Kertakäyttöomena

EvaJomPuraisu

Varokaa Mojavea! Tulee salakavalasti, tunkee päivityksen muodossa vanhaankin koneeseen ja aiheuttaa kaaoksen (=uusien ohjelmien ostopakon).
Kallista halpamaisuutta.

8

1076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalaa1x

      Ei muuten tule. Eli puhut täyttä paskaa. Koneen ollessa riittävän vanha, uusin käyttöjärjestelmä on High Sierra. Itellä reilut 6 vuotta vanha Macbook Air, eikä anna asentaa Mojavea.

      • Tarkoittaa sitä, että on niin vanha että ei pysty.

        Alle 2v käyttöikää jäljellä.


      • jalaa1x

        Käytän sitä konetta, niin pitkään kuin se toimii. Sillä käyttöjärjestelmällä ei ole niin väliä. Kone on aika satunnaisessa käytössä, niin tulee siinä käytössä kestämään pitkään.


    • "Varokaa Mojavea! Tulee salakavalasti, tunkee päivityksen muodossa vanhaankin koneeseen ja aiheuttaa kaaoksen (=uusien ohjelmien ostopakon)."

      Uusi käyttis tulee kerta vuoteen eikä siellä varsinaisesti luvata mihinkään vakautta, että muutos voi tarkoittaa uusimista. Jos sieltä App storesta lataat niin riski uusimiselle on pienempi.

      Käytännössä jos ohjelmat ovat vanhoja niin ne uusitaan.

      • eaten-apple

        Käyttäjä päättää mitä tehdään, Hus hus; pois sotkemasta


      • eaten-apple kirjoitti:

        Käyttäjä päättää mitä tehdään, Hus hus; pois sotkemasta

        Käyttäjä päätti päivittää Mac OS:n uudemmaksi jo nyt, vaikka aika olisi ollut 2,5v pysyä aiemmassa.

        Sen seurauksena vanhentuneet ohjelmat lakkasi toimimasta joita ei oltu tehty Mojavelle.

        Ohjelmien tiedoissa lukee mitä vaativat käyttöjärjestelmältä.


    • appplekäyttis

      Päivitin juuri Mojaven vm 2012 puoliväli koneeseen.
      Kyllä tässä rahkeet riittää ainakin nyt pienellä tutkimisella normaaliin nettikäyttöön ja muuhunkin toimintaan.
      Senverran huomasin että kuvat ohjelma tökkäs koneen jumiin, piti oikein virtanapista sammutella, mutta en ole muuta harmia huomannut.
      Myös nopeus on Sierran luokkaa. Voihan olla että palaan vielä Sierraan jos alkaa harmittaa tää uus Mojave.
      Käyttöni on aika vähäistä kun ei ole mitää työasioihin liittyvää. Pankkiasiat yms semmoset hoituu kyllä.
      Pitäiskös tähän laittaa joku virustorjuntaohjelma, mitä mieltä olette.

      • "Pitäiskös tähän laittaa joku virustorjuntaohjelma, mitä mieltä olette. "

        Mitä sitä nyt sotkemaan.

        Päivittää vaan täysin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe