Missä 19.1 Mintin "rc.local"-tiedosto?

rc.local

Ei ole enää "/etc"-hakemistossa. Pitäisi käynnistyksessä ajaa yksi komento. Xfce-versio kyseessä.

3

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytötauttaa
    • systemd
    • Symtend yleensä käytössä. Palvelut otetaan käyttöön esim ssh komennolla systemctl enable sshd.service ja poistetaan komennolla systemctl disable sshd.service.

Gentoossa vielä oletuksena openrc jota helppo säätää. Siinä ssh lisätään rc-update add sshd default komennolla. Ja poistetaan rc-update delete sshd default. Palvelujen hallinta melko yksinkertaista kun sen on opetellut. /etc/init.d/sshd start tyyliset komennot toimivat vielä yhteensopivuuden takia monissa jakeluissa. System V yhteensopivuus on säilytetty - tuo käynnistää ssh:n, mutta ei lisää sitä käynnistettäväksi boottiin. Itsellä on noi System V komennot "selkärangassa" eikä aina muista että systemctl start ssh.service olisi oikeampi tapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16