Ulosotto toiminimi yrittäjältä

panikoin

Itselläni on ulosotto velkoja.
Toiminimellä työskentelen nykyään. Mutta ulosotto ja omat velkani kohdistuu kuitenkin toiminimi yritykseen.
Olen etsiskellyt selkeetä tietoa miten rahoja ulosotto mittailee toiminimestä(Sellaisia tietoja mistä löytyy yksinkertaiset tiedot.
Kyselempä täältä,jos joku osaa valaista.

Asiakas laskutukset töistä olisi esim 15000 Euroa kuukaudessa.
Tämä summahan ei ole netto tuloa.
Omat ennakko verot tästä maksettava. Samoin samat pakolliset kulut kuin menee liksasta aina.
Tel,Lel,verot.
Laskeeko UO Nämä pois kuten laskee jos on normi palkka ansio kyseessä?
Eli tämä 15000 euroa ei ole netto tuloa. Paljonko UO Saa ulosmitata rahaa tästä kuukaudessa?
Pakollisia vakuutuksia esim tapaturma ei hyväksy kun nettotuloja laskee?

Työntekijöitä on tilanteen ja töiden mukaan.Joten tästä 15000 Euroa summasta on ansiomaksuja.
Esim:7-8000 Euroa menee palkkoihin tästä 15000 Eurosta. Tämä ei ole minun tuloa.
Mutta miten ulosotto palkka kulut huomioi?Ei kait näitä rahoja voi ulosmitata?

Lähetän esim asiakkaalle laskun summalta 5000 Euroa.Ulosotto voi asiakkaalle ilmoittaa ulosotosta ja asiakas pulittaa vaaditun summan ulosottoon. Paljonko ulosotto mittaa laskustani rahaa?
Tästäkin 5000 Euron laskusta on palkkaansioita minulla maksussa noin 2000 Euroa.

Pankkitililtä ulosotto voi viedä rahaa käsittääkseni vähemmän silloin kun on toiminimi kyseessä?
Tilillä olisi rahaa esim 5000 Euroa. Paljonko uo rahaa tililtä saa viedä?

Entä kun tilille on jätetty palkkojen maksuihin rahaa.Summat ja maksut syötetty valmiiksi.Mutta tilin saldossahan tämä ei näy.
Joten palkkoihin menevät rahat ja valmiiksi syötetyt tiedot ei tilin tyhjentämistä hillitse?

Jos palkkoihin menevät rahat ulosotto vie. Mitähän kaikkea pitää todistella että rahat ei ole omia ansioitani?

8

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 83583

      Sanotaan nyt sen verran, että ensinnäkään ulosotto ei kohdistu vain toiminimiyritykseen, sillä toiminimi ei ole yrittäjästä erillinen oikeushenkilö. Toiseksi palkankaltainen toistuvaistulo lähinnä yhdeltä asiakkaalta saa ulosmittausrajoitusten suojaa peräti 5/6 kokonaissummasta, mutta useilta asiakkailta saatavat rahat ulosmitataan lähtökohtaisesti kokonaan. Ulosottomiehellä on kuitenkin harkintavaltaa, erityisesti yritystoiminnan jatkuvuuden ollessa uhattuna.

      • velkaa

        Kiitoksia.
        Olet yrittäjä ja velkaa ulosotossa. Onko UO Mitannut rahoja sinulta?
        Toiminimi yrittäjä on tosiaan ns:Yksityis henkilö. Mutta palkoistakin ulosmittaus tehdää 1/3 osa Netto summasta ymmärtääkseni. Toiminimellä maksan itse omat verot ja pakolliset kulut kun saan asiakkailta rahaa. Asiakkaan maksuhan ei ole ansiotuloani nettona.

        Laskeeko UO Tämän ja huomioi että veroja ei ole maksettu asiakkaan maksusta vielä ja summasta tulee ansiona netto summa vasta kun veroni ja normi pakko maksut miinustetaan pois.
        Tietysti Osakeyhtiö poikkeaa toiminimestä paljon.

        Avoin tai Kommandiitti yhtiössä ulosotto toimiiko samoin kuin Toiminimi yhtiössä?

        Mietin kannattaako vaihtaa Toiminimi esim avoimeksi yhtiöksi?Ja miten ulosotto rahoja vie esim:Avoimen yhtiön kautta toimimisesta?
        Osakeyhtiöksi vaihtaminen harkinnassa myös.
        Tällä hetkellä uo ei ole vielä rahaa viennyt. Ajankysymyshän tämä vain on.Ja jatkuva stressin tuoja.Kyllä mielellään itse ottaisin yhteyttä ja neuvottelisin Uon kanssa.Mutta harvoin enään neuvottelut onnistuu heidän kanssa.
        Asiakkaisiin yhteydenotot uo-mieheltä ei kuulosta hyvältä. Asiakkaiden reaktioista kun ei tiedä.

        Mutta!! Lähetän juuri asiakkaalle 5000 Euron laskun.
        Tästä summasta on minulla palkkoja muille maksussa noin 2000 -2500Euroa.
        Tämä useilta asiakkailta saatavat rahat ulosmitataan lähtökohtaisesti kokonaan pelästytti.
        Onko siis mahdollista että tämä 5000 Euron laskun rahat UO-Vie kokonaan ja suoraan asiakkaalle ilmoittaen?


    • velkaa

      Mitä tarkoittaa käytännössä tämä kohta?

      useilta asiakkailta saatavat rahat ulosmitataan lähtökohtaisesti kokonaan.

      • 83583

        Että vaikkapa kauppiaan kaikki tulot voivat joutua ulosmitattaviksi.


    • Anonyymi

      Ulosotto ei voi tietää sinun asiakkaitasi eikä se kuullu heille ollenkaan kuka sinun asiakkaitasi ovat!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      1/6 osa lähtee ja tiliähän se vaan kyttää kun ei muuta voi

      • Anonyymi

        1/6 osa lähtee ja tililtä ylimääräiset. Toki välillä voi tehdä päätöksen että otankin 1/3 osan vedoten johonkin seikkaan. Toki nämä saa usein valittamalla oikaistua mutta siihen uo-miehen toiminta perustuukin, jos tmi yrittäjä ei jaksaisikaan valittaa. Vähän kuin kela tekee päätöksen ja toivoo ettei osa valita päätöksestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe