Mä en muuten mies juo

Kysymys_mieleen

En juo alkoholia juuri lainkaan. Viimeksi pari vuotta sitten olen juonut jotain alkoholipitoisia. En vaan kaipaa juopumisen tunnetta. Mutten toisaalta ole absolutistikaan. Mitä ajattelet tästä? Onko hyvä vai huono asia, jos kyseessä olisi sun mielessä oleva nainen? Tai naisetkin voi vastata; vaikuttaako toisen alkoholinkäyttö kiinnostukseesi henkilöä kohtaan?

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Munmieleen

      Myönteistä ehdottomasti ja vielä jos et tupakoi on vielä parempi juttu.

      • Kivakuulla

        En ole tupakoinut myöskään. Enkä myöskään käytä hiuslakkoja tai värjää hiuksia tällä hetkellä, säästän kehon kemikalikuormaa vanhemmalle iälle, jos joskus tulevaisuudessa haluan värjätä. Pyrin myös välttämään muovia ja teflonia ruoan yhteydessä. Haluan elää mahdollisimman puhtaasti.


      • Kysymys_mieleen
        Kivakuulla kirjoitti:

        En ole tupakoinut myöskään. Enkä myöskään käytä hiuslakkoja tai värjää hiuksia tällä hetkellä, säästän kehon kemikalikuormaa vanhemmalle iälle, jos joskus tulevaisuudessa haluan värjätä. Pyrin myös välttämään muovia ja teflonia ruoan yhteydessä. Haluan elää mahdollisimman puhtaasti.

        Tämä oli aloittajalta. Niin ja pyrin myös välttämään kaikkia lääkkeitä viimeiseen asti. Mutta maalaisjärki kaikessa. En kieltäydy totaalisesti mistään. :)


      • Munmieleen
        Kysymys_mieleen kirjoitti:

        Tämä oli aloittajalta. Niin ja pyrin myös välttämään kaikkia lääkkeitä viimeiseen asti. Mutta maalaisjärki kaikessa. En kieltäydy totaalisesti mistään. :)

        Mulla vähän samat aatokset. Nytkin sinnitellyt/ taistellut vastaan verenpainelääkityksen kanssa n.5v. Pääasiassa pyrkinyt syömään keittoruokia, poikkeuksiakin tottakai on. Pitää tuumailla onko milloin pakko alkaa niitäkin syömään? Liikunta myös hyvä ennalta ehkäisevä aktiviteetti itselle.


    • SeNainenMiettii

      Alkolla ei merkitystä,paitsi jos se on ongelma tai tarvitsee juoda vähän melkein joka päivä (silloin siitä on tulossa ongelma).

      • otahuomioon

        Tämä kysymys oli miehille ei naisille.


      • Kysymys_kaikille
        otahuomioon kirjoitti:

        Tämä kysymys oli miehille ei naisille.

        Oli myös naisille :)


    • välittömästi

      Juoksen karkuun perseet vetävää naista.

      • Kmh

        Miten lujaa?


      • liian.lujaa

        Mä juoksen aina karkuun henkihieverissä perseeseen sträppärillä veteleviä naisia. Ne on tunteettomia seksiraiskaaja-petoja, eivät yhtään ajattele että siihen miehen tuhkaluukkuun sattuu, kun vetelevät hullunkiilto silmissään miestä kakkoseen sillä rutikuivalla kumisella sträppärillä.


    • eihaittais

      Mitäpä toi haittais. Ite vedin eilen pienet kännit ja tiedä oliko tuo edes niin hauskaa. Nyt pitää olla taas pitempi aika selvinpäin.

    • Terveydeksi

      Leikitään arvaa kuka? Heh heh heh. Meni muuten mönkään. Kohtuudella.

      • juovasiliikaa

        Niinhän sä itse luulet juovasi kohtuudella, mutta ne muut seurassasi näkee jotain muuta. Et tiedosta itse


      • Pöllönsilimä

        Eilen join 4 olutta yksin mutta mielikuvitusystäväni väittivät että juon liikaa


    • Koffcrisp

      Hyvä

    • selvinpäinelämäonlaiffii

      Monikaan ei taida tajuta, miten se oma elämä menee liiallisen juomisen vuoksi penkin alle. Luin kodin kuvalehdestä artikkelin miehestä, joka lopetti juomisen vuodeksi ja löysi tilalle liikuntaharrastuksen juomisen sijaan ja oma fyysinen jaksaminen sekä hyvinvointi alkoi parantua kummasti. Sitten hän päätti kokeilla uudelleen, miltä se juominen tuntuu, eipä niin miltään enää, totesi vain ettei se elämä ole tylsää selvinpäin ja ne todelliset kaverit säilyy silti elämässä, vaikka ryyppäämisen lopettaisikin.

    • Keksiuutta

      Voi juma. Kortti on elintärkeä ellei sitä ole ei töitäkään ole. Liikaa juova ei päivittäin ajele autolla. Heh

      • Aloittaja-

        Minä en ainakaan vihjaile mitään kenenkään alkoholin käytöstä. Puhuin omastani ja haluaisin keskustelua yleisesti aiheesta. Henkilökohtaiset asiat hoidetaan muualla.


      • lehdissäjuttuajatkuvasti

        Aika monta rattijuoppoa narahtaa päivittäin liikenteessä,sehän kertoo paljon siitä ongelmajuomisesta tai muista aineiden käytöstä.


    • Aloittajajatkaa

      Unohdin että join viime keväänä alkoholia yhdessä tilaisuudessa! Mutta joka tapauksessa niin harvoin etten edes muista.

      • juoppo.sika

        No vähänkö kannattaisi vähentää sitä juomista, niin alkaisi muistikin pelata. Ei ole pakko olla muistit pois-tilassa paskat housuissa kokoaikaa.


    • VastaaJmies

      Hyvä asia mun mielestä.

    • Myhverö

      En tykkää juopottelusta. Mieluiten juopuisin rakkaudesta tulevaa vaimoani kohtaan, siis jota ei ole vielä. Itse olen lähes absolutisti. Ei ole ikinä maistunut erityisemmin päihteet (alkoholi, humeet, tupakka).

      • Myhverö

        Huumeita ja tupakkia en ole kokeillut, enkä halua kokeilla.


    • sauliulkoilemaan

      Autoilla liikkuminenhan on aina "LUUSERIN MERKKI", Presidenttienkin pitäisi aina vain kävellä kaikki matkansa, 2300km sinne tai tänne tapaamisiin..

    • Häpeä

      Kyllä sut tunnetaan tekstin perusteella.

      • Nytpoistäältä

        Mutta saatat tunnistaa myös väärän tekstin perusteella.


      • Nytheihei
        Nytpoistäältä kirjoitti:

        Mutta saatat tunnistaa myös väärän tekstin perusteella.

        Sori tarkoitin ”tunnistaa”. Mä sanon tän vielä kerran, nään täällä koko ajan tekstejä jotka voisivat olla itseni kirjoittamia. Joten tee itsellesi palvelu ja lopeta tunnistelu. Ei kukaan käytä tätä jonain henkilökohtaisena tiedotuskanavana, vaan täällä on anonyymiä keskustelua ja lisäksi kiusaajia jotka tahallaan sotkee toisten asioita. Jos ei sitä pysty ymmärtämään niin en tiedä mitä sanoa.


    • Simmutsisään

      Helpotus kun tunnistat oman itsesi.

    • Mämuutenjoskusjuon

      Ihan hyvä niin, ette ota usein. Mutta haluaisin nähdä sinut nainen kännissä edes yhden kerran. Siitä voisin päätellä, miten sinä silloin käyttäydyt. Tiedän, että sinä olet kunnon nainen ja se alkoholittomuus on ihailtava ominaisuus. Toivottavasti se ei tee sinusta sellaista kyynistä ihmistä ts. liian vakavaa tai ulkopuolisia tarkkailevaa. Välillä pitää iloita elämästä ja ottaa asiat rennosti.

      • elämäonihkuasia

        Elämästä voi iloita ja ottaa rennosti ilman viinaakin:)


      • Edellinenvastaaja

        Voi toki ja hyvä niin. En minäkään juoppo ole, vaikka joskus otan kupposen.


    • Ymmärrätkö

      Ihan kiva, mutt en amf paskaakaan kestä enkä muuta

    • minävastaannäin

      Tottakai tuollaiset asiat vaikuttaa, kun valitsee kumppania/mielenkiintoon toista ihmistä kohtaan. Itse olen ollut lähes absolutisti koko ikäni ja muutenkin päihteetön ja savuton. En vaadi absolutismia toiselta mutta alkoholinkäyttö täytyy toisella olla todella hallittua kohtuukäyttöä, ei saa käyttää muita päihteitä eikä mielellään tupakoida. En pidä alkoholin enkä tupakan hajusta enkä ymmärrä humalahakuista juomista. Olen kuitenkin sen verran avarakatseinen, että ymmärrän, että joillakin voi olla taustalla selätetty päihdeongelma eikä se muodostu esteeksi parisuhteen muodostamiselle. Päihdeongelmaisia tulisi myös kannustaa hakeutumaan hoitoon, olipa kyseessä sitten ystävä, työkaveri tai tuttu tms.

      • mitäkeinoja

        Samaa mieltä, mutta miten kannustat ihmistä hakeutumaan hoitoon tai kiinnittämään alkoholinkäyttöönsä huomiota, jos hän ei itse tunnista ongelmaansa eikä miellä käyttävänsä alkoholia liikaa. Itse olin rehellinen ja kerroin näkemykseni tilanteestaan ja ihminen, josta todella välitän, lopetti yhteydenpidon.


      • onoikeinvälittää

        Mielestäni se on välittämistä, että huomauttaa, jos on tarvetta. Luulisi, että se ihminen itsekin sen myöhemmin tajuaa ja jopa kiittää, että joku huomasi ja välitti. Koska alkoholismi on sairaus tai sairaalloinen riippuvuus, ei alkoholisti itse usein sitä tajua, sama muiden päihteiden kanssa. Kohtuukäyttöä vielä parempi ratkaisu kaikille olisi tietysti absolutismi mutta en itse näe ongelmaa hallitun ja vähäisen alkoholin käytön kanssa. En ole myöskään koskaan ymmärtänyt sitä, miksi ei "voi pitää hauskaa" ilman päihteitä.


      • Huom
        onoikeinvälittää kirjoitti:

        Mielestäni se on välittämistä, että huomauttaa, jos on tarvetta. Luulisi, että se ihminen itsekin sen myöhemmin tajuaa ja jopa kiittää, että joku huomasi ja välitti. Koska alkoholismi on sairaus tai sairaalloinen riippuvuus, ei alkoholisti itse usein sitä tajua, sama muiden päihteiden kanssa. Kohtuukäyttöä vielä parempi ratkaisu kaikille olisi tietysti absolutismi mutta en itse näe ongelmaa hallitun ja vähäisen alkoholin käytön kanssa. En ole myöskään koskaan ymmärtänyt sitä, miksi ei "voi pitää hauskaa" ilman päihteitä.

        On väliä miten asian tuo esiin.


    • OTM71

      Mehän tehdään lapsi heti,joten parempi olla juomatta kokonaan!)

    • Naisia ei kiinnosta raitis ja savuton mies. Siitä asiasta on parinkymmenen vuoden kokemus. Raitis mies on naisille punainen vaate, raitis mies on kuulema merkki piilevästä ongelmasta. Itse raittiina miehenä olen huomannut ettei naisia kiinnosta tasainen ja rauhallinen mies. On joskus jopa nainen yrittänyt alkaa opettamaan alkoholin käyttöä kun raittiina en kelvannut. No ei se mitään, ollaan sitten mieluummin yksin.

      • sinullevastaan

        Kyllä raitis ja savuton mies kelpaisi minulle ja monelle muullekin. Usein ne harvinaisuudet löytyvät vain seurakunnasta.


      • Tämä on se juuri se, kun kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. Olen raitis, savuton ja mikä pahinta, ateisti. Eli en kuulu kirkkoon joten sitä kautta minulla ei ole seurakunnassa omaa paikkaa. Minulla ei ole mitään vakaumuksellista syytä olla absolutisti, en vain pidä alkoholin mausta enkä varsinkaan siitä olotilasta minkä se aiheuttaa. Ihmiset ovat kaikki erilaisia ja alkoholi vaikuttaa jokaiseen eri tavalla. Humaltuneen ihmisen kanssa yleensä ei voi keskustella henkeviä (riippuu tietysti käytetyn alkoholin määrästä) ja yleensä puhuu viina, ei oikea ihminen. Olen aikoinaan maistanut booleja, olutta yms. mutta mistään niistä en ole saanut kiksejä niin paljon että haluaisin juoda niitä niin että humaltuisin. Mutta sitten täytyy myös sanoa, että olen sen verran tiukkapipoinen etten jaksa katsoa vierelläni baarikärpästä..


    • Onhanniinkin

      Mieluumminhan sitä juo raivokkuuteensa, ennenkuin on selvinpäin ensikertaan.

    • Sinkkusiiri

      Kerron hiukan olin raitis en käyttänyt viinaa 10 vuoteen harrastin, urheilin, treenasin jne. Kukaan ei kiinnostunut. Nyt otan pari paukkua ja käyn baarissa . Seuraa on koko ajan jos jonkinlaista ukkoa tarjolla. Seuraa vaan pitää etsiä erinlaisista paikoista. Minäkään en ole ihmisenä sen kummempi treenattuna tai pari ottaneena..

    • Eilinen_synttärisankari

      Tuo on hieno asia. :) Ihmettelen että miksi joku voisi kokea tuota ongelmaksi? Alkoholin liikakäyttö on ongelma ja se ei sovellu todellakaan kaikille. Kohtuu käyttö tai ilman oleminen on ok. Lisäksi alkoholin säännöllinen käyttö vanhentaa joten se ei ole hyväksi varsinkaan naisille. En kyllä itse näin miehenä koe säännöllistä käyttöä mitenkään hyväksi asiaksi, eli joskus ja pieni määrä on ok tai olla ilman.

      Mukavaa sunnuntaita aloittajalle :)

      • Alkperkysyjä

        Kiitos vastauksesta, samoin! :)
        Olen samaa mieltä alkoholin vanhentavasta vaikutuksesta..


    • sorimutmulle

      Kelpaa vaan alkoholisti joka on myös ketjupolttaja. Ei haittaisi vaikka käyttäisi jotain lääkkeitä myös. Iso plussa on jos tykkää myös laittomista päihteistä.

    • hautomoon

      Juon ennemmin lasin punaviiniä kuin syön puolikkaan suklaalevyn. Alkoholi on kuitenkin aina vain enemmän sivuroolissa. Jos kumppani ei joisi ollenkaan, jäisi se minultakin. Eli pidän ihanteena sitä, että hyvän fiiliksen saa muusta. Lääkkeitä välttelen buranankin suhteen, koska vanhempana niitä ehkä joutuu käyttämään.

    • liiaksileviä

      Sehän on hyvä.

      Elämässä on joskus hetkiä milloin pulistaan ja juopotellaan

      Joku voi vielä *huolestua*

    • menisipenkinalle

      Ei kiinnosta paljon juova mies eikä huumeiden käyttäjäkään. Kannattaa lukaista tämä artikkeli ja miettiä pitäskö itsensä suhteen alkaa tehdä jotain, että voisi paremmin ja jaksaisi enemmän. Itsestä se muutos lähtee alulle, ettei elämä
      https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005969965.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      329
      4159
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      25
      2458
    3. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      25
      1623
    4. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      48
      1527
    5. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      29
      1417
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      33
      1416
    7. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      125
      1378
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      93
      1280
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      53
      1181
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      161
      1137
    Aihe