SM SJM KIlpailukalenteri

Nyt oliks jo aika julkaista SM kisapaikat ja yleensäkin kilpailukalenteri, mitä lupailtu jo viimevuoden puolella. En keksi enää yhtään syytä, miksi kilpailijat ja harrastajat eivät saisi tietää, mitä ja missä suomessa ajetaan. X30 promoottorilla näyttäis olevan jo asiat selvillä.
Ilmoita


Tota ei se taida herra X;älläkään olla asiat sen paremmin selvillä. Jotain päivämääriä on sivuilla muttei taaskaan yhtään paikkakuntaa . Kalenteri kun koskeepi häntäkin samoin kuin muitakin. Uus lajiryhmä alko just ja tekepi varmaan kalenterin kuntoon pikaisesti
Ilmoita
Eiköhän se ole niin et kalenterin on tehnyt vanha lajiryhmä ja sille odotetaan hallituksen hyväksyntää. AKK karting ei voi tiedottaa kalenterijuttuja ennen hallituksen leimaa mutta tiikkainen ja laine voivat sooloilla asian kanssa ja tiedotella kuinka paljon haluavat omien sarjojensa suhteen. Tai ei välttämättä voi mutta osa sooloilee.
Ilmoita
tämä sama valitus kilpailukalenterista joka kevät...ja tuntuu, että joka kevät aina vaan aikaisemmin...mihin ihmeeseen tarvitsette kisakalenteria tammikuun alussa???? älkääkä nyt vaan sanoko, että kesälomat pitää suunnitella!!!! ei tarvi, ei kenenkään tarvi suunnitella kesälomaa tammi-helmikuussa, ellei kalenteria ole huhtikuun puolivälissä, sit voi alkaa kyselemään...isät ovat taas ihan täpinöissään ja koheltavat lasten harrastuksen takia, ottakaa ihan rennosti, kyllä te sinne kisoihin ehditte...
Ilmoita
Hyväksytty kalenteri liiton sivuilla
Ilmoita
Ja Laineen kisat ilmoitettu kuulemma 100% väärin sekä kilpailupäivien että kilpailupaikkojen osalta.
Ilmoita
Lainaus x30 promoottorin textistä
"Huomioikaa, x30. fi on sarjan virallinen tiedotuskanava, ei mikään muu instanssi. Kilpailukalenteri ja sen kilpailupaikat julkaistaan tämän viikon aikana. Älkää missään tapauksessa varatko esim. matkoja tai hotelleja, sillä niistä menee 100% väärin. Me emme voi puuttua toisten tahojen julkaisemiin asioihin etukäteen, emmekä välttämättä voi oikoa niiden virheitä etu- tai jälkikäteen. Pyydämme hieman malttia ja ymmärrystä."

Ei "h......i" sentään. Eiks tota X30 harrastajapromoottoria saada mitenkään ruotuun ja yhteistyöhön. Sekaa ja sekaa ja on ollut itse päätöksentekijänä lajiryhmässä, kun tota kilpailukalenteria on laadittu.
Ihan varmaan hänelläkin ollut tieto, miten kalenteri laaditaan. Ensin tulee KV- kalenteri pohjaksi ja sitten valitaan SM kilpailupaikat + päivämäärät. sitt harrastesarjat ja kansallinen kalenteri.

Yrittääkö hän tosissaan saada kentän hämminkitilaan ja voittaa sillä jotain.
2 VASTAUSTA:
X30:n selittelyfoorumilta lainattua; "paikkakunnat on osin kopioitu väärin hakemuksista. Toinen asia on, että me voimme sopia paikat lopullisesti, kun ajankohdat on selvillä, koska eri alueilla on rajoitteita. Lisäksi julkaistu on eri versio kuin mistä oli sovittu."

ei tämä joka keväinen X30 komedia enää edes naurata.
pellex kirjoitti:
X30:n selittelyfoorumilta lainattua; "paikkakunnat on osin kopioitu väärin hakemuksista. Toinen asia on, että me voimme sopia paikat lopullisesti, kun ajankohdat on selvillä, koska eri alueilla on rajoitteita. Lisäksi julkaistu on eri versio kuin mistä oli sovittu."

ei tämä joka keväinen X30 komedia enää edes naurata.
miten x-voi edes julkaista mitään paikkakuntia, kun edes neuvotteluja ei ole kaikkien kanssa aloitettu...vai kuvitteleeko kartingjumala vain sanelevansa ehdot, joilla Hän saapuu radalle organisaatioineen...ei onnistu...toivottavasti ratojen haltijat ymmärtävät myös oman radan intressit, ja lopettavat x-sarjan hyysäämisen lähes ilmaisine ratavuokrineen ja muina hyväksikäyttövaatimuksien hyväksymisenä...
+Lisää kommentti
Taas keitetään ja hämmennetään X-soppaa
2 VASTAUSTA:
nyt keitetään ja kesällä naatitaan, tänäkin vuonna
kyllä kartingJumala on ihan itse soppansa keittänyt
+Lisää kommentti
Nyt tarvii olla ihan oikeesti huolissaan kartingin tilasta. Normi kansallisia kisoja on kalenterissa 5 kpl ja niistäkin 2 on porissa. Onko oikeesti näin että pikkuluokat loppuu
Ilmoita
Kansallisia kisoja ei kannata järjestää muutamalle kuskille ja siksitoiseksi ei tahdo olla vapaaehtosia. Alueitten omat kisat voisi olla ratkaisu tähän, että pääsis ajaan ja järjestelyt supistetulla toimitsijamäärällä + huoltajat lipunvarteen ja toimihenkilöiksi.
Ilmoita
AKK tekee kaikkensa jotta pikkuluokat loppuisi Suomesta. Eivät ehkä tarkoituksella, mutta viimeaikoina tehdyt linjaukset johtaa tähän. Erikoista kuitenkin on kartingin lajiryhmän sivuilla julkaistu strategia, jossa pyritään harrastajamäärien kasvattamiseen ja kaikki pikkuluokkia koskevat päätökset kuitenkin tekee lajista kalliimpaa ja sen myötä kilpailijoita on vähemmän.
Ilmoita
Henki haisee....Helppo syytää sontaa ulos, mutta missäs ne TEIDÄN ehdotukset suunnanmuutoksesta?
MITÄ PITÄISI TEHDÄ JA KENENKÄ?
Ilmoita
Hyvältähän harrastajamäärien kehitys nyt näyttää kun katsoo numerovarauksia varsinkin micro luokassa verrattuna aiempiin vuosiin. Hyvän selkeän yhden moottorin harrastepolun loivat ja raket varmasti vielä voimissaan. Mini60 luokkaan voi siirtyä kun haluaa päästä mukaan sm-tasolle.
Ilmoita
Lajiryhmä 2017-2018 oli paras lajiryhmä moneen vuoteen. Niillä oli asennetta tehdä oikean suuntaisia pidemmällä tähtäimellä tehtyjä ratkaisuja. Nyt meillä on tiedossa linja tulevaisuuteen. Jotkut ratkaisut sattuvat hetken, mutta nyt meillä on valoa tunnelin päässä. Tämän lajiryhmän 2017-2018 aikaansaadut muutokset alkavat näkyä tulevalla kaudella ja sen jälkeenkin jos ei uusi lajiryhmä jostain syystä halua tuhota hyviä päätöksiä ja linjauksia.
-Meillä on nuorille cadet harrastaja luokka.
-Meillä on cadet luokan jälkeen nuorille micro harrastaja luokka samalla moottorilla pinillä muutoksilla.
-Meillä on micro luokan jälkeen nuorille raket95 harrastajaluokka samalla moottorilla pinillä muutoksilla.
-Tuossa Raket 95 iässä on mahdollisuus valita myös mini60 kilpaluokka jossa ei enään pelkästään harrasteta vaan osa tekee juttuja jo tosissaan. Palkintona siitä on se että pääsee ajamaan myös suomenmestaruus arvosta. Parhailla on mahdollisuus päästä liiton huippuvalmennukseen mukaan. Pääsee mahdollisesti mediaan esille. Parhaista aletaan kiinnostumaan. Parhaita aletaan seuraamaan. Parhaita aletaan tukemaan. JNE.
-Meillä on Mini60 jälkeen okj luokka. Samalla idealla tämäkin luokka kun mini60. Tässä luokassa pääsee ajamaan myös euroopanmestaruudesta ja maailmanmestaruudesta ja ensi kesänä mm on suomessa.
-Meillä on okj luokan jälkeen ok luokka. Täysin samalla sisällöllä kun okj luokka, mutta ilman yläilärajaa. Tässä luokassa on oltava todella hyvä jos on aikomus pärjätä sillä kaikki perustuu lahjakkuuteen, taitoon ja kokemukseen.
-Meillä on OK-luokan jälkeen myös KZ2-luokka. Ulkomailla todella kovatasoinen mutta suomessa enemmän harrastajille tarkoitettu.
Jos noita akk:n lajiryhmän valitsemia kansallisia tai kansainvälisiä luokkia ei halua ajaa voi myös harrastella x30 kisoissa ja rotax kisoissa joko koko uransa tai sit jossain välissä uraa siirtyä sinne tai aloittaa sieltä. Ne ovat kaupallisia sarjoja ja toiminta poikkeaa joltakin osin akk:n toiminnasta.
Valita voi mutta jos jo tammikuussa akk:n luokissa on numeron microon on hakenut 38 kuljettajaa. Raket95 luokkaan 66 kuljettajaa. Mini60 luokkaan 55 kuljettajaa. Okj luokkaan 51 kuljettajaa, Ok luokkaan 25 niin tulevaisuus näyttää todella hyvältä noiden luokkien suhteen. Ja eiköhän se KZ2 luokkakin saada sieltä taas nostettua kukoistukseen kun saavat olemattomat riitansa sovittua keskenään.
AKK:ta haluavat jotkut tahot tahallisesti arvostella julkisesti. Syyt ovat monesti kaupalliset. Toiset tätä tekevät ja toiset eivät. Kun oikeasti katsotte muutamaa viime vuotta mitä AKK on kartingin eteen tehnyt flyingfinn junnutoiminnan osalta. Valmennuksen osalta. Seuratyönä. Lajiryhmän päätöksinä tulevaisuuden eteen niin meillä on kohtuu loistava tulevaisuus. Olen puhunut. Hyvää jatkoa jokaisella.
1 VASTAUS:
Tästä ollaan samoilla aatteilla. Hyviä määrätietoisia ja ryhdikkäitä päätöksiä tekivät. Aina voidaan toivoa ja vaatia lajiryhmää tekemään enemmän, mutta vapaaehtoista kun homma on niin turha luulla että mikään ryhmä venyy kovinkaan suuriin. Tämä ryhmä sai hyvän suunnan aikaiseksi.
+Lisää kommentti
Onneksi lajilla on vielä mahdollisuus selviytyä, sillä lajiryhmän jäsenet menivät vaihtoon yhtä lukuunottamatta.
Onko AKK: n linjaus sellainen, että kannattaa siirtyä kaupallisiin sarjoihin, mikäli tähtäin ei ole valmennusryhmissä tai Suomen ratojen ulkopuolella? Pelkäänpä että jo lähitulevaisuudessa pikkuluokkien ja sen myötä isompien luokkien kansalliset kilpailut hiipuvat kannattamattamana. AKK olisi voinut ottaa myös sellaisen kannan, että annetaan lasten ajaa kilpaa, eikä koko ajan säädettäisi luokkia ja sääntöjä.
Ilmoita
Mikä parolinmiestä nyt oikein ahdistaa? Pitäisikö lajiryhmän kieltää kaupalliset sarjat? Nythän on ennemminkin nostetta AKK:n luokissa kun katsoo Microa, Rakettia, Miniä, OKJ:tä. Ei kaupallisella puolella ole enää järkevää aloittelijan luokkaa tarjolla. Hyviä päätöksiä on tehty. Flyingfinn tapahtumissa on hieno kertoa, että osta Raket-moottori ja pienillä modauksilla voit ajaa sillä useamman vuoden kilpaa.
Ilmoita
Itseäni "ahdistaa" lajin tulevaisuus. Meidän osalta kilpakarting on ohi tämän vuoden jälkeen, joten koen "ahdistusta" lähinnä muiden puolesta.
Jotenkin tuntuu että Kartingjaoston päätöksenteko ja linjaukset tehdään kuten olisimme isokin maa ja harrastaja- ja kilpailijamääriä riittäisi jokaiselle radalle ja kilpailuihin. Kaikki kuitenkin näkevät, miten harrastajamäärät ja kilpailijamäärät ovat vuosien saatossa kehittyneet. Nyt ollaan jo lähellä "kipurajaa" jossa kilpailujen järjestäminen ei enää taloudellisesti kannata. Uskon että viime vuoden linjaukset karkottaa lapsia ja nuoria lajin parista. Voin olla väärässäkin. Valitettavasti mahdollista negatiivista kehitystä ei todennäköisesti pysty enää myöhemmin kääntämään.
Voisin siteerata tässä sanontaa : "tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla" (tai jotain sinnepäin).
Ilmoita
Parolinrules teillähän on oma mies lajiryhmässä. Ei muuta kun asioita paperille ja kyseiselle kaverille. Siel on ryhmä päättämässä asioista. Kannattas myös hyvin perustella näkemykset. Se ei riitä että teitä kohtaan on päätökset olleet väärät.
Ilmoita
Varmasti keskustelua käydään kauden aikana. Sellainen tuntuma on että, vaikea on saada tehtyjä päätöksiä muutettua. Tästä syystä ollaan jo henkisesti valmistauduttu, että kilpakarting on meidän osalta tässä. Mahdollisesti voisi Rotaxia kokeilla, jos sinne siirtyy enemmän väkeä kuin nykyinen kuljettajamäärä.
Sen verran terveisiä lajiryhmälle, että en ole talven aikana tavannut yhtään harrastajaa, joka olisi tehtyihin linjauksiin tyytyväinen. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö heitäkin ole. Mikäli tyytymättömistä kilpailemisen lopettaa esimerkiksi viidesosa tai neljäsosa, niin kisoja ei pysty järjestämään nykysäännöillä kannattavasti kukaan.
2 VASTAUSTA:
jos kaikki ajattelevat samalla lailla, ja odottavat että muut siirtyvät rotaxiin...kukaan ei siirry, osallistukaa kisoihin ja voitte saada muutaman mukaan, jotka taas saavat muutaman mukaan jne., ja saadaan hyvät kisat...sarjana rotax on hieno, kärki on kova, johtuu sitten laitteista tai kuskeista...koneet kestäviä, uusissa vuoden takuu (vrt.X), renkaat ajettavia, suht kestäviä...hyvä sarja harrastaa ja kilpailla aivan huipulle asti...
Tätä täytyy vakavasti harkita ensi vuodeksi. Tällä hetkellä ei ole oikein mitään käsitystä sarjan kalustosta, mutta kauden aikana pääsee varmaankin joidenkin kuskien huoltajien kanssa juttusille.
+Lisää kommentti
Kerrotko vielä tarkemmin, mitkä päätökset olivat niin huonoja, että pitää laji hylätä?
11 VASTAUSTA:
Raket-sarjan pudotus SJM:stä ja 2019 kauden sliksien vaihto kesken sopimuskauden. En ole varma onko renkaasta lopullisesti päätetty, mutta tämä oli ainakin loppuvuodesta lajiryhmän suunnitelmissa. Uskon että nämä ovat lajin kannalta negatiivisia päätöksiä. Mikäli uusien sliksien suorituskyky säilyy vain noin 60 kierrosta (tämä tieto poimittu joltain keskustelufoorumilla vanhalta Vega Mini käyttäjältä), niin kato käy pikkuluokkien lähtöruudukossa. Lisäksi nuorten kuskien ajokilometrit jää vähiin, jos ratakierrosta maksaa renkaiden osalta yli 2 euroa.
Hyvä kun selvisi. Meillä vähän eri mielipiteet näistä jutuista ja mielestäni lajiryhmä teki hyvät päätökset. Ei se raksussa kärkeen ajaminen halpaa ole ollut eikä edes mahdollista ellei maksa yli tuplia kulkukoneista uusiin verrattuna ja niitäkin on rajallisesti tarjolla. Renkaatkin oli sitten mitä sattuu. Mini60 siinä mielessä tasapuolisempi. Raketit ovat erittäin hyviä harrastekoneita ja uskon, että cup-sarjassa hyvät osallistujamäärät ja kapinat tulevina vuosina.
Parolinrules kirjoitti:
Raket-sarjan pudotus SJM:stä ja 2019 kauden sliksien vaihto kesken sopimuskauden. En ole varma onko renkaasta lopullisesti päätetty, mutta tämä oli ainakin loppuvuodesta lajiryhmän suunnitelmissa. Uskon että nämä ovat lajin kannalta negatiivisia päätöksiä. Mikäli uusien sliksien suorituskyky säilyy vain noin 60 kierrosta (tämä tieto poimittu joltain keskustelufoorumilla vanhalta Vega Mini käyttäjältä), niin kato käy pikkuluokkien lähtöruudukossa. Lisäksi nuorten kuskien ajokilometrit jää vähiin, jos ratakierrosta maksaa renkaiden osalta yli 2 euroa.
Eikö tuo rengasmuutos ole teille vaan parempi, jos kerran parolinilla ajatte !
Tottakai näistä tehdyistä päätöksistä ollaan montaa mieltä. Toiset pitää hyvänä, mutta täällä maakunnasta ei ole tullut yhtään tyytyväistä vastaan. Monet muutkin meidän lisäksi miettivät sarjan vaihtoa. Ei ole käytännössä mitään kokemusta Mini60 koneista. Täällä maakunnasta nämä koneet ovat olleet rakettien kisoissa lähinnä haitaksi, kun mutka osuuksilla ohitettu Minit pääsee aina suorilla takaisin ohi. Käsittääkseni nämäkin koneet joutuu laittamaan, eikä tehtaan jäljiltä olevalla voi suoraan lähteä kisaamaan. Pojan ajotyyliin tämä voisi sopia paremminkin, mutta todennäköisesti jätämme tämän väliin.

Rengaspäätös on mielestäni käsittämätön kesken sopimuskauden. Kyseinen rengas ei välttämättä ole enää ensi vuonna Euroopassakaan käytössä Mini-luokassa. Ilmeisesti kyseinen rengas on siellä valittu kaudeksi 2017-2019. Mielestäni ei ole järkevää muuttaa rengasta kesken kauden yhdeksi vuodeksi. Ei se Cadet-rengas niin epätoivoinen ole. Enkä väitä etteikö meilläkin ole jonkun sarjan kanssa ollut haasteita.

Toivottavasti olen väärässä kilpailijamäärien vähenemisen suhteen.
Rengaspäätökseen tyytymättömiä en ole itse tavannut vielä vaan enemmänkin kaikki ovat sitä kehuneet. Cadet pyöräthän oli ihan arvoitus, kun junnukisoissa pelattiin rahalla ja valittiin ja testattiin parhaita valmistuseriä kisoihin. Raketti kilpakoneena olisi hyvä, jos luokkaria tarkennettaisiin ja muutama aiempien vuosien valmistuserien kulkukone rajattaisiin pois. Minissä on kaikilla mahdollisuus mestaruuteen koneiden puolesta. Näistä päätöksistä voi olla eri mieltä, mutta uskoisin, että kenttää on kuunneltu. Hyvältä näyttää junnukisojen suhteen sekä raket-polku että mini60.
Parolinrules kirjoitti:
Tottakai näistä tehdyistä päätöksistä ollaan montaa mieltä. Toiset pitää hyvänä, mutta täällä maakunnasta ei ole tullut yhtään tyytyväistä vastaan. Monet muutkin meidän lisäksi miettivät sarjan vaihtoa. Ei ole käytännössä mitään kokemusta Mini60 koneista. Täällä maakunnasta nämä koneet ovat olleet rakettien kisoissa lähinnä haitaksi, kun mutka osuuksilla ohitettu Minit pääsee aina suorilla takaisin ohi. Käsittääkseni nämäkin koneet joutuu laittamaan, eikä tehtaan jäljiltä olevalla voi suoraan lähteä kisaamaan. Pojan ajotyyliin tämä voisi sopia paremminkin, mutta todennäköisesti jätämme tämän väliin.

Rengaspäätös on mielestäni käsittämätön kesken sopimuskauden. Kyseinen rengas ei välttämättä ole enää ensi vuonna Euroopassakaan käytössä Mini-luokassa. Ilmeisesti kyseinen rengas on siellä valittu kaudeksi 2017-2019. Mielestäni ei ole järkevää muuttaa rengasta kesken kauden yhdeksi vuodeksi. Ei se Cadet-rengas niin epätoivoinen ole. Enkä väitä etteikö meilläkin ole jonkun sarjan kanssa ollut haasteita.

Toivottavasti olen väärässä kilpailijamäärien vähenemisen suhteen.
"Käsittääkseni nämäkin koneet joutuu laittamaan, eikä tehtaan jäljiltä olevalla voi suoraan lähteä kisaamaan. "

Ei tarvii tehdä muuta kuin tarkistaa että asteet on kohdallaan. Sitten vaan kisaamaan. Sehän se noissa Minikoneissa onkin mukavaa. Ei tarvii tuplahinnalla ostaa kulkukoneita koska semmosia ei ole.
Tällainen käsitys minullakin oli, mutta näitä koneita voi ulkomailta ostaa myös tuunattuna ( kaasari, sylinteri ja mäntä.). Mutta itselläni ei ole käytännössä mitään käsitystä Mini-moottorista, joten en ole perehtynyt näihin.
Kilpailija kirjoitti:
Rengaspäätökseen tyytymättömiä en ole itse tavannut vielä vaan enemmänkin kaikki ovat sitä kehuneet. Cadet pyöräthän oli ihan arvoitus, kun junnukisoissa pelattiin rahalla ja valittiin ja testattiin parhaita valmistuseriä kisoihin. Raketti kilpakoneena olisi hyvä, jos luokkaria tarkennettaisiin ja muutama aiempien vuosien valmistuserien kulkukone rajattaisiin pois. Minissä on kaikilla mahdollisuus mestaruuteen koneiden puolesta. Näistä päätöksistä voi olla eri mieltä, mutta uskoisin, että kenttää on kuunneltu. Hyvältä näyttää junnukisojen suhteen sekä raket-polku että mini60.
Rengaspäätöksestä vielä kommentti. Rengaspäätöksessä on varmaan voittajia ja häviäjiä. Voittajat löytyy SJM-sarjaa ajavista ja häviäjät esim. HHK: ta ajava cadet, micro ja raket kuski, jonka rengaskulut nousevat kaudessa merkittävästi. Tai ei siis välttämättä nouse, mutta siinä tapauksessa kisoja ja treeniä tulee vähemmän. Toinen häviäjäryhmä on kilpailuja järjestävät seurat, kun kilpailijamäärät kisoissa pienenee. Mielenkiintoista tulee olemaan Porin kevätpäräyksen kilpailijamäärät. Mekin olemme aina tykänneet Porin hienosta radasta, mutta tänä vuonna menemme ehkä vaan katsomaan muiden kisaamista ja opettelua uusien renkaiden hallintaan. Muutenkin ajamme ehkä vain puolet kaudelle suunnitelluista kisoista, kun 2020 SJM - sarja meidän osalta jää ajamatta.
Raketit sinänsä olisi ollut edullinen hankkia ja huoltaa. Siihen en osaa sanoa, olisiko esim väljemmällä pakoputken mitoituksella pystytty vastaamaan kulkukoneiden ylivoimaisuuteen.
Parolinrules kirjoitti:
Tällainen käsitys minullakin oli, mutta näitä koneita voi ulkomailta ostaa myös tuunattuna ( kaasari, sylinteri ja mäntä.). Mutta itselläni ei ole käytännössä mitään käsitystä Mini-moottorista, joten en ole perehtynyt näihin.
Voi voi ostaa ja tuoda. Mutta viimekesänä juurikin näistä ulkoa tuoduista minikoneista löytyi niitä työstönjälkiä ja hylkyjä tuli.
On harmi, ett huoltajat alkavat uskoo "tuunauksen voimaan", ett pakettikoneilla ei pärjää mini60 luokassa. Toivottavasti nää raksumiesten ajatukset ja kokemukset ei levii tänne. Se on turhaa.
Antakaahan kuskien ajaa ja nauttia. Tuskin se kuljettaja vaatii sitä tuunausta.
Kierroksia, kierroksia ja kierroksia ja hyviä treenikavereita. Tuunataan vaikka sitä ajoa mieluummin, sieltä se vauhti tulee.
Parolinrules kirjoitti:
Rengaspäätöksestä vielä kommentti. Rengaspäätöksessä on varmaan voittajia ja häviäjiä. Voittajat löytyy SJM-sarjaa ajavista ja häviäjät esim. HHK: ta ajava cadet, micro ja raket kuski, jonka rengaskulut nousevat kaudessa merkittävästi. Tai ei siis välttämättä nouse, mutta siinä tapauksessa kisoja ja treeniä tulee vähemmän. Toinen häviäjäryhmä on kilpailuja järjestävät seurat, kun kilpailijamäärät kisoissa pienenee. Mielenkiintoista tulee olemaan Porin kevätpäräyksen kilpailijamäärät. Mekin olemme aina tykänneet Porin hienosta radasta, mutta tänä vuonna menemme ehkä vaan katsomaan muiden kisaamista ja opettelua uusien renkaiden hallintaan. Muutenkin ajamme ehkä vain puolet kaudelle suunnitelluista kisoista, kun 2020 SJM - sarja meidän osalta jää ajamatta.
Raketit sinänsä olisi ollut edullinen hankkia ja huoltaa. Siihen en osaa sanoa, olisiko esim väljemmällä pakoputken mitoituksella pystytty vastaamaan kulkukoneiden ylivoimaisuuteen.
"Muutenkin ajamme ehkä vain puolet kaudelle suunnitelluista kisoista, kun 2020 SJM - sarja meidän osalta jää ajamatta.
Raketit sinänsä olisi ollut edullinen hankkia ja huoltaa. Siihen en osaa sanoa, olisiko esim väljemmällä pakoputken mitoituksella pystytty vastaamaan kulkukoneiden ylivoimaisuuteen."

Raketit ei aja 2020 SJM - sarjaa, ajavat CUP mestaruudesta, hyvä näin.
Hanki mini60 kalusto, ei tarvi miettiä ja tuunailla pakoputkia, holkittaa lohkoja, etsiä suoria kampiakseleita, kromailla kammenkauloja.
Herkistelyä kirjoitti:
"Muutenkin ajamme ehkä vain puolet kaudelle suunnitelluista kisoista, kun 2020 SJM - sarja meidän osalta jää ajamatta.
Raketit sinänsä olisi ollut edullinen hankkia ja huoltaa. Siihen en osaa sanoa, olisiko esim väljemmällä pakoputken mitoituksella pystytty vastaamaan kulkukoneiden ylivoimaisuuteen."

Raketit ei aja 2020 SJM - sarjaa, ajavat CUP mestaruudesta, hyvä näin.
Hanki mini60 kalusto, ei tarvi miettiä ja tuunailla pakoputkia, holkittaa lohkoja, etsiä suoria kampiakseleita, kromailla kammenkauloja.
Joo , ja me ei ajeta 2021 kuin päräykset , kun ei tiedä mikä rengas pitää keskikesällä .
+Lisää kommentti
ParolinRules puhuu itseään hianosti pussiin. Onkos sulla paha olla? Meni kyl itellänikin hetki tajuta tuo raket-linja. Vimoset 10vuottahan on näyttäny että kun lasten luokalle laittaa sm-arvon niin se kuolee kahessa vuodessa pois. kuskit siirtyy harrastamaan rotaxiin tai äxsään. Uuella linjauksella voi cuppia ajaa cadetista 15v asti raksulla.
1 VASTAUS:
Tämä pussiin puhuminen ei oikein auennut minulle, mutta vika on varmaan täällä päässä.
Mielestäni itselläni ei ole paha olla. Mistä sait sellaisen vaikutelman?
Mielestäni nykyisellä sarjasysteemillä olisi voitu ajaa niin kauan, kun kaksitahtimoottoreilla yleensäottaen saa ajaa kilpaa. Jos Ruotsissa suunnitellaan liikenteessä käytettävien uusien bensa-autojen myynnin kieltämistä 2030, niin kyllä meidän omat vihertävät poliitikot haluaa pistää paremmaksi ja kieltää "hupiajon" jo paljon tätä ennen.
+Lisää kommentti
Miniin on tulossa kilpailullisesti kovin setti pitkään aikaan. Kausi 2018 oli tasoltaan hyvä, mutta kärki oli kapea. Kaudelle 2019 näyttäisi tulevan tiukin ja kovin aikoihin.
1 VASTAUS:
Kova ja tiukka varmasti, taso nyt on mitä on ...
+Lisää kommentti
Kyllä parolinrules sinulla on nyt aika kevyet perustelut. Lajiryhmän tekemä sääntöuudistus on kyllä vaakakupissa huomattavasti painavampi. Ai että oikein politikot kieltää hupiajon ja siksi olisi kuulunut pitää vanhat sarjasäännöt voimassa, heh. Näkee ettei ainakaan sinusta olisi ollut ko päättävän ryhmän jäseneksi ajatuksiesi kanssa...
1 VASTAUS:
En jaksa tähän tämän enempää vastailla, kun luet kommentointia kuin raamattua. Aivan varmaa on että kaksitahtimoottoreilla kisaaminen kielletään jollakin aikavälillä, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä maapallon lämpenemisen kanssa.
+Lisää kommentti
Edellinen lajiparlamentti saakon kiitokset ja synninpäästön ainakin minulta. Uskoakseni uusi hoitaa asiat samoin mallikkaaksi.
Entä onko X30 saanut jo kilpailukalenteri asiat ja paikkakunnat selville? Missä ajetaan ja koska? Tulkiko muutoksia AKKn julkaisemaan kiulpailukalenteriin?
2 VASTAUSTA:
Paikkakuntiin todennäköisesti tulee muutoksia, en ole kyllä nähnyt vielä paikkakuntia vaikka ne sarjajärjestäjän toimesta luvattiin jo viime viikolla. Toki tämä taphtui Facebookissa, joka ei ole sarjan viralline tiedotuskanava, joten postauksella ei ollut mitään virkaa.
Muutoksia AKK julkaisemiin päiviin ei kyllä taida tulla, ne on sinne lyöty lukkoon ja olleet noin jo viime lokakuussa.
Kysykääpä suoraan promoottorilta missä kisat ajetaan. Sieltä saanee vastauksen, veikkei virallisessa kalenterissa paikkoja vielä olekkaan, tarvii täällä arpoa :-)
Käsittääkseni kisapaikat on kyllä tiedossa jo
+Lisää kommentti
Ainut virallinen kisakalenteri on todella AKKn julkaisema ja heidä ylläpitämä. Siellähän noi X30 kisatkin on jo nähtävillä. Näin se vain menee. Jonkunhan on kannettava se kokonaisvastuu ja koordinointi suomessa.
Mikäli halutaan päiviin muutosta, siitä on tehtävä uusi hakemus liittoon.
Ilmoita
Rengaspäätös tuli nyt sitten julki ja muutenkin näyttää hyvälle junnujen ja SJM:n suhteen. Pikkukuskit ajavat ensi kesänä akk:n luokkia ja yhä vähemmän junnuista mukana kaupallisissa sarjoissa kun katselee ilmoittautumisia ja numerovarauksia. Hienoa työtä akk ja lajiryhmä!
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

SM SJM KIlpailukalenteri

Nyt oliks jo aika julkaista SM kisapaikat ja yleensäkin kilpailukalenteri, mitä lupailtu jo viimevuoden puolella. En keksi enää yhtään syytä, miksi kilpailijat ja harrastajat eivät saisi tietää, mitä ja missä suomessa ajetaan. X30 promoottorilla näyttäis olevan jo asiat selvillä.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta