Muutan Lappeenrantaan

Vitut Imatrasta

Muutan ensikuussa Lappeenrantaan. Miksikö, no ihanvaan siksi että Lappeenrannassa on paremmat peruspalvelut ja muutenkin vireämpi meininki. Keskusta, kaupat, tori ja satama-alue pesevät Imatran vastaavat sata-nolla. Töissä käyn yhä Imatralla, yksi tunti työmatkoissa ei merkitse mitään. Vitut Imatrasta.

24

2459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höhö

hyvä että ilmotit. Kun vielä kertoisit osoitteen nii vois tulla käymään :))

• pk1

tervetuloa Lappeenrantaan! Itse vierailen ahkerasti Imatralla ja olen todella sitä mitä jotta kyllä oma kylä on mukavampi!
        Talvi-aika tietenkin vähän hiljaisempi mutta kesä kuules onkin sitten sarjassa MAHTAVA MEININKI!

• 2 x EX
        pk1 kirjoitti:

tervetuloa Lappeenrantaan! Itse vierailen ahkerasti Imatralla ja olen todella sitä mitä jotta kyllä oma kylä on mukavampi!
        Talvi-aika tietenkin vähän hiljaisempi mutta kesä kuules onkin sitten sarjassa MAHTAVA MEININKI!

Lapeenrannassa syntyneenä ja nuoruuteni asuneena,sekä imatralla 8 vuortta asuneena tiedän että Lappeenranta on sentään kaupunki.

Lappeenrannasta tavoittaa vielä aitoa karjalaista henkeä,vaikka sinne on paljon muualta tullutkin väkeä. Imatrasta ei löydä karjalaisuutta kuin vuoksenvarren karjalais museotilalla.

Mieli ei tee kyllä yhtään Imatralle enää,edes käymään. Lappeenrannassa käyn aina kesälomalla, ollen pari viikkoa kerralla.

• woodoo man
        2 x EX kirjoitti:

Lapeenrannassa syntyneenä ja nuoruuteni asuneena,sekä imatralla 8 vuortta asuneena tiedän että Lappeenranta on sentään kaupunki.

Lappeenrannasta tavoittaa vielä aitoa karjalaista henkeä,vaikka sinne on paljon muualta tullutkin väkeä. Imatrasta ei löydä karjalaisuutta kuin vuoksenvarren karjalais museotilalla.

Mieli ei tee kyllä yhtään Imatralle enää,edes käymään. Lappeenrannassa käyn aina kesälomalla, ollen pari viikkoa kerralla.

totta se on et sumatra on niin ankee mesta asuu et kyl joku kaunis päivä suuntaan jonnekii muualle....enkä tule maitojunal takas....ainakaa tänne torvenkylää!!!

• me kaik jotka
        woodoo man kirjoitti:

totta se on et sumatra on niin ankee mesta asuu et kyl joku kaunis päivä suuntaan jonnekii muualle....enkä tule maitojunal takas....ainakaa tänne torvenkylää!!!

me äänestettiin kusipäät touhuamaan ja tulos täs!Ja aatelkaa jotku o istunu useamma kauden asioit pilaamas!

• samoin
        pk1 kirjoitti:

"Itse vierailen ahkerasti Imatralla"

Jotain HYVÄÄ täälläkin pitää olla kun täällä käyt...hhmmm..!

• no more

Mie muutan Svetogorskii, siellä palvelut pelaa kun Suomi/EU/Imatra syytää rahaa. Ja kohta miuta pyydetää takas ja annetaa kamalasti rahaa kun Suomi tarttee maahanmuuttajia kun on työvoimapula.

Joo, oikeesti aion myös lähteä LPR. Imatra touhua en enää kattele. Ja kun tietä levennetään niin työmatkakin käy leikiten.

• Suomessa

Virallisesti Suomessa on nyt n.puoli miljoonaa työtöntä. Työvoimapulaa ei ainakaan ole. Työpaikat puuttuu - työllistämistuet ja työllisyyskurssit ovat monen perheellisenkin kohtalo.

• zuvi
        Suomessa kirjoitti:

Virallisesti Suomessa on nyt n.puoli miljoonaa työtöntä. Työvoimapulaa ei ainakaan ole. Työpaikat puuttuu - työllistämistuet ja työllisyyskurssit ovat monen perheellisenkin kohtalo.

näin luki e-saimaan verkkoliitteessä lauantaina:
        Itä-Suomen tulevaisuusryhmä vahvistaisi venäjän kieltä kouluissa

URPO LAANINENITÄ-SUOMI uhkaa tyhjetä ihmisistä. Muuttoliike on vienyt kymmenet tuhannet asukkaat mennessään, eikä muuttajia kohta ole. Etelä-Karjala ja erityisesti Imatran seutu kärsivät samoista ongelmista. Johtavista asiantuntijoista, "viisaista" koostuva tulevaisuusryhmä esitti oman Itä-Suomi-ohjelmansa perjantaina Mikkelissä. Etelä-Karjalan kolme edustajaa olivat tyytyväisiä tulevaisuusryhmän työn tuloksiin. Tulevaisuusryhmä nosti toistakymmentä ylimaakunnallista makrotason hanketta, joilla Itä-Suomen viiden maakunnan kehitykseen saataisiin vauhtia. Venäjän raja heijastui vahvasti tulevaisuustyöryhmän esityksiin, joista saattaa erityisesti herättää keskustelua venäjän kielen opetuksen lisääminen Itä-Suomessa. Lappeenrannassa, Imatralla ja Joensuussa toimivaa Itä-Suomen koulua halutaan vahvistaa. Tulevaisuusryhmä esitti myös kokeilua, jolla venäjä voisi korvata pakollisen ruotsin. Tulevaisuusryhmä ehdotti Itä-Suomen nostamista aktiivisen maahanmuuttopolitiikan pilottialueeksi, jolla maahanmuuttajien opiskelua, työllistymistä ja yrittäjyyttä edistettäisiin. Itä-Suomessa asuu noin 5 000 venäläistä, joista suurin osa on paluu- tai perhemuuttajia.

Tämä on artikkelin alkuosa.

Kun minä tulen takaisin Tatjanana niin te imatralaiset palvelette minua, minä olen tänne tervetullut koska en ole alkuperäinen imatralainen/suomalainen. Jos ei ole töitä, sossu antaa rahaa minkkiturkkiin ja tilavaan asuntoon.

Ilmeisesti minun tapani ilmaista asioita on vaikea ymmärtää.

Tänne haalitaan näitä ns. maahanmuuttajia työvoimapulan nimissä, en itse usko työvoimapulaan. Imatran ja Svetogorskin kaksoiskaupunki homma on naurettava, rahaa sinne saadaan kyllä menemään vaikka miten paljon. Imatran ja yleensäkin Suomen politiikassa on paljon pielessä.

• mitä sitten?

Muutat pois Imatralta? Niin? Mitä sitten, pitäisikö tässä sitten julistaa maansuru tai jotain, kun Imatra menetti kaltaisesi suuruuden?

Imatra ei ole niitä kaikkein viriileimpiä kaupunkeja, myönnetään, mutta on niitä paskempiakin mestoja. En silti ymmärrä tuota joidenkin ihmisten pakonomaista tarvetta tulla tälle palstalle hehkuttamaan sitä kuinka he muuttavat pois Imatralta. Siinähän muutatte, pitäisikö teille vielä joku mitalikin antaa?

Jos se Lappeenranta on sellainen maanpäällinen taivas kuin te "uudislapeslaiset" annatte ymmärtää, niin nauttikaa sitten siitä huolettomasta elostanne siellä kaikinpuolin erinoimaisessa kaupungissanne, älkääkä viitsikö nolata itseänne mollaamalla entistä kotikaupunkianne. Vai kaipaatteko kuitenkin sisimmässänne tänne takaisin?

• eksä

Voi kuule, elä luulekkaa et kukaan palaisi takasin Imatralle.Ite et sitten ole muualla ollut,vai?

Miksei sais hehkuttaa täällä netissä, niinhän narahtelet itekkin.

• Muistathan sen

jos asiat olisivat hyvin ja tulevaisuus näyttäisi paremmalta täällä. Nyt kaikki säästöt suututtavat ja jatkuville säästöille ei ole loppua viime vuosina näkynyt.

• Mitä sitten?
        eksä kirjoitti:

Voi kuule, elä luulekkaa et kukaan palaisi takasin Imatralle.Ite et sitten ole muualla ollut,vai?

Miksei sais hehkuttaa täällä netissä, niinhän narahtelet itekkin.

Jos Imatra on niin kauhea paikka, miksi silti kaipaatte tänne takaisin? Ei kai muuten Imatra-aiheinen keskustelupalsta teitä kiinnostaisi.

• Mitä sitten?
        Muistathan sen kirjoitti:

jos asiat olisivat hyvin ja tulevaisuus näyttäisi paremmalta täällä. Nyt kaikki säästöt suututtavat ja jatkuville säästöille ei ole loppua viime vuosina näkynyt.

No ei tässä ole kukaan kiistänytkään, ettei Imatralla olisi parannettavaa yhdessä jos toisessa asiassa. Itse vain ihmettelen näiden "uppoavasta laivasta pakenevien rottien" tarvetta tulla elvistelemään ja panettelemaan Imatraa.

Jos on täältä muuttanut muualle, on se okei, se on jokaisen oma päätös. Mutta tuo lapsellinen tyyli tulla tälle palstalle mussuttamaan poismuutostaan kuin se olisi suurikin sankarillinen teko, se lähinnä herättää sääliä. Jos uusi asumapaikka on niin ihana ja täydellinen, mikä lie sitten syynä että pitää muistella Imatraa? Kaipuu takaisin?

• ex-imatralainen
        Mitä sitten? kirjoitti:

Jos Imatra on niin kauhea paikka, miksi silti kaipaatte tänne takaisin? Ei kai muuten Imatra-aiheinen keskustelupalsta teitä kiinnostaisi.

Itse seuraan maailman tapahtumia, joten Imatran muuttotappio ja sen syyt kiinnostavat. En hehkuta poismuutolla, mutta ymmärrän sen, että näin tapahtuu.

Monet kirjoittavat siitä siksi, että seuraavat asioita ja purkavat tuntonsa tänne. Eivät ehkä koe olevansa asioiden kanssa yksin, jos saavat vastakaikua tai keskustelua aikaan.

Mielestäni tämä palsta on hyvä keskustelupalsta, joten kaupungin päättäjätkin voisivat tätä käyttää. Eikö täällä ole nuoria ja vanhempiakin lukijoita??

• ex-imatralainen
        Mitä sitten? kirjoitti:

No ei tässä ole kukaan kiistänytkään, ettei Imatralla olisi parannettavaa yhdessä jos toisessa asiassa. Itse vain ihmettelen näiden "uppoavasta laivasta pakenevien rottien" tarvetta tulla elvistelemään ja panettelemaan Imatraa.

Jos on täältä muuttanut muualle, on se okei, se on jokaisen oma päätös. Mutta tuo lapsellinen tyyli tulla tälle palstalle mussuttamaan poismuutostaan kuin se olisi suurikin sankarillinen teko, se lähinnä herättää sääliä. Jos uusi asumapaikka on niin ihana ja täydellinen, mikä lie sitten syynä että pitää muistella Imatraa? Kaipuu takaisin?

Itse voisin muuttaa takaisin, jos työtä löytyisi. Varmaan moni olisi valmis tulemaan, jos työpaikkojen myötä paranisi myös elämänlaatu.

Uusien työpaikkojen perässä sieltä myös pois lähdetään, älä väheksy heitä, jotka kaipaavat takaisin tai antavat kommentteja kaupungin tilanteesta.

Täällä on oikeus valittaa ja kehua, se on sananvapautta. Lehdet eivät kaikkea voi julkaista, sillä ei ole palstatilaa eikä sananvapauttakaan.

• exäää
        ex-imatralainen kirjoitti:

Itse voisin muuttaa takaisin, jos työtä löytyisi. Varmaan moni olisi valmis tulemaan, jos työpaikkojen myötä paranisi myös elämänlaatu.

Uusien työpaikkojen perässä sieltä myös pois lähdetään, älä väheksy heitä, jotka kaipaavat takaisin tai antavat kommentteja kaupungin tilanteesta.

Täällä on oikeus valittaa ja kehua, se on sananvapautta. Lehdet eivät kaikkea voi julkaista, sillä ei ole palstatilaa eikä sananvapauttakaan.

Ei pelkkä duuni auta, monen muun asian pitäisi olla toisin.Itse en enää menisi takaisin,on perhe ja heitä en repisi "juuriltaan" Imatralle.

• exääää
        Mitä sitten? kirjoitti:

Mielenkiinto, ei kaipaus.Ehkä kaiho ja sääli kun entinen kotikaupunki hiipuu.

• Mitä sitten?
        exääää kirjoitti:

Mielenkiinto, ei kaipaus.Ehkä kaiho ja sääli kun entinen kotikaupunki hiipuu.

Epäilenpä, että te kaksi minulle vastannutta ette silti ole näitä lapsellisia, alatyyliin sortuvia lässyttäjiä.

En siis tarkoita sitä, että Imatralta poismuuttaneet eivät saisi olla kiinnostuneita Imatran tapahtumista, enkä kiellä rakentavan kritiikin esittämistäkään.

Ihmettelen vain, mikä pointti on tulla tänne kirjoittelemaan "lähdenpäs vi**uun Imatralta, lälläslää"-tason viestejä. Jos ei ole mitään kehittävää sanottavaa, niin kannattaisi olla hiljaa, nauttia siitä uudesta asumapaikastaan kaikessa rauhassa.

• Mitä sitten?
        ex-imatralainen kirjoitti:

En väheksy ketään, laitetaan nyt sadannen kerran tähän: en kiellä ketään kirjoittamasta tänne kriittisesti.

Enkä kiellä ketään valittamasta. Mutta odottaisin valituksilta ja kritiikeiltä jonkinlaista tasoa. Odottaisin kunnon perusteluja, en pelkkiä "Imatra on pska paikka"-viestejä. Me kaikki tiedämme Imatran puutteet, siitä on turha enää kirjoittaa listoja. Olisi vaihteeksi piristävää lukea siitä, mitä Imatralla ON, ei siitä mitä Imatralla ei ole.

• jepee

mineen ikinä muuta täältä pois. kyllä tää aina jonku lappeenrannan voittaa.

• viisaampi

olis muuttaa koko itä-suomesta v...n, iloiset karjalaiset ja paskan marjat...

• Itä-Suomalainen

Kuten vaikka Hämeeseen, siellä on niin autuasta!!!!

• totta maar!!!
        Itä-Suomalainen kirjoitti:

Kuten vaikka Hämeeseen, siellä on niin autuasta!!!!

Hämeen hitaat, you know, kyllä siellä yksinkertaisemmat immeiset viihtyy ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      54
      6129
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2733
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1854
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1816
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1702
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1660
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1460
    8. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1457
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1196
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe