Mitä vitamiineja on saatavilla muun kautta kuin ruoansulatuskanavan kautta imeytyvinä?
Minulla on krooninen paksunsuolentulehdus, joten nieltävät vitamiinivalmisteet eivät imeydy. Syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta em. syystä niistäkään ei vitamiinit imeydy toivotulla tavalla.
Joitain suun limakalvon kautta imeytyviä tiedän, mutta koska kaikki vitamiinit toimiakseen tarvitsevat toisia vitamiineja, pitäisi mahdollisimman monta saada yhtaikaisesti elimistöön.
Olen 72-vuotias, ja jo ikäni vuoksi pitäisi tehdä kaikki mahdollinen terveyden hyväksi.
Imeytymishäiriö
4
326
Vastaukset
- jou123
https://www.hyvinvoinnin.fi/collections/nordic-health-sprays itselläni on käytössä tämän sarjan D - ja monivitamiini.
Mihin perustuu tuo, että pitäisi saada mahdollisimman montaa yhtäaikaa?- 72-vuotias
En osaa sanoa, kun en ole alan ihminen, mutta lääkärir sanovat, että jokainen vitamiini tarvitsee toimiakseen muita vitamiineja. Monet ottavat peräkkäisinä kuureina eri vitamiinit, kun pitäisi ottaa kaikkia yhtaikaa, ja vaikka sitten pitää tauko, jos tulee liian kalliiksi.
- vitamiinitruoasta
Eikö ne imeydy jo ohutsuolessa ne vitamiinit ruoasta?
- 72-vuotias
Ohutsulta tutkitaan parhaillaan, mahdollisesti tuledusta sielläkin, mutta diagnoosi ei ole vielä varmentunut. Joka tapauksessa josrainhan se on kiinni, että monipuolisesta ravinnosta en ole saanut tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621394
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä40985Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38715- 14630
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28622- 36616
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20592Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17553