Norwegianin epäselvä tiedottaminen

Yksipuolinen.määräys

Eilen tuli sähköpostiin englanninkielinen ilmoitus Malagan lennon aikaistamisesta kahdella tunnilla. Miten ummikko selviää? Odottaisin suomenkielistä ilmoitusta koska lento ostettu Norwegianin suomenkielisiltä sivuilta. Mitään ohjeita yhteydenottoon tai osoitteita ei annettu. Oli vain yksipuolinen ilmoitus. Olin jo ehtinyt hankkia kotimaan lennon, jonka pitäisi olla Helsingissä 50 min ennen uutta lähtöaikaa. Tietäen Finnairin epävarmuuden en voi jäädä tuon varaan vaan on ostettava uudet finskin lennot edeltävälle päivälle minkä lisäksi tulevat hotellikulut. Millainen on tässä tapauksessa Norwegianin vastuu ja korvausvelvollisuus. Oletan että nolla

9

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksipuolinen.määräys

      Olin siis ostanut kotimaan lennon, joka on Helsingissä 3 h ennen alkuperäisen jatkolennon aikataulua. Nyt siis aikaa olisi vain 50 min minkä en usko riittävän vaikka ruumatavaroita ei ole.

    • Laudankantaja

      Kaikki opiskelee englantia koulussa. Missä sinä olet ollut ja tehnyt mitä kun sitä annaettua opetusta oli tarjolla?
      Suomalaisesta koulusta ei voi päästä ulos ummikkoa englannin kielessä.

      • Yksipuolinen.määräys

        Ollessani kansakoulussa 1950 luvun lopulla ei opettu vieraita kieliä. Kuten Kari Suomalaisen veteraani Viljo Pahka totesi kun alettiin vaatia venäjän opetusta kouluihin: "Ennen riitti kun osasi karjaista ruki veer ja sillä on hyvin pärjätty!"

        Olen omatoimisesti harrastanut saksaa, ranskaa ja englantia sen verran että reissuissa on hyvin pärjännyt.


    • EpäselväYhtiö

      Huhtikuulle varattu Dublinin lento muuttui välilaskulliseksi, kun lopettavat suorat lennot Helsingistä.

    • Yksipuolinen.määräys

      Olin facebook-yhteydessä Norwegianiin. Pitivät mahdollisena että saisin korvaus muuttuneen lähtöajan vaatimista uusista järjestelyistä. Siispä ostan varhaisemman kotimaan lennon ja varaan hotellihuoneen. Saa sitten nähdä miten äijän käy. Ei elämä muutamiin satasiin kaadu vaikka eivät korvaisikaan mitään. Toisaalta oikeuksista kannattaa pitää kiinni.

      • 10xreissua_vuodessa

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.


      • 10xreissua_vuodessa
        Yksipuolinen.määräys kirjoitti:

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?

        Ymmärtääkseni hyväksyt muutoksen vaikka et klikkaamalla hyväksyisikään. Sillä omissa lentotiedoissa muutos on jo merkitty. Hankalin tilanne on heillä joiden aikataulumuutosilmoitus menee suoraan roskapostiin - niinkin on käynyt - tai epähuomiossa ei tajua ilmoitusta tai sitten ei ymmärrä kieltä.

        Sain juuri Norwegianilta chat-vastauksen, jossa lento muutettiin aamulennoksi samalle päivälle. Ostin uudet kotimaanlennot edelliselle päivälle ja yövyn Vantaan Scandicissa. Kokeilen sitten matkan jälkeen saanko korvauksia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe