Norwegianin epäselvä tiedottaminen

Yksipuolinen.määräys

Eilen tuli sähköpostiin englanninkielinen ilmoitus Malagan lennon aikaistamisesta kahdella tunnilla. Miten ummikko selviää? Odottaisin suomenkielistä ilmoitusta koska lento ostettu Norwegianin suomenkielisiltä sivuilta. Mitään ohjeita yhteydenottoon tai osoitteita ei annettu. Oli vain yksipuolinen ilmoitus. Olin jo ehtinyt hankkia kotimaan lennon, jonka pitäisi olla Helsingissä 50 min ennen uutta lähtöaikaa. Tietäen Finnairin epävarmuuden en voi jäädä tuon varaan vaan on ostettava uudet finskin lennot edeltävälle päivälle minkä lisäksi tulevat hotellikulut. Millainen on tässä tapauksessa Norwegianin vastuu ja korvausvelvollisuus. Oletan että nolla

9

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksipuolinen.määräys

      Olin siis ostanut kotimaan lennon, joka on Helsingissä 3 h ennen alkuperäisen jatkolennon aikataulua. Nyt siis aikaa olisi vain 50 min minkä en usko riittävän vaikka ruumatavaroita ei ole.

    • Laudankantaja

      Kaikki opiskelee englantia koulussa. Missä sinä olet ollut ja tehnyt mitä kun sitä annaettua opetusta oli tarjolla?
      Suomalaisesta koulusta ei voi päästä ulos ummikkoa englannin kielessä.

      • Yksipuolinen.määräys

        Ollessani kansakoulussa 1950 luvun lopulla ei opettu vieraita kieliä. Kuten Kari Suomalaisen veteraani Viljo Pahka totesi kun alettiin vaatia venäjän opetusta kouluihin: "Ennen riitti kun osasi karjaista ruki veer ja sillä on hyvin pärjätty!"

        Olen omatoimisesti harrastanut saksaa, ranskaa ja englantia sen verran että reissuissa on hyvin pärjännyt.


    • EpäselväYhtiö

      Huhtikuulle varattu Dublinin lento muuttui välilaskulliseksi, kun lopettavat suorat lennot Helsingistä.

    • Yksipuolinen.määräys

      Olin facebook-yhteydessä Norwegianiin. Pitivät mahdollisena että saisin korvaus muuttuneen lähtöajan vaatimista uusista järjestelyistä. Siispä ostan varhaisemman kotimaan lennon ja varaan hotellihuoneen. Saa sitten nähdä miten äijän käy. Ei elämä muutamiin satasiin kaadu vaikka eivät korvaisikaan mitään. Toisaalta oikeuksista kannattaa pitää kiinni.

      • 10xreissua_vuodessa

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.


      • 10xreissua_vuodessa
        Yksipuolinen.määräys kirjoitti:

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?

        Ymmärtääkseni hyväksyt muutoksen vaikka et klikkaamalla hyväksyisikään. Sillä omissa lentotiedoissa muutos on jo merkitty. Hankalin tilanne on heillä joiden aikataulumuutosilmoitus menee suoraan roskapostiin - niinkin on käynyt - tai epähuomiossa ei tajua ilmoitusta tai sitten ei ymmärrä kieltä.

        Sain juuri Norwegianilta chat-vastauksen, jossa lento muutettiin aamulennoksi samalle päivälle. Ostin uudet kotimaanlennot edelliselle päivälle ja yövyn Vantaan Scandicissa. Kokeilen sitten matkan jälkeen saanko korvauksia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe