Mistä vaihtoehtohoidoista tai luontaistuotteista olette saaneet apua vv-oireisiin?

tarleen

Siinäpä se kysymys. Onko joku saanut apua esim. vyöhyketerapiasta, yrteistä, tietystä ruokavaliosta, homeopatiasta...tai mistä vain. Kaikki muu kiinnostaa, mutta ei hormonilääkitys.

45

2629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hikiviki

      Salviauute hikoiluun. Loppu nopeasti kun tuota aloin käyttämään. Luontaistuotekaupasta saa. Ja varmaan marketeistakin. Ei sivuvaikutuksia, joten suosittelen!

    • luomulissu

      Mulla auttaa magnesium ja b-vitamiini kolotuksiin ja levottomiin jalkoihin "suonenvetoon", näitä mulle on tullut vaihdevuosien mukana. Turvotukseen kultapiisku- ja koivunlehtitee. Melatoniini auttaa aika hyvin nukkumiseen, saan sillä nukuttua jopa 7 tuntia putkeen. Käyn myös erilaisissa luontaishoidoissa ja parhainta apua olen saanut vyöhyketerapiasta ja aromaterapiasta, molemmat rentouttaa ihanasti ja on hyvä mieli sen jälkeen monta päivää. ja varsinkin vyöhyketerapia toimii kuumiin aaltoihin ja hikoiluun. Ilman hormoneja olen pärjännyt ja tuntuu, että oireet ovat jo lievittymässä. Hormoneja ei munkaan tehnyt mieli käyttää, kun sukuani ja tuttavapiiriä katselen, on syöpää jos jonkunlaista ja useimmiten juuri niilä hormonien käyttäjillä. Käyttäköön ne, jotka haluaa.

      • huomio_huomio

        Kultapiisku mm. on lievästi myrkyllistä. Älkää uskoko näihin "luontais"tuotteisiin ikään kuin turvallisina vaihtoehtoina. Niitä ei tutkita niin kuin lääkkeitä.

        Vyöhyketerapia on uskomushoitoa. Ei mikään hormonipuute korjaannu ihoa painamalla jostakin kohdasta.


      • nohuomiohuomio

        Mitä väliä sillä lääketutkimuksella on, kun ei totuutta niistä kerrota? Lääkkeistä ihan kaikki on myrkyllisiä. Kultapiisku ei takuuvarmasti ole yhtä haitallista kuin vaikka burana. En tiedä yhtään ihmistä, joka olis saanut luontaistuotteista mitään haittoja, sen sijaan tiedän suuren joukon niitä, jotka on saaneet lääkkeistä haittoja ja vakaviakin. Lääketieteelliset "hoidot" on yksi yleisimmistä kuolinsyistä, olikohan kolmanneksi yleisin tappaja? Että semmosta, en paljon huutelis yrttien myrkyllisyydestä. Lääketehtaat saa rauhassa huseerata miten lystää.

        Vyöhyketerapia on vyöhyketerapiaa, uskomushoito on lääketieteen rahapiirien keksimä termi vailla mitään oikeaa merkitystä. Oletkos kokeillut vyöhyketerapiaa? Veikkaan, että et. Vyöhyketerapia aktivoi elimistöä ja todellakin korjaa hormonipuutostakin. Mutta ei ole tarkoituskaan, että naisen elimistö olisi edelleen hormonien kyllästämä vaihdevuosien jälkeen. On epänormaalia pumpata elimistöön vuosien, jopa vuosikymmenien ajan hormoneja, jotka ei enää sinne kuulu. Tarkoitus on loiventaa vaihdevuosioireita, niin että elimistö saa rauhassa ja hiljalleen tottua uuteen tilanteeseen. Eli oikeasti mitään hormonipuutosta ei ole olemassakaan, vaan joillakin ongelmana on se, että hormonitoiminta loppuu liian rajusti (johtuu mm. huonosta ruokavaliosta, liian vähäisestä tai liian paljosta liikunnasta, stressistä, lääkityksistä, aiemmasta hormonien käytöstä) ja se aiheuttaa sitten niin voimakkaita oireita, että niiden kanssa ei pärjää. Vyöhyketerapialla voi muutenkin lievittää oireita, esim. rentouttaa ja auttaa nukkumaan paremmin, lievittää stressioireita ja sitä kautta saa helpotusta olotilaan. Vaihdevuodet on luonnollinen tapahtuma naisen elämässä ja siirtymävaihe uuteen elämänvaiheeseen. Ei pidä uskoa kaikkea mitä lääkebisnes keksii ja hömpöttää.

        Sääliksi käy ne, jotka eivät ole löytäneet näitä mahtavia luontaisia hoitomuotoja, eivätkä tunne yrttejä ja muita luonnon parantavia voimia. Minulla on niistä vuosikymmenien käyttäjäkokemus, jotenka minulle on aivan turha huudella mitään typeryyksiä uskomushoidoista. Tiedän, että minä olen oikeassa ja sinä totaalisen väärässä.


      • tyypillistä
        nohuomiohuomio kirjoitti:

        Mitä väliä sillä lääketutkimuksella on, kun ei totuutta niistä kerrota? Lääkkeistä ihan kaikki on myrkyllisiä. Kultapiisku ei takuuvarmasti ole yhtä haitallista kuin vaikka burana. En tiedä yhtään ihmistä, joka olis saanut luontaistuotteista mitään haittoja, sen sijaan tiedän suuren joukon niitä, jotka on saaneet lääkkeistä haittoja ja vakaviakin. Lääketieteelliset "hoidot" on yksi yleisimmistä kuolinsyistä, olikohan kolmanneksi yleisin tappaja? Että semmosta, en paljon huutelis yrttien myrkyllisyydestä. Lääketehtaat saa rauhassa huseerata miten lystää.

        Vyöhyketerapia on vyöhyketerapiaa, uskomushoito on lääketieteen rahapiirien keksimä termi vailla mitään oikeaa merkitystä. Oletkos kokeillut vyöhyketerapiaa? Veikkaan, että et. Vyöhyketerapia aktivoi elimistöä ja todellakin korjaa hormonipuutostakin. Mutta ei ole tarkoituskaan, että naisen elimistö olisi edelleen hormonien kyllästämä vaihdevuosien jälkeen. On epänormaalia pumpata elimistöön vuosien, jopa vuosikymmenien ajan hormoneja, jotka ei enää sinne kuulu. Tarkoitus on loiventaa vaihdevuosioireita, niin että elimistö saa rauhassa ja hiljalleen tottua uuteen tilanteeseen. Eli oikeasti mitään hormonipuutosta ei ole olemassakaan, vaan joillakin ongelmana on se, että hormonitoiminta loppuu liian rajusti (johtuu mm. huonosta ruokavaliosta, liian vähäisestä tai liian paljosta liikunnasta, stressistä, lääkityksistä, aiemmasta hormonien käytöstä) ja se aiheuttaa sitten niin voimakkaita oireita, että niiden kanssa ei pärjää. Vyöhyketerapialla voi muutenkin lievittää oireita, esim. rentouttaa ja auttaa nukkumaan paremmin, lievittää stressioireita ja sitä kautta saa helpotusta olotilaan. Vaihdevuodet on luonnollinen tapahtuma naisen elämässä ja siirtymävaihe uuteen elämänvaiheeseen. Ei pidä uskoa kaikkea mitä lääkebisnes keksii ja hömpöttää.

        Sääliksi käy ne, jotka eivät ole löytäneet näitä mahtavia luontaisia hoitomuotoja, eivätkä tunne yrttejä ja muita luonnon parantavia voimia. Minulla on niistä vuosikymmenien käyttäjäkokemus, jotenka minulle on aivan turha huudella mitään typeryyksiä uskomushoidoista. Tiedän, että minä olen oikeassa ja sinä totaalisen väärässä.

        Juuri tyypillinen estrogeenin puutoksesta kärsivä minäolenoikeassa-mäkämäkämäkä-täti. Työpaikan kauhu. Juuri tuo viimeinen lause kertoo kaiken.
        Vyöhyketerapialla ei ole mitään vaikutusta hormonimääriin eikä mihinkään elimistössä. Osoita yksikin pätevä tutkimus, jossa tämä osoitetaan. Ei siinä tietenkään mitään haittaa ole, jos ihon painelusta saa rennon olon, mutta kannattaako siitä sitten maksaa... Ja noista yrteistä, niillä muuten on joillakin ihan oikeasti haittoja.


      • sitähuomiota
        tyypillistä kirjoitti:

        Juuri tyypillinen estrogeenin puutoksesta kärsivä minäolenoikeassa-mäkämäkämäkä-täti. Työpaikan kauhu. Juuri tuo viimeinen lause kertoo kaiken.
        Vyöhyketerapialla ei ole mitään vaikutusta hormonimääriin eikä mihinkään elimistössä. Osoita yksikin pätevä tutkimus, jossa tämä osoitetaan. Ei siinä tietenkään mitään haittaa ole, jos ihon painelusta saa rennon olon, mutta kannattaako siitä sitten maksaa... Ja noista yrteistä, niillä muuten on joillakin ihan oikeasti haittoja.

        Oletpas kiukkuisen oloinen ihminen. Miksi sinua haittaa, jos joku on saanut apua jostain muusta kuin hormoneista? Lääkäreidenkin mukaan on hyvä, jos voi välttää lääkkeiden turhaa käyttöä. Oletko muuten kokeillut vyöhyketerapiaa? Suosittelen lämpimästi, voisi vähän sinunkin mielialojasi tasapainottaa. Ei siihen mitään tutkimuksia tarvita, kun asian voi ihan itse todeta. Ja tottakai kannattaa maksaa kaikesta, josta saa apua, sehän on ihan selvä asia. Sitä en ymmärrä, miksi jotkut maksavat hoidoista, joista on haittaa?

        Kyllä kai kaikki tietää, että jotkut yrtit ovat haitallisia, jopa myrkyllisiä, mutta eihän niitä toki olekaan myytävänä. Toisin on lääkkeiden laita, myynnissä on tappavan myrkyllisiä aineita. Jopa särkylääkkeisiin kuolee jatkuvasti ihmisiä, siis ihan ohjeen mukaankin käytettynä. Aika karmaisevaa. Luontaislääkkeissä kun noudattaa käyttöohjeita, tuskin kenellekään on niistä mitään haittaa, lääkkeiden kanssa siis todellakin toisin. Olen kyllä äärimmäisen varovainen niiden kanssa, hormonit kuuluu tähän joukkoon ehdottomasti. Mutta käytä sinä ihan vapaasti, ei kukaan kiellä. Käsittääkseni aloittaja ei vain ollut niistä kiinnostunut.

        Jos on oikeassa, niin silloin on, mitäpä sitä kiertelemään. En usko olevani työpaikan kauhu, sen verran lämpimät välit on kyllä työkavereiden kanssa. Eivät varmaan haluaisi viettää aikaa kanssani myös vapaa-ajalla, jos inhoaisivat minua. Mutta kuvittele sinä mitä haluat, jos siitä tulee sinulle edes hieman parempi olo. Tsemppiä!


      • kiitos_päivän_naurusta
        sitähuomiota kirjoitti:

        Oletpas kiukkuisen oloinen ihminen. Miksi sinua haittaa, jos joku on saanut apua jostain muusta kuin hormoneista? Lääkäreidenkin mukaan on hyvä, jos voi välttää lääkkeiden turhaa käyttöä. Oletko muuten kokeillut vyöhyketerapiaa? Suosittelen lämpimästi, voisi vähän sinunkin mielialojasi tasapainottaa. Ei siihen mitään tutkimuksia tarvita, kun asian voi ihan itse todeta. Ja tottakai kannattaa maksaa kaikesta, josta saa apua, sehän on ihan selvä asia. Sitä en ymmärrä, miksi jotkut maksavat hoidoista, joista on haittaa?

        Kyllä kai kaikki tietää, että jotkut yrtit ovat haitallisia, jopa myrkyllisiä, mutta eihän niitä toki olekaan myytävänä. Toisin on lääkkeiden laita, myynnissä on tappavan myrkyllisiä aineita. Jopa särkylääkkeisiin kuolee jatkuvasti ihmisiä, siis ihan ohjeen mukaankin käytettynä. Aika karmaisevaa. Luontaislääkkeissä kun noudattaa käyttöohjeita, tuskin kenellekään on niistä mitään haittaa, lääkkeiden kanssa siis todellakin toisin. Olen kyllä äärimmäisen varovainen niiden kanssa, hormonit kuuluu tähän joukkoon ehdottomasti. Mutta käytä sinä ihan vapaasti, ei kukaan kiellä. Käsittääkseni aloittaja ei vain ollut niistä kiinnostunut.

        Jos on oikeassa, niin silloin on, mitäpä sitä kiertelemään. En usko olevani työpaikan kauhu, sen verran lämpimät välit on kyllä työkavereiden kanssa. Eivät varmaan haluaisi viettää aikaa kanssani myös vapaa-ajalla, jos inhoaisivat minua. Mutta kuvittele sinä mitä haluat, jos siitä tulee sinulle edes hieman parempi olo. Tsemppiä!

        Hah hah, ihan pakko sanoa että kyllä purskahdin nauruun lukiessani tätä vaihtari-ikäisen mesoamista. :D
        Kiitos päivän naurusta.
        (Älä vain googlaa ja selvitä tarkemmin vyöhyketerapiasta, saattaisi usko horjua...)


      • nauruonhyväksi
        kiitos_päivän_naurusta kirjoitti:

        Hah hah, ihan pakko sanoa että kyllä purskahdin nauruun lukiessani tätä vaihtari-ikäisen mesoamista. :D
        Kiitos päivän naurusta.
        (Älä vain googlaa ja selvitä tarkemmin vyöhyketerapiasta, saattaisi usko horjua...)

        Ole hyvä! Kiva, jos pystyin piristämään päivääsi. Vaikutat niin synkältä ja ärtyneeltä.

        Taas tuli eilen käytyä vyöhyketerapiassa, oli kyllä ihanaa ja rentouttavaa. Hyvät 8 tunnin yöunet ilman katkosta, aaaah! Ja niin hyvä mieliala, kuten on ollut siitä lähtien kun hoidot aloitin. Aivan mahtavaa. Suosittelen sinullekin lämpimästi, kannattaa uskaltautua pois sieltä kiukkupoterosta ja tutustua avoimin mielin erilaisiin luontaishoitoihin, voit yllättyä positiivisesti. Ei aina ole parasta se, miten asiat on ennenkin tehty, sitä voi vähän laajentaa ajatus- ja kokemusmaailmaansa.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää ja aurinkoista kevättä!


      • heittääköpäässä
        nauruonhyväksi kirjoitti:

        Ole hyvä! Kiva, jos pystyin piristämään päivääsi. Vaikutat niin synkältä ja ärtyneeltä.

        Taas tuli eilen käytyä vyöhyketerapiassa, oli kyllä ihanaa ja rentouttavaa. Hyvät 8 tunnin yöunet ilman katkosta, aaaah! Ja niin hyvä mieliala, kuten on ollut siitä lähtien kun hoidot aloitin. Aivan mahtavaa. Suosittelen sinullekin lämpimästi, kannattaa uskaltautua pois sieltä kiukkupoterosta ja tutustua avoimin mielin erilaisiin luontaishoitoihin, voit yllättyä positiivisesti. Ei aina ole parasta se, miten asiat on ennenkin tehty, sitä voi vähän laajentaa ajatus- ja kokemusmaailmaansa.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää ja aurinkoista kevättä!

        Öh...ihan uteliaisuudesta kysyn... Miten kiitospäivännaurusta-nimimerkki vaikuttaa synkältä ja ärtyneeltä???


      • kiitos_päivän_naurusta
        nauruonhyväksi kirjoitti:

        Ole hyvä! Kiva, jos pystyin piristämään päivääsi. Vaikutat niin synkältä ja ärtyneeltä.

        Taas tuli eilen käytyä vyöhyketerapiassa, oli kyllä ihanaa ja rentouttavaa. Hyvät 8 tunnin yöunet ilman katkosta, aaaah! Ja niin hyvä mieliala, kuten on ollut siitä lähtien kun hoidot aloitin. Aivan mahtavaa. Suosittelen sinullekin lämpimästi, kannattaa uskaltautua pois sieltä kiukkupoterosta ja tutustua avoimin mielin erilaisiin luontaishoitoihin, voit yllättyä positiivisesti. Ei aina ole parasta se, miten asiat on ennenkin tehty, sitä voi vähän laajentaa ajatus- ja kokemusmaailmaansa.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää ja aurinkoista kevättä!

        Mitä ihmettä? Eikö saa enää nauraakaan?! Pitääkö sen tähden mennä luontaishoitoihin?

        Nauroin tuota IHAN HIRVEÄÄ MOTKOTTAMISTA, mitä harrastat täällä. Jos joku ei usko vyöhyketerapiaan, otat heti herneen nenään. 😉 Hirveää kiukuttelua. Et taida edes tajuta itse?


      • tarleen
        kiitos_päivän_naurusta kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Eikö saa enää nauraakaan?! Pitääkö sen tähden mennä luontaishoitoihin?

        Nauroin tuota IHAN HIRVEÄÄ MOTKOTTAMISTA, mitä harrastat täällä. Jos joku ei usko vyöhyketerapiaan, otat heti herneen nenään. 😉 Hirveää kiukuttelua. Et taida edes tajuta itse?

        Tulipa tästä outo ketju, kiitos vaan sinun suunsoittosi. Voisitko ystävällisesti pysyä pois keskustelusta, johon sinulla ei ole mitään annettavaa? Kysyin, mistä vaihtoehtohoidoista tai luontaistuotteista ihmiset ovat saaneet apua, mutta sinä tulet ja sotket täysin asiallisen keskustelun. Olisi enemmän kuin mukavaa, jos poistut keskustelusta. Kiitos.

        Ja muille osallistujille: kiitos asiallisista vastauksista ja hyvistä vinkeistä! Jatketaan me muut samaan malliin, autetaan kanssasiskoja ja kerrotaan kokemuksistamme! Voin jo tässä vaiheessa sanoa, että vyöhyketerapiasta todellakin tuntuu olevan apua. Lisäksi ostin tuota salviauutetta. Vielä en siitä osaa sanoa, kun eilen otin ekan kerran.


      • Anonyymi
        nohuomiohuomio kirjoitti:

        Mitä väliä sillä lääketutkimuksella on, kun ei totuutta niistä kerrota? Lääkkeistä ihan kaikki on myrkyllisiä. Kultapiisku ei takuuvarmasti ole yhtä haitallista kuin vaikka burana. En tiedä yhtään ihmistä, joka olis saanut luontaistuotteista mitään haittoja, sen sijaan tiedän suuren joukon niitä, jotka on saaneet lääkkeistä haittoja ja vakaviakin. Lääketieteelliset "hoidot" on yksi yleisimmistä kuolinsyistä, olikohan kolmanneksi yleisin tappaja? Että semmosta, en paljon huutelis yrttien myrkyllisyydestä. Lääketehtaat saa rauhassa huseerata miten lystää.

        Vyöhyketerapia on vyöhyketerapiaa, uskomushoito on lääketieteen rahapiirien keksimä termi vailla mitään oikeaa merkitystä. Oletkos kokeillut vyöhyketerapiaa? Veikkaan, että et. Vyöhyketerapia aktivoi elimistöä ja todellakin korjaa hormonipuutostakin. Mutta ei ole tarkoituskaan, että naisen elimistö olisi edelleen hormonien kyllästämä vaihdevuosien jälkeen. On epänormaalia pumpata elimistöön vuosien, jopa vuosikymmenien ajan hormoneja, jotka ei enää sinne kuulu. Tarkoitus on loiventaa vaihdevuosioireita, niin että elimistö saa rauhassa ja hiljalleen tottua uuteen tilanteeseen. Eli oikeasti mitään hormonipuutosta ei ole olemassakaan, vaan joillakin ongelmana on se, että hormonitoiminta loppuu liian rajusti (johtuu mm. huonosta ruokavaliosta, liian vähäisestä tai liian paljosta liikunnasta, stressistä, lääkityksistä, aiemmasta hormonien käytöstä) ja se aiheuttaa sitten niin voimakkaita oireita, että niiden kanssa ei pärjää. Vyöhyketerapialla voi muutenkin lievittää oireita, esim. rentouttaa ja auttaa nukkumaan paremmin, lievittää stressioireita ja sitä kautta saa helpotusta olotilaan. Vaihdevuodet on luonnollinen tapahtuma naisen elämässä ja siirtymävaihe uuteen elämänvaiheeseen. Ei pidä uskoa kaikkea mitä lääkebisnes keksii ja hömpöttää.

        Sääliksi käy ne, jotka eivät ole löytäneet näitä mahtavia luontaisia hoitomuotoja, eivätkä tunne yrttejä ja muita luonnon parantavia voimia. Minulla on niistä vuosikymmenien käyttäjäkokemus, jotenka minulle on aivan turha huudella mitään typeryyksiä uskomushoidoista. Tiedän, että minä olen oikeassa ja sinä totaalisen väärässä.

        "Tarkoitus on loiventaa vaihdevuosioireita, niin että elimistö saa rauhassa ja hiljalleen tottua uuteen tilanteeseen. Eli oikeasti mitään hormonipuutosta ei ole olemassakaan, vaan joillakin ongelmana on se, että hormonitoiminta loppuu liian rajusti (johtuu mm. huonosta" Täyttä asiaa!! Alettu puhumaan puutoksesta, mitä se ei tosiaankaan ole. Tähtää selvästi vaihdevuosien luokittelemiseen sairaudeksi. Mitä se ei ole.


    • mkhgv

      Höppänää kaikki on vain Bisnestä.

      • luomulissu

        Niin, kaikki täällä tekee bisnestä, Niin se menee, kukaan ei voi ilmaiseksi tehdä mitään, kun pitää elämiseen saada rahaa. Jos noin suhtautuu, niin ei voi ostaa mitään, kun sehän on bisnestä. Mutta taidat olla kyllä aika pihalla, jos väität, että vaikka magnesium tai melatoniini ei tehoa. Melko höppänä. Kokeileppa itse. Mieluummin näitä kuin lääkkeitä, minusta ne on todelliseen hengenhätään, ei muuten. Mutta jos tykkäät lääkkeitä napsia, niin aivan vapaasti vaan. Älä kuitenkaan hömpättele muita, jotka haluavat kokeilla muita konsteja.


      • jos.saat.avun
        luomulissu kirjoitti:

        Niin, kaikki täällä tekee bisnestä, Niin se menee, kukaan ei voi ilmaiseksi tehdä mitään, kun pitää elämiseen saada rahaa. Jos noin suhtautuu, niin ei voi ostaa mitään, kun sehän on bisnestä. Mutta taidat olla kyllä aika pihalla, jos väität, että vaikka magnesium tai melatoniini ei tehoa. Melko höppänä. Kokeileppa itse. Mieluummin näitä kuin lääkkeitä, minusta ne on todelliseen hengenhätään, ei muuten. Mutta jos tykkäät lääkkeitä napsia, niin aivan vapaasti vaan. Älä kuitenkaan hömpättele muita, jotka haluavat kokeilla muita konsteja.

        Sehän on ihan se ja sama mikä plasebo auttaa, jos se auttaa vaivaan.


    • täti68

      Tuo salviauute on kyllä ihan ehdoton hikoiluun! Kannattaa kokeilla, tiedän monia joille se on auttanut, itseni mukaanlukien. Homeopatiasta olen saanut todella paljon apua myös, mutta siitäpä ei voi sanoa, että käytä sitä tai tätä valmistetta, ne kun valitaan aina yksilöllisesti. Olen käynyt homeopaatin vastaanotolla kaksi kertaa ja saanut muutaman erilaisen pillerin. Vaikutus oli nopea ja tehokas, vaivoistani hävisi n. 90 %. Hormoneilla en uskaltaisi alkaa elimistöä sekoittamaan. Toivottavasti kysyjä löytää apua!

      • ottakaapas_selvää

        Ennemmin gynen määrämät hormonit vaihdevuosivaivoihin kuin homeopaatin höpötykset!

        Tajuatteko yhtään, mistä homeopatiassa on kyse??


      • on_otettu_jo

        Tottakai tajutaan. Tajuatkos sinä?

        Syöppä sinä hormoneja, nehän on tunnetusti terveellisiä. Minulle kiitos ei! Jos joku saa apua jostain muusta kuin siitä mistä sinun mielestäsi pitäisi, niin miten se on sinulta pois? Ja tiedätkö itse mistä hormonipillereissä on kyse? Ja tiedätkö, että kaikille ne ei sovi ollenkaan ja että joiltakin ne on kielletty?


    • marjamarjaana

      Minulle oli jo kymmenen vuotta kaikki mahdolliset oireet laitettu vaihdevuosien syyksi. Sitten kun ihan muista syistä aloitin kotimaiset luonnolliset marjaravintovalmisteet tukemaan ruokavaliotani niin yllätyksekseni yöhikoilut loppui ja siirtyikin saunaan, jossa en ollut vuosiin hikoillut. Unenlaatu myös parani huomattavasti. Nyt olen kaksi vuotta kyseisiä tuotteita jo syönyt ja ei ole tarvetta minkäänlaiselle lääkehoidolle vaihdevuosien suhteen. Mielialan vaihtelutkin tasoittui. Taitaa olla melkoisen suuri merkitys ruokavaliolla ja kun en millään jaksanut puolta kiloa pupeltaa kasviksia ja marjoja päivässä niin taisi olla vaan ravintopula kropassa. Epäilen että monella muulla samoin.

      • tarleen

        Voitko kertoa mitä valmisteita käytät ja mistä niitä saa? Tässä onkin tullut jo paljon hyviä vinkkejä ja vyöhyketerapeutille on aika ensi viikolle varattuna. Odotan mielenkiinnolla, kun en ole koskaan ennen käynyt. Luontaistuotteita olen muuhun käyttänyt ja apuakin niistä saanut. Nämä marjavalmisteet on mulle outoja, mutta minähän kokeilen mitä vaan. Kaikkea kannattaa yrittää.


      • tarleen

        Olisi mukava kuulla lisää näistä marjajauheista! Miten paljon niitä pitää ottaa yms.


    • valitsinestrogeenit

      Ihminen joka ei osaa tehdä ruokaa itse on kroppansa suurin myrkyttäjä. Ravinnoton pikaruoka, mikro einekset ja sokerimössöt kun ovat aikansa tehneet tehtävänsä ja alkaa vaivoja tulemaan niin sitten vasta aletaan korjaamaan ja voi olla jo myöhäistä.

      Koulun pakko syöminen 70- luvulla teki tehtävänsä syömisongelmiin. Kotona ei saanut mitään aamupalaa kun piti lähteä. Äitini ei osannut ruokaa tehdä. Oli se pahaa ja mautonta jos joskus innostui kokkailemaan. Nälässä hain naapurin kasvimaalta syötävää ja sain selkääni.

      Kävin luuntiheyden mittauksessa kun oli jo kaksi murtumaa tullut niin sitä suositeltiin. Oli se jo alentunut normaalista 52- vuotiaana. Luut haurastuvat ja estrogeeni hoito hidastaa luukatoa.

      Mitkä helvetin yrtit ja luontaistuotteet auttavat estrogeeni vajaukseen, sitä ihmettelen. Minulla alkoivat hiukset harvenemaan ja huononemaan estrogeeni vajauksesta ja uskon että naisten kaljuuntuminen johtuu siitä. Äidilläni kävi samoin ja estrogeenin ansiosta hiuslaatu parani.

      Vaihdevuosi oireet ovat usein perinnöllisiä niin että mitä on ollut äidillä niin sitä samaa tulee tyttärelle. Äidilläni oli vaikeat oireet ja siltä kysyttiin että minkälaiset olivat hänen äidillään niin ei tiennyt koska niistä ei puhuttu. Ankea lapsuus sota-ajan jälkeen ja pula-ajat ovat jättänyt jälkensä niitä siirtäen seuraavaan sukupolveen. Ei ole ollut mitään terveellistä ruokavalioo minulla ainakaan lapsuudessa.

      https://maijakajan.fi/2015/11/16/naisen-vaihdevuodet-ja-hormonikorvaushoidon-raatalointi/

      Estrogeenin puute on suurempi riski kuin estrogeeni hoito.

      Minulle tuli sydämmentykytyksiä ja mitään vikaa ei löydetty mutta ne loppuivat kun sain estrogeenia. Uni apneakin tutkittiin mutta sitä se ei ollut.

      Mitään muita lääkkeitä en tarvitse tällä hetkellä kuin estrogeenia vajaukseen. Uskon että estrogeenin vähyys on haitallisempaa kuin hormoonikorvaushoito. Naiset kuolivat aikaisemmin kun sitä ei ollut. Molemmat mummoni kuolivat ennen aikaisesti ja nyt kun äitini on käyttänyt sitä 20 vuotta niin se näyttäisi elävän pitkään vaikka pula-ajan ruokavalio on ollut puutteellista.

      Sokeriton ruokavalio estrogeeni lisäyksen kanssa on virkistänyt minua ja pahimmat elämää haittaavat vaihdevuosi oireet ovat poissa. Käyttävätkö ihmiset mielummin monia eri lääkkeitä vaihde vuosi oireisiin kun ne voin vain yhdellä selättää. Kaikkien ihmisten elimistö ei kestä näitä yrttejä ja minua alkoi turvottaa ja tulla paha olo luontaistuotteista.

      Itseäni ei kiinnosta huono laatuinen pitkä ikä kärsimysten kanssa loputtomiin ja yli puolet elämästä eläneenä otan kaikki avut vastaan millä loppua voi helpottaa. Yli puolet elää nähneenä en pelkää syöpää enkä yhtään mitään, jos tulee niin on tullakseen.

      • eikiitospillereille

        No sinä olet tehnyt tuollaisen valinnan, ei siinä mitään. Jotkut haluavat elää lääkkeettömästi. Estrogeenihoito ei takuuvarmasti ole terveellistä, sanoohan en järkikin. Kaikki lääkkeet rasittavat mm. maksaa, hormonihoito sekoittaa suoliston normaalin bakteeriflooran, usein rintasyöpä on juuri seurausta liiallisesta estrogeenista. Luukatoa voi ehkäistä mm. liikunnalla, ja runsaalla vihreiden kasvisten syönnillä. Hyvä ruokavalio ja liikunta ja rentoutuminen suojaavat sydäntä ja verisuonia.

        Vaihdevuosioireisiin ei tarvita mitään lääkkeitä, kun hoitaa ne luonnonmukaisesti. Onhan se toki vaivalloisempaa syödä terveellisesti, liikkua, käydä luontaishoidoissa jne. kuin vain heittää nappia poskeen. Mutta uskonpa, että tässäkin pätee vanha viisaus, että lopputulos on vaivan väärti.

        Oma äitini on 90-v, ei ole koskaan syönyt estrogeenia, vaan hoitanut itsensä luonnollisemmin. Ei ole mitään lääkkeitä vieläkään, asuu omassa kodissaan, tekee itse kaikki kotityöt, ulkoilee ja liikkuu, elää kaikinpuolin hyvää elämää. HÄn on noudattanut Alfred Vogelin ohjeita vuosikymmenien ajan, ulkoillut paljon, joogannut ja harrastanut postiivista ajattelua. Ei ole osteoporoosia, ei kaihia silmissä, ei ongelmia muistin kanssa. Hänen estrogeenia käyttäneet kaksi siskoaan kuolivat 7-kymppisinä, toinen sydäninfarktiin ja toinen syöpään.

        Minua kiinnostaa hyvälaatuinen pitkähkö elämä ilman kärsimyksiä. Juuri siksi kartan lääkkeitä ja suosin luontaisia hoitoja ja ravintorikasta ruokavaliota.


      • kaikenlaisia

        Onko sulla jotain ongelmia lukemisen tai ymmärtämisen kanssa? Aika selkeesti keskustelun aloittaja ilmaisi, että HORMONIHOIDOT EI KIINNOSTA. Tulee mieleen, että hormonitko ne noin vaikuttaa, ettei tuo ajatustoiminta enää oikein pelaa. Syö sinä estrogeenia ja ihan mitä haluat, mutta älä tyrkytä sitä niille, joita se ei kiinnosta. On paljon meitäkin, jotka halutaan välttää lääkkeitä. Eli pysytään aiheessa. Voit aloittaa oman ketjun "Käytän hormoneja". Ole hyvä vain.


    • eipä_muuta

      Luontaistuotteet ovat haitallisia maksalle siinä missä lääkkeetkin. Luontaistuotteitten käyttö vaan on ihan omalla vastuulla....

      • tarleen

        Kukas se on vastuussa lääkkeitten käytöstä? Eihän niistä edes kukaan tiedä mitä kaikkea ne aiheuttaa ja korvauksia on mistään turha hakea, se on nähty. Kyllä minua hirvittää miten kevyesti ihmiset suhtautuvat lääkkeiden käyttöön ja luottavat sinisilmäisesti, että ovat tutkittuja ja sitä myöten turvallisia. Näinhän ei missään nimessä ole. Eipä ole montaakaan viikkoa kun tuttavalla tuli hirveä vatsakipu ja tutkimuksissa selvisi, että maksa-arvot pilvissä, Ja mikäs sen aiheutti? Lääkärin määräämä kipulääke. Kukahan siitä on vastuussa ja millainen se vastuu on? Tosiasiassa olet ihan itse vastuussa kaikesta omassa elämäsässi. Juuri siksi minä suosin luontaistuotteita ja vaihtoehtohoitoja, ovat ehkä miljoona kertaa turvallisempia kuin lääketieteellinen hoito. Mutta sitäkin joskus harvoin toki tarvitaan.

        Jokainen kuitenkin käyttäköön mitä hoitoja itse parhaaksi näkee. Minä en ole tarvinnut vielä tähän mennessä juuri mitään hoitoja, olen onnekseni ollut niin terve ja tietysti terveillä elämäntavoillakin on osuutensa. Luontaistuotteilla olen pikkukrempat hoitanut ja hyvin on tehonnut, Olen tyytyväinen. Kuppauksilla olen käynyt ja se on kyllä mahtava juttu myös ja hierojalla käyn säännöllisesti. Muutaman kerran kävin joskus akupunktiossa ja sain avun vaivaani. Ja kerran tarvitsin itseoppineen jäsenkorjaajan apua ja sekin auttoi. Olikin mielenkiintoinen vaari, nyt jo edesmennyt. Mitään lääkkeitä minulla ei ole, särkylääkkeen otin muutaman kerran kun olin influenssassa oliko v 2010 tai 2011.


      • räpäti_räpäti_räpäti
        tarleen kirjoitti:

        Kukas se on vastuussa lääkkeitten käytöstä? Eihän niistä edes kukaan tiedä mitä kaikkea ne aiheuttaa ja korvauksia on mistään turha hakea, se on nähty. Kyllä minua hirvittää miten kevyesti ihmiset suhtautuvat lääkkeiden käyttöön ja luottavat sinisilmäisesti, että ovat tutkittuja ja sitä myöten turvallisia. Näinhän ei missään nimessä ole. Eipä ole montaakaan viikkoa kun tuttavalla tuli hirveä vatsakipu ja tutkimuksissa selvisi, että maksa-arvot pilvissä, Ja mikäs sen aiheutti? Lääkärin määräämä kipulääke. Kukahan siitä on vastuussa ja millainen se vastuu on? Tosiasiassa olet ihan itse vastuussa kaikesta omassa elämäsässi. Juuri siksi minä suosin luontaistuotteita ja vaihtoehtohoitoja, ovat ehkä miljoona kertaa turvallisempia kuin lääketieteellinen hoito. Mutta sitäkin joskus harvoin toki tarvitaan.

        Jokainen kuitenkin käyttäköön mitä hoitoja itse parhaaksi näkee. Minä en ole tarvinnut vielä tähän mennessä juuri mitään hoitoja, olen onnekseni ollut niin terve ja tietysti terveillä elämäntavoillakin on osuutensa. Luontaistuotteilla olen pikkukrempat hoitanut ja hyvin on tehonnut, Olen tyytyväinen. Kuppauksilla olen käynyt ja se on kyllä mahtava juttu myös ja hierojalla käyn säännöllisesti. Muutaman kerran kävin joskus akupunktiossa ja sain avun vaivaani. Ja kerran tarvitsin itseoppineen jäsenkorjaajan apua ja sekin auttoi. Olikin mielenkiintoinen vaari, nyt jo edesmennyt. Mitään lääkkeitä minulla ei ole, särkylääkkeen otin muutaman kerran kun olin influenssassa oliko v 2010 tai 2011.

        Apua tää on ihan uskomatonta!!! Ei kai minusta tule tuollaista?? Vielä ei ole vaihtareita, mutta valitsen kyllä suosiolla estrogeenin, ihan tämän ketjun perusteella.
        Kanssaihmisten suojelemiseksi.


      • ihanvapaasti
        tarleen kirjoitti:

        Kukas se on vastuussa lääkkeitten käytöstä? Eihän niistä edes kukaan tiedä mitä kaikkea ne aiheuttaa ja korvauksia on mistään turha hakea, se on nähty. Kyllä minua hirvittää miten kevyesti ihmiset suhtautuvat lääkkeiden käyttöön ja luottavat sinisilmäisesti, että ovat tutkittuja ja sitä myöten turvallisia. Näinhän ei missään nimessä ole. Eipä ole montaakaan viikkoa kun tuttavalla tuli hirveä vatsakipu ja tutkimuksissa selvisi, että maksa-arvot pilvissä, Ja mikäs sen aiheutti? Lääkärin määräämä kipulääke. Kukahan siitä on vastuussa ja millainen se vastuu on? Tosiasiassa olet ihan itse vastuussa kaikesta omassa elämäsässi. Juuri siksi minä suosin luontaistuotteita ja vaihtoehtohoitoja, ovat ehkä miljoona kertaa turvallisempia kuin lääketieteellinen hoito. Mutta sitäkin joskus harvoin toki tarvitaan.

        Jokainen kuitenkin käyttäköön mitä hoitoja itse parhaaksi näkee. Minä en ole tarvinnut vielä tähän mennessä juuri mitään hoitoja, olen onnekseni ollut niin terve ja tietysti terveillä elämäntavoillakin on osuutensa. Luontaistuotteilla olen pikkukrempat hoitanut ja hyvin on tehonnut, Olen tyytyväinen. Kuppauksilla olen käynyt ja se on kyllä mahtava juttu myös ja hierojalla käyn säännöllisesti. Muutaman kerran kävin joskus akupunktiossa ja sain avun vaivaani. Ja kerran tarvitsin itseoppineen jäsenkorjaajan apua ja sekin auttoi. Olikin mielenkiintoinen vaari, nyt jo edesmennyt. Mitään lääkkeitä minulla ei ole, särkylääkkeen otin muutaman kerran kun olin influenssassa oliko v 2010 tai 2011.

        Aika moni on joutunut luontaistuotteista jopa maksansiirtoon, joten äläpä nyt jaa virheellistä tietoa siitä miljoona kertaa enemmän turvallisuudesta.
        Mutta syö sinä mitä haluat..


      • kommentti
        räpäti_räpäti_räpäti kirjoitti:

        Apua tää on ihan uskomatonta!!! Ei kai minusta tule tuollaista?? Vielä ei ole vaihtareita, mutta valitsen kyllä suosiolla estrogeenin, ihan tämän ketjun perusteella.
        Kanssaihmisten suojelemiseksi.

        Kumma kun parin kolmen vuoden pikku estrogeenilisää kauhistellaan, vaikka naiset käyttää kymmeniä vuosia e-pillereitä!


      • aurinkotyttö
        kommentti kirjoitti:

        Kumma kun parin kolmen vuoden pikku estrogeenilisää kauhistellaan, vaikka naiset käyttää kymmeniä vuosia e-pillereitä!

        Kyllä mä ainakin kauhistelen myös e-pillereiden käyttöä, niitähän kirjoitellaan teinitytöillekin, täysin edesvastuutonta touhua. Eipä ihme, että rintasyöpä lisääntyy ja lapsettomuus yleistyy, kun elimistön oma hormonitoiminta sekoitetaan melkein lapsesta lähtien. On tietysti muitakin syitä, mutta varmasti on ylimääräisillä hormoneillakin osansa. Itse käytin e-pillereitä nuorena ja tietämättömänä muutaman vuoden, paino nousi, olin masentunut ja itkuinen ja ehkäisyhän oli erinomainen, koska haluja ei ollu ollenkaan. Lopulta oli verenpaine huippulukemissa ja onneksi sen takia piti ne myrkyt lopettaa. Ehkä vuoden kuluttua olin ennallaan, laihtuminen kesti pitempään. Silloin jo päätin, että ei ikinä hormoneja. Aika monella muuten nousee maksa-arvot just e-pillereistä. Hrrrr, kammottavaa tietämättömyyttä tuntuu monella olevan. Lääketeollisuus on hyvin lobannut pillerinsä ja jos ei ota asioista selvää, on tietysti lääkärin armoilla. Pelottava ajatus. Onneks ei vielä ole vaihtarioireita, mutta se ikä lähestyy kyllä jo, siksi olenkin jo nyt alkanut ottaa selvää miten ne voi mahdollisimman luonnollisesti hoitaa. Onneks on kaveri Saksassa, siltä saan aina hyviä neuvoja, siellähän luontaisjutut on ihan yleisiä lääkäreittenki arsenaalissa. Ovat siellä niin edistyksellisiä. Suomi nyt on vähän tämmönen takapajula yhdessä jos toisessaki asiassa.


      • luonnollista
        aurinkotyttö kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin kauhistelen myös e-pillereiden käyttöä, niitähän kirjoitellaan teinitytöillekin, täysin edesvastuutonta touhua. Eipä ihme, että rintasyöpä lisääntyy ja lapsettomuus yleistyy, kun elimistön oma hormonitoiminta sekoitetaan melkein lapsesta lähtien. On tietysti muitakin syitä, mutta varmasti on ylimääräisillä hormoneillakin osansa. Itse käytin e-pillereitä nuorena ja tietämättömänä muutaman vuoden, paino nousi, olin masentunut ja itkuinen ja ehkäisyhän oli erinomainen, koska haluja ei ollu ollenkaan. Lopulta oli verenpaine huippulukemissa ja onneksi sen takia piti ne myrkyt lopettaa. Ehkä vuoden kuluttua olin ennallaan, laihtuminen kesti pitempään. Silloin jo päätin, että ei ikinä hormoneja. Aika monella muuten nousee maksa-arvot just e-pillereistä. Hrrrr, kammottavaa tietämättömyyttä tuntuu monella olevan. Lääketeollisuus on hyvin lobannut pillerinsä ja jos ei ota asioista selvää, on tietysti lääkärin armoilla. Pelottava ajatus. Onneks ei vielä ole vaihtarioireita, mutta se ikä lähestyy kyllä jo, siksi olenkin jo nyt alkanut ottaa selvää miten ne voi mahdollisimman luonnollisesti hoitaa. Onneks on kaveri Saksassa, siltä saan aina hyviä neuvoja, siellähän luontaisjutut on ihan yleisiä lääkäreittenki arsenaalissa. Ovat siellä niin edistyksellisiä. Suomi nyt on vähän tämmönen takapajula yhdessä jos toisessaki asiassa.

        No miksi se luonnollinen asia eli vaihdevuodet pitää millään hoitaa? Eihän luonto ole tarkoittanut sitä millään hoidettavan.
        Nautitaan elämästä luomuina ja ollaan kiukkuisia kun hormonit tippuvat luonnollisesti! Hikoillaan ja nautitaan unettomista öistä!


    • Elly_tar

      Täällä ne mummuikäiset tappelee :D

      • eivielävaihtareita

        Hah hah. Pahimpia ovat ne, jotka käyttävät näitä enempi lumevaikutukseen perustuvia hoitoja ja kuvittelevat olevansa vähemmän äkäisiä ja väittävät kaikkien muiden olevan kiukkuisia. Estrogeenia käyttävät ovat paljon helpompia.


      • Elly_tar
        eivielävaihtareita kirjoitti:

        Hah hah. Pahimpia ovat ne, jotka käyttävät näitä enempi lumevaikutukseen perustuvia hoitoja ja kuvittelevat olevansa vähemmän äkäisiä ja väittävät kaikkien muiden olevan kiukkuisia. Estrogeenia käyttävät ovat paljon helpompia.

        Mutta minähän käytän estrogeenia. Ystäväni taas ei käytä, emmekä ole kumpikaan kiukkuisia :D Siksi tämä keskustelu onkin niin hupaisaa, ihan kuin alakoululaiset kinastelisi.


    • liikuntaparas

      Magnesium ja pitkävaikutteinen melatoniini voivat auttaa uneen. Salvia hikoiluun auttaa joillakin, kuten täällä on todettukin. Ja soijatuotteet. Sen sijaan vyöhyketerapia, aromaterapia sekä homeopaattiset pillerit ovat pelkkää rahastusta, eivät perustu mihinkään muuhun kuin plasebovaikutukseen (voihan sekin tietysti toimia).

      • tarleen

        Kiitos mielipiteestäsi. Melatoniin ei minulla auttanut kuin muutaman tunnin yöuniin. Salvia on nyt kokeilussa. Soija ei sovi vatsalleni ollenkaan. Vyöhyketerapiasta on nyt jo vähän kokemusta ja kovasti olen tykännyt, mutta tietysti kunnon tuloksia ei ihan heti tule. Nukkunut olen kuitenkin paremmin, hikoilua on ollut vähemmän ja mieliala parempi, katsotaan nyt miten jatkossa, mutta tässä vaiheessa vaikuttaa lupaavalta. Placebo-vaikutushan häviää melko nopeastikin, mutta jos vaikutus on todellinen, se pysyy. Kerron miten jatkossa menee. Eikö olekin mielenkiintoista seurata miten käy? :=)

        Homeopatia on minullekin ihan outoa, mutta pitääpä siihenkin tutustua, ainakin, jos nämä muut jutut ei auta. Ja muuten liikuntaakin harrastan ihan päivittäin, kävelyä, uintia, joogaa, hiihtoa, pyöräilyä, jumppaa, sulkapalloa. En tupakoi, en käytä alkoa, enkä syö sokeria. Olen kala-kasvissyöjä.


    • nukkumaijja

      Hei ap haluan sanoa että jos on unettomuuttaa niin kokeile dr Reckwegin R14 tippoja. Ainakin mulle auttoi ihan loistavasti unettomuuteen.Tosin en tiedä johtuiko mun unettomuus vaihdevuosista.Olen kyllä viisikymppinen mutta ei ole mitään oireita vain tuo unettomuus ja kuukautiset on vielä ja ihan kuin ennen, säännöllisetkin.Ei ole mitään tutkittu.Kokeilin myös melatoniinia, ei auttanut juuri yhtään no nukahtaminen oli helpompaa mutta heräsin jo muutaman tunnin kuluttua.Sama nukahtamislääkkeillä joilla oli myös sellainen ikävä vaikutus että lähdin yöllä unissani harhailemaan ympäri taloa ja kerran menin ulos asti ja olin aikeissa lähetä autoilemaan, onneksi mies heräsi ja esti. Semmoinen kuin stella oli tuo lääke.Sen verran säikähdin että enempiä lääkekokeiluja en uskaltanut ja ystävän neuvosta kokeilin noita tippoja jotka onneksi tehosi ja ovat auttaneet mua nukkumaan nyt yli puoli vuotta.Hyvää jatkoa ja kyllä se siitä ohi menee vähitellen jos on vaikeaa ja sekin jo auttaa paljon kun saa nukuttua.

    • iltatee_hunajan_kera

      En nyt kommentoi noita luontaistuotteita enempää, mutta se on kyllä fakta, että jos vaihdevuodet alkavat varhain ts. ennen 50 ikävuotta, ei ole mitenkään luonnonvastaista syödä estrogeenikorvausta muutaman vuoden ajan. Onhan riski sairastua muuten mm. sydänsairauksiin ja osteoporoosiin.

      Mutta asiaan. Minua rauhoittaa nykyisin illalla, kun juon oikein vahvaa kofeiinitonta mustaa teetä. Hunajan kanssa. Ihan kaikista ruokakaupoista ei löydä, mutta isommista (Prisma, Citymarket...). Sitten otan vielä vähän ennen sänkyynmenoa pari pureskeltavaa magnesiumsitraattitablettia (YA). Näillä mennään nykyisin. Ennen en juonut teetä lainkaan, koska olen enemmän kahvinystävä, mutta onneksi keksin tuon iltajuoman

      • Heidivaan

        Eikö ihan tuoreimmat tutkimukset osoittaneet päinvastaista? Ainakin sydänsairaudet vain lisääntyivät estrogeenia saaneilla. Minusta kyllä kaikki "kemialliset" lääkkeet on luonnonvastaisia, mutta jokainen syököön mitä haluaa ja joskus joutuu turvautumaan luonnonvastaiseenkin. Mutta minusta kyllä kannattaa aina ensin kääntyä luonnon puoleen ja jos mikään muu ei auta, niin sitten sitä "luonnonvastaista". Ja eikö se ole juuri ihan normaalia, että vaihdevuodet alkaa ennen 50-v, koskapa suomalaisten naisten menopaussi-ikä on keskimäärin 51 v ja kyllä ne oireet alkaa useimmilla jo monta vuotta aiemmin.

        Ja sitten minäkin itse asiaan. Minulla on auttanut ihan ruokavalio ja se on vhh. En mässäile lihalla, päinvastoin, syön sitä varmasti keskimääräistä vähemmän. Hapanmaitotuotteita ja hyviä juustoja käytän kohtuudella, viljaa, perunaa, riisiä ei ollenkaan. Hedelmiä vähän. Juureksia syön ja kaikkia vihanneksia ja marjoja, kalaa, kohtuudella kananmunia. Lisäravinteina käytän B12, D, sinkki, mg. Sokeria en tietenkään syö enkä juo kahvia tai käytä alkoholia. Yrttiteetä juon. Tämä on ainakin toistaiseksi riittänyt, vähäiset oireet hävisivät tällä ruokavaliolla, olen muutenkin terve ja voin hyvin. Jos tarvetta on, tutustun luontaishoitohin ja -tuotteisiin. Viimeinen vaihtoehto sitten lääkkeet.


      • mikätutkimus
        Heidivaan kirjoitti:

        Eikö ihan tuoreimmat tutkimukset osoittaneet päinvastaista? Ainakin sydänsairaudet vain lisääntyivät estrogeenia saaneilla. Minusta kyllä kaikki "kemialliset" lääkkeet on luonnonvastaisia, mutta jokainen syököön mitä haluaa ja joskus joutuu turvautumaan luonnonvastaiseenkin. Mutta minusta kyllä kannattaa aina ensin kääntyä luonnon puoleen ja jos mikään muu ei auta, niin sitten sitä "luonnonvastaista". Ja eikö se ole juuri ihan normaalia, että vaihdevuodet alkaa ennen 50-v, koskapa suomalaisten naisten menopaussi-ikä on keskimäärin 51 v ja kyllä ne oireet alkaa useimmilla jo monta vuotta aiemmin.

        Ja sitten minäkin itse asiaan. Minulla on auttanut ihan ruokavalio ja se on vhh. En mässäile lihalla, päinvastoin, syön sitä varmasti keskimääräistä vähemmän. Hapanmaitotuotteita ja hyviä juustoja käytän kohtuudella, viljaa, perunaa, riisiä ei ollenkaan. Hedelmiä vähän. Juureksia syön ja kaikkia vihanneksia ja marjoja, kalaa, kohtuudella kananmunia. Lisäravinteina käytän B12, D, sinkki, mg. Sokeria en tietenkään syö enkä juo kahvia tai käytä alkoholia. Yrttiteetä juon. Tämä on ainakin toistaiseksi riittänyt, vähäiset oireet hävisivät tällä ruokavaliolla, olen muutenkin terve ja voin hyvin. Jos tarvetta on, tutustun luontaishoitohin ja -tuotteisiin. Viimeinen vaihtoehto sitten lääkkeet.

        Jaa, mitkähän "tuoreimmat tutkimukset" osoittivat estrogeenin lisäävän sydänsairauksia?

        Jos tarkoitat tutkimusta, jossa kohderyhmä koostui enimmäkseen vasta 60-70 -vuotiaina estrogeenikorvauksen aloittaneista (eli aivan liian vanhoina) ja joista suuri osa oli ylipainoisia ja kärsi jo entuudestaan kohonneesta verenpaineesta jne., se tutkimus ei ole uusi. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen tosiasian kanssa, että estrogeeni suojaa sydänsairauksilta naisia menopaussiin asti. Ja sen jälkeenkin, jos se aloitetaan ajoissa.

        Tämän ketjun aiheenahan ei ollut alun perin estrogeeni, MUTTA koska tätä palstaa ja varmasti tätäkin ketjua lukevat ovat sen ikäisiä naisia, jotka pohtivat juuri paraikaa omalla kohdallaan eri vaihtoehtoja vaihdevuosiongelmiin (kuten minä), olisi parempi olla heittämättä tällaista pelottelua tänne.


      • Heidivaan
        mikätutkimus kirjoitti:

        Jaa, mitkähän "tuoreimmat tutkimukset" osoittivat estrogeenin lisäävän sydänsairauksia?

        Jos tarkoitat tutkimusta, jossa kohderyhmä koostui enimmäkseen vasta 60-70 -vuotiaina estrogeenikorvauksen aloittaneista (eli aivan liian vanhoina) ja joista suuri osa oli ylipainoisia ja kärsi jo entuudestaan kohonneesta verenpaineesta jne., se tutkimus ei ole uusi. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen tosiasian kanssa, että estrogeeni suojaa sydänsairauksilta naisia menopaussiin asti. Ja sen jälkeenkin, jos se aloitetaan ajoissa.

        Tämän ketjun aiheenahan ei ollut alun perin estrogeeni, MUTTA koska tätä palstaa ja varmasti tätäkin ketjua lukevat ovat sen ikäisiä naisia, jotka pohtivat juuri paraikaa omalla kohdallaan eri vaihtoehtoja vaihdevuosiongelmiin (kuten minä), olisi parempi olla heittämättä tällaista pelottelua tänne.

        Juu enpä nyt muista mikä tutkimus oli, joltain lontoonkielisiltä sivuilta luin. En ihan kauheasti luota suomalaiseen ns. totuuteen, täällähän pimitetään tietoa monestakin asiasta. Ja toisekseen, eipä noihin tutkimuksiin muutenkaan ihan hirveästi voi luottaa, kun tietää tutkijoiden kytkökset lääketeollisuuteen, eli sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Lääkebisneshän se on joka ihmisiä pelottelee milloin milläkin, yksi esimerkki on kolesterolipeikko, jonka varjolla saadaan suuri joukko ihmisiä syömään lääkkeitä taas kerran täysin turhaan. Kallista humpuukia sekin. Minusta ruokavalio, liikunta, stressin määrän vähentäminen ja iloinen elämänasenne on parasta terveydenhoitoa. Toki vaihtoehtojakin voi kokeilla, jos tuntee olevan tarvetta. Mutta lääkkeistä pysyn kyllä loitolla jos vain suinkin kykenen. Ja kyllä, mieluummin kuolen nuorempana kuin elän monisairaana lääkkeiden orjana hyvinkin vanhaksi. Riittävästi näkee ympärillään näitä lääkittyjä mummoja ja jonkin verran vaarejakin. Eli ei ole ollenkaan turhaa suhtautua hyvinkin suurella varauksella lääkepuoskarointiin. Mutta eipä tästä enempää, kukin taaplaa tyylillään.

        Minusta on hienoa, että ihmisiä kiinnostaa nykyään itsensä hoitaminen ja erityisesti kaikki lääkkeettömät hoidot ja siksi tämmöinenkin ketju on kovasti paljon hyödyllinen. Kiitos aloittajalle ja harmi kun keskustelu ei ole keskittynyt olennaiseen. Toivottavasti jatko on parempaa tällä ketjulla. Tässä on ollut ihan asiallisiakin vinkkejä, laitanpa talteen, jos joskus tarvii.


    • kokeilentätä

      Onkohan kellään kokemusta semmosesta ku shatavari? Tilasin sitä ja nyt odottelen pakettia. Ois kiva kuulla, josko joku on kokeillut.

    • Anonyymi

      Moikka, kokeilin suurinpiirtein kaikkia luontaishoitoja mitä vaan oli saatavilla reilun kahden vuoden ajan, mikään ei auttanut. Ei sitten mikään. Uskon, että se riippuu ihmisestä, jokaisen vaihdevuodet ovat omanlaisensa. Se, mikä auttaa yhdelle, ei välttämättä auta toiselle. Kaikilla ei edes ole oireita, tai niitä on vähän. Itse olen urheilullinen, hoikka ja kasvissyöjä, en juo enkä polta. Silti oireeni olivat todella rankkoja kuumine aaltoineen ja yöhikoiluneen. Olisin mieluummin ollut luomuna, mutta lopulta en vaan enää jaksanut vaan aloitin hormoonikorvaushoidon. Olin niin lopun uupunut ja nurkkaan ajettu, kun en öisin saanut nukutuksi. Nyt odottelen, onko tästä apua. Viikon sisällä pitäisi kai suurinpiirtein selvitä. Tsemppiä teille

    • Anonyymi

      Minua kiinnostaa myös kokemukset shatavarista! Kertokaa jos jollain on.

    • Anonyymi

      Vyöhyketerapia rauhoittaa. Öljyt ruokailussa auttaa kaikille limakalvoille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe