pystykorva "seropilla" kyynär taipeessa/korvapoimussa iho ongelma?

ihokutiaa

siis kyseessä moni rotuinen pysty korva?
äiti porokoira sekoitus? ja isä karhu koira sekoitus? :)
ja kutiamista kovasti on..! eläin lääkäri tottakai auttaa!
mut onko asiallisia kommentteja/kokemuksia ??
jokin alerkia ehkä? va lukemani perusteella punkki tartunta?

14

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläinlääkäriin

      Allergia tai atopia kuulostaisi järkevimmältä. Eläinlääkärin ohjeilla saatte selvitettyä, mikä on aiheuttajana. Otattaisin kuitenkin varmuuden vuoksi näytteen ihosta siltä varalta, että aiheuttajana onkin bakteerin tai sienen aiheuttama ihotulehdus tai muu vastaava.

    • helppotesti

      Laittaisin ensin vaikka ruokaöljyä siihen tai muuta, mikä pois sulkee kuivuuden aiheuttamat ongelmat.
      Pestä kunnolla saippualla ja rasvata?

      • kaikkeakanssa

        Iho ei todellakaan kuivu taipeissa ja poimuissa tuolla tavalla. Korkeintaan kyynärpäissä, muttei paha kutina silloinkaan ole normaalia. Jos kyse on vaikkapa sienitulehduksesta, niin öljyt ja muut kosteutta ihoon tuovat mömmöt saattavat vain pahentaa muutenkin kosteassa viihtyvää sienitartuntaa.

        Että kyllä nuo kotihoidot kannattaa jättää vähemmälle, jollei tiedä satavarmasti, mikä on vialla. Pahimmassa tapauksessa vain pahentaisit tilannetta ja mikä pahinta, olet neuvomassa toistakin potentiaalisesti ojasta allikkoon.


    • kiitoooos

      Opetteleyhdys sanat kiitos

      • niinpäniin

        ja liittyy aiheeseen miten...?
        pilkunnussijat hoitoon kiiiiitooos"!


      • kiitoooos_itsellesi

        Opettele itse kirjoittamaan.


      • pysyhän.aiheessa

        no voi voi... itse äipän opeko se siellä ?
        olitko luokan priimus ja luku taitoisin...


    • Eläinlääkäriauttaa

      ulkoloiset,väiveet jne.kutisee,korvapunkit,kutisee,ihottumat kutisee....vain el,voi kertoi mikä sun koiralla on,ja vain hän voi määrätä receptilääkkeet.
      Ja tietty,se maksaa. Siihen varaudutaan kun koiran ottaa.Mun koiralla ihottumaa,erikoisruuat ja lääkkeet maksaa paljon.Mut välillä lääkettä tarvii,ja sit viel el,ni saa avun,ja mä maksan😅

    • kokemusta-on

      Ruokailusta pois muovikipot ja matto missä koira oleilee ei saa olla kumipohjainen....kokeile nyt ainakin näitä...vehnä pois ruokavaliosta.

    • paranemaan.päin

      kiitoksia asillisist neuvoista...
      näillä mennään...!

      • KumpiKampi

        Ihan mielenkiinnosta kysyn: menettekö tee-se-itse-neuvoilla vai eläinlääkärin avulla? Molempiahan täällä on tullut neuvoksi ja vain toinen on oikea tapa toimia, jos itse on ihan pihalla.


      • ihan.itse.osaan.päättää

        ihankos itse "lääkäri" arviomassa tilannetta...
        kyllä teidän osoitteen jos lääkäriä tarvitaan...?


      • Kcbd
        ihan.itse.osaan.päättää kirjoitti:

        ihankos itse "lääkäri" arviomassa tilannetta...
        kyllä teidän osoitteen jos lääkäriä tarvitaan...?

        Jos koira rapsuttelee, niin lääkäriä todellakin kaivataan, jollet itse tiedä ilman keskustelupalstojakin mikä on vialla! Mieti nyt itse miten tuskaista on, jos koko ajan kutisee! Koirat pois sinulta, jos tarvitset kysellä neuvoja keskustelupalstalla ja sen pohjalta yhtäkkiä päätit, ettei mitään ongelmaa oikeastaan olekaan.


      • kotikonsti

        parantunut tilanne...!
        kiitos "kotikontit".. vaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe