Bussilla Tallinnasta Riikaan

menossa

Onkos kukaan menny? Millaista oli, miten se meni?

31

1573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Colbert

      Olen tehnyt Tallinnasta bussimatkoja kauemmas. Mitä haluaisit tietää?
      Hintoja ja aikatauluja näet esimerkiksi virolaisen Lux Express -firman sivulta.

      • menossa

        Haluan tietää pitääkö/onko viisainta ostaa/varata liput/paikat bussiin kuinka paljon ennen matkan alkua?


      • tasaraha
        menossa kirjoitti:

        Haluan tietää pitääkö/onko viisainta ostaa/varata liput/paikat bussiin kuinka paljon ennen matkan alkua?

        Onhan se viisasta.


      • Onnistuu-hyvin
        menossa kirjoitti:

        Haluan tietää pitääkö/onko viisainta ostaa/varata liput/paikat bussiin kuinka paljon ennen matkan alkua?

        Itse ainakin varasin ja maksoin paikat etukäteen. Se onnistuu nykyisin erittäin hyvin netissä, ei mitään ongelmia.


      • Anonyymi

        KATSO LUXEXPRESS JA ECOLINES BUSSISIVUSTOT....MYÖS SUOMEKSI


        IIHAN MUKAVASTI BUSSIMATKA MENNYT, NOPEITA....


    • vapaa.maa

      Minä käyn Virossa useasti ja joskus Riiassakin. Eestin neuvostotasavalta on muinaista historiaa.

    • kielinero

      Vihje; jos haluat että sinua luullaan tyhmäksi käytä Viro-nimeä Eestissä. Viro on vain yksi maakunta, kuten Savo Suomessa. Tuntuisiko tyhmältä jos ulkomaalaiset kutsuisivat kaikkia suomalaisia savolaisiksi? Ehkä pitäisi... alkaen "sivistyneistä" kielioppineista jotka eivät ole vilkaisseet Suomen karttaan. HE ne tohtoroivat nimen "Viron" Suomen kieleen kun oli paljon budjettia ja ei mitään oikeaa tekemistä... Kartalla on enemmän "Eesti sitä sun tätä" nimeä ja hyvin vähän mitään Viroa. Eesti-alkuisia nimiä vilisee mm espoon ja Porvoon ympärillä. Samoin kun lukee kirjoja Aatamista noin vuoteen 1950 niissä on aina Eesti - kuten kuuluu.
      Ja jos ei muuten asia aukea - kuuntele Juicea niin perkeleesti!

      • ja.Rossia

        Kuulepas "kielinero". Viron presidentti Lennart Meri opasti aikoinaan suomalaisia toimittajia että maan nimi on suomeksi Viro ja heidän omalla kielellään Eesti. Jos me käyttäisimme maista niiden oman kielistä nimeä niin Ruotsin nimi olisi Svarige, Saksan Deutsland jne. Olisihan se vieraanvaraista puhetta.


      • United.Kingdom
        ja.Rossia kirjoitti:

        Kuulepas "kielinero". Viron presidentti Lennart Meri opasti aikoinaan suomalaisia toimittajia että maan nimi on suomeksi Viro ja heidän omalla kielellään Eesti. Jos me käyttäisimme maista niiden oman kielistä nimeä niin Ruotsin nimi olisi Svarige, Saksan Deutsland jne. Olisihan se vieraanvaraista puhetta.

        Siis ruotsi Sverige ja Saksa Deutschland.


      • paikallisella.kielellä
        United.Kingdom kirjoitti:

        Siis ruotsi Sverige ja Saksa Deutschland.

        Kävin Dubrovnikissa ja osasin lausua maan nimen oikein, se on Hrvatia.


      • muistakaa.Helvetti

        Kun kävin Sveitsissä niin jo aikaisemmin olin opetellut maan nimen Helvetia.


    • menossa

      Tartteeks miten paljon ennen matkan alkua varata bussiliput?

      • kyllä_

        Tarttee.


      • ennenkuin

        Jonkun verran.


    • Cvetka

      Kannattaako tiketit hommata miten paljon aikaisemmin?

      • ehdottomasti

        Kyllä kannattaa.


    • Hyvää-kyytiä

      Hyvin meni. Paremmat bussit siellä on, kuin Suomessa. Pieni tauko pidettiin Pärnussa, paikallisessa wc:ssä ehti käydä, mutta juosten. Vaikka onhan niissä busseissakin käymälät. Ja kahviautomaatista saa ilmaiseksi kahvia. Jokaisen istuimen edessä on tietokonepääte, jolla voi katsoa leffoja tai selata nettiä. Matka kesti taukoineen noin neljä tuntia.

      • tuliaiset

        Pysähtyykö Ainazin viinakaupan kohdalla?


      • Junalla-ainakin

        Ei se ainakaan silloin pysähtynyt, kun itse matkustin, ohi ajoi. Mutta Latvian rajalle pääsee kyllä kätevästi Tallinnasta junalla. Junat ovat nykyisin hyvätasoisia ja niillä on mukava matkustaa. Hinnatkin ovat edullisia ja alennuslippuja on eläkeläisille ja yli 65 vuotiaille. Lipun voi ostaa netistä.

        Junalla pääsee Tallinnasta Valgaan, joka on Latviassa sijaitsevan Valkan rajakaupunki. Siellä voi kävelläi Virosta Latviaan ilman rajamuodollisuuksia, mistä kohtaa huvittaa. Etäisyydet ovat lyhyitä, koska kyse on pikkukaupungista. Valgasta pääsee saman päivän aikana junalla takaisin Tallinnaan, jos on tarkoitus käydä vain ostoksilla Latvian puolella.


      • mietintää
        Junalla-ainakin kirjoitti:

        Ei se ainakaan silloin pysähtynyt, kun itse matkustin, ohi ajoi. Mutta Latvian rajalle pääsee kyllä kätevästi Tallinnasta junalla. Junat ovat nykyisin hyvätasoisia ja niillä on mukava matkustaa. Hinnatkin ovat edullisia ja alennuslippuja on eläkeläisille ja yli 65 vuotiaille. Lipun voi ostaa netistä.

        Junalla pääsee Tallinnasta Valgaan, joka on Latviassa sijaitsevan Valkan rajakaupunki. Siellä voi kävelläi Virosta Latviaan ilman rajamuodollisuuksia, mistä kohtaa huvittaa. Etäisyydet ovat lyhyitä, koska kyse on pikkukaupungista. Valgasta pääsee saman päivän aikana junalla takaisin Tallinnaan, jos on tarkoitus käydä vain ostoksilla Latvian puolella.

        Meneekö tuo Valkan juna Tarton kautta? Onnistuisiko junamatka ensin Tallinnasta Tartoon, sitten Valkaan, josta takaisin Tallinnaan. Tartossa ja Valkassa siis tekisi yöpymiset.


      • Matkusteltu-on

        Juna menee Tarton kautta ja junamatka tietenkin onnistuu Tallinnasta Tartoon. Sama juna jatkaa sitten Tarton jälkeen Valgaan.

        Matkan voi tehdä eri kombinaatioilla. Pitää muistaa, että Valga on pikkukaupunki, josta ei välttämättä saa majoitusta (ainakaan hyvän hotellin tasoista). Tartosta puolestaan saa varmasti hyvätasoisen hotellin, jos tahtoo yöpyä siellä. Tarto on muutenkin mielenkiintoinen kohde ja kaupunkina paljon Valgaa suurempi.


      • Tarto
        Matkusteltu-on kirjoitti:

        Juna menee Tarton kautta ja junamatka tietenkin onnistuu Tallinnasta Tartoon. Sama juna jatkaa sitten Tarton jälkeen Valgaan.

        Matkan voi tehdä eri kombinaatioilla. Pitää muistaa, että Valga on pikkukaupunki, josta ei välttämättä saa majoitusta (ainakaan hyvän hotellin tasoista). Tartosta puolestaan saa varmasti hyvätasoisen hotellin, jos tahtoo yöpyä siellä. Tarto on muutenkin mielenkiintoinen kohde ja kaupunkina paljon Valgaa suurempi.

        On näköjään matkusteltu. Otsikko on "bussilla Tallinnasta Riikaan" joten lukutaidossa on vielä parantamisen varaa.


      • Kiva-kommentti

        Kuten entinen Presidenttimme aikoinaan sanoi: "Ei pidä provosoitua, jos provosoidaan".

        Totta kai Valgasta on junayhteys Riikaan. Se vain on helpommin sanottu, kuin tehty. Samalta asemalta se juna lähtee, mutta puolta tuntia aikaisemmin, kuin Tallinnasta tuleva juna saapuu sinne Valgaan.

        Samana päivänä ei enää junia Riikan suuntaan lähde, joten yöpyminen on ainoa vaihtoehto. Valgan pienillä markkinoilla taas ei "Kyllällistenmajaa" parempaa vaihtoehtoa tahdo löytyä, joten ei muuta kuin takaisin Tartoon.

        Tällaista se matkustelijan elämä vain on!


      • Anonyymi
        tuliaiset kirjoitti:

        Pysähtyykö Ainazin viinakaupan kohdalla?

        EI VARMASTI PYSÄHDY KOSKA OVAT REITTIBUSSSEJA EIKÄ MITAA N HELVATIN VIINABUSSEJA.,,,,, ONKO NIIN KOVA JANO

        BUSSEISSA Ei SAA JUODA ALKOHOLIA


    • kaikenlaista.sattuu

      Outoa jäädä junasta Valgassa kun on menossa bussilla Tallinnasta Riikaan.

      • Itsensä-herra

        Tosi outoa, totta todellakin!

        Vielä oudompaa on se, että itse peukututat omat vinoutuneet kommenttisi. Toki kiitämme niistä, vaikka kukaan muu ei sinulle peukkua nostanutkaan.


      • Outi.Outonen
        Itsensä-herra kirjoitti:

        Tosi outoa, totta todellakin!

        Vielä oudompaa on se, että itse peukututat omat vinoutuneet kommenttisi. Toki kiitämme niistä, vaikka kukaan muu ei sinulle peukkua nostanutkaan.

        Ota lääkkeesi aina säännöllisesti niin se helpottaa.


      • Itsensä-herra

        Hyvä vinkki, tein niin.

        Valitettavasti vain lääkkeeni olivat loppu, joten lainasin sinun purkistasi. Tuntuvat auttavan!


      • Itsensä-herra
        Itsensä-herra kirjoitti:

        Hyvä vinkki, tein niin.

        Valitettavasti vain lääkkeeni olivat loppu, joten lainasin sinun purkistasi. Tuntuvat auttavan!

        Tilanne raportti: Nyt kaikki muuten hyvin, paitsi. että minulla ei ole tuota sivuvaikutusta, joka sinulla on: Peukuttaminen omille raapustuksille.

        Sinut siis tunnistaa jatkossa tuosta pakonomaisesta itseänsä-peukuttamista. Kiitos!


    • yksi.tyhmistä

      Aina kun porukkaa menee bussilla Talinnasta Riikaan niin älykkäimmät peukuttaa ja vielä itseään. Ennen sitä sanottiin runkkaamiseksi.

      Tyhmemmät katselevat vaikka maisemia.

    • Anonyymi

      Pikku pie*rut haisevat busseissa kokoajan, slaavikyykky haju eskaloituu ikävästi, ihan tallinnasta asti. Tallinna on just sitä pie*ru ja slaavi alueen reunaa khiihihii.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe