Norwegianin epäselvä tiedottaminen

Yksipuolinen.määräys

Eilen tuli sähköpostiin englanninkielinen ilmoitus Malagan lennon aikaistamisesta kahdella tunnilla. Miten ummikko selviää? Odottaisin suomenkielistä ilmoitusta koska lento ostettu Norwegianin suomenkielisiltä sivuilta. Mitään ohjeita yhteydenottoon tai osoitteita ei annettu. Oli vain yksipuolinen ilmoitus. Olin jo ehtinyt hankkia kotimaan lennon, jonka pitäisi olla Helsingissä 50 min ennen uutta lähtöaikaa. Tietäen Finnairin epävarmuuden en voi jäädä tuon varaan vaan on ostettava uudet finskin lennot edeltävälle päivälle minkä lisäksi tulevat hotellikulut. Millainen on tässä tapauksessa Norwegianin vastuu ja korvausvelvollisuus. Oletan että nolla

9

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksipuolinen.määräys

      Olin siis ostanut kotimaan lennon, joka on Helsingissä 3 h ennen alkuperäisen jatkolennon aikataulua. Nyt siis aikaa olisi vain 50 min minkä en usko riittävän vaikka ruumatavaroita ei ole.

    • Laudankantaja

      Kaikki opiskelee englantia koulussa. Missä sinä olet ollut ja tehnyt mitä kun sitä annaettua opetusta oli tarjolla?
      Suomalaisesta koulusta ei voi päästä ulos ummikkoa englannin kielessä.

      • Yksipuolinen.määräys

        Ollessani kansakoulussa 1950 luvun lopulla ei opettu vieraita kieliä. Kuten Kari Suomalaisen veteraani Viljo Pahka totesi kun alettiin vaatia venäjän opetusta kouluihin: "Ennen riitti kun osasi karjaista ruki veer ja sillä on hyvin pärjätty!"

        Olen omatoimisesti harrastanut saksaa, ranskaa ja englantia sen verran että reissuissa on hyvin pärjännyt.


    • EpäselväYhtiö

      Huhtikuulle varattu Dublinin lento muuttui välilaskulliseksi, kun lopettavat suorat lennot Helsingistä.

    • Yksipuolinen.määräys

      Olin facebook-yhteydessä Norwegianiin. Pitivät mahdollisena että saisin korvaus muuttuneen lähtöajan vaatimista uusista järjestelyistä. Siispä ostan varhaisemman kotimaan lennon ja varaan hotellihuoneen. Saa sitten nähdä miten äijän käy. Ei elämä muutamiin satasiin kaadu vaikka eivät korvaisikaan mitään. Toisaalta oikeuksista kannattaa pitää kiinni.

      • 10xreissua_vuodessa

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        Hyvä, että pidät kiinni oikeuksistasi. 2 kertaa on meillä muuttunut Norwegianin aikataulu, mutta onneksi ei ole ollut meille suurta merkitystä. Onkohan jollain kokemusta siitä, miten homma etenee jos et hyväksy uutta aikataulua (jos mahdollisuus hyväksyä tai hylätä uusi lentoaikataulu)? Maksetaanko korvaus ja lennät uudella aikataululla, vai maksetaanko lipusta rahat takaisin ja saat itse miettiä kuinka hoidat lentosi jatkossa?

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.


      • 10xreissua_vuodessa
        Yksipuolinen.määräys kirjoitti:

        Minulla ei vielä käytännön kokemusta muuten kuin chat- keskustelusta. Siitä kävi selvästi ilmi että lennon myöhästyessä yli tunnin voi peruttaa lennon ja saada rahat takaisin lipputyypistä riippumatta. Toinen vaihtoehto on sopia uusi lento ilman lisäkustannuksia.

        Asiakkaan kannalta tilanteen hoito on sikäli hankala että hänen täytyy olla aktiivinen muutoksen saamiseksi. Eikä se aina ole helppoa. Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä. On yritettävä soittaa kuormitettuun asiakaspalveluun tai hoitaa chatin kautta, joka sinänsä meikäläiselle 70 kymmpiselle on helppoa kauraa, heh heh. Puhelinpalvelussa puhutaan suomea vain klo 08.00 - 18.00 välillä.

        Tulen kertomaan aikanaan miten kävi. Tosin matkani ajoittuu vasta huhtikuun 14. - 27. päiville.

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?


      • Yksipuolinen.määräys
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        "Esimerkiksi kirjautumisen jälkeen Omat lennot kohdassa voi vain hyväksyä muutoksen mutta siellä ei voi esittää uutta menettelyä" Tätä kohtaa juuri mietin, mitä jos et hyväksy? Mitä tapahtuu sitten?

        Ymmärtääkseni hyväksyt muutoksen vaikka et klikkaamalla hyväksyisikään. Sillä omissa lentotiedoissa muutos on jo merkitty. Hankalin tilanne on heillä joiden aikataulumuutosilmoitus menee suoraan roskapostiin - niinkin on käynyt - tai epähuomiossa ei tajua ilmoitusta tai sitten ei ymmärrä kieltä.

        Sain juuri Norwegianilta chat-vastauksen, jossa lento muutettiin aamulennoksi samalle päivälle. Ostin uudet kotimaanlennot edelliselle päivälle ja yövyn Vantaan Scandicissa. Kokeilen sitten matkan jälkeen saanko korvauksia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe