Perskuormaimen hydrauliikka

Massikkanoviisi

Hei tietäjät!

Minulla ovat mökillä talvehtimassa MF 165 S ja syksyllä hankittu takakuormain, joita ei ole vielä ehditty kertaakaan liittää toisiinsa. Massikassa on hydrauliikkaliitäntä vain 1-toimiselle lisälaitteelle (kippi). Kuormaimessa on yksitoimiset hydraulisylinterit (nosto ja kauhan kallistus).

Traktoria siis pitäisi lisävarustaa ensi kesäksi. Edullista tarjontaa (käytettyinä, huutokaupoissa jne.) vaikuttaa olevan paremmin 2-toimisista venttiilikaksikoista kuin 1-toimisista vastaavista.

Onko joillekin hydrauliikan osille haittaa, jos 1-toimisia sylintereitä käytetään 2-toimisella venttiilillä siten, että karan toisessa ääriasennossa öljy johdetaan sylinterin asemesta paluuvirtauksena säiliöön (= vaihteistokoteloon)?

Tarvitsenko 2-karaisen venttiilipöydän ja sen liitäntäjohtojen/-letkujen lisäksi jotain muuta?

10

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Massikkanoviisi

      1½ viikkoa mennyt eikä kukaan ole tohtinut vastata. Nostetaanpa toiveikkaasti uudelleen esille!

      • massikka

        Eipä siitä mitään haittaa pitäisi olla.


    • anonyymi_69Y

      En osaa selkokielellä antaa vastausta. Viepä traktorisi korjaamolle, tulee kuntoon.

      • Hassey_Sirguson

        Krannin 590 olisi tarvinnut toisenkin apusylinterin kylvölannoittimen nostoon. Mutta kukaan ei oikein tiennyt mistä sen paineen olisi muualta saanut kuin haaroittamalla tuosta ainoasta apusylinteristä. Joka sekin olisi ollut hankala toteuttaa käytännössä. Tämä on sitä "Ferguson system" mysteeriä. Kun vanhan kaartin huoltomiehet pukkaavat horsmaa hautuumaalla. Ja nykyiset eivät ymmärrä vielä kaikkea.


    • LissuSPR

      Persulla on vaatimaton hydrauliikka verrattuna hottentottiin.

    • Massikkanoviisi

      Kiitoksia vastanneille! Vaatimaton olen minäkin, ts. en vaadi Massikkani hydrauliikalta urakkatehoja. Eläkeläisellä on aikaa odotella harrastepelin kauhan hidastakin nousua, kunhan vain nousee.

      Tulin hätäpäissäni (vai pelkästään päissäni?) hankkineeksi 2-toimisen venttiilikaksikon kun halavalla sain. Pitää lumien lähdettyä suoriutua mökille ihmettelemään, mihin sen asentaa ja millaiset letkutukset ja nippelit Massikan ja Rengin yhteennaittaminen vaatii. Jos vaikka sittemmin kesällä pääsisi konelapioimaan!

    • Kuin_palmun_alta

      Hommaa jostain harmaa ferkussoni. Siinä toimii kaikki ja aina parhaiten.

    • Jake_53

      Mielestäni tarvitset vielä peräkotelon kanteen kolmitieventtiilin, mistä se öljy ohjataan sinne hydrauliikkalohkolle. se kolmitieventtiili tulee istuimen eteen siihen oikealle puolelle, näet siinä pienen kannen, minkä tilalle se laitetaan.

    • kysyjäXXXXXXX

      Vähän saman tapainen ongelma, kuin tämän ketjun aloittaneella: pitääkö yksitoimiselle kippisylinterille laittaa ylimääräinen paluuletku ja venttiili hydeöljysäiliölle, nyt kun kippi on kaksitoimisessa systeemissä kiinni, niin lavan saa laskettua vain vaivalloisesti alas, jos traktorin sammuttaa, se laskeutuu jotakuinkin normaalisti.

      • rattori

        Mikäli tahtoo...ettei jää painetta letkuihin...koneen käynnissä ollessa...2-toimisesta venttiilistä pitää pistää vapaa paluu...siten 2-toiminen venttiili muuttuu / toimii vain 1-toimisena. Perinteisten Massikoiden nostolaitteen kannessa on tulpattuja lähtöjä, joissa on sama paine, kuin nostolaitteen sylinterille. Molemmilla puolin kantta...tiedä vaikka olisi alunperin tarkoitettu apusylintereitä varten. Olen nähnyt -60 -70 luvun julkaisuja, jossa MF 175-178...kyntivät paluu-auroilla Britanniassa...luultavasti on kysynyt apusylintereitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe