeljärven mittainen loppukirikisa tasatyönnölläitseä oleellisesti kovempia hiihtäjiä vastaan päätyi voittoon, kun latuna oli ladunnäköinen jääura, jossa oli vielä vettä joku sentti päällä.

Huonona puolena se, että harvalla on kotona ylätaljan kaltaista laiteta. Kilpahiihtäjät kuulemma käyttävät harjoitusmuodosta nimeä "naruista vetely"

• Pito-Teippi

• Pito-Teippi

• 8x25kpl

Anita Korvan reseptillä, maha kakkua täyteen ja leukoja vetämään

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4395
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3214
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3107
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      44
      2417
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1216
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      237
      1043
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      139
      893
    Aihe