mts -tiedostomuoto ja youtube

THS

Miten saan mts tiedostomuodon muutettua muuksi?
Minulla on Sonyn DDR-CX-200 videokamera ja kameran specseissä kuvausmuotona (Digital Video Format ) AVCHD, MPEG-2 VCHD, MPEG-2.
Miksi tietokoneella videon tiedostomuotona kuitenkin näkyy .mts? Olen ihan pihalla näistä, lupauduin pojan joukkeen pelien kuvaamiseen (tyhmä minä). Kun yritin ladata videon Youtubeen, pysähtyy lataus n 33 %.n jälkeen. Johtuuko siitä, että videon tiedostomuoto on tuo .mts vai ihan vaan että nettiyhteys on huono? Pitäisi kyllä mielestäni olla tarpeeksi nopea, ainakin elokuvien katsominen netistä onnistuu hyvin. Eikö Youtubeen saa ladattua tiedostoa, joka on .mts?

Jos joku osaisi neuvoa tälläista aloittelijaa, joka hölmöyksissään lupautui tehtävään :D

6

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 593

      No ei kannattaisi ostaa kameraa jolla ei voi kuvata mp4-videota tai vaihtoehtoisesti koneella oltava videonmuokkausohjelma joka hyväksyy .mts-tiedostot. Tosin yksikään ilmainen ei tähän liene kykene ainakaan kunnolla. Esim. Windows Movie Maker ilmoittaa että se hyväksyy .mts-tidostot mutta käytännössä se tukehtuu noilla. Tosin voi olla että se johtuu koneeni tehottomuudesta.
      Mutta itse asiaan, netistä saa ilmaisia ohjelmia jotka tuon muunnoksen (.mts -->mp4) tekevät. Tosin saman ohjelman maksullinen versio ei huononna laatua. Itse käytin joskus Wondersharen Free Video Converter-ohjelmaa mutta tuo teki koneeseen ärsyttäviä muutoksia, eli omalla vastuulla.
      Ja tosiaan Youtube ei hyväksy AVCHD eli .mts-videoita ainakaan linkin mukaan.

      https://support.google.com/youtube/troubleshooter/2888402?hl=en

      • ilmaisella-editoi

        Ilmainen OpenShot, ja moni muukin ilmainen editori tukee .MTS:ää, ja sitä voi suoraan editoida OpenShotissa.

        .MTS on videokameroiden yleisin formaatti muuten.

        Nimenomaan Youtubea varten .MTS -> .mp4 muunnos OpenShotilla sujuu kuin tanssi, editoipa alkuperäisiä .MTS:iä OpenShotissa tai sitten ei.

        Jos omassa koneessa uusin OpenShot takkuaa, kannattaa laittaa vanhempi v. 1.4.3, sen saa kylläkin vain Linuxille. Uudemman "pitäisi" toimia Windowsissakin.


    • Canonisti_

      Mac on parempi videotiedostojen käsittelyssä kuin kuin PC ja usein sen mukana tuleva iMovie riittää. Kerta googlauksella en löytänyt, tukeeko nykyinen iMovie versio kameraasi, mutta niin voisi olettaa, koska AVCHD on tuettujen tiedostomuotojen joukossa.

      Jotkut kamerat oli muuten ilmoitettu tuetuiksi vain joko PAL tai NTSC alueilla, jotkut taas molemmilla. Tuollakin saattaa siis olla merkitystä.

    • ohjeet_löytyy_kyllä

      Youtuben sivuilta löytyy ohjeet suositelluista tiedostomuodoista ja -formaateista. Kannattaa ottaa onkeen kun videoita editoi ja konvertoi ladattavaksi, millä sen nyt sitten tekeekin.

    • onkohan_tuo

      Se sinun kamera taitaa olla tuo:

      https://www.sony.co.uk/electronics/support/memory-camcorders-hdr-cx-series/hdr-cx200e/specifications

      • parempiakin_saisi

        Ei kyllä ole hääppönen kamera jos tuottaa vain noita speksien mukaisia lomitettuja, eli interlaced muotoja:

        Movie Resolution
        HD:1920x1080/,50i(FX,FH), 1440x1080/50i(HQ,LP) - STD:720x480/50i


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe