Heips! Oisko täällä ketään huostaanotettuja lapsia/nuoria tai aikuisia, jotka on huostaanotettu lapsena/nuorena? Olen itse 17-vuotias huostaanotettu nuori. Muutin perhekotiin 5-vuotiaana ja tähän astinen elämäni on ollut melkoisen kivikkoista. Mulla on todettu paniikkihäiriö, sairastin masennusta yläasteella ja näiden lisäksi vaivaa suuri luottamuspula ihmisiin ja elämään, vaikeus yhdistää useita tunteita samaa asiaa kohtaan ja olen todella pidättäytyväinen. Syyllistän itseäni kaikesta ja koen etten saa olla onnellinen. Ajattelen, että joku muu kärsii onnestani. Tämä voi johtua siitä, että äitini kielsi aikoinaan pitämästä nykyisiä sijaisvanhempiani vanhempinani. Itse olin todella innoissani uudesta perheestäni, mutta innostus laski kun äitini sen käytännössä kielsi. Sittemmin äitini kuoli. Isäni on alkoholisti/on ollut ja hän käyttäytyi hyvin väkivaltaisesti äitiäni kohtaan kun vielä asuin kotona. En halua tavata isääni. Ennen perhekotiin muuttamista asuin vuoden lastenkodissa ja sitä ennen hetken turvakodissa.
Käyn nyt kahdeksatta vuotta psykoterapiassa (jos laskin oikein), jossa käsittelen varhaislapsuuden traumoja ja pyrin saamaan ratkaisuja psyykkisiin vaikeuksiini.
Onko teillä kenelläkään samanlaisia kokemuksia tai ongelmia kuin minulla/minkälaisia kokemuksia teillä on huostaanotettuna elämisestä? Ja sijotetut aikuiset, miten olette nyt pärjänneet elämässä? Mun elämä on alkanut menemään nyt parempaan suuntaan ja olen kokenut onnenhetkiä aloitettuani seurustelusuhteen, mutta silti monesti tuntuu ettei sitä valoa tunnelinpäässä olekaan.
Huostaanotetut lapset ja nuoret
0
61
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047