niin musta kaikki seiskaluokkalaiset ottaa vanmhemmista mallia,tai yleensä kun siirrytään ylä asteelle,niin tulee kuvioon tupakka,alkoholi, ehkä huumeet ja aletaan viillellä käsiä ja ruetaan käyttämään paljastavia vaatteita tms...en yleistä mutta olen huomannut sen..tosin itse en muuttunut yläasteelle mennessäni......että heti täytyy rueta esittää niin isoo,ja yhtä äkiiä muututaan,kuin eri ihmiseksi...EN YMMÄRRÄ....
-Likka-86-
7 luokkalaiset
6
597
Vastaukset
Miten vanhemmista mallin ottaminen liittyy päihteisiin, itsensä viiltelemiseen ja paljastavien vaatteiden käyttöön? Tuo jäi ihmetyttämään. Muuten olen kyllä samaa mieltä siinä mielessä, että minusta täällä päin suuria muutoksia tapahtuu ylä-asteelle siirryttäessä, tosin tuo itsensä viiltely myös jotenkin jäi kummastuttamaan..
- heartagram6-6-6
viilteleminen kylläkin johtuu siitä jos on masentunut.
- Argumentum
Voitko argumentoida tämän?
- ---
otetaan vaan nuoremmista mallia... eikä monetkaan muutu yläasteen vanhempien takia vaan monet kasvaa ja ruvetaan pitämään aikuisten vaatteita koska lasten vaatteet ei kiinnosta eikä monetkaa mahdu.
- Usko
No enpä nyt oikein tiedä... Ite oon seiskaluokkalainen eikä juuri ketään tuttu ainakaan ole muuttunut yhtään!!!!!!!!
Jotkut vaan tiekö on semmosia jo ala-asteellaki ehkä mutta siellä salaa sitä enemmän kun ei ole muita sellasii ihmisii välttämättä!- Joelin
Että seiskaluokalle tultaessa ollaan vaan siinä iässä, että aletaan pikku hiljaa aikuistua. Ehkä siihen vaikuttaa myös se, että yläasteella ei ole sellaisia 7-vuotiaita lapsukaisia, vaan vanhempaa väkeä. Ei minusta aikuistumisessa mitään vikaa ole. En tosiaankaan usko, että viilteleminen on mitenkään yleistä seiskaluokkalaisilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky184971Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot444854Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2354074Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty573758Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun1263660Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm903224Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1332150Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.91497Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys
Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo121110Elämäni rakkaus
Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten63977