Nebidon korvattavuus

Jgkffnrjfj

Olen nyt juridisesti mies eli sotukin on muuttunut. Miksiköhän Kela väittää että olen oikeutettu ainoastaan 40 % peruskorvaukseen Nebidosta? Olin ymmärtänyt että tuon muutoksen jälkeen alkaisin saada piikit täyskorvauksella eli siihen 4,50€ hintaan.

10

1836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehg3iyu3gb

Saamani tiedon mukaan Nebido on loppunut Pirkanmaan apteekista kokonaan ja sitä tulee koko Suomen keskusvarastoon ehkä viikolla 4/2019 lisää. Onko Pirkanmaan ulkopuolella vielä saatavissa Nebidoa mistään apteekista ? Yliopiston apteekeista ei tällä hetkellä saa.

• 2019____

Kalenterivuoden ensimmäinen Nebidoampulli maksaa 50 e 4,50 e = 54,50 e. Loput saa 4,50 euron hinnnalla.

Erityiskorvaus voidaan maksaa, kun lääkkeiden hintalautakunta (Hila) on vahvistanut lääkevalmisteelle erityiskorvattavuuden, ja asiakkaalla on Kelan myöntämä oikeus erityiskorvaukseen.

Asiakas hakee korvausoikeutta lääkärin kirjoittamalla B-lääkärinlausunnolla. Jos korvausoikeus myönnetään, asiakkaalle lähetetään uusi Kela-kortti, johon on merkitty korvausoikeuden numero. Apteekki saa ajantasaiset tiedot asiakkaan korvausoikeuksista Kelan suorakorvaustietojen kyselypalvelusta.

Korvausta maksetaan 50 euron alkuomavastuun täyttymisen jälkeen.

Ylempi erityiskorvaus on 100 % lääkkeen hinnasta tai viitehinnasta 4,50 euron lääkekohtaisen omavastuun ylittävältä osalta.

https://www.kela.fi/laakkeet-ja-laakekorvaukset_erityiskorvaus

• iytgyhuigiy

Oletko jo saanut lääkäriltä B-todistuksen erityiskorvauksen hakemista varten (tai onko lääkäri lähettänyt sen Kelaan)?
      Joskus aiemmin edellytettiin että hormonilääkitys on vakiintunut, ennen kuin lääkäri kirjoitti B-todistuksen, mahtaakohan tuo olla vieläkin voimassa.

• Ruuna

Erityiskorvausta ei myönnetä yli 60 vuotialle

• kjkjl

• Seggi
        kjkjl kirjoitti:

Kyllä myönnetään, mikäli hoidontarve perustuu transsukupuolisuuteen. https://www.kela.fi/laake121

Joo, joskus 20 vuotta sitten ei myönnetty.

• kjkl
        Seggi kirjoitti:

Joo, joskus 20 vuotta sitten ei myönnetty.

Vielä sen jälkeenkin Kela piti kiinni noista ikärajoista transsukupuolistenkin osalta, mutta ikärajat on poistettu jo 13 vuotta sitten transsukupuolisten osalta.

• Anonyymi

Tuotahan ei normaali hetero, hypogonadismia sairastava, missään tapauksessa ymmärrä! Täytettyään 60-vuotta, mutta edelleen ym. sairausta sairastavalta evätään erityiskorvattavuus!

• Anonyymi

Kuusikymmentävuotta, niin. Onko heterous transsukupuolisen vastakohta? Kaikki transsukupuoliset ovat homoseksuaaleja ja kaikki ei-transsukupuoliset heteroja?

• Anonyymi

Mutta mites sitten, jos homo täyttää kuusikymmentävuotta, ja tarvitsisi erityiskorvauksen?

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe