Esikoislestadiolaisuus ja Vanhoillislestadiolaisuus, kumpi parempi tai pahenpi

näin_se_musta_tuntuu

Olen lukenut kirjoituksia molemmilta puolilta ja molemmathan ovat kiistatta väärän seurakuntaopin itselleen luoneet. Kukaan ei kai voi tuota tosiasiaa kumota? Yrittäjiä kummassakin leisistä on jonkin verran mutta asiallisilla argumenteilla ei yhtään?. Ja että voisi todistaa että toinen on väärässä ja me oikeassa, se kai lienee mahdottomuus? Inttämisestä heillä se on.

Joku luonnon laki kai tähänkin on pannut sellaisen seikan, että isommassa porukassa haitat ovat vähäisempiä, lihallisen vapauden takia.. Ja kun katsoo VL:n palstaa, siellä elävä Jumalansana hetkittäin pilkottaa. Täällä sitä ei havaitse kuin Esikoisten kirjoitusten sivulauseissa.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AamenMaanantai

Suuressa porukassa on jonkin verran vähemmän uskovaisia valvomasdsa Jumalan sanaa, jottei meno mene vallan harhaoppiseksi. Pienten seurakuntien ongelma on siinä, ettei kukaan puoliulkopuolinen pidä kuria ja valvo Jumalan sanan toteutumista.

• SanaOnJumala

Just päinvastoin. Jumalan sana on se jossa syntisten valvoa pitää. Isä Poika ja Pyhä Henki on Sana.

• Suuressa porukassa on se vika, että jos menee
        pieleen, se kertakaikkiaan menee sitten , eli iso-
        porukka menee yhtälailla ja ryminällä .
        -

• Pahvin

Ps. Patasjoella on myrsky kaatanut puita

• " Pahvin "
        -
        Niin on mutta vähemmän kuin muualla .
        -

• KaikOvatVäärässä

Jos joku ihminen tai ihmisten muodostama yhdistys luulee olevanmsa oikeassa, se on varma todistus siitä, että hän/liike on väärässä.

• TätäOonAinaImehelly

Eronahan on se, että vanhoillislestadiolaisuudessa paljon on mukana korkeasti koulutettuja teologeja
      höynäytettyjen joukossa .

• "Tätä oon minäkin ihmetellyt."
        -
        Kesäseuroissa oli ainakin 50 kpl. pappeja
        -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1799
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1661
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1242
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1161
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      91
      1123
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1021
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      961
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      839
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50