Norwegianin epäselvä tiedottaminen

Yksipuolinen.määräys

Eilen tuli sähköpostiin englanninkielinen ilmoitus Malagan lennon aikaistamisesta kahdella tunnilla. Miten ummikko selviää? Odottaisin suomenkielistä ilmoitusta koska lento ostettu Norwegianin suomenkielisiltä sivuilta. Mitään ohjeita yhteydenottoon tai osoitteita ei annettu. Oli vain yksipuolinen ilmoitus. Olin jo ehtinyt hankkia kotimaan lennon, jonka pitäisi olla Helsingissä 50 min ennen uutta lähtöaikaa. Tietäen Finnairin epävarmuuden en voi jäädä tuon varaan vaan on ostettava uudet finskin lennot edeltävälle päivälle minkä lisäksi tulevat hotellikulut. Millainen on tässä tapauksessa Norwegianin vastuu ja korvausvelvollisuus. Oletan että nolla

9

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksipuolinen.määräys

      Olin siis ostanut kotimaan lennon, joka on Helsingissä 3 h ennen alkuperäisen jatkolennon aikataulua. Nyt siis aikaa olisi vain 50 min minkä en usko riittävän vaikka ruumatavaroita ei ole.

    • Laudankantaja

      Kaikki opiskelee englantia koulussa. Missä sinä olet ollut ja tehnyt mitä kun sitä annaettua opetusta oli tarjolla?
      Suomalaisesta koulusta ei voi päästä ulos ummikkoa englannin kielessä.

      • Yksipuolinen.määräys

        Ollessani kansakoulussa 1950 luvun lopulla ei opettu vieraita kieliä. Kuten Kari Suomalaisen veteraani Viljo Pahka totesi kun alettiin vaatia venäjän opetusta kouluihin: "Ennen riitti kun osasi karjaista ruki veer ja sillä on hyvin pärjätty!"

        Olen omatoimisesti harrastanut saksaa, ranskaa ja englantia sen verran että reissuissa on hyvin pärjännyt.


    • EpäselväYhtiö

      Huhtikuulle varattu Dublinin lento muuttui välilaskulliseksi, kun lopettavat suorat lennot Helsingistä.

    • Yksipuolinen.määräys

      Olin facebook-yhteydessä Norwegianiin. Pitivät mahdollisena että saisin korvaus muuttuneen lähtöajan vaatimista uusista järjestelyistä. Siispä ostan varhaisemman kotimaan lennon ja varaan hotellihuoneen. Saa sitten nähdä miten äijän käy. Ei elämä muutamiin satasiin kaadu vaikka eivät korvaisikaan mitään. Toisaalta oikeuksista kannattaa pitää kiinni.

      • 10xreissua_vuodessa

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.


      • 10xreissua_vuodessa
        Yksipuolinen.määräys kirjoitti:

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?

        Ymmärtääkseni hyväksyt muutoksen vaikka et klikkaamalla hyväksyisikään. Sillä omissa lentotiedoissa muutos on jo merkitty. Hankalin tilanne on heillä joiden aikataulumuutosilmoitus menee suoraan roskapostiin - niinkin on käynyt - tai epähuomiossa ei tajua ilmoitusta tai sitten ei ymmärrä kieltä.

        Sain juuri Norwegianilta chat-vastauksen, jossa lento muutettiin aamulennoksi samalle päivälle. Ostin uudet kotimaanlennot edelliselle päivälle ja yövyn Vantaan Scandicissa. Kokeilen sitten matkan jälkeen saanko korvauksia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      91
      8635
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      97
      8633
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      14
      6993
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      175
      6203
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      58
      5268
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      23
      4305
    7. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      4150
    8. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      4093
    9. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      37
      3869
    10. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      74
      3765
    Aihe