Mitä kissa tahtoo viestittää kurisemalla kissani kurisee joka käänteessä kun nousen sohvalta, annan ruokaa, ihan muuten vaan...onko sillä kiima aika??
Kurina
7
3107
Vastaukset
- Eulalia
Ei sillä mitään erityistä tarkoitusta ole. Minun kissani kurnahtavat pompatessaan jostain alas, toisilleen, yllättyessään (jos silitän takaapäin) jne. Ehkä se on vaan sellaista "tässä minä teen niin ja näin" -informaatiota, ja tietysti välillä tervehdys.
Kumma juttu kun lapsena 70-luvulla en havainnut kissojen kurnuttavan. Mutta ehkä ne olivat niin paljon ulkona ettei sitä ehtinyt todeta. - täälläkin
Kissani kurisee eniten silloin, kun se on olohuoneen patterin päällä ja tarkkailee mitä ulkona tapahtuu. Yleensä tällöin myös häntä heiluu kovaa vauhtia verhojen välissä.
- girl1981
mun mielestä se ääni on tervehdys niinku "pur" ja leikkiinkutsu, sitt ku näkee lintuja ikkunasta niinku päristää, leuka väpättää :D
- moon
Urokset pitävät sellaista kurinaa kun tapaavat juoksevat naaraan, leppyyttääkseen tätä.
Meidän poikakissa teki sitä myös koko ajan meidän tyttökissallemme kun tyttö tuli taloon. Enimmäkseen rauhoittaakseen jne. Se on kai osittain viesti siitä että "en halua pahaa". Tosin tyttömme aina kurnuttaa niin nykyään ja keskustelee näin, harvemmin maukuu :D.
Se on kai tapa ilmaista kiitollisuutta/ystävyytä/mielihyvää.. - krrrnau
Mun kissa kurisee joskus, kun herätän silittämällä. Jokailtainen tapa on, että kun olen käynyt nukkumaan, niin kissa hyppää jalkopäähän. Jos en välittömästi ala jutella ja tekemään hänelle tilaa, alkaa kurina, jonka olen tukinnut: "Olen täällä, älä ala heittelemään sitä peittoa tai lennän seinään. Tee tilaa, haluan rapsutusta."
- dooris
Meillä narttu kissa sanoo kurr, joka käänteessä: kun se yllätetään, hypätessään jostain alas, kävellessään ohitse, kun kytistät sitä nurkan takana..mitäpähän lie tuo kurina oikeen loppupeleissä merkitseekään. Hauskalta se ainankin kuulostaa!
Kenties se vain keskustelee... - eveliina
Meidän pienin katti kurisee ja purisee ja maukuu aina kun se saa pumpulipuikon näppeihinsä :D Se rakastaa niitä, se osaa jo itse hakea niitä kylppärin korista.... Muutenkin aina leikkituulella ollessaan ja jos se yllättyy esim jos se nukkuu ja menen sitä paijaamaan. Se ei ole mitään vakavaa, ennemminkin söpöä huomiohakuisuutta :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316