Tasatyönnön kehittäminen

Minkälaisia voimaharjoitteitta kannattaa tulevan kesäkauden aikana painottaa, jotta tasuri kehittyisi.

Hiihtolehdessä on jonkinlaisia ohjeita, mutta niistä puuttuu mm. ojentavien lihasten harjoitteet. Yläselän tuki on varmasti tärkeää, mutta itseltä ei voima tunnu loppuvan sieltä, vaan tapahtuu hapottuminen ja liike puuroutuu.

Mitä Ylläs-Leviä katselin, niin Santanderin sällit iski työnnöt pään yläpuolelta ja varsinainen voimantuotto tehtiin keskikeholla. Myös Kowaltsukki on laittanut nettiin videoita, joissa voima lähtee samalla tavalla ?

Kannattaako rasittaa itseään rankoissa ylämäissä lyhyitä pukkauksia treenaten, tuoko ne kehitystä ?

Millä suksella, onko vapaan kapula sittenkään paras ?

Pitääkö Virtakoivu kursseja ?
Ilmoita


7 Vastausta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


Holmenkollenilla on kesäkursseja lik skyvekraftiin

niillä on myös ainehia
Ilmoita
Kesäkaudellakin voi kehittää tasatyöntöä vaikka huoneessa. Kun ottaa 3 kilon käsipainon kumpaankin kouraan ja alkaa tekemään tasatyöntöliikettä varpaille nousten kuin hiihdossakin, niin muutaman kymmenen kerran jälkeen alkaa tuntua. Aluksi voi tehdä 50 - 100 kertaa liiketta useamman kerran viikossa, ja sitten kun kunto kohenee lisäätään kertoja useimpiin satoihin.
4 VASTAUSTA:
Erillisiä selkä-vatsalihasharjotteita ei pidä unohtaa. Käsipainoharjoitteita käyttävät Ski Classic tiimit ja vennäin edustustytöt ja pojat.

Vuokatissa katselin kun kiinalaisia harjoitettiin tasuriin, niin melkein sääliksi kävi. Eivät ole sukset sylissä syntyneitä kuten suomit.
Ylätalja, yläkiinnityksellä ja solmupää-köysi jonka päistä pidät kiinni. Asento seisten hiukan kyyryssä, ja samassa asennossa kuin muutenkin tekisit suksilla tasatyöntöä.

Valmentajan tapainen sanoi kerran, että painoa pitäisi olla siten, että 50 jäljiteltyä tasatyöntöä saa tehdyksi. Itse olen pitänyt kuitenkin määrän siinä 10-25 kappaleessa.

Voin sanoa käsi biblialla etä kyllä on tullut lisää ruutia oikein roppakaupalla tasatyöntöön. Jopa niin, että Immeljärven mittainen loppukirikisa tasatyönnölläitseä oleellisesti kovempia hiihtäjiä vastaan päätyi voittoon, kun latuna oli ladunnäköinen jääura, jossa oli vielä vettä joku sentti päällä.

Huonona puolena se, että harvalla on kotona ylätaljan kaltaista laiteta. Kilpahiihtäjät kuulemma käyttävät harjoitusmuodosta nimeä "naruista vetely"
Tuolla, viides kuva: https://www.gofitness.fi/concept2_skierg2_pm5_+_lattiatuki

Mainio peli!
https://www.concept2.com/skierg/training/technique-video

Samantyyppisen (kestovoima-)harjoituksen siis pystyy tekemään ylätaljallakin.
+Lisää kommentti
Anita Korvan reseptillä, maha kakkua täyteen ja leukoja vetämään
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Tasatyönnön kehittäminen

Minkälaisia voimaharjoitteitta kannattaa tulevan kesäkauden aikana painottaa, jotta tasuri kehittyisi.

Hiihtolehdessä on jonkinlaisia ohjeita, mutta niistä puuttuu mm. ojentavien lihasten harjoitteet. Yläselän tuki on varmasti tärkeää, mutta itseltä ei voima tunnu loppuvan sieltä, vaan tapahtuu hapottuminen ja liike puuroutuu.

Mitä Ylläs-Leviä katselin, niin Santanderin sällit iski työnnöt pään yläpuolelta ja varsinainen voimantuotto tehtiin keskikeholla. Myös Kowaltsukki on laittanut nettiin videoita, joissa voima lähtee samalla tavalla ?

Kannattaako rasittaa itseään rankoissa ylämäissä lyhyitä pukkauksia treenaten, tuoko ne kehitystä ?

Millä suksella, onko vapaan kapula sittenkään paras ?

Pitääkö Virtakoivu kursseja ?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta