Mitä vitamiineja on saatavilla muun kautta kuin ruoansulatuskanavan kautta imeytyvinä?
Minulla on krooninen paksunsuolentulehdus, joten nieltävät vitamiinivalmisteet eivät imeydy. Syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta em. syystä niistäkään ei vitamiinit imeydy toivotulla tavalla.
Joitain suun limakalvon kautta imeytyviä tiedän, mutta koska kaikki vitamiinit toimiakseen tarvitsevat toisia vitamiineja, pitäisi mahdollisimman monta saada yhtaikaisesti elimistöön.
Olen 72-vuotias, ja jo ikäni vuoksi pitäisi tehdä kaikki mahdollinen terveyden hyväksi.
Imeytymishäiriö
4
244
Vastaukset
- jou123
https://www.hyvinvoinnin.fi/collections/nordic-health-sprays itselläni on käytössä tämän sarjan D - ja monivitamiini.
Mihin perustuu tuo, että pitäisi saada mahdollisimman montaa yhtäaikaa?- 72-vuotias
En osaa sanoa, kun en ole alan ihminen, mutta lääkärir sanovat, että jokainen vitamiini tarvitsee toimiakseen muita vitamiineja. Monet ottavat peräkkäisinä kuureina eri vitamiinit, kun pitäisi ottaa kaikkia yhtaikaa, ja vaikka sitten pitää tauko, jos tulee liian kalliiksi.
- vitamiinitruoasta
Eikö ne imeydy jo ohutsuolessa ne vitamiinit ruoasta?
- 72-vuotias
Ohutsulta tutkitaan parhaillaan, mahdollisesti tuledusta sielläkin, mutta diagnoosi ei ole vielä varmentunut. Joka tapauksessa josrainhan se on kiinni, että monipuolisesta ravinnosta en ole saanut tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13310569
- 525080
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html432281Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052088- 281986
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131631Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411452Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291124Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331071Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54997