Norwegianin epäselvä tiedottaminen

Yksipuolinen.määräys

Eilen tuli sähköpostiin englanninkielinen ilmoitus Malagan lennon aikaistamisesta kahdella tunnilla. Miten ummikko selviää? Odottaisin suomenkielistä ilmoitusta koska lento ostettu Norwegianin suomenkielisiltä sivuilta. Mitään ohjeita yhteydenottoon tai osoitteita ei annettu. Oli vain yksipuolinen ilmoitus. Olin jo ehtinyt hankkia kotimaan lennon, jonka pitäisi olla Helsingissä 50 min ennen uutta lähtöaikaa. Tietäen Finnairin epävarmuuden en voi jäädä tuon varaan vaan on ostettava uudet finskin lennot edeltävälle päivälle minkä lisäksi tulevat hotellikulut. Millainen on tässä tapauksessa Norwegianin vastuu ja korvausvelvollisuus. Oletan että nolla

9

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksipuolinen.määräys

      Olin siis ostanut kotimaan lennon, joka on Helsingissä 3 h ennen alkuperäisen jatkolennon aikataulua. Nyt siis aikaa olisi vain 50 min minkä en usko riittävän vaikka ruumatavaroita ei ole.

    • Laudankantaja

      Kaikki opiskelee englantia koulussa. Missä sinä olet ollut ja tehnyt mitä kun sitä annaettua opetusta oli tarjolla?
      Suomalaisesta koulusta ei voi päästä ulos ummikkoa englannin kielessä.

      • Yksipuolinen.määräys

        Ollessani kansakoulussa 1950 luvun lopulla ei opettu vieraita kieliä. Kuten Kari Suomalaisen veteraani Viljo Pahka totesi kun alettiin vaatia venäjän opetusta kouluihin: "Ennen riitti kun osasi karjaista ruki veer ja sillä on hyvin pärjätty!"

        Olen omatoimisesti harrastanut saksaa, ranskaa ja englantia sen verran että reissuissa on hyvin pärjännyt.


    • EpäselväYhtiö

      Huhtikuulle varattu Dublinin lento muuttui välilaskulliseksi, kun lopettavat suorat lennot Helsingistä.

    • Yksipuolinen.määräys

      Olin facebook-yhteydessä Norwegianiin. Pitivät mahdollisena että saisin korvaus muuttuneen lähtöajan vaatimista uusista järjestelyistä. Siispä ostan varhaisemman kotimaan lennon ja varaan hotellihuoneen. Saa sitten nähdä miten äijän käy. Ei elämä muutamiin satasiin kaadu vaikka eivät korvaisikaan mitään. Toisaalta oikeuksista kannattaa pitää kiinni.

      • 10xreissua_vuodessa

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.


      • 10xreissua_vuodessa
        Yksipuolinen.määräys kirjoitti:

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?

        Ymmärtääkseni hyväksyt muutoksen vaikka et klikkaamalla hyväksyisikään. Sillä omissa lentotiedoissa muutos on jo merkitty. Hankalin tilanne on heillä joiden aikataulumuutosilmoitus menee suoraan roskapostiin - niinkin on käynyt - tai epähuomiossa ei tajua ilmoitusta tai sitten ei ymmärrä kieltä.

        Sain juuri Norwegianilta chat-vastauksen, jossa lento muutettiin aamulennoksi samalle päivälle. Ostin uudet kotimaanlennot edelliselle päivälle ja yövyn Vantaan Scandicissa. Kokeilen sitten matkan jälkeen saanko korvauksia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7101
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5404
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3390
    Aihe