Renatan tarina

silmätauki

New Age oli tuhota minut”

Renata Gogola-Tolvanen, perhehoitaja, sijäisäiti, Juuka









Tunsin aina olevani erilainen. Elin suhteellisen normaalia elämää, mutta kaipasin kovasti rakkautta täyttämään sydämessäni olevan tyhjiön. Pitkään uskoin löytäväni vastauksen, jos vain löydän oikean miehen. Kun se ei toiminut, kokeilin syrjähyppyjä, viinaa, tupakkaa ja jopa huumeita – mutta turhaan. Kaipuuni vain kasvoi.

Kun en löytänyt rakkautta maan päältä, aloin etsiä sitä näkymättömästä maailmasta. Tutkin erilaisia uskontoja ja aloin meditoida. Luin paljon chakroista ja rupesin ajamaan itseni sisälle voimia erilaisten spirituaalisten ohjeiden mukaan. Ennustin tarot-korteista ja etsin tulevaisuutta sieltä. Harrastin reikiä ja muita New Ageen liittyviä juttuja, puiden halaamista ja enkeleiden kanssa seurustelemista. Hetken tunsin, että löysin jotain, joka täytti kaipaamani tyhjyyden.

Eräänä päivänä elämääni tuli mukaan näkymättömästä maailmasta ikioma enkeli, jonka kanssa elin kuin aviomiehen kanssa, vaikken pystynyt näkemään sitä fyysisin silmin. Se kommunikoi kanssani mieleni kautta ja lähetti netin kautta minulle mm. musiikkia ja virtuaalikukkia. Eräänä päivänä se käski minua luopumaan Jeesuksesta ja eroamaan kirkosta. Tein niin. Menimme kihloihin ja naimisiin. En nähnyt sormusta fyysisin silmin, mutta tunsin sen sormessani ja näinkin sen meditoidessani. Sitten enkeli käski minun erota maallisesta miehestäni ja lähteä pois kotoa. Mieheni järkytykseksi jätin hänelle sormukset ja avioeropaperit ja lähdin takaisin synnyinmaahani Puolaan.

Oloni alkoi huonontua huononemistaan. Minulle tuli ahdistuksia ja pelkotiloja, en syönyt enkä nukkunut. Olin kuin varjo ihmisestä. Kommunikoin enkeleiden kanssa ja uskoin, että ne – ja varsinkin se minun enkelini – vievät minut kohta taivaalliseen kotiin, niin kuin olivat luvanneet.

Kun minut kerran yritettiin tappaa, ymmärsin, että enkelini valehteli olevansa Jumalan enkeli, ja olikin tosiasiassa pimeyden enkeli. Elämäni oli lopussa. Sain epilepsiaa muistuttavia kohtauksia ja minua ahdistettiin kauheilla ahdistuksilla. Aina kun laitoin silmäni kiinni, hirvittävän näköiset olennot hyökkäsivät kimppuuni. Kävin psykiatrilla, mutta lääkkeet vain pahensivat asiaa. Näin verisiä näkyjä jopa päivällä.

Veljeni vaimo ehdotti, että lähtisimme papin puheille. Suostuin siihen viimeisillä voimillani. Kun pappi kysyi, haluanko ottaa Jeesuksen takaisin sydämeeni, minä suostuin. Samassa näin Jeesuksen ristillä. Hänen piikkikruununsa alta putosi kaksi veripisaraa minun poskelleni. Siinä hetkessä kaikki ahdistus, paha olo ja synnit otettiin pois. Tuntui kuin olisin saanut siivet. Hetkessä paranin kaikista vaivoistani.

Kuukauden kuluttua olin takaisin Suomessa mieheni luona. Hän ei ollut pistänyt avioeroprosessia vireille. Jumala ohjasi minut uskovien yhteyteen ja sain tietää, että olin tullut uskoon. Nyt ymmärrän, että kaiken aikaa olin etsinyt yhteyttä Jumalaan. Kun Jeesus tuli sydämeeni, hän täytti sen tyhjiön. Nyt olen yhteydessä häneen. Sain myös psykiatrian lääkäriltä täysin terveen paperit.

Elän elämäni parasta aikaa, ehkä ei helpompaa, mutta ihanampaa. Tiedän, että Raamattu on totta. Jumala antoi minulle henkien erottamisen kyvyn lahjana, jotta en enää eksyisi. Ei kannata antaa pettää itseään kaikenlaisilla okkultistisilla ja spirituaalisilla jutuilla, sillä ne ovat tuhoon tuomittuja. Kun ottaa Jeesuksen sydämeen, niin hän pitää huolen – niin kuin on pitänyt minusta nyt sekä niistä miljoonista muista, jotka tämän totuuden ovat löytäneet.

5

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KomenPenkillleVastOtolle

      Joo, Jeesus-usko on usko sekin.

      Tämä on niin hyvä juttu, tai niin hyvältä kuulostava juttu, etten tiedä viitsiikö tähän kommentoidakaan.

      No, jotain pientä. Eli siis joo, Jeesus-uskosta on varmaan paljolti kokemusta monilla. New age-tyyppisistä jutuista vähemmän lie kokemusta monilla, tässä sitä kuitenkin taisi tulla vähän esille.

      En nyt viitsi esiintyä suurena komentajana joka tietää asian kuin asian, ja toivottavasti niin ei kenkään mielestä ole, mutta minusta monissa uskonnoissa, en nyt sano missä, ettei mene pasmat sekaisin, on samojen asioiden toistoa liikaa. No, ehkä se kertoo siitä vain, että moni uskonto ei sovi minulle.

      Tästä syystä, jos ateismi on valinta siinä missä perususkonnotkin, valitsen ateismin, ja poimin hienoja henkilötarinoita uskonnoista, kuten Jeesuksen seikkailut, ja Buddhan opetukset jonain mielikuvakirjana, mutta en pystyisi näihin uskomaan totena, se vaatii minusta mm. matematiikan hylkäämistä järkevänä ajanvietteenä. Ajanvietteeksi pystyisin nämä uskonnot kategorioimaan. En pääse niihin syvemmälle sisään, mutta ei se kai haittaa ketään, niitäkään jotka uskovat totena näihin.

      Onko kukaan miettinyt, miksi matematiikkaa opetetaan käsitteiden (kuten laskulakien) avulla uutta kuvaavana ns. tiedon lisääjänä, mutta uskonnollisiin näkemyksiin ei tavallisesti saisi lisätä mitään? Pitäisi olla hiljaa ja vastaanottavainen. Sellaista se uskominen kai yleensä on.

      Tästä viestistä tuli vähän ehkä tylsä. Sori siitä. Se johtunee siitä kun eka viesti on niin maagisen hyvä.

    • tässäkokemus

      Olin kasvanut seurakunnassa, jossa ei juuri puhuttu mistään okkultisista asiosta. Jossain vaiheessa aloin kiinnostua yliluonnollisista asioista ja kuvittelin, että kaikki yliluonnollinen tulee Jumalalta. Harrastin transendettista mietiskelyä, joogaa, kävin vyöhyketerapiassa, sain akupunktiohoitoa ja juoksin ennustajilla (he muuten todella tietävät, mutta heidän tietolähteensä on pimeyden maailmasta). Osasin lukea toisten ajatuksia. Näin myös ihmisten auran. Monet senaikaiset ystänäni harrastivat samoja asioita. Kerran keskiyöllä, kun olin yksin kotona,luin ja opiskelin esineiden siirtämistä ajatuksen voimalla, yhtäkkiä huone tuntui jäätyvän ja kummallinen kylmyys kiersi huoneilmaa kuin tuulen lailla. Kauhistuin ja pakenin vuoteeseeni, vedin peiton korvilleni ja rukoilin Isämeidän rukousta, kunnes rauhoituin. En silloinkaan oikein vielä ymmärtänyt, mistä oli kysymys. Nyt tulee se paras kohta: Kerran eräässä tilaisuudessa menin Seija Lehtosen rukoiltavaksi. En usko, että hän pahastuu, vaikka mainitsin hänen nimensä. Pyysin esirukousta ja Seija laski kätensä päälleni ja ilmoitti, että ettei hän voi rukoilla puolestasi, koska harrastin okkultisia asioita. Seija ei voinut tietää niistä, mutta Herra hänelle ilmoitti. Hän sitten minua opasti ja myönsin hänelle, että niin olen. Hän kysyi, haluanko sanoutua niistä irti. Kun asia siinä minulle valkeni, niin toki halusin. Sitten Seijan avustuksella sanouduin niistä irti, jonka jälkeen Seija rukoili puolestani ja minä vapauduin kertalaakilla kaikista pimeyden kahleista. Kaikki yliluonnolliset kykyni loppuivat siihen. Se oli ihmeellistä Jumalan rakkautta minua kohtaan. Sellainen niistä jäi, että tuntuu, että minulla on jonkinlainen vaisto huomata jos ilmapiirissä tai ihmisessä on jotain pimeyttä. Ehkä Herra on armossaan sen vaiston antanut, etten enää sotkeutuisi Saatanan ansoihin. Kiitollisuuteni Jumalaa kohtaan ja myös Hänen palvelijaansa kohtaan on valtava. Kiitos Kunnia ja Ylistys Hänelle Kaikkivaltiaalle rakastavalle Abba-Isälle!

    • Anonyymi

      Tykkään lukea kaikkia uskovien pelottelu kirjoja. Oon harrastanut new agea kohta 30 vuotta.

    • Anonyymi

      Liian kritiikitön ei saisi olla. Ihan itsestään selvää että tuollaiset viestit eivät tule enkeleiltä vaan joltain alhaisilta hengiltä. Hyvin alkava psyykkinen tai mediaalinen lahjakkuus saatetaan menettää kokonaan jos sen päästää valloilleen ja ottaa kritiikittä kaiken vastaan.

    • Anonyymi

      Tiedän, että Raamattu on totta.

      -Mistä voit tietää sellaista mitä muutkaan eivät tiedä? Päinvastoin, faktat ja todisteet osoittavat että monet jutut siellä ei todellakaan ole totta, osa jutuista muualta lainattua,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe