hyväksyykö jumala mut??

mitäteeennnnn

olen 20v uskovainen lesbo kaapissa, olen harrastanut seksiä naisen kanssa kerran. mutta olen yhdessä miehen kanssa, mut en rakasta häntä. haluaisin olla naisen kanssa yhdessä, mut ei jumala hyväksyis sellaista?? olen omistanut koko elämäni jumalalle ja rakastan häntä, mut silti menin tekemän syntiä sen naisen kanssa. eikä kukan mun läheinenkään hyväksyis mua lesbona. ja tiedän että tää on tosi väärin mut en voi tälle mitään et tykkään vain naisista. houhh.. niin vaikea tilanne.. haluaisin että jumala olisi ylpeä minusta. en ihan tiedä et mitä mun pitäis tehdä.

54

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhuterapeutille

      Kannattaa puhua terapeutille. Homoseksuaalisuus ei ole syntiä.

      • Zieoipa

        Nuo uskonlahkoissa elävät pitävät homoseksuaalisuutta syntinä. Heitä kun on lapsesta asti aivopesty siihen. Ei taida enää terapiatkaan auttaa...


      • puhuterapeutille
        Zieoipa kirjoitti:

        Nuo uskonlahkoissa elävät pitävät homoseksuaalisuutta syntinä. Heitä kun on lapsesta asti aivopesty siihen. Ei taida enää terapiatkaan auttaa...

        Aina kannattaa mennä terapiaan. Ja vaihtaa terapeuttia jos nykyinen ei toimi. Ei sitä haittaakaan ole.


      • Anonyymi
        Zieoipa kirjoitti:

        Nuo uskonlahkoissa elävät pitävät homoseksuaalisuutta syntinä. Heitä kun on lapsesta asti aivopesty siihen. Ei taida enää terapiatkaan auttaa...

        Käänny jumalaan✝️


      • Anonyymi

        Homoseksuaalisuus on ollu, on ja tulee aina olemaan syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus on ollu, on ja tulee aina olemaan syntiä.

        Ei tuo ole totta. Uskonto on ihmisten luomia eikä Jumala luonut uskontoja. Se on valhetta.


    • Evlpappi

      Jumala on luonut sinut juuri tuollaiseksi, jumala hyväksyy jokaisen joka hänen luokseen tulee.

    • niinjoo

      Itselleen (tai läheisilleen) valehtelu tuskin on hyväksi mielenterveydellesi. Sinun pitää hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet.

    • hejpådig

      Kannattaa mennä terapiaan nyt ennen kun olet naimisissa ja saanut lapsia.
      Itse olen käynyt samanlaisen tien läpi. Harrastin nuorempana seksiä yhden naisen kanssa. Kuvittelin, että se on vaan vaihe ja haluisin niin hirveästi perheen ja sielunkumppanin, että menin naimisiin ja lapsikin tehtiin. Nyt tilanne on todella hankala. Ollaan asumuserossa tällä hetkellä. Käyn terapiassa ja oon pikkuhiljaa pystynyt myöntämään itselleni, että olen pääasiallisesti kiinnostunut naisista. Asiaa tosiaan vaikeuttaa se, että mäkin tulen konservatiivikristillisistä piireistä: Olisi parempi olla kuollut, kun kristitty, joka kokee homoseksuaalisia tunteita. Se ei ole hyväksyttyä meidän piireissä. Mä en ole itse pystynyt hyväksymään homoutta teologisesti millään tasolla ennen kun viime aikoina, kun olen enemmän tutustunut siihen puoleen, joka hyväksyy homoseksuaalisuuden teologisesti.
      On hankala elää silleen, että ei hyväksy itseään tai unohtaa osan itseään sen vuoksi, että suurin osa kristillisistä yhteisöistä pitäisi susta enemmän heterona.
      Sun pitää löytää rauha oman itsesi kanssa, vasta sitten sä voit rakastaa muita. Oli ne sitten naisia tai miehiä.

      • Anonyymi

        Minä taas nuorena koin olevani bi ja pientä säätöä oli naistenkin kanssa, sitten hyvä suhde miehen kanssa, uskoontulo ja en tod.voisi kuvitellakaan naisen kanssa enää.
        Eli noista voi todellakin päästä täysin.
        Olen huomannut että lesbot usein jollain tasolla inhoaa/vihaa miehiä.
        Itsellänikin naiskiinnostukset oli joku tiedostamaton protesti kun olin saanut kaltoinkohtelua miehiltä.
        Poissa ovat ne syntiset himot, kiitos Herran.
        Syntiä silti meissä kaikissa riittää, valitettavasti.
        Onneksi on Jeesus ja Hänen armonsa, ja jatkuvan parannuksenteon mahdollisuus. Jippii!


      • Anonyymi

        Niinpä. Odotapa vaan, kun tulee ero ukosta ja menee jalat alta taas naisesta. Sitten sitä taas rukoillaan herraa ja ihmetellään, että mites tässä näin kävi. Mihin lahkoon kuulut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Odotapa vaan, kun tulee ero ukosta ja menee jalat alta taas naisesta. Sitten sitä taas rukoillaan herraa ja ihmetellään, että mites tässä näin kävi. Mihin lahkoon kuulut?

        No, ero tuli vastoin minun tahtoani vuosia sitten ( syynä eivät olleet seksuaalielämän asiat).
        Sinkkuna olen vuosia ollut, enkä edelleenkään voisi kuvitella naisen kanssa mitään.
        Jos nyt jostain ihmeen syystä alkaisin kokemaan jotain vetoa johonkin naiseen (ällö ajatuskin) ,niin en tietenkään toteuttaisi sitä.
        En kuulu mihinkään lahkoon, kuulun Jeesukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas nuorena koin olevani bi ja pientä säätöä oli naistenkin kanssa, sitten hyvä suhde miehen kanssa, uskoontulo ja en tod.voisi kuvitellakaan naisen kanssa enää.
        Eli noista voi todellakin päästä täysin.
        Olen huomannut että lesbot usein jollain tasolla inhoaa/vihaa miehiä.
        Itsellänikin naiskiinnostukset oli joku tiedostamaton protesti kun olin saanut kaltoinkohtelua miehiltä.
        Poissa ovat ne syntiset himot, kiitos Herran.
        Syntiä silti meissä kaikissa riittää, valitettavasti.
        Onneksi on Jeesus ja Hänen armonsa, ja jatkuvan parannuksenteon mahdollisuus. Jippii!

        Lesboudesta ei voi päästä, jos olet bi tai pan on mahdollista elää miehen kanssa mutta homo on homo. Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan myös meitä homoja eikä ihmisillä ole Hänen nimissään oikeutta tuomita muita.


    • Päivikkitv

      Tuo tilanne voi olla tosiuskovaiselle todella ahdistava. Vaikka en ole kovin uskovainen olen miettinyt samaa, sillä minä olen transvestiitti. Olen nyt vanhempana tullut siihen tulokseen, että vaikka Raamatussa lukee mitä lukee, niin se on kuitenkin niin vanha teos ja se heijastaa vain oman aikakautensa mielipiteitä. Lisäksi se on vain ihmisten kirjoittama teos ja sen julkaisuun on aina vaikuttaneet ympäristössä vaikuttaneet asiat sekä sen aikaiset valtaapitävien mielipiteet. Minä en pidä enää Raamattua sellaisena kirjana, josta löytyy vastaukset kaikkiin elämän asioihin. Minun suhde Jumalaan on muuttunut, sillä minun Jumala ei ole enää kirkon opettama ankara ja rankaiseva, vaan hän on ymmärtävä ja jokaista ihmistä rakastava Jumala. Siksi en enää koe synniksi, jos toisinaan pukeudun naiseksi. Minä tykkään siitä ja uskon että Jumala on luonut minut juuri tälläiseksi. Jumala on luonut meidät seksuaalisiksi olennoiksi ja eihän ilman seksiä meitäkään olisi täällä maan päällä. Tässä seksuaalisessa suuntautumisessa voi sitten olla eri vivahteita, jotka kuuluvat asiaan, eikä niitä voi ottaa meistä pois. Näin meidän on elettävä tämä elämä, kuin se on meille määrätty.

      • Anonyymi

        Olen jonkin verran tutkinut asiaa, ja tullut siihen tulokseen, että ristiinpukeutuminen kuului muinaisten jumalattarien (Isis, Ishtar - Astarte ym.) palvontamenoihin. Kristinuskossa Astartea pidetään synnin symbolina, kuinkas muuten!

        Siis: 5. Moos. 22:5 onkin kiertoilmaisu kiellolle palvoa muita jumalia. Toisekseen tämä raamatunkohta tarkoitti sitäkin, etteivät naiset saaneet aseistautua, siis käyttää miesten varusteita.

        Olen uskovainen setäoletettu ja myös transvestiitti. Suvun fundamentalistien takia aikoinaan erosin kirkosta kiukkuisena ja keskisormi pystyssä. Olin myös muinainen seurakuntanuori. Liityin joitakin vuosia takaisin kirkkoon, todella hyvästä syystä: minua ei enää hyljeksitä.

        Olen sitä mieltä, että Jumala, joka loi naisen, ja sitä myötä naiseuden kaikkine piirteineen ei yksinkertaisesti voi olla typerä makuuhuoneisiin kurkkiva omatekoinen poliisisetä. Hänestä kuvastuu asiantuntijuus, mitä ihmisenä olemiseen kuuluu.

        Hänen nimensä on armo. Ps. 50:15 päti minunkin kohdallani. Hän on myös minut nimeltä kutsunut, vaikka tyttönimellä.


    • Rakkausonkaikenajao

      Ei Jumala kysele mitä makuuhuoneessa tai vast tapahtuu tai tapahtui. Viimeisellä tuomiolla kysyy: "Rakastitko?" Rakkaus on se kaiken a ja o! Niinkuin tuossa aiemmin joku kommentoi, just tällaiseksi Hän on meidät luonut.

    • Rakkausonkaikenajao
      Jumala näkee kaiken ihan kaiken.
      Mutta sinä voit pyytää rikomustasi anteeksi häneltä näin.Jeesus tein syntiä naisen kanssa anatko mulle anteeksi ristintyösi ja maahan vuotaneen veresi tähden.
      Ehkä helpottaa. muoniolassi

    • Jumalassa ei ole syntiä ja Jumala ei hyväksy syntiä ja homous ja lesbous on syntiä Jumalan siunaamaa luomista vastaan eli tämä on fakta aina .
      Se ,että jos luovut tuosta perverssistä vääryydestä ja pyydät anteeksi sydänjuuria myöten eli olet täysin avoin ja rehellinen Jumalan edessä niin uskon ,että syntisi pois pyyhitään ..siis sinun tai kenen muun tahansa .

      • Anonyymi

        Voi ei, ihanko oikeasti te uskotte Jumalaan ja sen lakeihin? Ei oo kuin ihminen ja ihmisen keksimät lait. Toki on fyysisen todellisuuden laitteen, mutta homoseksuaalisuus ei sillään ole hyvää eikä pahaa. Vaikka se ei tuota lapsia, se tuottaa muuta hyvää sen harrastajalleen, eikä se teko itsessään ketään vahingoita. Sen demonisointi on liittyy vanhempien haluun käyttää valtaansa lapsiaan kohtaan, ja omaisuuden ja maan perimysjärjestelmään että syntyy lapsia. Homoseksuaalisuuden kautta syntyy läheisiä samansukupuolisia ystävyyssuhteita ja liittolaisuuksia, jotka tukevat niissä osallisina olevia. 1800-luvulla avioliitto oli yksi ja ystävyyssuhde oli toinen tärkeä asia elämässä. Niiden systeemien avioliiton ja ystävyyden avulla pystyi luomaan turvallisia ja vakaita liittolaisuuksia eri elämän alueille. Jos heteroseksuaalisuus on työtä ja elämän perusteiden luomista, homoseksuaalisuus on leikillistä elämää innoittavaa ja siihen lisää tuovaa hyvää. Tällainen voisi olla biseksuaalinen näkemys asiaan.


      • Anonyymi

        Tuo on valhe ja uskonto on ihmisten luomia eikä Jumala luonut eli ei ole totta. Jumala ei uskontoa. Vastaus on ehdoitta rakkautta joka kaiken avain.


    • Nöinon

      Voi teitä jotka yritätte vakuuttaa että homous tai lesbous ei ole syntiä ja raamattu vanha opus.... Olette tuomion alla, jumala antaa kyllä anteeksi kun kadut Sydänjuuriasi myöten ja tajuat että jumala on luonut miehen ja naisen avioliittoon. Onko lapsuudessasi joku trauma jäänyt, oletko mahdollisesti kasvanut vain jommankumman vanhemman luona, mitkä ovat syyt että tunnet samaan sukupuoleen vetoa? Suurin ongelma on se että paholainen kuiskaa korvaan että tämä on rakkautta, jossa ei mitään väärää, se on valhe, raamatussa mainitaan monta kertaa tämäkin asia eivät varkaat, mässäilijät, haureuden tekijät, miehimykset (homot, koskee myös lesboja) yms, jumalan sanaa rikkojat, pääse taivaaseen

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi päästä taivaaseen, jos siellä on sinun kaltaisiasi mulkkkuja? Mieluummin päädyn jonnekin muualle... ja kauas sinusta!
        Taidat olla "ensimmäisen kiven heittäjä", jos edes ymmärrät mitä tarkoitan.


    • muoniolassi

      Keran voi mutta sinun tulee sen jälkeen vetäytyä pois synistä.Että Jumala hyväksyy sinut.
      Se on väärin , että nainen makaa toisen naisen kanssa eikä anna pillua miehelleen varmaan miehesi haluaa sinua uskoisin näin.

      • Anonyymi

        Hyi olkoon kun kertakaikkiaan iljettävä kommentti D:


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Naisen tehtävä ei ole alistua seksuaalisesti miehelleen. Sellaiseen painostaminen on raiskaus avioliitossa, laitonta.


    • Ilman muuta hyväksyy. Ei ole väärin rakastua samaa sukupuolta olevaan ihmiseen, rakkaus ei ole syntiä, kun ketään ei satuteta/hyväksikäytetä tmv. Ainakin Raamatun mukaan, synnit on sovitettu ja ne saa anteeksi,. Kaikki on taas kiinni kuka tulkitsee Raamattua ja minkä perspektiivin läpi. Jumala rakastaa jokaista ihmistä tasapuolisesti ja olet oma arvokas yksilösi, jota hän myös rakastaa.

      • Tälle trolli ei mikään ole pyhää joka puolella pitää olla suuna ja päänä.



        Have nice day


    • Anonyymi

      Hei rakas lähimmäiseni!

      On vain terveen merkki, että koet syyllisyyttä Jumalan edessä lesboudesta. Se ei ole Jumalan luomistyötä, niinkuin Raamattu kertoo. SETA on pistänyt suomalaisten ajatukset kaaokseen näissä asioissa. Ihminen ei päätä, mitä hän on, vaan Jumala, joka on luonut ihmisen.
      Sulla on vielä omatunto elossa, eikä paatunut. Ihana juttu <3

      Jos haluat seurata Jeesusta, niin saat tulla heti tässä ja nyt Hänen eteensä, ja tunnustaa kaiken väärän, mikä sua painaa ja pyytää sitä anteeksi. Jeesus kuulee niitä, jotka tulevat Hänen luokseen nöyrällä asenteella ja murtuneina. Saat silloin uskossa vastaanottaa Häneltä anteeksiannon.

      Lue erityisesti Johanneksen evankeliumin luku 3. Jos haluat seurata Jeesusta, sun on elintärkeää alkaa lukea Raamattua, koska se on Jumalan erehtymätön ilmoitus.

      (Sanoipa kuka tahansa siitä mitä tahansa. Aina on ollut jumalanpilkkajia, jotka puhuvat Raamattua vastaan. Mutta heidän tuomionsa odottaa heitä, ja juuri se Sana, jonka he itse hylkäävät, tulee tuomitsemaan heidät.)

      "Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen" (Mark.8:35, Jeesuksen sanat)

      Rukoilen puolestasi, siunausta <3

      • Anonyymi

        Kuka sitten on luonut lesbouden, jos ei Jumala?

        Miksi menet siirtämään Jumalan luomisvaltaa pois sille, joka ei luo yhtään mitään?

        Näitä ymmärtämättömiä ja rakkaudettomia raamatullapaukuttajia riittää, törkeää ja tolkutonta amerikkalaisen fundamentalismin apinointia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitten on luonut lesbouden, jos ei Jumala?

        Miksi menet siirtämään Jumalan luomisvaltaa pois sille, joka ei luo yhtään mitään?

        Näitä ymmärtämättömiä ja rakkaudettomia raamatullapaukuttajia riittää, törkeää ja tolkutonta amerikkalaisen fundamentalismin apinointia!

        Kyllä Jumala loi meidät sellaisenaan myös homoseksuaalit eikä Jumala tuomitsee ketään.


    • Anonyymi

      Jumala hyväksyy syntisen - eli jokaisen ihmisen - Kristuksessa. Kristus on kuolemallaan sovittanut syntimme, hänessä meillä on lunastus ja syntien anteeksisaaminen. Mutta synti rikkoo ihmistä ja sen takia Jumala vihaa syntiä. Ihmiset ovat turmeltuneita, sillä Adam myi meidät synnin orjuuteen. Raamattu puhuu siitä näin: "Ennen te elitte niiden (syntien) vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa (Saatanaa), sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä." (Ef. 2:2) Kristus voi kuitenkin vapauttaa ihmisen Saatanan ja synnin vallasta. Kun pyhä henki tulee ihmiseen asumaan, niin ihminen ikään kuin luodaan uudelleen. Se tapahtuu vähitellen, ei hetkessä. Ihmisen käytös ja ajatusmaailma kuitenkin muuttuu. Ensin muuttuu käytös, kun ihminen pyrkii lopettamaan synnin tekemisen ja pyhä henki auttaa vastustamaan kiusauksia. Sitten syntiä ei enää tee mieli, se alkaa olla jopa vastenmielistä ja lopulta on täysin muuttunut. Lesbokin voi alkaa pitää seksiä naisten kanssa iljettävänä ja huomata todella haluavansa miestä. Muistellessaan menneisyyttään hän ei enää tunnista siinä itseään vaan saattaa todeta: "Tuollainenko joskus olin? Tuntuu vieraalta." Jos annat Kristukselle luvan, niin uskon, että pyhä henki voi uudistaa sinut täysin. Jotkut lesbot eivät välttämättä tykkää siitä, että lesboja eheytyy heteroiksi. Koska heidän muutenkin pienet parisuhdemarkkinat pienenee. Toki muitakin syitä varmaan on. Sellaista tapahtui Paavalinkin päivinä ja siitä ei uskovan tarvitse välittää (1. Piet. 4:3-5).

      • Anonyymi

        Tällaisen henkisellä väkivallalla, jumalalla painostamisella, nuori ja epävarma lesbokin hylkää oman tuntee sa ja alistuu patriarkaatille jota uskonto ja Jumala edustavat. Se ei ole ihme, eikä parannus synnistä vaan, henkistä painostamista, missä homosrksuaalisuudesta on tehty kategorisesti pahaa.


      • Anonyymi

        Anteeksi vaan eli Raamattu on ihmisten kirjoittamat ja myös uskonto on ihmisten luomia eli valhe. Homoseksuaalisuus ei ole syntiä koska rakkaus on rakkautta ei väliä mitä.


    • Anonyymi

      Kyllä Jumala hyväksyy sinut sellaisena koska Jumala ei ole uskonnollinen eikä uskonnon kanssa tekemistä .
      Ei haittaa jos olet uskovainen että lesbo mutta seksuaalinen suuntautuminen ei ole ongelma Jumalalle siksi Jumalan silmissä se on : rakkaus on rakkautta .

      • Anonyymi

        Sinulle minun on sanottava että kyllä joku on nyt johtanut sinua harhaan, tai sinä olet ymmärtänyt väärin.
        Tunnistan kirjoitustyylistäsi muut kommenttisi ja kirjoitit että mm. kaikki uskonnot johtaisivat saman Jumalan luo.
        Tai sanomasi oli tuo.
        Samoin ettei homoseksuaalisuus olisi väärin.
        Ei ole kuin yksi joka voi ihmisen pelastaa ja Hän on Jeesus Kristus ja Hän on opettanut ihmisille monia hienoja asioita.
        Ei ole samantekevää ketä seuraat tai mihin uskot, sen tähden tahdon rakkaudella sinua neuvoa.
        Homoseksuaalisuuden harjoittaminen kyllä kuvataan hyvin selkeästi synniksi.
        Armon varassa, hyväksyttynä kristitty jaksaa ilman pelkoa pyrkiä lähemmäksi Herraa.
        Tehdä parannusta ja rukoilla muutosta ajattelutapaan ja elämään.
        Muista että Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä kun uskot ja kuljet rukoillen, hyväksyttynä ja turvassa.
        Hyvää jatkoa sinulle.


      • Anonyymi

        Mulla on sulle kuule vain yksi asia:
        Sinua ei pelasta enää mikään!
        Kiitos ja anteeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sulle kuule vain yksi asia:
        Sinua ei pelasta enää mikään!
        Kiitos ja anteeksi

        Miksi Jeesus ei pelastaisi minua kun Hän haluaa pelastaa jokaisen?
        Vai uhkailetko sinä minua nyt?
        Miksi niin tekisit?
        Olen kirjoittanut ystävällisesti ja yrittänyt olla loukkaamatta ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle minun on sanottava että kyllä joku on nyt johtanut sinua harhaan, tai sinä olet ymmärtänyt väärin.
        Tunnistan kirjoitustyylistäsi muut kommenttisi ja kirjoitit että mm. kaikki uskonnot johtaisivat saman Jumalan luo.
        Tai sanomasi oli tuo.
        Samoin ettei homoseksuaalisuus olisi väärin.
        Ei ole kuin yksi joka voi ihmisen pelastaa ja Hän on Jeesus Kristus ja Hän on opettanut ihmisille monia hienoja asioita.
        Ei ole samantekevää ketä seuraat tai mihin uskot, sen tähden tahdon rakkaudella sinua neuvoa.
        Homoseksuaalisuuden harjoittaminen kyllä kuvataan hyvin selkeästi synniksi.
        Armon varassa, hyväksyttynä kristitty jaksaa ilman pelkoa pyrkiä lähemmäksi Herraa.
        Tehdä parannusta ja rukoilla muutosta ajattelutapaan ja elämään.
        Muista että Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä kun uskot ja kuljet rukoillen, hyväksyttynä ja turvassa.
        Hyvää jatkoa sinulle.

        Oikeasti toisella puolella ei ole uskontoa. Jaahas ,että joku johtanut minut harhaan ? Eipä ole koska otin selvää enempää.
        Homoseksuaalisuus ei ole syntiä jos rakastaa samaa sukupuolen kanssa . Tärkein aina rakkaudesta ja jumalalla on tarkoitusta eli tärkein on rakkaudesta eikä pelkoa.


    • Anonyymi

      Mun täysin asiallinen kommentti on poistettu, sanoin vaan että ei ole syntiä, koska niinkuin aiemmin sanottiin, ihminen ei sitä päätä vaan Jumala, ja Hän on homot ja lesbot ja muut tällaisiksi luonut. Seksuaalinen suuntautuminen määräytyy sikiöaikana, joten se juuri on syntiä, että poikkeaa luontaisesta seksuaalisesta suuntautumisestaan.

    • Anonyymi

      " joten se juuri on syntiä, että poikkeaa luontaisesta seksuaalisesta suuntautumisestaan."
      Ei, vaan se että poikkeaa luomisjärjestyksen mukaisesta Jumalan luomasta systeemistä.
      Jos olet rehellinen näet kyllä että Raamatussa tuomitaan homouden harjoittaminen, vaatii aikamoista ajatus-akrobatiaa ja itsepetosta että tulkitsee toisin.
      Ymmärrän että joku voi kovasti toivoa että löytäisi Raamatusta hyväksynnän homotaipumuksille, mutta sitä ei ole.
      Ei ole mitään syytä olettaa että kukaan syntyisi "homoksi", päinvastoin useat eheytyneet lgbt-ihmiset kertovat että heidän entiset halunsa olivat saaneet alkunsa esim. lapsuuden hyväksikäyttökokemukset tai muut traumat.
      Eräs. ex-homoseksuaali sanoi mielestäni osuvasti että : homous on rikkinäisyyttä.

      • Anonyymi

        Homoseksuaalisuus ei ole psykologisilta rakenteiltaan sen enemmän rikki tai trauma kuin heteroseksuaalisuus. Se on mennyt kuten on lapsuudessa mennyt, yksilö ei ole voinut siihen itse vaikuttaa, ja siksi molemmat suuntautumisen ovat yhtä hyviä. Heterosuhteessa voi hankkia lapsia, homosuhteessa voi luoda muuta maailmaa, sille voi perustaa muita elämän osa-alueita kuten työ, harrastukset, ystävyys, joissa läheisen liittolaisuuden tuomasta suhteesta voi olla etua.


    • Anonyymi

      Ylläoleva on aivan metsässä. Raamatussa ei tuomita homoseksuaalisuutta vaan sen harjoittaminen. Ei ole mitään akrobatiaa vaan realismia!!

      • Anonyymi

        Nimenomaan harjoittaminen tuomitaan kuten itse asiassa kirjoitinkin, tunne tai kiusaus ei toki ole synti.
        Usein kun väitetään että harjoittaminenkaan ei olisi Raamatun mukaan väärin.


      • Anonyymi

        Sekin johtui siitä, että homoseksissä toisella miehellä on ikäänkuin naisen eli antajan rooli. Kun vielä muistetaan vanhan testamentin olevan juutalaiselle miehelle käsikirja siitä, kuinka kohdella naisia.

        Mimosanherkkää mieheyttä siis loukkaa verisesti se, kun mies ottaakin naisen roolin, oli sitten kyseessä homoseksi tai naistenvaatteisiin pukeutuminen.


    • Anonyymi

      Täällähän on taas mukavasti mukana ihmisiä, joiden elämää ei millään tavalla pitäisi hetkauttaa tai olla kiinnostunut kivien nakkelemisesta meitä muita kanssa ihmisiä kohtaan. On taas kertaalleen vastauksia annettu heille, jotka niitä täältä hakevat. Osittain tämä palsta ei kylläkään ole kovin kaukana vanhan testamentin aikakaudesta kuten eivät kanssaihmiset edelleenkään. Näin voimme tosiaan tulla riisuttuna ja riistettynä hyväksytyiksi armon kautta. Hetkittäin jokainen kulkee oman ahtaan polkunsa. Mikä täällä maanpäällä ollessa ei ole tärkeämpää kuin kertoa toiselle että meillä on yhteinen jumala, joka hyväksyy meidät ja armahtaa syntisen. Mikä minä olen. Mikä sinä olet. Jotenka sillä itselleen tiliä tekemällä ei kukaan voi ratsastaa kaupungissa toisen kompastumisilla ei sinne päästä. Uskon toivon rakastan.

    • Anonyymi

      Minusta tässä ei kyllä ole tuomittu tai heitelty kiviä. Yleensä on kerrottu totuus siitä että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on synti.
      Kuitenkin on tuotu esiin myös armo.
      Laki ja evankeliumi kuuluvat yhteen.
      Jos ei olisi lakia, ei evankeliumiakaan tarvittaisi niin kipeästi.

      • Anonyymi

        Toisen totuus on toiselle vale.

        Näin on ollut maailman sivu.


    • Anonyymi

      Helmikuussa 2019 keskustelin seurakuntani pastorini kanssa taipumuksestani. Etukäteen pelkäsin kovasti seurauksia, mutta turhaan. Hän ymmärsi minua täysin, eikä tuominnut, eikä vaatinut muuttumaan. Hän sanoi asian, jota itsekkin olin ajatellut, eli että tämä taipumus tulee luultavasti säilymään minulla koko loppuelämän ajan.

    • Anonyymi

      Ihmisten on vaikeaa hyväksyä toisiaan, eivätkä he edes tiedä toisen salattuja syntejä! Jumalalle kelpaa vain synnittömyys ja näkee sydämen pohjaan asti. Mitä mieltä arvelet Jumalan olevan sinusta?

    • Anonyymi

      Ainakaan suhde mieheen tuskin menee hyvin, jos kaipaa naisen syliin. Tunteet heijastuu liittoon ja aniharvoin tunteet syvenee rakkaudeksi toista kohtaan vaikka on sekin mahdollista. Kirkon piirissä on myös suvaitsevaisempi linja joka hyväksyy lesbouden. Kirkko oli mukana pridekulkueessakin. Raamatusta löytyy myös kohtia joita ei enää noudateta esim vain mies voi olla pappi tai silmä silmästä jne...

      Eikö yhtälailla voi olla oikein, että rakastaa toista ja pyrkii kunnioittavaan ja rehelliseen suhteeseen vaikka toinen osapuoli olisi samaa sukupuolta. Rinnakaissuhteet taas väistämättä rikkoo kumppania ja lienee syntiä. Siis jos ympäristön painostuksesta ja kulissin vuoksi on heterosuhteessa, mutta salasuhteessa omaa sukupuolta olevan kanssa. Raamattu on omanaikansa teos. Sieltä löytyy paljon kohtia joita ei tänäpäivänä sovelleta. Tiukat sopivuuden rajat tuottaa ylilyöntejä esim katollisen kirkon pappien poikiin sotkeentumiset tai insesti erään herätysliikkeen piirissä..

      • Anonyymi

        Rinnakkaissuhteet voivat tapahtua syvissä rakkaudellisissa ystävyyssuhteissa, joissa mukana voi olla harrastus tai työelämää ja muuta luovaa sisältöä. Ei sellaisista suhteista ole haittaa avioliitolle eikä perheelle. Eikä avioliiton pidä sisältää seksiä, jos molemmilla ei ole siihen halua. Onhan avioliitossa monta muuta tärkeämpää aspektia kuten turvallisen arjen ylläpito lasten kasvulle. Pelkkää seksiä saa omasta kädestä ja muualtakin. Harvinaisempaa aitoa rakkautta voi luoda ystävyyden puitteissa ilman että lasten elämän tarvitsee siitä järkkyä.


    • Anonyymi

      Uskovainen ?

      Herää epäily jo sen takia, että kyllä Luoja ja Kaikkivaltias on aina kirjoitettu isolla J:llä. Jumala on siis Jumalan eikä mikään jumala.

      Ja uskovan erottaa uskovasta aina se, että pinnallinen, perinteinen, uskonnollinen "uskova" voi puhua uskostaan vaikka kuinka, mutta jää puheissa aina pois oleellisin asian nimittäin : JEESUS

      Todellinen usko perustuu aina Jesukseen ja Golgatan ristiin. Uskon perusteena on yksinomaan usko Evankeliumiin.

      Ja vieläpä sydämen usko. Mikä on sydämen uskoa ? Se on ihmisen elämän keskipiste, ainainen perustus minkä varassa elää, Raamatun lukemista ja uskomista, rukousta. Ja siihen kuuluu aina synnin tunnustaminen ja hylkääminen. Hengellinen valvominen. Hengellinen yhteys muihin uskoviin.

      Ei kukaan sydämessään uskova hyväksy homoseksuaalisuutta missään muodossa. Koska Jumalan laki tuomitseen sen synniksi 100%. Homous (lesbous) on syntiä ollut, on syntiä ja tulee aina olemaan syntiä.

      On olemassa vain yksi vapautumisen mahdollisuus synnistä ja synneistä. VAPAHTAJA. JEESUS.

      "Mene äläkä tästedes enää syntiä tee, ettei sinulla jotakin pahempaa tapahtuisi", sanoi Jeesus.

      Nämä sanat on tarkoitettu sinulle !

    • Anonyymi

      Tunnen tunteesi. Samoilla ajatuksilla liikkeellä.

    • Anonyymi

      Lähes samanlaisilla ajatuksilla. Olen vain puolet sinua vanhempi. Kesti 40 vuotta ennen, kuin sain kerrottua asiasta muutamalle läheiselle ystävälle. Eivät tuominneet minua. En vieläkään kykene kertomaan vanhemmilleni. En myöskään muille ystävilleni. Toivoisin niin, että sinä saisit rakastaa juuri sitä ihmistä, jota rakastat. Tällainen elämä on ollut todella vaikeaa. Tuottanut ahdistusta ja pelkoa läheisten menettämisestä. Olen päättänyt, että mieluummin tuhoan itseni luopumalla rakkaudesta, kuin tuhoan läheiseni.

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe