älkää ostako skodaa

Simply.Clever

Ei osaa skoda tehdä autoja,olen koeajanut ja minulle riitti. Ajettavuus ei vastaa tätä päivää ja muovinen sisustus on ankea.Ei jatkoon.

39

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikst

      Ainoa kokemukseni on vuokra-skoda octaviasta parin vuoden takaa, viikon-pari vuokralla. Huono, meluisa auto sanalla sanoen, mutta todennäköisesti en skodaa ostaisi omaksi. Viime vuonna vuokrasin Auriksen ja täytyy sanoa että eroa oli sen eduksi kuin yöllä ja päivällä.

    • Veronmaksaja

      Kerran olen töissä saanut vuokra-autoksi muutamaksi viikoksi skodan. Sen jälkeen olen välttänyt ko. merkkiä. Surkeat ajo-ominaisuudet.

      • pööböö

        Viikon ajelin Octavialla Saksassa ja Itävallassa. Pahin ongelma oli nykivä kaksoiskytkinvaihteisto, joka ei lainkaan sovellu ruuhkassa ajamiseen eikä mäkisessä ympäristössä hittaampiin nopeuksiin. Auton diesel-moottori oli myös puhditon. Muuten suht OK.

        Parempi samoissa oloissa kuin moskwitsh elite, mutta huonompi kuin morris marina, joilla olen vastaavia reissuja tehnyt.


    • Toyota_Hybrid1

      kuka noita itä losseja haluaa edes ilmaiseksi, ei kukaan terve ihminen. katsokaapa youtubesta tubettaja Meihemin koeajo maailman typerimmästä autosta, skoda octavia vrs. patalaiska moottori ja takapenkki tarkoitettu jollekkin pikkulapsille :D ei mitään hyvää sanottavaa löytynyt k.o ajoneuvosta.

      • Näimpä_on

        Meihemihän se on ammatti koeajaja. olen katsonut ne tykkää vanhoista Mersuista ja Bemareista ja joistain Amerikan raudoista eipä juuri mistään muusta , voi sen koeajot jättää huoleta omaan arvoonsa..


      • Toyota_Hybrid1
        Näimpä_on kirjoitti:

        Meihemihän se on ammatti koeajaja. olen katsonut ne tykkää vanhoista Mersuista ja Bemareista ja joistain Amerikan raudoista eipä juuri mistään muusta , voi sen koeajot jättää huoleta omaan arvoonsa..

        hauskaa oli myös katsoa Teknavista Markku Alenin testiajoa skoda fabia wrc mallilla, auto ei toiminut ollenkaan ja vikuroi kuin akselistot olisivat ollut irti, testiajo keskeytyi koska skodasta särkyi moottori (ullatus), seuraavana vuorossa olikin Toyota Corolla wrc joka meni juuri niin kuin oikean auton kuuluukin mennä, Markku kehui Toyotaa maasta taivaisiin jolla myös voitettiin porsse turbo ralliauto kilpailupäivänä.


    • Solisti_Suolineen

      Ei johda toimenpiteisiin.

    • Kolmekakaraajarakki

      kerran skodalla ajaneena, ei koskaan enää sitä Via Dolorosaa!

    • ParastaRahalla

      Juup, koeajoit mutta et ole omistanut, sanoisin, että olet aikamoinen asiantuntija, Skoda nyt vaan sattuu olemaan paras VAG-tuote hinta/laatu suhteeltaan, koeta kestää, itse olen todellakin tyytyväinen vm. 2016 Octavia Skodaani, mitään ylimääristä huoltoa ei ole tarvinnut tehdä 234tkm matkalla, seuraavakin autoni tulee olemaan Skoda, joten se siitä.

      • Jurgens

        no jopa todella heikosti on sitten asiat jos skoda on vagin paras auto hinta laatusuhteeltaan, 15 tuhannen dacia duster antaa jo paljon enemmän vastiketta rahalle kuin yksikään uusi skoda. on hölmöä maksaa skodasta törkeetä ylihintaa daciaan verrattuna.


    • HolistillaOnTehtävä

      PentyiHolisti ahertaa ja koittaa keksiä vaikka millaisia " kokemuksia" Skodasta, mutta eihän poika pääse edes ulos hoitokodistaan.

    • Uutukainen.Tulossa

      Avensiksia on ollut parikin, ihan ok, laiska ja veltto ohjaus ja todella kummallinen peräkontti, mutta kaikkien kanssa tulee kyllä toimeen.
      Auriksessa kävin istumassa, en ajanut. Joka ei usko, niin kokeilkaa. Jos joku tykkää siitä niin luultavasti tykkäisi asua leikkimökissä :)

      Skoda päätyi ostoslistalle. Uutukaista odotellessa.

      Kannattaisi trollinkin käydä koeajolla, voisi olla maailmaa mullistava kokemus.

      • toisto_tympii

        Tuota typeryyttä et olekaan suoltanut moneen viikkoon.


    • huominen.on.viisaampi

      Kuvitteletko jonkun tekevän oman ostopäätöksensä sinun 'koeajosi' perusteella?

      Minä olen sopinut ajat liki paikallisiin Skoda-liikkeisiin (kaksi vaihtoehtoa tarjolla) tylysti launtaipäiväksi. Ostan yhdn vuoden tai parin koeajoon siitä, joka tarjoaa paremman palvelun.

      Ei niin, että asialla olisi merkitystä; mainitse kuitenkin pari autoa, jossa sisustuksessa ei olisi käytetty muovia. Kovaa tai pehmeää.

    • Karoq

      Skodan Karoqin DSG nykäisee ilkeästi lähdössä. Voiko tätä korjata jotenkin softaa muuttamalla tai muuten? Taitaa olla ominaisuus?

      • nyppiikö.nyppiikö

        Ilkeästi joku sinulla nykii, kun lauantaina aamuvarhaisella täytyy jo tulla tänne rölöttämään. Ei, älä sano, että kirjoitat muka jostain Kazakstanin aikavyöhykkeeltä.


      • SyytäMuistaaRealiteetit
        nyppiikö.nyppiikö kirjoitti:

        Ilkeästi joku sinulla nykii, kun lauantaina aamuvarhaisella täytyy jo tulla tänne rölöttämään. Ei, älä sano, että kirjoitat muka jostain Kazakstanin aikavyöhykkeeltä.

        Kello 6:40 ei ole aamuvarhainen. Monella loppuu työvuoro 7:00.


    • työmatka

      Itse hankin vuoden lopulla Skoda Octavian ja olen todella tyytyväinen siihen, vaikkakin koeajolla hieman aluksi vierastin kovaa alustaa versus. japanilainen joka aiemmin itsellä oli. Tarjosin vaihtoon kun ruostu käsiin kuten japseilla tapana on...


      Skoda, SIMPLY CLEVER! Octavia RS on ihan maukas makupala, maistakaa!

      • Todella-simplycar

        Pitääkö sitä heti aamusta alkaa vitsejä heittelemään itäautosta?


      • ei.jatkoon

        itselläni oli 2kk skoda octavia ja aivan uusi sellainen, 1400km ajolla 3800 € remontit. takuuehtojen mukaan kaikki laskettiin normaaliksi kuluviksi osiksi joita takuu ei tietenkään korvannut. läks skoda kiertoon ja Kia ceed tuli tilalle, olen ollut todella tyytyväinen, kia on parempi ajaa ja äänieristys on parempi kuin skodassa.


    • Enväitamitään

      Niin, kova muovi? Venäjällä pehmeä ja parempi? Paljas pelti paras?

    • Vesku_

      skodan brändihän on se sama kuin 80 luvulla oli mossella. ajaa jotenkuten paikasta toiseen jos sen ivan ja naljailun kestää ja heikot ajo ominaisuudet ja on valmis tekemään autoremontit tien päällä.

      • Mahdatko tietää, mtä brändi tarkoittaa? Ei se, joka kirjoitetaan brandy.


      • Shtohlisnaja

        Vodka se on juoma skodan tehtailla venäjällä. Otetaan tömpsyt kun päivän normi on täytetty ja muutama rupla tienattu.


      • Tehkää.Sisään.Vaan
        Shtohlisnaja kirjoitti:

        Vodka se on juoma skodan tehtailla venäjällä. Otetaan tömpsyt kun päivän normi on täytetty ja muutama rupla tienattu.

        Pontikka on se juoma, jota holistin äiti otti pullollisen sinä iltana kun hänestä tuli holistin äiti.

        Miesjoukon puolustukseksi täytyy sanoa, että todella päissään oli nekin.


    • HolistiKeksiJotainUutta

      Octavia Sveitsin myydyin automalli jo useitten vuoisien ajan. Meilläkin myy ja hyvin myykin.

      • siis.wau

        onko octavia sveitsin myydyin automalli?


      • ilman.tilastoja
        siis.wau kirjoitti:

        onko octavia sveitsin myydyin automalli?

        Johtopäätökset on jokaisen helppo tehdä, kun hieman kävelee kaduilla esim. Zürichissä.


    • Samaa mieltä. Koeajoin uusimman Kodiakin, ja totesin, ettei se olekkaan hyvä ajaa. Kaikki noi Octaviat, Superbit, Roomsterit ja mitä niitä onkaan, on tullut koeajettua, ja mikään ei ole lähelläkään omaa Volvo XC90:stäni (eikä sen puoleen kyllä edellistä autoani, Honda CR-V :täkään).

      Ajettavuus on kolho, karu ja meluisa, ja ihan kaikki yksityiskohdat vaikuttaa halvalta.

      • Mää.e.Ymmärrä

        "omaa Volvo XC90:stäni"

        Jos sinulla on volvo. Miksi nimimerkkisi kaikki postaukset ovat Skoda palstalla?


      • OlikoNäinTroooool
        Mää.e.Ymmärrä kirjoitti:

        "omaa Volvo XC90:stäni"

        Jos sinulla on volvo. Miksi nimimerkkisi kaikki postaukset ovat Skoda palstalla?

        Nero laskeutuu kansan tasolle ja haluaa auttaa meitä ymmärtämään.


    • Jukkis__

      Ajelen vuoden 2000-mallisella Toyota Avensiksella jonka katsastin ihan hiljakkoin ja katsastusmies kehui sen olevan todella hyvässä kunnossa alustaltaan ja muutoinkin.Toyotallani ei ole arvoa enää kuin se mitä Toyotan logosta joutuu maksamaan (n 4000 e),mutta kun se käy ja kukkuu "hirrrmupakkasista huolimatta" ja lähtee käyntiin kuin palmun alta sekä on erittäin hiljainen (kiitos 2.0-moottorin) ja erinomainen auto ajaa,niin miksi vaihtaisin uudempaan,joka saattaisi olla jopa huonompi ??? Auton tekniikkaahan voi uusia liki loputtomiin,mutta mikäli ruoste pääsee iskemään,niin se tietää autolle kyllä loppua,ennemmin (=VAG) tai myöhemmin .Tai oikein myöhään (japsi-merkit).Toyotathan eivät ruostu (kuten mm toinen premium-merkki tahtoo tehdä,Mersut nimittäin) ,jollet kolhi niitä mihinkään.Tämän sanon yli 10:n vuoden kokemuksella (nykyinen Toyota on toinen,edellinen oli aikanaan 10 v vanha 2,0 TD).En ole kyllin varakas uuden Toyotan ostoon,mutta käytetyn Toyota Landcruiser 3:n ltr:n v6 dsl:n aion ostaa..

      • kwxczö9

        Toyota ei pärjää Skodalle ajo-ominaisuuksissa, kestävyydessä, laatuvaikutelmassa (mm. melutaso ja sisätilan materiaalivalinnat), tekniikassa ja tehoissa. Pienehkö turbomoottori on väkevästi vääntävä, vähäpäästöinen ja pienikulutuksinen. Mihin Toyota käytti etsikkoaikansa?


      • Rampe__
        kwxczö9 kirjoitti:

        Toyota ei pärjää Skodalle ajo-ominaisuuksissa, kestävyydessä, laatuvaikutelmassa (mm. melutaso ja sisätilan materiaalivalinnat), tekniikassa ja tehoissa. Pienehkö turbomoottori on väkevästi vääntävä, vähäpäästöinen ja pienikulutuksinen. Mihin Toyota käytti etsikkoaikansa?

        no jos kuitenkin ihan totta puhutaan niin onhan se toyota kuitenkin vähintään 20 vuotta volkkaria edellä kaikessa.


      • Rampe__ kirjoitti:

        no jos kuitenkin ihan totta puhutaan niin onhan se toyota kuitenkin vähintään 20 vuotta volkkaria edellä kaikessa.

        Skodan moottori ei kestä edes 100 000 km. Tojon moottorit kestää 300 000 helposti. Vain yksi esimerkki.

        Toyotat vähävikaisimpia autoja, skeidat jo 4. vuotta peräkkäin luotettavuustilasron jumbosijalla..... jokainen saa vetää omat johtopäätökset 😅


    • Toyota_Hybrid1

      ei tulisi mieleenkään edes ilmaiseksi ottaa skodaa vaikka tarjottaisiin. niin huonolaatuinen se kaikinpuolin on. aivan liian huono ajettava, lämmityslaite on pelkkä vitsi, kori ruostuu tavattoman nopeasti, äänieristys puuttuu kokonaan, sisustus kitisee ja natisee jo uutena kesäisinkin niin mitä se on sitten talvipakkasilla. alusta kolisee jo uutena väljyyttään. alusta ei muuten kolise muuta kuin väljyyksien takia. tästä oli juttua skoda octavian kestotestissäkin jota merkkihuolto ei saanut poistettua.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      405
      4119
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      229
      2047
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1520
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      1003
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      127
      965
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      222
      906
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe