Oven raapiminen

Adante100

Mikä neuvoksi, kun kissa häriköi aamuyöllä raapien makuuhoneen ovea..jos päästää huoneeseen hyppii päällä, eikä nukkumisesta tule mitään..Oven päällystäminen, niin millä?

19

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurittomat_katit
    • kisullesäännöt

leikitä iltasella kunnolla,ja jätä yöllä tai liian aikasin huomiotta.jos on ihan mahoton,sumauta sumutinpullolla.kyllä kissalle pitää opettaa,et ihmiset päättää koska seurustellaa ,leikitään ja koska ei.

• Anonyymi

kISSALLE SÄÄNNÖT
        Ei tehoa meillä suihkepullo. Minuutti sen jälkeen, kun olen laittanut makuuhuoneeni oven kiinni ja kissa on täydessä unessa, yleensä olohuoneen sohvalla,se avaa oven ja herättää myös koirani, joka yleensä jo nukkuu sängyssäni. Ja siitähän se ralli alkaa.
        En ole kouluttanut kissani nuorenaa ja nyt se kostautuu. Mikähän siinäkin on, että kissani ei hyväksy sitä, että yksikään ovi on kiinni huussollissani. Tilaa minulla on kyllä riittävästi.

• Niinpäniin

Yhtä hyvin voisit kysyä, mikä neuvoksi, kun omistaja on typerys. Niinhän se vanha sanonta menee, että tyhmä paljon työtä tekee (kuten päällystelee ovia), viisas pääsee vähemmällä.

Ei sitten ole tullut mieleesi, että kissan palkitseminen häiriökäyttäytymisestä pitää sitä yllä? Eli kun KERRANKIN päästätte sen makuuhuoneeseen sisälle, niin se kyllä muistaa, miten tahdon sai läpi. Näinpä kissa vetelee typerää omistajaansa kuin pässiä narussa ja kouluttaa mokomat kaksijalkaiset siihen, että oven raapiminen johtaa sisälle pääsyyn. Toisella on yksinään tylsää ja on fiksuuttaan oppinut, miten omistajien tykö pääsee, kun ei yksin ole kivaa.

• Kissaakka

Anna sille iltaruokaa, ainakin meillä toimii. Kissat kyllä tietävät milloin on nukkumaanmenoaika

• julmaaItsekkyyttä

Miksi otit kissa äidiltä lapsen, jos jätä sen yksin?? Pentu kaipaa emoaan, eli turvaa, halauksia ja läheisyyttä!! Jos pennun antaa tulla alusta asti makkariin ja kaikkialle muualle, se tuntee asunnon turvalliseksi kodiksi, eikä vankilaksi. Meillä pennut nukkuu ihan alusta asti vieressä, ovat rauhallisia ja tyytyväisiä, kuten mekin. Suosittelen sinullekin pehmolelua!

• Matteuz

Minä oikein odotan että kissa tulisi nukkumaan mun kanssa, usein tuleekin. Joko aby tai pienempi ja nuorempi koratti. Oikein mukavaa nukkua kissan kanssa! :-)

• Anonyymi

Julmaitsekkyyttä
        Kiitos rakentavasta vastauksestasi. Juuri tuollaisia neuvoja kaivataanENSIMMÄISEN KISSANI SAIN vuonna -53 ja nyt minull on 7 vuotias kolli, koiria on ollut koko pitkän elämäni, mutta kaltaistesi neuvoja tässä eniten kaivatan. Ovat todella älykkään ihmisen antamia.

• ihanakaveri

Ihan sydän täälläkin särkyy, kun ajattelee,että kissa parka vaan haluaa ihmisen lähelle! Jos se saa käydä makkarissa pienestä pitäen, oppii, että siellä nukutaan. Jos ei vieressä niin tuolilla, tai yöpöydällä, niinkuin meillä. Aluksi kehrää jaloissa, kun tulee kuuma, siirtyy pöydälle tai matolle.

• oikeasuunta

Miksi se on oven takana,eikä toisella puolen ovea?
      Yksinäisyys saa raapimaan,tylsyys saa raapimaan,seuran tarve saa raapimaan .Mitä muuta se vois tehdä,et ymmärtäisit sitä,kun se ei halua olla yksin?
      Sinuna pitäsin enemmän seuraa,illalla kunnon hikileikit ja laaturuokaa...ja,ovet auki kissan käydä.Ei ainakaan ovia raavi sitten enää.

• Soolo

Meilllä sama ongelma, kissa ei hyväkay, ett' yksikään ovi suljetaan yöksi, vaan osaa avata kaikki ovet, kun on saanut ne vavatuksi, niin rauhottuu.
      Minulla on myös koira ja iltayöstä ne saattavat saadaa leikinpuuskan, juoksevvat sellaista haippakkaa ympäri huussollia, että paremmasta ei väliä ja siinä ei kyllä kukaan nuku. Kissa ei tottele mitään.

• bbbbbbbbbbb

jjjjjjjjjjj

• Korvatulpat. Jos ralli ei lopu, laitan sen keittiöön, jossa ruokaa ja hiekkalaatikko.
      Aikansa raapii kunnes rauhoittuu, aamulla jo kehrää kun tavataan.

• kissa-allergia

Kissan päällystäminen 10 sentillä löysää betonia! Huomenna ei hypi päällä...

• Kisumimmi

Ota unilääkkeitä ja anna kissan tulla makkariin . Onhan se ihme juttu, kun ei voi ovia sulkee,. Mä jätän aina suihkunkin ajaks kylpyhuoneen oven raolleen, on ihan pakko, sillä muuten kissa tulee hulluks ja raapii ovea. Olen ite jo tottunut siihen asiaan. En siis välitä, jos kissa tulee tsekkaamaan mun wc-käyntiä, suihkua, ym. Se on herra talossa. Onhan niillä aina omat konnuudet, mutta onneks ne iän myötä rauhottuvat.

• Kisumimmi

Kirjotan vielä jatkoa tuohon omaan kommenttiini. Siispä.. kissathan pyrkii valtaamaan ympäristöstään mahdollisimman paljon ns. omia paikkoja, joten niille kannattaa järkätä sellasia joka huoneeseen. Myös sinne makkariin . Pieni täkki, tyyny, pehmoinen pyyhe, tms. Mun kissalla on sängyssä oma tyyny, jos se haluaa välillä mennä makuuhuoneeseen nukkumaan. Olohuoneessa on lisää nukkumispaikkoja, mutta sehän kellii just missä haluaa. Vaikka keskellä pöytää.. Kissoilla on monesti ärsyttävä taipumus leikkiä yöllä, joten kannattaa hommata pehmeitä palloja. Ne eivät kolise.

• annaRakkautta
        Kisumimmi kirjoitti:

Kirjotan vielä jatkoa tuohon omaan kommenttiini. Siispä.. kissathan pyrkii valtaamaan ympäristöstään mahdollisimman paljon ns. omia paikkoja, joten niille kannattaa järkätä sellasia joka huoneeseen. Myös sinne makkariin . Pieni täkki, tyyny, pehmoinen pyyhe, tms. Mun kissalla on sängyssä oma tyyny, jos se haluaa välillä mennä makuuhuoneeseen nukkumaan. Olohuoneessa on lisää nukkumispaikkoja, mutta sehän kellii just missä haluaa. Vaikka keskellä pöytää.. Kissoilla on monesti ärsyttävä taipumus leikkiä yöllä, joten kannattaa hommata pehmeitä palloja. Ne eivät kolise.

Kissat ovat yöeläimiä! Meillä kissat eivät nuku lattialla, vaan korkeammalla. Makkarissa on korituoli, siinä pehmeä alusta, kisu aloittaa nukkumisen jalkopäässäni ja siirtyy sitten korituoliin. Kun kissoilla on perusturvallisuus kohdallan, tarpeeksi virikkeitä, hyvää sapuskaa, niin niistä ei ole mitään haittaa. Ole hyvilläsi,että joku kaipaa lähellesi!

• kissapatsas
        annaRakkautta kirjoitti:

Kissat ovat yöeläimiä! Meillä kissat eivät nuku lattialla, vaan korkeammalla. Makkarissa on korituoli, siinä pehmeä alusta, kisu aloittaa nukkumisen jalkopäässäni ja siirtyy sitten korituoliin. Kun kissoilla on perusturvallisuus kohdallan, tarpeeksi virikkeitä, hyvää sapuskaa, niin niistä ei ole mitään haittaa. Ole hyvilläsi,että joku kaipaa lähellesi!

Meidän kisu nukkuu yöpöydälläni, eli mahdollisimman lähellä minua. Ei haittaa, vaikka jouduin muut tavarat siirtämään pois pöydältä. Nyt siinä on kaunein koriste!

• Anonyymi
        kissapatsas kirjoitti:

Meidän kisu nukkuu yöpöydälläni, eli mahdollisimman lähellä minua. Ei haittaa, vaikka jouduin muut tavarat siirtämään pois pöydältä. Nyt siinä on kaunein koriste!

Meillä kissa nukkuu, leikkirallin jälkeen , sängyssäni, lisäksi koirani sikeesti, ei herättele keskellä yötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2587
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1592
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      29
      1215
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26